Ondřej Kubala "> Železniční trať z České Lípy do Bakova nad Jizerou je řízena jediným dispečerem - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleznicni-trat-z-ceske-lipy-do-bakova-nad-jizerou-je-rizena-jedinym-dispecerem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Železniční trať z České Lípy do Bakova nad Jizerou je řízena jediným dispečerem

26. března 2008 | České dráhy
Autor: Ondřej Kubala
Dispečeři Českých drah řídí celý provoz na trati z České Lípy do Bakova nad Jizerou z jediného místa pomocí nejmodernější techniky, 45 kilometrů tratě má úplně nové zabezpečovací zařízení. Modernizace celého úseku dnes skončila slavnostním přestřižením pásky.

Nové dispečerské pracoviště vzniklo v České Lípě, právě odtud je řízen veškerý provoz. Tento způsob je mnohem operativnější, než když je na trati několik výpravčích. „Dispečer má lepší přehled nad celým úsekem, od jednoho počítače ovládá výhybky i staniční rozhlas na celé trase, a výrazně tak může zkrátit například doby při křižování vlaků,“ říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro provoz. „V některých stanicích musel výpravčí chodit přehazovat výhybky ručně. Teď jde o jedno kliknutí myší na počítači.“

Zároveň bylo na této trati nově zabezpečeno 17 přejezdů, zvýšila se traťová rychlost na 80 km/h a výhybky jsou elektricky vyhřívané, aby v zimě nezamrzaly. Všechna nádraží mají centrálně ovládané hlášení o příjezdech a odjezdech vlaků, které je také obsluhováno z dispečerského pracoviště v České Lípě. Ve stanicích je instalován nový kamerový systém, čímž se výrazně zvyšuje bezpečnost cestujících.

V Doksech byla instalována nová přehledná digitální tabule s odjezdy vlaků, jakou cestující znají z celé řady dalších nádraží v České republice.

„Tímto způsobem jsou v České republice řízeny i další tratě. Na podzim bylo slavnostně otevřeno dálkové řízení trati z Tábora do Horní Cerekve přes Pelhřimov, naši dispečeři takto řídí i celý stokilometrový úsek koridoru z Přerova do Břeclavi,“ dodává Jiří Kolář. „Dálkové řízení najdete i mezi Žatcem a Plzní, mezi Opavou a Ostravou nebo Plzní a Chebem.“

Investorem racionalizace tratě je Správa železniční a dopravní cesty, zabezpečovací zařízení dodala společnost AŽD Praha.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist