Tiskové zprávy
České dráhy: Skoro 9 000 spojů Českých drah je připravených pro cyklistickou sezónu v roce 2024
5. dubna 2024 | České dráhy
České dráhy přepravují jízdní kola prakticky ve všech svých téměř 9 000 pravidelných spojích, které v jízdním řádu 2024 vypravují. Do vybraných turisty a cyklisty oblíbených míst ve spolupráci s kraji provozují v turistické sezóně i speciální turistické a cyklistické vlaky. Kromě toho mají výletníci k dispozici desítky půjčoven jízdních kol sítě ČD Bike. V některých z nich jsou v nabídce populární elektrokola nebo koloběžky.
„Přeprava jízdních kol patří mezi naše nejrozšířenější služby. Kola přepravujeme v malých motorácích na lokálkách, v kapacitních příměstských jednotkách a také ve vnitrostátních rychlících a v mezinárodních expresech včetně Pendolin a railjetů. Cyklisty svezeme jak při jednodenním výletu, tak při dovolenkovém putování podél dálkových cyklotras nebo v cyklistických rájích u nás i v zahraničí,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
Nejrozšířenější přeprava kol a koloběžek je formou spoluzavazadla, které nakládá a vykládá přímo cestující. Přeprava je zajištěna v označených prostorech upravených pro umístění kol a větších koloběžek. Spoje s kapacitou dvou až tří kol nejsou nijak speciálně označené, vlaky s více místy pro jízdní kola pak mají některý z piktogramů s kolem podle toho, zda je ve vlaku přeprava bez rezervace (kolo), s možnou rezervací (kolo v kroužku) anebo s povinnou rezervací (orámované kolo). Ta je obvykle u dálkových vlaků.
Ve více než 500 spojích je možné kola přepravovat v úschovně během přepravy ve zvláštním voze. Kola jsou ve speciálním uzavřeném oddíle a při jejich nakládce a vykládce asistuje vlakový doprovod. Tyto vlaky jsou označeny symboly kufru, kufru v kroužku nebo orámovaného kufru.
Cena za přepravu jízdního kola nebo koloběžky je stanovena podle vzdálenosti. Do 150 km se platí 40 Kč a od 151 km je to 60 Kč. Využít lze také celodenní doklad pro opakované cesty vlakem během dne a v rámci některých nabídek a integrovaných dopravních systémů platí další tarifní možnosti.
S kolem po Evropě i ve speciálních vlacích
„Ve spolupráci se zahraničními partnery dopravíme cyklisty přímými vlaky také k Dunajské cyklostezce na území Německa, Rakouska, Slovenska i Maďarska anebo na konec Labské cyklostezky do Hamburku. V Čechách vypravujeme řadu speciálních cykloturistických víkendových vlaků s charakteristickými jmény, jako jsou Cyklohráček, Cyklo Brdy, Cyklo Ohře nebo vlak Český ráj,“ upozorňuje Jiří Ješeta.
U Českých drah je možné odbavit kolo přímým dokladem do různých míst v Německu, Rakousku, Maďarsku, Nizozemsku, Dánsku, Lucembursku, Švýcarsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Slovinsku a v Belgii. Dovozné bez ohledu na přepravní vzdálenost je 10 eur, na Slovensko pak 3 eura. U mezistátních dálkových vlaků je obvyklá povinná rezervace místa pro přepravu jízdního kola.
Podrobnosti k cestování s jízdním kolem u nás i do zahraničí vyhledáte na www.cd.cz/kolo.
„Přeprava jízdních kol patří mezi naše nejrozšířenější služby. Kola přepravujeme v malých motorácích na lokálkách, v kapacitních příměstských jednotkách a také ve vnitrostátních rychlících a v mezinárodních expresech včetně Pendolin a railjetů. Cyklisty svezeme jak při jednodenním výletu, tak při dovolenkovém putování podél dálkových cyklotras nebo v cyklistických rájích u nás i v zahraničí,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
Nejrozšířenější přeprava kol a koloběžek je formou spoluzavazadla, které nakládá a vykládá přímo cestující. Přeprava je zajištěna v označených prostorech upravených pro umístění kol a větších koloběžek. Spoje s kapacitou dvou až tří kol nejsou nijak speciálně označené, vlaky s více místy pro jízdní kola pak mají některý z piktogramů s kolem podle toho, zda je ve vlaku přeprava bez rezervace (kolo), s možnou rezervací (kolo v kroužku) anebo s povinnou rezervací (orámované kolo). Ta je obvykle u dálkových vlaků.
Ve více než 500 spojích je možné kola přepravovat v úschovně během přepravy ve zvláštním voze. Kola jsou ve speciálním uzavřeném oddíle a při jejich nakládce a vykládce asistuje vlakový doprovod. Tyto vlaky jsou označeny symboly kufru, kufru v kroužku nebo orámovaného kufru.
Cena za přepravu jízdního kola nebo koloběžky je stanovena podle vzdálenosti. Do 150 km se platí 40 Kč a od 151 km je to 60 Kč. Využít lze také celodenní doklad pro opakované cesty vlakem během dne a v rámci některých nabídek a integrovaných dopravních systémů platí další tarifní možnosti.
S kolem po Evropě i ve speciálních vlacích
„Ve spolupráci se zahraničními partnery dopravíme cyklisty přímými vlaky také k Dunajské cyklostezce na území Německa, Rakouska, Slovenska i Maďarska anebo na konec Labské cyklostezky do Hamburku. V Čechách vypravujeme řadu speciálních cykloturistických víkendových vlaků s charakteristickými jmény, jako jsou Cyklohráček, Cyklo Brdy, Cyklo Ohře nebo vlak Český ráj,“ upozorňuje Jiří Ješeta.
U Českých drah je možné odbavit kolo přímým dokladem do různých míst v Německu, Rakousku, Maďarsku, Nizozemsku, Dánsku, Lucembursku, Švýcarsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Slovinsku a v Belgii. Dovozné bez ohledu na přepravní vzdálenost je 10 eur, na Slovensko pak 3 eura. U mezistátních dálkových vlaků je obvyklá povinná rezervace místa pro přepravu jízdního kola.
Podrobnosti k cestování s jízdním kolem u nás i do zahraničí vyhledáte na www.cd.cz/kolo.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk