https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-dnes-nasazuji-do-pravidelneho-provozu-dalsi-dve-seriove-jednotky-regionova-tentokrat-v-praze-a-strednich-cechach
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy dnes nasazují do pravidelného provozu další dvě sériové jednotky Regionova – tentokrát v Praze a středních Čechách

2. května 2007 | České dráhy
Vlaky, které výrazně zlepšují komfort cestujících už v deseti krajích, začaly jezdit pravidelně v hlavním městě ; ještě letos bude Regionova představena v třívozové verzi.

Dvě sériové motorové jednotky Regionova (řada 814-914) nasazují České dráhy právě dnes (2. května 2007) do pravidelného provozu na tzv. městské lince v Praze. Vozidla jsou částečně nízkopodlažní a mají speciálně upravené WC pro cestující na vozíku.

Každý všední den budou Regionovy jezdit na lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan. Nasazení Regionov s pořadovými čísly 22 a 23, které vyrábí společnost Pars nova Šumperk, výrazně zlepší cestování pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky v hlavním městě a okolí a nabídnou cestujícím na městské lince moderní komfortní vozidla.

Zatím se s těmito moderními vlaky pro regionální tratě setkají cestující v deseti krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královehradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém a na Vysočině). Prototyp Regionovy (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně 2005) je už od počátku nasazen na tratích ve Středočeském kraji. Letos představí České dráhy také třívozovou verzi jednotek Regionova, které v létě nasadí do provozu na nejvytíženějších tratích v Libereckém a Jihomoravském kraji.


Regionova jako „vlajková motorová jednotka“ krajů

České dráhy s Regionovou neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je vždy také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Regionovou Vaším krajem.

„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využíváme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj – jednoznačně svázaný s krajem, ve kterém vozí své cestující. Kromě již zavedeného názvu Regionova tak jednotky dostávají navíc do vínku přívlastek s názvem kraje, logo příslušného kraje a interiér doplní informační plochy s informacemi zajímavými nejen pro turisty a návštěvníky,“ říká o konceptu Regionovu Vaším krajem Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. České dráhy tak krajům vedle zajištění regionální dopravy nabídnou další přidanou hodnotu – zaměřenou jednoznačně na podporu turistického ruchu.

V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.

Interiér a exteriéry soupravy doplní následující prvky, které jsou standardem i při dodávkách dalších souprav pro ostatní kraje:

* Na skříň motorového vozu bude umístěn logotyp Prahy i Středočeského kraje a adresa oficiálních internetových stránek kraje a hlavního města
* Logotyp Regionova bude doplněn na „Středočeská Regionova“.
* Interiér motorové jednotky bude vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Středočeského kraje a Prahy. Do nich je možné umístit jak propagační letáčky, tak například mapu a další informační materiály pro turisty i pravidelné cestující.

České dráhy takto ve spolupráci s jednotlivými kraji vybaví a upraví všechny jednotky, které mají být letos nasazeny do provozu. Obdobné koncepty jsou úspěšně využívány v zahraničí, například ve Spolkové republice Německo, kde je veřejnost takto jednoznačně motivována k ekologicky šetrnému cestování vlakem.

Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Dvouvozová Regionova stojí 20 milionů Kč a její cena je proti srovnatelným vozidlům zahraničních výrobců přibližně čtvrtinová při zachování patřičného cestovního komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.

Regionovy tak doplní více než 300 nízkopodlažních spojů, které vypravují České dráhy každý pracovní den do okolí Prahy a které přepravují cestující na vozíku. Kromě klasických pantografů jezdí na linkách pražské příměstské dopravy 25 moderních patrových jednotek CityElefant (řada 471), které jsou vybaveny nástupní plošinou pro vozíčkáře i bezbariérovým WC. Dvě jednotky jezdí v Moravskoslezském kraji. Celkem uvedou letos ČD do provozu 9 těchto moderních patrových vlaků.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist