Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy dnes nasazují do pravidelného provozu další dvě sériové jednotky Regionova – tentokrát v Praze a středních Čechách
2. května 2007 | České dráhy
Vlaky, které výrazně zlepšují komfort cestujících už v deseti krajích, začaly jezdit pravidelně v hlavním městě ; ještě letos bude Regionova představena v třívozové verzi.
Dvě sériové motorové jednotky Regionova (řada 814-914) nasazují České dráhy právě dnes (2. května 2007) do pravidelného provozu na tzv. městské lince v Praze. Vozidla jsou částečně nízkopodlažní a mají speciálně upravené WC pro cestující na vozíku.
Každý všední den budou Regionovy jezdit na lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan. Nasazení Regionov s pořadovými čísly 22 a 23, které vyrábí společnost Pars nova Šumperk, výrazně zlepší cestování pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky v hlavním městě a okolí a nabídnou cestujícím na městské lince moderní komfortní vozidla.
Zatím se s těmito moderními vlaky pro regionální tratě setkají cestující v deseti krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královehradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém a na Vysočině). Prototyp Regionovy (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně 2005) je už od počátku nasazen na tratích ve Středočeském kraji. Letos představí České dráhy také třívozovou verzi jednotek Regionova, které v létě nasadí do provozu na nejvytíženějších tratích v Libereckém a Jihomoravském kraji.
Regionova jako „vlajková motorová jednotka“ krajů
České dráhy s Regionovou neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je vždy také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Regionovou Vaším krajem.
„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využíváme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj – jednoznačně svázaný s krajem, ve kterém vozí své cestující. Kromě již zavedeného názvu Regionova tak jednotky dostávají navíc do vínku přívlastek s názvem kraje, logo příslušného kraje a interiér doplní informační plochy s informacemi zajímavými nejen pro turisty a návštěvníky,“ říká o konceptu Regionovu Vaším krajem Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. České dráhy tak krajům vedle zajištění regionální dopravy nabídnou další přidanou hodnotu – zaměřenou jednoznačně na podporu turistického ruchu.
V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.
Interiér a exteriéry soupravy doplní následující prvky, které jsou standardem i při dodávkách dalších souprav pro ostatní kraje:
* Na skříň motorového vozu bude umístěn logotyp Prahy i Středočeského kraje a adresa oficiálních internetových stránek kraje a hlavního města
* Logotyp Regionova bude doplněn na „Středočeská Regionova“.
* Interiér motorové jednotky bude vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Středočeského kraje a Prahy. Do nich je možné umístit jak propagační letáčky, tak například mapu a další informační materiály pro turisty i pravidelné cestující.
České dráhy takto ve spolupráci s jednotlivými kraji vybaví a upraví všechny jednotky, které mají být letos nasazeny do provozu. Obdobné koncepty jsou úspěšně využívány v zahraničí, například ve Spolkové republice Německo, kde je veřejnost takto jednoznačně motivována k ekologicky šetrnému cestování vlakem.
Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Dvouvozová Regionova stojí 20 milionů Kč a její cena je proti srovnatelným vozidlům zahraničních výrobců přibližně čtvrtinová při zachování patřičného cestovního komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.
Regionovy tak doplní více než 300 nízkopodlažních spojů, které vypravují České dráhy každý pracovní den do okolí Prahy a které přepravují cestující na vozíku. Kromě klasických pantografů jezdí na linkách pražské příměstské dopravy 25 moderních patrových jednotek CityElefant (řada 471), které jsou vybaveny nástupní plošinou pro vozíčkáře i bezbariérovým WC. Dvě jednotky jezdí v Moravskoslezském kraji. Celkem uvedou letos ČD do provozu 9 těchto moderních patrových vlaků.
Dvě sériové motorové jednotky Regionova (řada 814-914) nasazují České dráhy právě dnes (2. května 2007) do pravidelného provozu na tzv. městské lince v Praze. Vozidla jsou částečně nízkopodlažní a mají speciálně upravené WC pro cestující na vozíku.
Každý všední den budou Regionovy jezdit na lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan. Nasazení Regionov s pořadovými čísly 22 a 23, které vyrábí společnost Pars nova Šumperk, výrazně zlepší cestování pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky v hlavním městě a okolí a nabídnou cestujícím na městské lince moderní komfortní vozidla.
Zatím se s těmito moderními vlaky pro regionální tratě setkají cestující v deseti krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královehradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém a na Vysočině). Prototyp Regionovy (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně 2005) je už od počátku nasazen na tratích ve Středočeském kraji. Letos představí České dráhy také třívozovou verzi jednotek Regionova, které v létě nasadí do provozu na nejvytíženějších tratích v Libereckém a Jihomoravském kraji.
Regionova jako „vlajková motorová jednotka“ krajů
České dráhy s Regionovou neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je vždy také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Regionovou Vaším krajem.
„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využíváme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj – jednoznačně svázaný s krajem, ve kterém vozí své cestující. Kromě již zavedeného názvu Regionova tak jednotky dostávají navíc do vínku přívlastek s názvem kraje, logo příslušného kraje a interiér doplní informační plochy s informacemi zajímavými nejen pro turisty a návštěvníky,“ říká o konceptu Regionovu Vaším krajem Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. České dráhy tak krajům vedle zajištění regionální dopravy nabídnou další přidanou hodnotu – zaměřenou jednoznačně na podporu turistického ruchu.
V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.
Interiér a exteriéry soupravy doplní následující prvky, které jsou standardem i při dodávkách dalších souprav pro ostatní kraje:
* Na skříň motorového vozu bude umístěn logotyp Prahy i Středočeského kraje a adresa oficiálních internetových stránek kraje a hlavního města
* Logotyp Regionova bude doplněn na „Středočeská Regionova“.
* Interiér motorové jednotky bude vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Středočeského kraje a Prahy. Do nich je možné umístit jak propagační letáčky, tak například mapu a další informační materiály pro turisty i pravidelné cestující.
České dráhy takto ve spolupráci s jednotlivými kraji vybaví a upraví všechny jednotky, které mají být letos nasazeny do provozu. Obdobné koncepty jsou úspěšně využívány v zahraničí, například ve Spolkové republice Německo, kde je veřejnost takto jednoznačně motivována k ekologicky šetrnému cestování vlakem.
Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Dvouvozová Regionova stojí 20 milionů Kč a její cena je proti srovnatelným vozidlům zahraničních výrobců přibližně čtvrtinová při zachování patřičného cestovního komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.
Regionovy tak doplní více než 300 nízkopodlažních spojů, které vypravují České dráhy každý pracovní den do okolí Prahy a které přepravují cestující na vozíku. Kromě klasických pantografů jezdí na linkách pražské příměstské dopravy 25 moderních patrových jednotek CityElefant (řada 471), které jsou vybaveny nástupní plošinou pro vozíčkáře i bezbariérovým WC. Dvě jednotky jezdí v Moravskoslezském kraji. Celkem uvedou letos ČD do provozu 9 těchto moderních patrových vlaků.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk