https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tendr-zajisti-autobusovou-dopravu-na-10-let
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Královéhradecký kraj: Tendr zajistí autobusovou dopravu na 10 let

30. října 2018 | Královéhradecký kraj
Rada Královéhradeckého kraje schválila vyhlášení tendru na výběr autobusových dopravců na území celého kraje od roku 2020 do roku 2030. Hodnota tendru při maximálním rozsahu a nabídkových cenách může dosáhnout 7,7 miliardy korun za deset let.

Veřejná linková doprava je v současnosti na území kraje zajišťována 12 smluvními dopravci na základě smlouvy uzavřené v režimu jednacího řízení bez uveřejnění. Jde ovšem o provizorium pro přechodné období.

„Vysoutěžení této zakázky se připravovalo již v roce 2015. Původně měla pokrývat desetileté období od ledna roku 2017. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale v roce 2016 pozastavil předběžným opatřením pokračování v tendru v hodnotě okolo 5,5 miliardy korun a v roce 2018 jej s definitivní platností zrušil,“ vysvětluje první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Aktuálně vyhlašovaná veřejná zakázka řeší poskytování veřejných služeb v autobusové dopravě na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházejícího třetí celostátní změně jízdních řádů v roce 2030. Pokud by z jakéhokoliv důvodu nemohl být tento termín splněn, bude zahájení realizace posunuto k nejbližší celostátní změně jízdních řádů. Nejzazším přípustným termínem pro uzavření smluv je 31. 8. 2021.

„Od nových smluv s dopravci si slibujeme především zkvalitnění poskytovaných služeb tak, abychom mohli k využívání veřejné dopravy přesvědčit větší část veřejnosti. Součástí zadávacích podmínek jsou mimo jiné požadavky na maximální stáří autobusů, minimální počet nízkopodlažních vozidel, jejich vnitřní teplotu a čistotu, lepší informační servis ve vozech i na zastávkách, připojení k wi-fi v autobuse nebo požadavky na odbavení cestujících i pomocí bankovních karet,“ uvádí náměstek Martin Červíček.

Vzhledem k svému rozsahu je zakázka rozdělena do osmi dílčích částí, jimiž jsou Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má pochopitelně přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.

Nejvýše přípustná cena zakázky je 7,716 miliardy korun bez DPH při maximálním navýšení výkonu o 20 procent, tedy při 22 083 695 kilometrech. V průběhu platnosti uzavřené smlouvy je totiž možné zvýšit či snížit rozsah výkonu v každé dílčí části zakázky až o 20 procent. Referenční rozsah dopravního výkonu je stanoven na 18 403 079 kilometrů. Součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 677,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů.

„Předpokládáme, že po odečtení odhadovaných výnosů z jízdného může dosáhnout výše úhrady z krajského rozpočtu rozmezí 436 až 466 milionů korun bez daně za jeden kalendářní rok. Chtěl bych ale upozornit, že se jedná o odhady pro případ, že nabídka dopravců v jednotlivých částech veřejné zakázky se bude blížit maximální možné výši. Skutečné náklady a dopad na krajský rozpočet budeme znát po vysoutěžení,“ dodává náměstek Martin Červíček.

Nabídky je možné podávat do 16. 1. do 14 hodin. Hodnoceny budou podle ekonomické výhodnosti, tedy poměru kvality a ceny.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist