Tiskové zprávy
MŽP ČR: Zasedání Ústřední povodňové komise
Dne 15. června 2004 se konalo zasedání Ústřední povodňové komise, které se zabývala úpravou Statutu komise a aktualizací textové části Povodňového plánu ČR. Předmětem úpravy Statutu komise bylo doplnění pravomoci komise rozhodnout o realizaci projektu k pořízení dokumentace povodní, které svým rozsahem přesahují území jednoho kraje. Obdobný projekt Vyhodnocení katastrofální povodně v srpnu 2002 byl realizován na základě rozhodnutí vlády.
Těžiště úpravy Povodňového plánu ČR spočívá v zohlednění nové struktury povodňových orgánů tak, jak byla schválena novelou vodního zákona (zákon č. 20/2004 Sb. s účinností od 23. ledna 2004), tj. změna 8 povodňových komisí ucelených povodí na 14 povodňových komisí krajů. V této souvislosti se komise zabývala přípravou povodňových plánů těchto komisí a požádala hejtmany krajů – předsedy povodňových komisí krajů, aby věnovali zvýšenou pozornost přípravě povodňových plánů správních obvodů krajů, kontrole a posuzování povodňových plánů správních obvodů obcí s rozšířenou působností.
Komise se dále zabývala potřebou zajistit průnik informací hlásné a předpovědní povodňové služby až na úroveň obcí a naopak tok informací hlásné povodňové služby obcí na nadřízené povodňové orgány, správce povodí a HZS především při vzniku lokální povodně ve smyslu Metodického pokynu odboru ochrany vod Ministerstva životního prostředí k zabezpečení hlásné a předpovědní povodňové služby (vyšel ve Věstníku MŽP č. 5/2003).
Další informace na www.env.cz nebo www.chmi.cz nebo www.vuv.cz
Těžiště úpravy Povodňového plánu ČR spočívá v zohlednění nové struktury povodňových orgánů tak, jak byla schválena novelou vodního zákona (zákon č. 20/2004 Sb. s účinností od 23. ledna 2004), tj. změna 8 povodňových komisí ucelených povodí na 14 povodňových komisí krajů. V této souvislosti se komise zabývala přípravou povodňových plánů těchto komisí a požádala hejtmany krajů – předsedy povodňových komisí krajů, aby věnovali zvýšenou pozornost přípravě povodňových plánů správních obvodů krajů, kontrole a posuzování povodňových plánů správních obvodů obcí s rozšířenou působností.
Komise se dále zabývala potřebou zajistit průnik informací hlásné a předpovědní povodňové služby až na úroveň obcí a naopak tok informací hlásné povodňové služby obcí na nadřízené povodňové orgány, správce povodí a HZS především při vzniku lokální povodně ve smyslu Metodického pokynu odboru ochrany vod Ministerstva životního prostředí k zabezpečení hlásné a předpovědní povodňové služby (vyšel ve Věstníku MŽP č. 5/2003).
Další informace na www.env.cz nebo www.chmi.cz nebo www.vuv.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk