Tiskové zprávy
Koalice SPOLU: Plzeňský kraj potřebuje lepší dopravní a komunikační sítě jako sůl
8. září 2021 | Koalice SPOLU
Plzeňský kraj má specifické uspořádání, protože v něm leží jedno z největších českých měst i rozsáhlé venkovské oblasti. Tato sídelní rozmanitost je největší výzvou pro moderní správu celého regionu. Plzeň je přirozenou spádovou oblastí pro celý kraj, a to zde může vést k „přesycenosti“ v dopravě i v dalších oblastech. Za prací, podnikáním, kulturou, studiem, sportem či lékařem se lidé mohou rychle dostat pouze tehdy, pokud bude stát investovat do zlepšení dopravní a komunikační sítě. V tom současná vláda bohužel selhala. Koalice SPOLU proto chce na celostátní úrovni prosazovat urychlení modernizace sítě silnic I. třídy a budování klíčových obchvatů. V Plzeňském kraji půjde zejména o spojení s dalšími krajskými centry i propojení Plzně a Klatov.
„Tématem číslo jedna je proto pro nás dostupnost služeb na všech místech kraje. Ve venkovských částech kraje jde o rozumnou síť škol, sociálních služeb, kulturních či sportovních zařízení, ale i o možnosti podnikat,“ říká lídr kandidátky SPOLU v Plzeňském kraji Martin Baxa. „Budeme proto usilovat o zintenzivnění přípravy vysokorychlostní železnice Praha–Plzeň–Norimberk, aby se nadále rozvíjely přeshraniční ekonomické vztahy i spojení s metropolí, které v regionu udrží odborníky,“ doplňuje Baxa.
Dnes je průměrná cestovní rychlost vlaku mezi Plzní a Mnichovem 79 kilometrů za hodinu. Naopak vlaky mezi Norimberkem a Mnichovem mají cestovní rychlost 130 kilometrů za hodinu. Pomalost vlaků do Mnichova symbolizuje, jak současná vláda selhala v modernizaci dopravy. Přestavba této železnice na vysokorychlostní trať by dopravu dvojnásobně zrychlila. Jako zástupci příhraničního regionu budou kandidáti koalice SPOLU bojovat za bezproblémovou průchodnost hranice pro české občany, protože propojení s Bavorskem je pro mnoho občanů ekonomicky klíčové. Propojení kraje, ale není jen doprava. Zaměří se také na udržení kvalitních škol v maximu obcí kraje a na rozvoj Plzně jako jednoho z center vzdělávání v rámci celé České republiky.
„Podpoříme také rozvoj kulturních institucí v kraji, především spolufinancováním výstavby nové budovy Západočeské galerie v Plzni v lokalitě U Zvonu ze strany státu. Pro rozvoj sportovních aktivit chybí našemu regionu multifunkční hala, jejíž výstavba se neobejde bez pomoci státu. Budeme usilovat o to, aby se tento projekt stal jednou z priorit reformované Národní sportovní agentury,“ říká krajský lídr TOP 09 Marek Ženíšek.
„Plzeňský kraj je specifický velkým množstvím malých obcí. Pro udržení života v nich je klíčový rozvoj služeb a zejména připojení k vysokorychlostnímu internetu. Zasadíme se o to, aby pozornost státu v této oblasti směřovala přednostně do našeho regionu,“ zdůrazňuje lídr KDU-ČSL v kraji Stanislav Šec.
Mezi další krajské priority patří životní prostředí. Pomocí státních prostředků podpoří koalice SPOLU obce a města v Plzeňském kraji při obnově mokřadů, tůní, malých vodních nádrží a také v integraci vodovodních soustav (např. záměr propojení skupinových vodovodů Nýrsko – Klatovy, Švihov, Přeštice, Dobřany a plzeňská aglomerace).
„Tématem číslo jedna je proto pro nás dostupnost služeb na všech místech kraje. Ve venkovských částech kraje jde o rozumnou síť škol, sociálních služeb, kulturních či sportovních zařízení, ale i o možnosti podnikat,“ říká lídr kandidátky SPOLU v Plzeňském kraji Martin Baxa. „Budeme proto usilovat o zintenzivnění přípravy vysokorychlostní železnice Praha–Plzeň–Norimberk, aby se nadále rozvíjely přeshraniční ekonomické vztahy i spojení s metropolí, které v regionu udrží odborníky,“ doplňuje Baxa.
Dnes je průměrná cestovní rychlost vlaku mezi Plzní a Mnichovem 79 kilometrů za hodinu. Naopak vlaky mezi Norimberkem a Mnichovem mají cestovní rychlost 130 kilometrů za hodinu. Pomalost vlaků do Mnichova symbolizuje, jak současná vláda selhala v modernizaci dopravy. Přestavba této železnice na vysokorychlostní trať by dopravu dvojnásobně zrychlila. Jako zástupci příhraničního regionu budou kandidáti koalice SPOLU bojovat za bezproblémovou průchodnost hranice pro české občany, protože propojení s Bavorskem je pro mnoho občanů ekonomicky klíčové. Propojení kraje, ale není jen doprava. Zaměří se také na udržení kvalitních škol v maximu obcí kraje a na rozvoj Plzně jako jednoho z center vzdělávání v rámci celé České republiky.
„Podpoříme také rozvoj kulturních institucí v kraji, především spolufinancováním výstavby nové budovy Západočeské galerie v Plzni v lokalitě U Zvonu ze strany státu. Pro rozvoj sportovních aktivit chybí našemu regionu multifunkční hala, jejíž výstavba se neobejde bez pomoci státu. Budeme usilovat o to, aby se tento projekt stal jednou z priorit reformované Národní sportovní agentury,“ říká krajský lídr TOP 09 Marek Ženíšek.
„Plzeňský kraj je specifický velkým množstvím malých obcí. Pro udržení života v nich je klíčový rozvoj služeb a zejména připojení k vysokorychlostnímu internetu. Zasadíme se o to, aby pozornost státu v této oblasti směřovala přednostně do našeho regionu,“ zdůrazňuje lídr KDU-ČSL v kraji Stanislav Šec.
Mezi další krajské priority patří životní prostředí. Pomocí státních prostředků podpoří koalice SPOLU obce a města v Plzeňském kraji při obnově mokřadů, tůní, malých vodních nádrží a také v integraci vodovodních soustav (např. záměr propojení skupinových vodovodů Nýrsko – Klatovy, Švihov, Přeštice, Dobřany a plzeňská aglomerace).
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk