Tiskové zprávy
ČSSD: České silnice jsou po zimě v téměř katastrofálním stavu, Superstrategie ministra Bárty nyní nic nevyřeší
30. března 2011 | ČSSD
V současné době, kdy končí zimní období na dálniční a silniční síti ČR, jsou všichni řidiči konfrontováni s reálným stavebním i technickým stavem vozovek na celém území ČR. Tento stav lze považovat za katastrofální. Za hlavní příčinu považuji dlouhodobé podhodnocení finančních prostředků na výstavbu i opravy pozemních komunikací.
Naprosto ukázkovým příkladem je dálnice D 1, spojující Prahu s moravskými regiony. Stav této páteřní komunikace je po letošní zimě dlouhodobě neudržitelný pouze běžnou údržbou, na některých úsecích dokonce hraničí, dle mého názoru, se stavem havarijním.
Proto jako stínový ministr dopravy ČSSD postrádám komplexní harmonogram ministerstva dopravy řešící tuto situaci, včetně opatření sledujících odlehčení provozu na D 1. Systémové řešení nevidím ani v tolik diskutovaném materiálu „Strategie dopravy jako nevyhnutelná součást rozvoje České republiky do roku 2025“ („Superstrategie – green paper“), a to zejména z důvodu, že do dnešního dne ministerstvo dopravy nepředložilo žádné reálné řešení, a to ani prostřednictvím avizovaných PPP projektů ve výše uvedeném dokumentu.
Z tohoto důvodu navrhuji:
1) urychleně zahájit přípravné práce směřující k zahájení výstavby rychlostních komunikaci R 35, R 43 a R 52, které budou sloužit jako objízdné trasy pro přetíženou páteřní komunikaci ČR, tedy dálnici D 1,
2) vypracovat komplexní harmonogram celkové rekonstrukce dálnice D 1, respektující požadovaný technický a stavební stav za předpokladu maximální efektivity vynaložených finančních prostředků,
3) výše uvedené úseky objízdných tras prioritně zrealizovat,
4) realizaci rekonstrukce D 1 podrobit expertíze dokladující celkovou koordinaci prováděných prací tak, aby byl provoz na dálnici D 1 co nejméně omezen a současně by byly zachovány veškeré standardy bezpečného provozu.
ČSSD je připravena podpořit systémová řešení týkající se základní páteřní sítě pozemních komunikací v ČR.
Roman Onderka, stínový ministr dopravy za ČSSD
Naprosto ukázkovým příkladem je dálnice D 1, spojující Prahu s moravskými regiony. Stav této páteřní komunikace je po letošní zimě dlouhodobě neudržitelný pouze běžnou údržbou, na některých úsecích dokonce hraničí, dle mého názoru, se stavem havarijním.
Proto jako stínový ministr dopravy ČSSD postrádám komplexní harmonogram ministerstva dopravy řešící tuto situaci, včetně opatření sledujících odlehčení provozu na D 1. Systémové řešení nevidím ani v tolik diskutovaném materiálu „Strategie dopravy jako nevyhnutelná součást rozvoje České republiky do roku 2025“ („Superstrategie – green paper“), a to zejména z důvodu, že do dnešního dne ministerstvo dopravy nepředložilo žádné reálné řešení, a to ani prostřednictvím avizovaných PPP projektů ve výše uvedeném dokumentu.
Z tohoto důvodu navrhuji:
1) urychleně zahájit přípravné práce směřující k zahájení výstavby rychlostních komunikaci R 35, R 43 a R 52, které budou sloužit jako objízdné trasy pro přetíženou páteřní komunikaci ČR, tedy dálnici D 1,
2) vypracovat komplexní harmonogram celkové rekonstrukce dálnice D 1, respektující požadovaný technický a stavební stav za předpokladu maximální efektivity vynaložených finančních prostředků,
3) výše uvedené úseky objízdných tras prioritně zrealizovat,
4) realizaci rekonstrukce D 1 podrobit expertíze dokladující celkovou koordinaci prováděných prací tak, aby byl provoz na dálnici D 1 co nejméně omezen a současně by byly zachovány veškeré standardy bezpečného provozu.
ČSSD je připravena podpořit systémová řešení týkající se základní páteřní sítě pozemních komunikací v ČR.
Roman Onderka, stínový ministr dopravy za ČSSD
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk