https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zajem-o-cyklopujcovny-ceskych-drah-v-praze-a-stredoceskem-kraji-letos-prudce-vzrostl
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Zájem o cyklopůjčovny Českých drah v Praze a Středočeském kraji letos prudce vzrostl

28. listopadu 2016 | České dráhy
Půjčovny kol ČD v Praze a ve středních Čechách mají za sebou druhou úspěšnou sezónu. Statistiky ukazují, že o tuto doplňkovou službu má rok od roku zájem čím dál více zákazníků. Například v pražské půjčovně ve stanici Praha-Smíchov meziročně vzrostl počet vypůjčených kol z loňských 536 na letošních 928 a podobný trend vykazovaly i středočeské půjčovny v oblasti mezi Kutnou Horou a Neratovicemi. Smíchovská půjčovna byla letos v celé síti, která zahrnuje celkem 97 stanic, vůbec nejvyužívanější. Je otevřená od loňska a letošní novinkou byla možnost zapůjčení elektrokol.

Ve Středočeském kraji bylo letos zapůjčeno celkem 575 kol, což je o 200 kol více než v roce 2015. Nejvíce se kola půjčovala v lázeňském městě Poděbrady (247) a na hlavním nádraží v Nymburku (123). Půjčovny se dále nacházejí ve stanicích Kolín, Kutná Hora město, Lysá nad Labem a Neratovice.

Služba ČD Bike zaznamenala nárůst i v ostatních regionech ČR. Celkem si zákazníci v půjčovnách vyzvedli 8 332 kol. V loňském roce za stejné období to bylo 5 530 kol, tj. o 2 802 kol méně. Ve 14 krajích měli zájemci možnost vybrat si z 97 železničních stanic. Doplňková služba ČD funguje už 13 let a letos si zákazníci vypůjčili nejvíce kol od roku jejího vzniku (2003).

Kromě nárůstu výpůjček České dráhy evidují v tomto roce i rostoucí zájem o přepravu cyklistů. Letos jich bylo o 8 % více. Za prvních 9 měsíců letošního roku přepravil národní dopravce téměř tři čtvrtě milionu cyklistů. České dráhy přepravují jízdní kola celoročně. Jejich přepravu umožňují téměř ve všech vlacích a v přibližně 6 000 spojích je rozšířená kapacita pro zjednodušenou přepravu formou spoluzavazadla. Dopravce nabízí cestování s jízdními koly i do zahraničí. „Tradičně největší zájem o cestování s jízdními koly je během prázdninových měsíců červenec a srpen, kdy měsíčně přepravujeme přes 150 000 cyklistů. Další silný měsíc představuje červen a také září. Desítky až stovky cyklistů, podle vývoje počasí, přepravíme ale také v zimních měsících,“ uvedl Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy Českých drah.

Podrobné informace o službě ČD Bike najdou zákazníci na www.cd.cz/cdbike.

Rekordní sezóna Cyklohráčku

Rekordní zájem byl také o výletní vlak Cyklohráček z Prahy do Slaného a Zlonic. Oproti roku 2007, kdy začaly jezdit po trati kolem Okoře turistické vlaky, vzrostl počet přepravených cestujících trojnásobně. Zároveň se o několik stovek zvýšil počet přepravených kol.

Cyklohráček jezdil každý víkend od konce března do konce října mezi Masarykovým nádražím, Hostivicí, Noutonicemi (poblíž hradu Okoř) a Slaným. Letošní novinkou bylo prodloužení vlaku o posledních víkendech v každém měsíci až do Zlonic. Od roku 2007, kdy se turistický vlak rozjel po obnovené trati mezi Hostivicí a Podlešínem poprvé, se postupně vyšplhal celkový počet přepravených cestujících z 5 436 na rekordních 16 843 v letošním roce. Počet cestujících tak vzrostl víc jak trojnásobně. Svou zásluhu na tom má stále se rozšiřující nabídka pro nejmenší cestující – např. pojízdná herna, houpací síť, deskové hry nebo balónkoviště. Tradičně nejvyužívanějším byl první ranní spoj ve směru do Slaného s odjezdem z Masarykova nádraží v 9:18, který svezl třetinu všech cestujících Cyklohráčku.

Rekordní byl i počet cyklistů, kteří v letošní sezoně Cyklohráček využili – jejich počet se vyšplhal skoro k dvanácti stovkám. Jeho služby využilo v roce 2016 přesně 1 194 cyklistů, zhruba o 250 víc než loni a o zhruba 300 více než v roce 2007. Cyklohráček je zároveň jediným vlakem pro cyklisty, který je vybaven stojanem na huštění kol. Univerzální koncovka umožňuje cyklistům nafouknout během cesty vlakem duše s malým i velkým ventilkem a k půjčení je ve vlaku i nářadí a sada na lepení. Každý cyklista dostává ve vlaku jako dárek reflexní pásek, aby byl dobře vidět v silničním provozu, a také cyklomapu Prahy a okolí. Novinkou bude v příštím roce změna trasy Cyklohráčku. Všechny spoje nově pojedou místo z Masarykova nádraží z nádraží hlavního po trase Pražského Semmeringu přes Smíchov a Zličín.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist