Tiskové zprávy
MHMP: Jihokorejští odborníci se inspirovali pražskou cyklistickou dopravou
9. dubna 2010 | MHMP
Dopravní experti z jihokorejského Soulu se přijeli seznámit s řešením cyklistické dopravy v Praze. S korejskou delegací diskutoval předseda komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a náruživý cyklista Pavel Polák. Korejští hosté si vybrali Prahu jako vzor cyklistické infrastruktury a zařadili návštěvu české metropole do své vzdělávací cesty po Evropě.
Odborníci z korejského ministerstva Veřejné správy a bezpečnosti (Ministry of Public Administration and Security), z korejských univerzit a významných konzultačních firem se zajímali o rozvoj cyklistické infrastruktury v Praze a následnou možnou aplikaci na podmínky měst v Jižní Koreji, zejména v hlavním městě Soulu.
Asijské experty zajímaly veškeré fenomény dopravních opatření pro cyklistickou dopravu v Praze. Zvláště pak podrobnosti o jízdních pruzích pro cyklisty, bus-cyklo-taxi pruhy na pražských komunikacích. Pozornost byla věnována i české legislativě v oblasti dopravy.
Z diskuse vyplynulo, že náklady na budování cyklostezek jsou v Praze i v Soulu srovnatelné. Pokud jde o využívání jízdního kola, v Praze jezdí pravidelně na kole zhruba 3 procenta obyvatel, podle informací korejských hostů v Soulu je to přibližně 1,5 procent obyvatel.
Odborníci z korejského ministerstva Veřejné správy a bezpečnosti (Ministry of Public Administration and Security), z korejských univerzit a významných konzultačních firem se zajímali o rozvoj cyklistické infrastruktury v Praze a následnou možnou aplikaci na podmínky měst v Jižní Koreji, zejména v hlavním městě Soulu.
Asijské experty zajímaly veškeré fenomény dopravních opatření pro cyklistickou dopravu v Praze. Zvláště pak podrobnosti o jízdních pruzích pro cyklisty, bus-cyklo-taxi pruhy na pražských komunikacích. Pozornost byla věnována i české legislativě v oblasti dopravy.
Z diskuse vyplynulo, že náklady na budování cyklostezek jsou v Praze i v Soulu srovnatelné. Pokud jde o využívání jízdního kola, v Praze jezdí pravidelně na kole zhruba 3 procenta obyvatel, podle informací korejských hostů v Soulu je to přibližně 1,5 procent obyvatel.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
cyklistika v Praze - 10. 4. 2010 - Tomáš PetrůjJízdní pruhy pro cyklisty na silnicích ve městě jsou mnohdy tak špatně koncipovány, že se stejně buď používají jako dříve - zvlášť, když dříve byly 2 a teď udělali pruh pro cyklisty a na druhou stranu dali šikmo umístěné retardéry. Jinak má cyklistická doprava šanci. Dále to závisí na tom, jak je vstřícná MHD k cyklistům - možnosti převážení kola. |




