Tiskové zprávy
Koalice SPOLU: Dostavba dálnic D11 a D35 jsou pro dopravu a rozvoj Královéhradeckého kraje prioritou
16. září 2021 | Koalice SPOLU
V Královéhradeckém kraji dlouhodobě přetrvává problém dopravní infrastruktury. Přestože se za poslední období podařilo výrazně navýšit prostředky do oprav krajských silnic, stále chybí ze strany státu systémové financování. Rozvoj kraje také významně brzdí opakovaně prodloužený termín dostavby úseků dálnic D11 a D35 vedoucích na území Královéhradeckého kraje.
„Ve spolupráci s krajem a státem se nám podařilo docílit uspíšení rekonstrukcí vybraných silnic v úseku od Trutnova na státní hranici s Polskem a přijmout taková dopravní opatření, abychom zamezili zvýšení tranzitní nákladní dopravy od hranice do Trutnova po dřívější dostavbě dálnice v Polsku. Abychom pomohli akcelerovat také výkup nemovitostí důležitých pro dostavbu zmiňovaného úseku dálnice D11, zřídili jsme kancelář ŘSD přímo na Městském úřadě v Trutnově, kam mohou občané přijít se svými dotazy i pro pomoc s řešením potřebných formalit. Pro tento úsek je také již zažádáno o stavební povolení. Společně s hejtmanem Martinem Červíčkem jsme stále v kontaktu s ředitelem ŘSD a naší snahou je nejen vyvíjet na stát neustálý tlak, ale také poskytnout veškerou součinnost, aby posledně stanovený termín dostavby byl dodržen nebo ještě lépe urychlen,“ říká Ivan Adamec, lídr koalice SPOLU v Královéhradeckém kraji, poslanec ODS a starosta Trutnova.
„Obě dálnice jsou klíčové i z pohledu zrychlení tranzitní dopravy krajem. Kromě úlevy pro zasažené obce můžeme ale očekávat i úbytek dopravy v krajském městě. Pro jižní část Hradce Králové by měl být příznivý efekt po zprovoznění D35 okamžitý,“ doplňuje Matěj Ondřej Havel, kandidát do Poslanecké sněmovny za TOP 09.
„Důležité jsou také obchvaty měst a obcí, např. Jaroměře a Náchoda, které se nám podařilo zahrnout do zákona jako prioritní stavby, ale i dalších sídel. Tranzitní dopravu musíme dostat z center," upozorňuje Pavel Bělobrádek, poslanec KDU-ČSL a dvojka na královéhradecké kandidátce SPOLU.
„Celý proces, a to nejenom pro dostavbu úseků dálnice D11 nebo D35, lze ještě více zrychlit jedině efektivnější legislativou, která nebude jen nefunkční nastavovanou kaší, tak jako je tomu doposud. Tomu se chci osobně věnovat i v dalším volebním období – jak z pohledu regionálního, tak celostátního politika, neboť jedno bez druhého nemůže systémově fungovat,“ dodává Ivan Adamec.
„Ve spolupráci s krajem a státem se nám podařilo docílit uspíšení rekonstrukcí vybraných silnic v úseku od Trutnova na státní hranici s Polskem a přijmout taková dopravní opatření, abychom zamezili zvýšení tranzitní nákladní dopravy od hranice do Trutnova po dřívější dostavbě dálnice v Polsku. Abychom pomohli akcelerovat také výkup nemovitostí důležitých pro dostavbu zmiňovaného úseku dálnice D11, zřídili jsme kancelář ŘSD přímo na Městském úřadě v Trutnově, kam mohou občané přijít se svými dotazy i pro pomoc s řešením potřebných formalit. Pro tento úsek je také již zažádáno o stavební povolení. Společně s hejtmanem Martinem Červíčkem jsme stále v kontaktu s ředitelem ŘSD a naší snahou je nejen vyvíjet na stát neustálý tlak, ale také poskytnout veškerou součinnost, aby posledně stanovený termín dostavby byl dodržen nebo ještě lépe urychlen,“ říká Ivan Adamec, lídr koalice SPOLU v Královéhradeckém kraji, poslanec ODS a starosta Trutnova.
„Obě dálnice jsou klíčové i z pohledu zrychlení tranzitní dopravy krajem. Kromě úlevy pro zasažené obce můžeme ale očekávat i úbytek dopravy v krajském městě. Pro jižní část Hradce Králové by měl být příznivý efekt po zprovoznění D35 okamžitý,“ doplňuje Matěj Ondřej Havel, kandidát do Poslanecké sněmovny za TOP 09.
„Důležité jsou také obchvaty měst a obcí, např. Jaroměře a Náchoda, které se nám podařilo zahrnout do zákona jako prioritní stavby, ale i dalších sídel. Tranzitní dopravu musíme dostat z center," upozorňuje Pavel Bělobrádek, poslanec KDU-ČSL a dvojka na královéhradecké kandidátce SPOLU.
„Celý proces, a to nejenom pro dostavbu úseků dálnice D11 nebo D35, lze ještě více zrychlit jedině efektivnější legislativou, která nebude jen nefunkční nastavovanou kaší, tak jako je tomu doposud. Tomu se chci osobně věnovat i v dalším volebním období – jak z pohledu regionálního, tak celostátního politika, neboť jedno bez druhého nemůže systémově fungovat,“ dodává Ivan Adamec.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk