https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/skoro-9-000-spoju-ceskych-drah-je-pripravenych-pro-cyklistickou-sezonu-v-roce-2024
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Skoro 9 000 spojů Českých drah je připravených pro cyklistickou sezónu v roce 2024

5. dubna 2024 | České dráhy
České dráhy přepravují jízdní kola prakticky ve všech svých téměř 9 000 pravidelných spojích, které v jízdním řádu 2024 vypravují. Do vybraných turisty a cyklisty oblíbených míst ve spolupráci s kraji provozují v turistické sezóně i speciální turistické a cyklistické vlaky. Kromě toho mají výletníci k dispozici desítky půjčoven jízdních kol sítě ČD Bike. V některých z nich jsou v nabídce populární elektrokola nebo koloběžky.

„Přeprava jízdních kol patří mezi naše nejrozšířenější služby. Kola přepravujeme v malých motorácích na lokálkách, v kapacitních příměstských jednotkách a také ve vnitrostátních rychlících a v mezinárodních expresech včetně Pendolin a railjetů. Cyklisty svezeme jak při jednodenním výletu, tak při dovolenkovém putování podél dálkových cyklotras nebo v cyklistických rájích u nás i v zahraničí,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Nejrozšířenější přeprava kol a koloběžek je formou spoluzavazadla, které nakládá a vykládá přímo cestující. Přeprava je zajištěna v označených prostorech upravených pro umístění kol a větších koloběžek. Spoje s kapacitou dvou až tří kol nejsou nijak speciálně označené, vlaky s více místy pro jízdní kola pak mají některý z piktogramů s kolem podle toho, zda je ve vlaku přeprava bez rezervace (kolo), s možnou rezervací (kolo v kroužku) anebo s povinnou rezervací (orámované kolo). Ta je obvykle u dálkových vlaků.

Ve více než 500 spojích je možné kola přepravovat v úschovně během přepravy ve zvláštním voze. Kola jsou ve speciálním uzavřeném oddíle a při jejich nakládce a vykládce asistuje vlakový doprovod. Tyto vlaky jsou označeny symboly kufru, kufru v kroužku nebo orámovaného kufru.

Cena za přepravu jízdního kola nebo koloběžky je stanovena podle vzdálenosti. Do 150 km se platí 40 Kč a od 151 km je to 60 Kč. Využít lze také celodenní doklad pro opakované cesty vlakem během dne a v rámci některých nabídek a integrovaných dopravních systémů platí další tarifní možnosti.
S kolem po Evropě i ve speciálních vlacích

„Ve spolupráci se zahraničními partnery dopravíme cyklisty přímými vlaky také k Dunajské cyklostezce na území Německa, Rakouska, Slovenska i Maďarska anebo na konec Labské cyklostezky do Hamburku. V Čechách vypravujeme řadu speciálních cykloturistických víkendových vlaků s charakteristickými jmény, jako jsou Cyklohráček, Cyklo Brdy, Cyklo Ohře nebo vlak Český ráj,“ upozorňuje Jiří Ješeta.

U Českých drah je možné odbavit kolo přímým dokladem do různých míst v Německu, Rakousku, Maďarsku, Nizozemsku, Dánsku, Lucembursku, Švýcarsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Slovinsku a v Belgii. Dovozné bez ohledu na přepravní vzdálenost je 10 eur, na Slovensko pak 3 eura. U mezistátních dálkových vlaků je obvyklá povinná rezervace místa pro přepravu jízdního kola.

Podrobnosti k cestování s jízdním kolem u nás i do zahraničí vyhledáte na www.cd.cz/kolo.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist