https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/okamzita-modernizace-brnenskeho-nadrazi-v-centru-je-nutna?ids%5Bxb89e6e96c88e49ce832d2f8f36191cca%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanská koalice Nádraží v centru: Okamžitá modernizace brněnského nádraží v centru je nutná

Nedostatky jsou dávno zjevné a záměrně neřešené.

Sněhová kalamita ukázala zranitelnost brněnského železničního uzlu. Železničáři nestíhali vymetat staré výhybky bez automatického rozmrazování a vlaky kvůli nim nabíraly hodinová zpoždění. Kdyby odsouvači nádraží na periferii Brna už desítky let neblokovali jeho rekonstrukci, vytápěné výhybky mohly být na nádraží v centru už dávno a vlaky nemusely při kalamitě mít při průjezdu Brnem potíže.

„Tato kalamita jasně prokázala, že okamžitá rekonstrukce stávajícího hlavního nádraží v centru je nutná,“ říká železniční odborník Martin Robeš z občanské koalice Nádraží v centru.

Brněnský železniční uzel je jedním z nejdůležitějších na české železniční síti, které dosud nemají moderní zařízení, takže není schopno zvládat přívaly sněhu a mrazy. Okamžité poskytnutí peněz na modernizaci nádraží v centru Brnu přitom brněnským představitelům nabízel ministr dopravy Antonín Peltrám už před deseti lety.

„Organizačně nezvladatelný a mimořádně drahý plán na odsun nádraží na dopravně obtížně obsloužitelnou městskou periferii nejenže je sociálním inženýrstvím stalinského typu, ale svou existencí způsobuje neustálé odkládání modernizace železnice v Brně a tím v těchto dnech přímo způsobil kolaps,“ doplňuje ještě Robeš.

Občanská koalice Nádraží v centru nadále podporuje variantu modernizace železničního uzlu Brno s hlavním nádražím situovaným podél ulice Nádražní, kterou v referendu v říjnu 2004 podpořilo 86 % hlasujících Brňanů a která byla v multikriteriálním hodnocení City Plan a Fakulty dopravní ČVUT v září 2007 vyhodnocena jako jednoznačně výhodnější. Tento finančně efektivní, dopravně optimální a pro všechny cestující přátelský projekt může být stále připraven k realizaci.


Kontakty na zástupce koalice Nádraží v centru:

Martin Robeš, mobil 605 286 630, martin.robes@centrum.cz
Matěj Hollan: mobil 774 956 148, hollan.matej@email.cz
Jan Toufar: mobil 602 541 475, honza.toufar@tiscali.cz


Odkazy na související internetové stránky

občanská koalice Nádraží v centru
http://www.nadrazivcentru.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

- 15. 1. 2010 - Venca

Nutné je především to, aby na projektu přestavby železničního uzlu a nejen na něm, přestali konečně parazitovat stále stejní političtí rychlokariéristi.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist