Tiskové zprávy
Jihočeský kraj: Třeboňská rybářská škola má projekt s Nory a Francouzi
16. října 2009 | Jihočeský kraj
Ve Střední škole rybářské a vodohospodářské Jakuba Krčína v Třeboni, jejímž zřizovatelem je Jihočeský kraj, dnes slavnostně zahájili dvouletý projekt „Vzdělávání v rybářství a trvale udržitelný rozvoj", a to v rámci programu Comenius.
„Našimi partnery v tomto programu jsou norská škola Skjervøy videregäende skole a francouzská škola Lycee professionnel de Guerande. Náplní projektu je vzdělávání studentů v oblasti vodní kultury v rámci výměnných pobytů, které začaly u nás, pokračovat budou v květnu příští rok ve Francii a v roce 2011 v Norsku," říká Karel Vávře, ředitel třeboňské rybářské školy.
Každá ze zúčastněných stran ukáže svým partnerům, jak dělá rybářství v domácím prostředí. „Myslíme si, že rybářství, které provozujeme v České republice, má smysl. Je tady od 14. století a stále funguje. Rybníky mají obrovský význam nejen hospodářský, ale také při záplavách, zadržení vody," vysvětluje Aleš Vondrka, zástupce ředitele pro odborný výcvik.
Soustavu třeboňských rybníků a její funkčnost pro trvale udržitelný rozvoj oceňuje Frederic Borie, zástupce ředitele francouzské školy. „Myslím si, že systém rybníků na Třeboňsku je velmi dobrým příkladem pro rozvoj akvakultury a pro udržitelný rozvoj krajiny. Je proto dobře, že se mladí lidé na projektu podílejí, protože mohou porovnat různé metody hospodaření," dodává.
Ředitel školy z Norska Ronny Laberg zdůrazňuje, že mezinárodní spolupráce takového rozsahu, jako je tento projekt, obsahuje mnohem více, než jen cestu na exkurzi. „Jde o prohloubení vědomostí a navázání dalších kontaktů. Věřím, že se žáci i pedagogové všech tří škol posunou ve svých znalostech zase o něco dál," doplňuje.
„Našimi partnery v tomto programu jsou norská škola Skjervøy videregäende skole a francouzská škola Lycee professionnel de Guerande. Náplní projektu je vzdělávání studentů v oblasti vodní kultury v rámci výměnných pobytů, které začaly u nás, pokračovat budou v květnu příští rok ve Francii a v roce 2011 v Norsku," říká Karel Vávře, ředitel třeboňské rybářské školy.
Každá ze zúčastněných stran ukáže svým partnerům, jak dělá rybářství v domácím prostředí. „Myslíme si, že rybářství, které provozujeme v České republice, má smysl. Je tady od 14. století a stále funguje. Rybníky mají obrovský význam nejen hospodářský, ale také při záplavách, zadržení vody," vysvětluje Aleš Vondrka, zástupce ředitele pro odborný výcvik.
Soustavu třeboňských rybníků a její funkčnost pro trvale udržitelný rozvoj oceňuje Frederic Borie, zástupce ředitele francouzské školy. „Myslím si, že systém rybníků na Třeboňsku je velmi dobrým příkladem pro rozvoj akvakultury a pro udržitelný rozvoj krajiny. Je proto dobře, že se mladí lidé na projektu podílejí, protože mohou porovnat různé metody hospodaření," dodává.
Ředitel školy z Norska Ronny Laberg zdůrazňuje, že mezinárodní spolupráce takového rozsahu, jako je tento projekt, obsahuje mnohem více, než jen cestu na exkurzi. „Jde o prohloubení vědomostí a navázání dalších kontaktů. Věřím, že se žáci i pedagogové všech tří škol posunou ve svých znalostech zase o něco dál," doplňuje.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk