Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: TEST: Nebezpečné a neekologické zimní pneu
Levné zimní pneumatiky málo i více známých značek opět v testu propadly. Pět sad pneumatik z 33 testovaných obdrželo nejhorší známku »nedostatečně«.Největší problémy měly při jízdě na mokré vozovce, pneumatiky Sava Eskimo, Federal Himalaya a Goodride SW602 selhaly i při jízdě na suché vozovce. V několika výrobcích byl zjištěn nadměrný obsah karcinogenních polycyklických aromatických uhlovodíků.
Levné zimní pneumatiky málo i více známých značek opět v testu propadly. Pět sad pneumatik z 33 testovaných obdrželo nejhorší známku »nedostatečně«.Největší problémy měly při jízdě na mokré vozovce, pneumatiky Sava Eskimo, Federal Himalaya a Goodride SW602 selhaly i při jízdě na suché vozovce. V několika výrobcích byl zjištěn nadměrný obsah karcinogenních polycyklických aromatických uhlovodíků.
V každoročním testu zimních pneumatik byly letos testovány pneumatiky rozměrů 185/60 R14T a 205/55 R16H. I v tomto roce se potvrdily poznatky z předchozích testů. Všechny »nedostatečně« hodnocené pneumatiky jsou z nejlevnější cenové kategorie. Tentokrát se mezi nimi objevuje i poměrně renomovaná značka Sava, která ještě vloni patřila mezi průměrně hodnocené.
Zimní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách určeny především pro jízdu na suché, mokré, případně namrzlé vozovce. Právě při jízdě na mokré vozovce jsou ale levné zimní pneumatiky nejvíce rizikové. Největší problémy na mokrém povrchu jsou s celkovou ovladatelností vozidla, při brzdění a v zatáčkách. „Všechny nedostatečně hodnocené pneumatiky na mokré vozovce propadly. Pneumatiky Goodride a Federal Himalaya měly stejné problémy i na suché vozovce,“ upřesnil Václav Beneš, redaktor časopisu TEST.
Zimní pneumatiky jsou vyrobené z měkčích směsí než letní. Proto se také rychleji opotřebovávají. Mezi jednotlivými modely jsou přitom velké rozdíly. „Z hlediska opotřebení nejhorší testovanou pneumatiku značky Pneumant je třeba vyměnit již po ujetí 60% kilometrů oproti nejlepšímu modelu, pneumatice Continental,“ vysvětluje Václav Beneš. Vzhledem k pořizovacím nákladům zimních pneumatik je opotřebení výrazným faktorem pro jejich výběr.
Polycyklické aromatické uhlovodíky (PAU) jsou karcinogenní látky, které se oděrem uvolňují z pneumatik a zamořují životní prostředí. Od příštího roku bude nařízením Evropské komise obsah PAU v pneumatikách přísně regulován. Testovaná pneumatika Goodride SW 602 obsahuje množství PAU, které více než dvacetinásobně překračuje maximální obsah daný nařízením EK.
Test zimních pneumatik vychází v říjnovém vydání časopisu TEST. Kromě testu zimních pneumatik naleznete v říjnovém vydání velký test balené a kohoutkové pitné vody, test domácích kin, varných desek, dětských menu v prodejnách rychlého občerstvení a srovnání nabídky spotřebitelských úvěrů.
Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 241 404 922, mobil: 604 660 290
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2008 publikovalo sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 8068 výrobcích, varovalo před 481 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 503 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Levné zimní pneumatiky málo i více známých značek opět v testu propadly. Pět sad pneumatik z 33 testovaných obdrželo nejhorší známku »nedostatečně«.Největší problémy měly při jízdě na mokré vozovce, pneumatiky Sava Eskimo, Federal Himalaya a Goodride SW602 selhaly i při jízdě na suché vozovce. V několika výrobcích byl zjištěn nadměrný obsah karcinogenních polycyklických aromatických uhlovodíků.
V každoročním testu zimních pneumatik byly letos testovány pneumatiky rozměrů 185/60 R14T a 205/55 R16H. I v tomto roce se potvrdily poznatky z předchozích testů. Všechny »nedostatečně« hodnocené pneumatiky jsou z nejlevnější cenové kategorie. Tentokrát se mezi nimi objevuje i poměrně renomovaná značka Sava, která ještě vloni patřila mezi průměrně hodnocené.
Zimní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách určeny především pro jízdu na suché, mokré, případně namrzlé vozovce. Právě při jízdě na mokré vozovce jsou ale levné zimní pneumatiky nejvíce rizikové. Největší problémy na mokrém povrchu jsou s celkovou ovladatelností vozidla, při brzdění a v zatáčkách. „Všechny nedostatečně hodnocené pneumatiky na mokré vozovce propadly. Pneumatiky Goodride a Federal Himalaya měly stejné problémy i na suché vozovce,“ upřesnil Václav Beneš, redaktor časopisu TEST.
Zimní pneumatiky jsou vyrobené z měkčích směsí než letní. Proto se také rychleji opotřebovávají. Mezi jednotlivými modely jsou přitom velké rozdíly. „Z hlediska opotřebení nejhorší testovanou pneumatiku značky Pneumant je třeba vyměnit již po ujetí 60% kilometrů oproti nejlepšímu modelu, pneumatice Continental,“ vysvětluje Václav Beneš. Vzhledem k pořizovacím nákladům zimních pneumatik je opotřebení výrazným faktorem pro jejich výběr.
Polycyklické aromatické uhlovodíky (PAU) jsou karcinogenní látky, které se oděrem uvolňují z pneumatik a zamořují životní prostředí. Od příštího roku bude nařízením Evropské komise obsah PAU v pneumatikách přísně regulován. Testovaná pneumatika Goodride SW 602 obsahuje množství PAU, které více než dvacetinásobně překračuje maximální obsah daný nařízením EK.
Test zimních pneumatik vychází v říjnovém vydání časopisu TEST. Kromě testu zimních pneumatik naleznete v říjnovém vydání velký test balené a kohoutkové pitné vody, test domácích kin, varných desek, dětských menu v prodejnách rychlého občerstvení a srovnání nabídky spotřebitelských úvěrů.
Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 241 404 922, mobil: 604 660 290
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2008 publikovalo sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 8068 výrobcích, varovalo před 481 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 503 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
IN
Ivan Navrátil
11.6.2021 12:29My osobně kupujeme pneumatiky z www.pneuok.cz kde garantují i ekologickou likvidaci v případě, že jim tam přivezete starou sadu. Ono je to teda normální, zákonnou povinnost na to má každý prodejce pneumatik. Je to stejné jako třeba s bateriemi a monočlánky. Ten zpětný výkup je tam povinnost. ;-) Takže směle do toho. Bát se nákupu pneumatik kvůli ekologii není potřeba.
Odpovědět