https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zacne-projekt-elektrifikace-linky-c.201
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. město Praha: Začne projekt elektrifikace linky č. 201

12. července 2021 | Hl. město Praha
S ohledem na naplňování klimatického závazku, plnění připravované legislativy v oblasti obnovy vozového parku autobusů a rovněž naplňování Klimatického plánu hl. m. Prahy Rada hl. m. Prahy dnes schválila zahájení projektové přípravy elektrifikace linky č. 201 (Nádraží Holešovice – Černý Most) včetně rozšíření nabíjení pro bateriové trolejbusy v garáži Klíčov, odkud je linka č. 201 převážně vypravována.

Záměr elektrifikace linky č. 201 (Nádraží Holešovice – Černý Most) spočívá ve vybudování potřebné nabíjecí infrastruktury a nahrazení stávajících naftových autobusů zhruba 58 % z celkové délky trasy. Pro napájení uvedené nabíjecí infrastruktury se počítá s využitím stávajících měníren Trojská a Letňany. Nově je nutné prověřit vznik nových měníren v lokalitě Střížkov, Toužimská a Černý Most. Součástí projektu elektrifikace linky č. 201 je také potřebné rozšíření nabíjecích kapacit v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy v návaznosti na vznik nabíjecí infrastruktury v oblasti Letňan, Čakovic, Kbel a podobně. Odhadovaná výše nákladů na projektovou přípravu záměru souhrnně činí zhruba 18–20 milionů korun, na elektrifikaci linky č. 201 pak asi 600 milionů korun.

„201 je celoměstsky významná linka jedoucí mezi Nádražím Holešovice a Černým Mostem. Zároveň projíždí rušnou ulicí V Holešovičkách, kde se sníží negativní dopady dieselových autobusů na místní obyvatele z hluku i emisí. Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí a do 2030 chceme třetinu autobusů poháněnou elektrickým pohonem. Do flotily DPP proto nakoupíme prvních 14 elektrobusů. Běží výběrové řízení na 20 velkokapacitních trolejbusů s dynamickým dobíjením pro linku na letiště. Vypíšeme veřejné zakázky na nákup 140 hybridních autobusů, 15 kloubových trolejbusů a 45 bateriových trolejbusů pro elektrifikaci linek na levém břehu Vltavy. Vedle nákupu nových vozidel připravujeme i nabíjecí infrastrukturu linek 119 a 140,“ sdělil náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

„Postupná elektrifikace autobusů v Praze, která je v souladu s cíli Klimatického závazku hl. m. Prahy, schváleného v roce 2019, přispívá ke snížení emisí z dopravy. Další výhodou elektrifikace dopravy je i to, že dojde ke snížení hlukové zátěže ve městě. V Praze navíc usilujeme o to, aby byl tento přechod k udržitelnější dopravě spolufinancován programy Evropské unie,” říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

DPP v současnosti připravuje několik rozvojových projektů elektrifikace autobusových linek. Jedná se o elektrifikaci linek v levobřežní části Prahy (linky č. 119, č. 131, č. 137, č. 176 a č. 191) a v severovýchodní části Prahy (linka č. 140 z Palmovky do Miškovic). Ve všech zmíněných případech je počítáno s využitím technologie tzv. dynamického nabíjení (In Motion Charging), kdy budou stávající naftové autobusy nahrazeny ekologickými a tiššími bateriovými trolejbusy. Projekt linky č. 140 se nachází již před realizací, kdy je v současné době připravována veřejná zakázka na výběr zhotovitele stavby.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist