https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zrusene-stavebni-povoleni-pro-dalnici-d11-resi-soudci-v-brne?ids%5Bx9796d3e411c0a252b912031a6ecef73c%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu: Zrušené stavební povolení pro dálnici D11 řeší soudci v Brně

Ministerstvo dopravy nezvládlo napsat kasační stížnost.

Nejvyšší správní soud v Brně zamítl žádost ministra Gustáva Slamečky o přiznání odkladného účinku kasační stížnosti proti rozsudku Městského soudu v Praze, který letos v květnu zrušil stavební povolení pro dálnici D11 v úseku Osičky – Libišany v délce 2,5 km. Podle brněnských soudců Ministerstvo dopravy správně neuvedlo všechny tři důvody pro přiznání tohoto účinku, takže rozsudek pražského soudu je stále pravomocný. Téměř hotový koncový úsek dálnice D11 je tak už půl roku černou stavbou.

„My už jsme podaly několik kasačních stížností, ale nikdy se nám ještě nestalo, že by nám Nejvyšší správní soud vytkl, že nějaká z nich nesplňuje náležitosti soudního řádu správního, jako se to stalo ministru Slamečkovi,“ komentuje kuriózní situaci Miroslav Patrik z Dětí Země.

V usnesení NSS ze dne 30. září 2009, č.j.: 6 As 46/2009-84 o zamítnutí přiznat kasační stížnosti odkladný účinek se mj. uvádí toto: „Svůj návrh na přiznání odkladného účinku však stěžovatel nikterak neodůvodnil, ačkoli je zastoupen osobou s právnickým vzděláním, které by mělo být známo, že absence konkrétnějšího odůvodnění návrhu vede zpravidla bez dalšího k nepřiznání odkladného účinku.“

„Pod kasační stížností je podepsán ministr Slamečka, takže tím nedokonalým právníkem je buď on sám nebo je to někdo z ministerstva či stížnost možná napsala nějaká drahá externí advokátní kancelář,“ připomíná Patrik a klade si otázku, zda autor stížnosti získal právnické vzdělaní v pořádku, když nezná soudní řád správní.

Podle rozsudku Městského soudu v Praze doručeného v květnu 2009 bylo stavební povolení pro koncovou část dálnice D11 u Libišan pro nezákonnost zrušeno. Ministerstvo dopravy ale s rozsudkem nesouhlasilo, proto podalo proti němu kasační stížnost. O ní budou soudci NSS ještě jednat, rozsudek lze čekat až asi za rok.

Konec dálnice D11 je ale černou stavbou, neboť jí chybí platné stavební povolení. Na žádost Dětí Země ovšem Ministerstvo dopravy odmítlo zahájit řízení o odstranění stavby, neboť čeká, jak dopadne jeho kasační stížnost. Tento postup je ale podle nich nelogický a nesprávný.

„Jde o díru ve stavebním zákoně, protože pokud stavební úřady nechtějí zahájit řízení o odstranění černé stavby z moci úřední, tak je nikdo k tomu legálně nemůže přinutit,“ upozorňuje bezmocně Patrik.


Odkazy na související tiskové zprávy Dětí Země:

1) Poslední část úseku dálnice D11 je černou stavbou (TZ, 02.06.2009)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2185387

2) Ministerstvo dopravy řeší odstranění dálnice D11 (TZ, 18.08.2009)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2194335

3) Ministerstvo dopravy nerespektuje rozsudek o D11 (TZ, 03.09.2009)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2196169

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Co nám je po lidech! - 27. 11. 2009 - PavelH

Nejlepší by bylo všechno zbourat. Ať se všichni pozabíjí na staré 11.
A proč se vůbec brněnská organizace stará o Hradec?

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist