https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/automobilky-od-pristiho-roku-kvuli-emisim-omezi-nabidku-motoru
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Automobilky od příštího roku kvůli emisím omezí nabídku motorů

28.5.2020 00:20 (ČTK)
Motory většinou nahradí úspornější agregáty, hybridy nebo alternativní pohon. / Ilustrační foto
Motory většinou nahradí úspornější agregáty, hybridy nebo alternativní pohon. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Automobiloví výrobci stahují z nabídky modelů pro příští rok některé motory. Důvodem je příchod nové přísnější emisní normy Euro 6D a také pokuty za průměrné emise modelových flotil jednotlivých značek. Zmizí tak z některých vozů například koncernový motor 2.0 BiTDI, čtyřlitrový osmiválec TDI, dieselový třílitr pro BMW M5 nebo motor 1,3 TCe z některých dacií. Motory většinou nahradí úspornější agregáty, hybridy nebo alternativní pohon. Vyplývá to z aktuálních informací jednotlivých značek.
 

S novým modelovým rokem, který přijde na trh v září, budou například u Volkswagenu Sharan vznětové motory 2.0 TDI nahrazeny benzinovým motorem 1.4 TSI. Poslední naftové verze bude možné objednat už jen do 31. května. To samé platí pro osmiválce TDI u Volkswagenu Touareg, kde budou nahrazeny benzinovými přeplňovanými třílitry. V závěru roku budou ve výrobě nahrazeny motorizace 2.0 BiTDI kW v modelech Passat, Arteon a Tiguan novými motory 2.0 TDI Evo s výrazně nižší spotřebou a emisemi.

Hyundai podle mluvčího Davida Pavlíčka na zpřísnění emisí reaguje rozšiřující se nabídka full hybridů a plug-in hybridů v modelech, kde dříve nebyly dostupné, ale také nabídkou tzv. mild hybridů napříč paletou zážehových a vznětových motorizací. "Hyundai se snaží umožnit zákazníkům preferujícím konvenční motorizace i volbu tradičních pohonných jednotek, jako je tomu v případě motorů 1,0i a 1,2i u nové i10 nebo čtyřválcového atmosférického motoru i30 1,5 DPI," dodal.

U Renaultu a Dacie se opatření dotkne například motoru 1,3 TCe u některých modelů Dacia, nebo zúžení nabídky u modelu Trafic. Automobilka naopak rozšířila nabídku vozů s pohonem na LPG přímo z výroby. Na LPG lze u Renaultu nově objednávat i modely Captur a Clio, u Dacie pak Duster, Sandero a Logan. "V září letošního roku se nově představí technologie značky Renault E-Tech, a to prostřednictvím bud hybridních (Clio) nebo plug-in hybridních (Clio, Mégane Grandtour) technologií," dodala mluvčí Jitka Skaličková.

BMW od června přestane v pětkové řadě nabízet motorizaci M550d, tedy dieselový třílitr o výkonu 400 koní. "Důvodem je měnící se politické, společenské a tržní prostředí v Evropě a výsledné přizpůsobení naší nabídky motorů v globálním kontextu. Náklady spojené s modernizací tohoto modelu, aby splňovaly současné a budoucí emisní normy, bohužel nejsou ekonomicky životaschopné," podotkl mluvčí BMW David Haidinger.

Naopak japonská Toyota omezení motorizací kvůli zpřísnění emisních limitů neplánuje, protože je plní i se stávající nabídkou. "Dnes máme již čtvrtou generaci hybridního systému a jeho rostoucí obliba nám dovoluje nabízet všechny typy motorizací. Spolu s hybridními vozy ale samozřejmě nadále vyrábíme i dieselové. Máme v nabídce modely, a to převážně užitkovo-offroadová auta Hilux, Land Cruiser či Proace, kde z hlediska provozu dává větší smysl naftový motor. Dokonce chystáme inovaci dieselových motorů. Stejně tak ale připravujeme rozšiřování plug-in variant, čisté elektromobily a vodíková auta," uvedl ředitel českého zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (12)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RP

Radim Polášek

28.5.2020 07:47
JJ, evropské automobilky už nedělají auta pro své klienty, ale dělají auta pro bruselské úředníky a pro poblázněné zelené.
Motory mizí ne proto, že by o ně nebyl zájem, ale proto, že se pod tlakem restrikcí a regulací z Brusele auta s těmito motory nevyplatí vyrábět.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

28.5.2020 10:05 Reaguje na Radim Polášek
No někdo s tou zodpovědností přijít musel no :) u takových jako jste vy se tato vlastnost čekat nedá....
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.5.2020 19:10 Reaguje na Lukáš Kašpárek
To není zodpovědnost, ale dobrovolné sebezničení.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

28.5.2020 10:04
Ne nadarmo byla vždy Toyota průkopníkem v automotive....
Odpovědět
RS

Roman Salátek

28.5.2020 18:06
Automobilky si z lidí udělali dojnou krávu. Cpou do aut nesmyslné věci a vydávají to za pokrok. Naprosto nesmyslně zkracují životnost, aby si vynutili obměňu vozového parku. Auta jsou plné elektroniky a nikdo není schopen to následně opravit. Tím klesá zájem o 3-4 roky stará auta, běžný člověk nemá peníze na servis který se provádí výměnou rozsáhlých celků po záruční době. Kruh se uzavírá a reakce automobilek jsou agresivnější. Doufám že zase bude šrotovné ať se ta agónie ještě prohloubí. Proč Škodovka nevytáhne třeba Octávii II za 300 000.- s úsporným kvalitním motorem. Lidé by jí utrhali ruce. Tak jim dnes nabídne s USB u zpětného zrcátka za 850 000 s životností 4 let pak ještě najít někoho kdo bude mít odvahu si to koupit, jinak ty peníze můžete odepsat a začí šetřit na novou, pro sebe a ženu nedejbože dospívající děti.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.5.2020 19:15 Reaguje na Roman Salátek
Napsal jsem to výš, automobilky dnes nedělají auta pro své zákazníky, ale auta pro pozelenalé bruselské úředníky a zelené aktivisty.
Evropské automobilky by rády dělaly auta hlavně pro své zákazníky a taková, jaké zákazníci chtějí, ale za to by potom dostaly takové pálky pokut z Brusele, že by mohly rovnou zavřít a skončit.
A to nechtějí, tak dělají auta drahá, složitá a plná nesmyslů, které nikdo nechce a které lidi jenom obtěžují.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

28.5.2020 22:14 Reaguje na Radim Polášek
Tak to jste nepochopil. Jako vždy je to snaha odvést pozornost od opravdového důvodu. Dnes jsou materiály které vydrží opravdu hodně. Podívejte se na motory dopravních letadel, jaké teploty, tlaky, otáčky ten materiál vydrží desítky let v provozu. Když někdo opravdu chce tak řešení najde, ale dát tam pár čidel je jednodušší, více dílů za halíře, ale ten servis, to nikdo v garáži neopraví a peníze už se sypou. Jenže už to dotáhli do extrému tak se to na někoho svede. Automobilový průmysl je velmi lukrativní bussiness, pomalu jak drogy nebo porno, jen vás nebude nikdo odsuzovat. Ale i tady nenažranost naráží na své limity. Výrobní cena součástek od dodavatelů není větší jak 80 000.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

31.5.2020 12:52 Reaguje na Roman Salátek
Ale pán to chápe. Tady nikdo netvrdí, že automobilky jsou charitativní organizace, které myslí na blaho svého zákazníka. Jejíchž snahou je udělat automobily, které by bez problémů vydržely milion km a více. Ne jsou to firmy, jako každé jiné, kterým jde především a pouze o zisk. Problém je v tom, že díky nesmyslným bruselským nařízením musí dělat opatření, které jsou jak proti zákazníkům samotným, tak i proti přírodě. Navíc v současné době, kdy jde ekonomika razantně dolů, to může být labutí píseň automobilek.
Odpovědět
Va

Vašek

28.5.2020 19:41 Reaguje na Roman Salátek
A proto budu udržovat co nejdéle v chodu svoje malé MPV s 1,9 naftovým motorem. Repasovatelné vstřiky, turbo bez naklápěcích lopatek, bez DPF a vstřikování močoviny, jednoduchý podvozek, bez hlídání tlaku v pneu... A zatím bez koroze.
Přemýšlel jsem o něčem novém, ale kvůli výše uvedenému jsem od toho rychle ustoupil.
Zeleným fanatikům skutečně o šetrný přístup k životnímu prostředí nejde.
Byly doby, kdy se prodávala malá auta s dieselem. Fabia, Punto, Clio ... Reálná spotřeba 4-4,5l/100 km. Dnešní "superekologické"
přeplňované benzínové motory žerou u stejných aut o 1-2 l/100 km více. Počítám, že tedy vypustí i více CO2. Životnost těchto motorů je zatím ve hvězdách. Vícenáklady na provoz aut se zbytečně zvyšují. Zejména pro majitele ojetin. Nový DPF, nové snímače tlaku v pneu, karbonování, ředění oleje benzínem či naftou...
Takto si pokrok nepředstavuji.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

28.5.2020 22:19 Reaguje na Vašek
Lidé kteří si uvědomují hodnotu životního prostředí nemají s nenažraností pár všeho schopných psychopatů nic společného. Velmi jednoduše se necháte zmanipulovat.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

31.5.2020 12:49 Reaguje na Roman Salátek
Proč zmanipulovat. Prostě pán má auto, které mu dobře a bez problémů slouží. Jezdí za pár litrů. Proč by si měl kupovat něco, co mu zdaleka nevydrží tolik, bude žrát více, jen proto, že je to eko jen na papíře? To vy jste zmanipulovaný tou rádoby eko propagandou, které jde jen o to, aby lidé nepoužívali svůj zdravý selský rozum a s radostí vítali, všechno co přichází z Bruselu a vzývali svatou Grétu, spasitelku všehomíra.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

31.5.2020 12:47
EU by hlavně ty nesmysly z emisemi měla co nejdříve zrušit, nebo aspoň pozastavit, než se automotive dá do kupy. Protože, pokud to automobilový průmysl nepřežije, může jít půl Evropy na pracák. Výroba aut je jeden z málo průmyslových oborů, který nám zůstal a měli bychom jsme se snažit, aby tu s námi zůstal.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist