https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/babis-jednal-s-vicepremierem-sr-tarabou-shodli-se-na-kritice-emisnich-povolenek
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Babiš jednal s vicepremiérem Slovenska Tarabou. Shodli se na kritice emisních povolenek

27.10.2025 01:33 (ČTK)
Předseda hnutí ANO a pravděpodobně budoucí český premiér Andrej Babiš se setkal se slovenským vicepremiérem a ministrem životního prostředí za SNS Tomášem Tarabou. Shodli se například na odmítavých postojích k emisním povolenkám ETS 2 a ke zpřísňování emisních norem pro průmysl. Oba politici to uvedli na svých facebookových stránkách. ANO o kabinetu vyjednává se stranami SPD a Motoristé sobě.
 
"Máme stejný pohled na zásadně odmítavý postoj ke zpřísňování emisních norem pro průmysl, přičemž vysoké ceny energií a emisních povolenek způsobují ztrátu konkurenceschopnosti průmyslu, který je jak v Česku, tak i na Slovensku dominantním prvkem tvorby HDP a zaměstnanosti," uvedl Babiš ke schůzce s Tarabou. "Stejně tak odmítáme zatěžovat domácnosti a dopravu novými zelenými daněmi v podobě emisních povolenek ETS2, a v tomto směru budeme odborně i politicky úzce spolupracovat a koordinovat naše pozice," doplnil.

Také Taraba potvrdil, že se ve zmíněných tématech s Babišovými postoji shoduje. Slovensko a Česko podle něj po nástupu nové vlády obnoví vzájemné vládní konzultace, protože to pomůže řešit naléhavé otázky, které před oběma zeměmi stojí. "Obnovu spolupráce států V4 považujeme za nejlepší odpověď pro posílení hlasu zemí střední Evropy v EU," sdělil Taraba.

Babiš minulý týden jednal rovněž se slovenským ministrem vnitra Matúšem Šutajem Eštokem, a to například o nadcházejícím summitu Evropské unie či migračním paktu. Stejně jako nyní Taraba uvedl tehdy Šutaj Eštok, že se s Babišem shodli i na obnovení společných zasedání české a slovenské vlády a oživení spolupráce ve Visegrádské skupině (V4 - ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko).


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (47)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

27.10.2025 07:40
není snad žádný problém, aby si země, které chápou význam emisních povolenek, tyto zavedly. No a my zaostalí si je zavedeme až poté, co uvidíme, jaký blahodárný vliv emisní povolenky mají.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.10.2025 07:58 Reaguje na Richard Vacek
marketingové heslo na emisních povolenky by znělo, chudoba do každého domu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 08:05 Reaguje na Richard Vacek
V podstatě máte pravdu, jenže to by znamenalo zase další naše zaostávání a chudnutí. S touhle vládou to nastane tak, jako tak, takže to může být úplně fuk. Stačí se podívat, jak prudce spadli Slováci od začátku kovidu a dnes to ještě nabírá forsáž.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.10.2025 09:00 Reaguje na Pavel Hanzl
to je vidět, že jim k lepším ekonomickým výsledkům euro nepomohlo.

Bruselská politika k ničemu jinému než k chudnutí nepřispívá...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 09:27 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Euro tutanům skutečně nepomohlo, otázkou ale je, jakou by měli inflaci a pád kačky, kdyby euro neměli.
Proč teda normální, západní země EU, tak dobře prosperují? Nebyl jste tam nikdy, že?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

28.10.2025 06:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Snad prosperovaly, ne? A zkuste se zamyslet, co se v nich změnilo od té doby, co prosperovaly, že prosperovat přestaly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2025 07:50 Reaguje na Richard Vacek
Prosperují stále, nebojte. Evropa je ničena hybridní i ostrou válkou na Ukrajině a ještě ji solí Trump, přišla o hlavní zdroj energií, ale pořád hospodářsky roste. Totálně si překopává energetiku na vlastní zdroje a už šetří desítky miliard na dovozech energetických surovin atd.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

27.10.2025 12:07 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak jest,
bohatne jenom ta honorace v Bruseli !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 14:48 Reaguje na smějící se bestie
Fakt? Babiš, Jandejsek, Toman, Křetínský, Tykač atd. atd. jsou nějaká ch cha "honorace v Bruseli"??
Odpovědět
sv

s v

27.10.2025 09:19 Reaguje na Richard Vacek
Problém je jinde, a to v burešovi. Ten jako v minulosti bude žvanit, kydat špínu ale ručičky bude mít dozadu.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

27.10.2025 12:06 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
PE

Petr Elias

27.10.2025 08:04
Tak zrovna pro Slováky budou povolenky nejmenším problémem. :D Mafián a ta jeho banda ,,konsolidacemi,, dá Slovákům daleko víc za uši. Plus k tomu se tam moci chytli magoři plochozemci, antivaxeři a všemožná další verbež. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 08:11 Reaguje na Petr Elias
Už dávno Fico výrazně zvýšil daně, zavedl i transakční daň (to je extra brzda ekonomiky) a dnes schvalovali rozpočet s deficitem přes 5% HDP (my máme pod 2%). Chytří a pracovití Slováci utíkají hlavně k nám, firmy se stěhují do Polska. Od roku 2019 spadli proti nám o asi OSM! pozic, dnes je Slovensko (dle HDP per capita) na samotném dně zemí EU.
A Babiš nám dlouhodobě slibuje, že půjdeme jejich cestou a lidé mu dali 35% voličských hlasů. Chápe to někdo?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.10.2025 09:05 Reaguje na Pavel Hanzl
žijeme v nestabilní době, tak nevím, proč bychom se měli předvolebních slibů držet jak h...o podrážky.
Odpovědět
sv

s v

27.10.2025 09:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Takže podle podrážky s h..m alias řezáče je burešovskoficovská transformace předvolebního slibu "všetkým vám dáme" na povolební stbácko mafiánskou realitu "všetkých vás oberieme" naprosto normální.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 09:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pokud voliči naprosto normálně předpokládají, že politici jim lžou natvrdo do očí a mohutně kradou a oni jim to ještě nahážou, tak to dopadne asi jak?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 19:11 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pokud žijeme v nestabilní sobě (což samozřejmě žijeme), tak právě teď je potřeba volit poctivé lidi, kteří jasně ví, kde stojí a už to taky dokázali. Potácníci a šmelináři to skutečně nevytrhnou.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.10.2025 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Slovensko má 4% inflaci. To co prohrálo volby Spolu jsou lži ve státním rozpočtu, tedy 2% to nebudou. To, co předávají po sobě je minové pole ne rozpočet. Chovají se jak uražení hlupáci.
Odpovědět
sv

s v

27.10.2025 09:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pravil ekonomický hurvínek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 09:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Slovensko má euro a tak nemůže devalvovat, kolik by byla inflace za kačky? Stačí se podívat do paprikášova, který je ještě ekonomický kadet.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.10.2025 09:19 Reaguje na Pavel Hanzl
to, že ta vlády bude "jiná" je její demokratické právo...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 09:36 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Že bude vláda jiná je zcela logické a správné. Ale to, co se do vlády chystá, je ale něco děsivého. Trestně stíhaní jedinci, ostatní s kriminální minulostí, šejdíři, podvodníci, rasisti, proruští zrádci atd. atd. mají vyvořit vládu pro lidi?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

28.10.2025 07:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Slovákům se podařilo navzdory Bruselu ještě zprovoznit jadernou elektrárnu, takže mají dobrý základ pro bezemisní společnost.
https://www.iea.org/countries/slovak-republic/electricity
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2025 07:53 Reaguje na Richard Vacek
Kdo vám nakukal, že cha cha "navzdory Bruselu"? Ten snad někomu v tom bránil?
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.10.2025 09:13
Emisní povolenky jsou spekulativní movitost, jejíž cenu nelze zaručit. Ostatně, kdyby IPCC dlouhá léta nevedl spekulant s emisními povolenkami, patrně by těch katastrofických proroctví a vizí o klimatu bylo podstatně méně.
Prostě je to šmejd, kterého je nutno se zbavit. I za cenu odchodu z EU.
Odpovědět
sv

s v

27.10.2025 09:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Ano bureš je šmejd, a ty můžeš klidně jít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 09:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Bohužel, my si těch šmejdů navolili celý pytel, nestane se náhodou z naší vlády přímo peleš lotrovská?
Odpovědět
pk

pepa knotek

27.10.2025 09:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Odchod z EU je komplikovaný a dlouhý proces - viz příklad VB, stačí počkat a jejich nápady ignorovat. Podle MMF klesl podíl EU na světovém HDP (v přepočtu na paritu kupní síly) z 15,2 % v roce 2021 na 14,33 % v roce 2024, předpoklad 2025 je 13,2 %. Dvouprocentní pokles za 4 roky znamená citelné oslabení EU, žádná prosperita, ale úpadek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 14:56 Reaguje na pepa knotek
kdo vám tohle preboga nakukal? EU v paritě v HDP patří mezi špička světa!!!
"USA, Kanada, západní Evropa, Izrael a Austrálie. HDP těchto regionů se pohybuje mezi 51,96 a 89,11. (USD/občan) Pro srovnání – celosvětový průměr HDP je 14,21, Asie má 8.96 a Afrika 1,93. Západní Evropa má HDP 51,96, zatímco východní jen 16,89. EU má 44,22, státy eurozóny 47,86.
https://medium.seznam.cz/clanek/richard-pokorny-zapad-se-rozpada-jen-zbozne-prani-proruskych-sil-161489?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
Odpovědět
sv

s v

27.10.2025 16:37 Reaguje na pepa knotek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

29.10.2025 19:42 Reaguje na pepa knotek
Helemese udavači pepkovi nejde pod nos fakt, že "ignorovat" burešem podepsaný závazek ČR znamená platit EU pokuty formou krácení dotací... což bureš samozřejmě nepřipustí protože by šel po žebrotě.
Odpovědět
PE

Petr Elias

27.10.2025 20:11 Reaguje na Jan Šimůnek
Papa a zabouchni za sebou. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.10.2025 11:21
pepa knotek 27.10.2025 09:46
Ono by asi stačilo referendum o tom, že naše zákony mají přednost před EUrounijními. Přitom je to logická věc: Upřednostňování standardním demokratickým procesem vytvořených zákonů před jakýmisi pochybnými dekrety samozvaných komisařů je dosti logické. MMCH, tohle udělalo snad Slovinsko (jestli si to po tak dlouhé době dobře pamatuji) a výsledkem byl konec Jugoslávie během pár let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 09:16 Reaguje na Jan Šimůnek
A víte snad, co nastalo po konci Jugoslávie? Ani tohle ne?
Odpovědět
HH

Honza Honza

27.10.2025 11:53
Spojení s V4 je správná cesta, nikoli ale zrušit podporu Ukrajině (Slovensko to říká, ale nedělá), nikoli zrušit Green Deal, brát ropu, plyn od Ruska, Trump možná zavede velká cla a bude po plynu. Je to z důvodu opravit rozhodování EU, tak jak řekl Klaus, jsou to nedemokratické postupy, příkazy zákazy. Nutno dodržet právo veta, nutno dát zemím volnost, i když budou ostatními zeměmi přehlasovány a naopak, pokud ostatní země něco chtějí- bránit Ukrajinu a třeba Slovensko nechce, nesmí být názor většiny přehlasován.
EU není společenství postavené na demokrat. základech- většina rozhoduje, proto se rozhodování v EU tomu musí přizpůsobit. Federace je tedy prozatím fikce, nelze si federaci a demokrat. principy federace vydupat násilím.

Typický příklad jsou povolenky, někdo v EU rozhodl, že se budou obchodovat na burze, což je naprosto zničující postup, vedoucí k obohacení spekulantů.
Bylo to proto, aby povolenka měla svůj razantní dopad- když postupně lidé budou přecházet na eko výrobky, tak cena povolenky půjde nahoru a dotlačí zbytek k eko chování, což je ale nemožnost, ukazuje se to nyní, takto nelze postupovat a kdyby to tak skutečně mělo být, nutno povolenku zrušit.
Odpovědět
sv

s v

27.10.2025 13:53 Reaguje na Honza Honza
Ficostán i orbánistán rychle a jistě směřují zugrunt. I kdyby byly ekonomicky a politicky zdravé a nejen mafiánské žumpy a i když vezmeme v úvahu Polsko nedostaneme dostatečný ekonomický výtlak, aby to uživilo celý český průmysl. Dovázet energetické suroviny od genocidního rusácka neschopného dodržovat kontrakty a naopak velmi schopného přes energie politicky vydírat o korupci nemluvě je kravina ještě větší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2025 08:02 Reaguje na s v
Slovensko bylo vždy v žebříčku HDP per capita hned pod námi a Slovinskem až do roku 19. Potom to Fico rozjel na plný pecky a dnes spadlo o 8 pozic!! (slovy OSM! pozic!!) a je dnes na úplném dně EU pod Maďarskem i Rumunskem.
A naše nová vláda k němu vzhlíží a bába nám slibuje slovenskou cestu. A lidi ho zvolili, chápe to někdo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2025 19:25 Reaguje na Honza Honza
V4 je zcela nesmyslný paraprojekt, ty země nemají nic společného a hlavně neví, proč by měly spolupracovat a na čem. Slovensko a Maďarsko jsou propadlé, polototalitní a silně proruské státy, které se se navzájem nenávidí. Polsko je protiruské a progresivní, které jde nahoru a hledá si spojence v Německu a Francii, my jsme trvale jedničkou a naši partneři jsou Rakousko, Holandsko, Belgie, Finsko Švédsko a prostě prosperující státy střední velikosti.
Tak na co?
Historicky taky nic společného nemáme, my byli Svatá říše římská, oni Uhry a někdyPolsko a někdy Litva atd.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.10.2025 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Není, milý pane, je to spolek zemí, které jsou na tom podobně, díky vnucenému socializmu (Ruskem) jsou zaostalejší než západní zěmě, mají jiné podmínky. Takové podmínky budou mít i jiné méně rozvinuté země, EU by se měla rozšiřovat, nikoli zmenšovat, proto je žádoucí aby se tyto země spojily a vytvořily nějaký větší názor v EU, ne názor bezvýznamných 10 mil Čech = jedno větší město v EU.

Význam by to mělo v tom, ne aby se odstoupilo od Green Dealu, ale aby se opravilo byrokratické, nedemokratické nesmyslné nařizování EU, právě s ohledem na zájem vyspělých západních zemí, kt. je úplně jinde než náš zájem. Např. v nesmyslném odmítání JE.
Odpovědět
sv

s v

29.10.2025 19:55 Reaguje na Honza Honza
Je to spolek které na tom BYLY podobně. Se softotalitním orbánistánem a mafiánským ficovým pašalikem, které opět rychle směřují do rusáckého otroctví společného nemáme nic. Leda že by bureš po ficově vzoru skočil do pomyslné žumpy ... a to snad nikdo při smyslech nechce. Od orbána ani fica ani bureše nelze očekávat nějakou smysluplnou spolupráci na deregulaci EU jen hrabání pod sebe.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 09:28 Reaguje na Honza Honza
Tohle platilo hned po plyšáku a po vstupu do EU, dnes jsme úplně jinde a my máme společný zájem se Západními zeměmi. Historicky taky patříme na Západ, ekonomicky i politicky dnes taky. EU je sice elitní klub, ale bojuje proti velmocem a s koulí na noze to nemá šanci vyhrát. Pokud by ji dokázali dezoláti rozvrátit, transformuje se asi ve federaci a polovina států (včetně nás) tam už nebude.
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.10.2025 13:50
to Honza Honza 27.10.2025 11:53
Je mi líto, Green Deal je naprosto neslučitelný jak s účinnou pomocí Ukrajině, tak i s přípravou na odvrácení ruského útoku na naše území, pokud se ona pomoc stane pro Putina důvodem nás napadnout.
Green Deal téměř zcela likviduje výrobu zbraní (a ten zbytek šíleně prodražuje) a likviduje i další aspekty naší obranyschopnosti. Ono už jen vyčerpávání ekonomiky platbami bezcenných nesmyslů silně omezuje naše reálné možnost jak pomoci Ukrajině, tak i přípravy na konflikt přímo s Ruskem.
Odpovědět
HH

Honza Honza

27.10.2025 18:31 Reaguje na Jan Šimůnek
Green Deal je cesta elektrifikace, jako že si kupujete nástroje na baterie (pila, rozbruška), abyste nemusel chodit stále s kabelem.
Stejně tak elektroauto má své výhody, nemusíte se starat o složitý spalovací motor, koncepce je jednoduchá. Kromě těchto pokrokových technologií je to i cesta k ozdravění přírody, snížení CO2. Je to cesta odtržení se od šíleného Putina, arabů, mít samostatné zdroje energie nezatěžující přírodu.
Není to cesta pokut, povolenek, zákazů, příkazů - to je výmysl nedemokratické socialistické EU, kt. kritizoval už Klaus.
Je to stejné, jako byste řekl, že kolektivizace= aby v každé vesnici nebylo 50 zemědělců ale jen jeden velký zemědělec, kt si ostatní pozemky pronajímá, velkovýroba (i socialistická) = cesta k záhubě. Cestu k záhubě z toho udělali komunisti, kteří jednali nedemokraticky, příkazem, terorem, sami věděli, že je to pitomost, jen aby z nich měl radost Sovětský svaz, řízený primitivním Brežněvem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2025 07:58 Reaguje na Honza Honza
Evropské příkazy a zákazy se u nás mohutně medializují a hlavně přehánějí, samozřejmě ze známých důvodů. A mlčí se o obrovsé pomoci a výhodných podmínkách, která nám Eu poskytuje. Přechod na čistší život ve všech oblastech není jen zájem přírody, ale především lidí, to se tady nikde nezdůrazňuje, ale mělo by.
Odpovědět

Jan Šimůnek

28.10.2025 09:19
to Honza Honza 27.10.2025 18:31
Cosi mi to připomíná: Už Lenin tvrdil, že komunismus je elektrifikace + vláda sovětů. Alespoň vidíme, kam to zelení kučírují.
Pila na kábl má vyšší užitnou hodnotu v tom, že v ní nemusíte neustále vyměňovat baterky a neomezuje vás časově tím, že musíte čekat na jejich dobití. O ozdravení přírody a CO2 se vůbec nejedná, byla to čistě ruská akce a Putin jen čekal, až bude EU natolik ekoblbnutím zničená, že nebude technicky možné Ukrajině pomoci.
Jinou cestou než "cestou pokut, povolenek, zákazů, příkazů" dělat tento nesmysl nejde. Ani ta velkovýroba v zásadě nebyla sama o sobě přínosem, komunisté sm, komunisté ta.

to Pavel Hanzl 28.10.2025 07:58
Ano, zločiny a šílenosti EU jsou u nás medializovány. Proto se také EU snaží nasadit cenzuru úplně všeho, jaká tu nebyla ani za komunistů. Ani komunisté neotevírali a nečetli dopisy všech občanů a ani neodposlouchávali telefony všech občanů. EU tohle zavést chce (cenzura všech e-mailů, telefonních hovorů, SMS, komunikace přes Whats App atd.; pochopitelně "boj proti dětské pornografii, ale tomu snad nevěří ani ti Dánové, co s tím vyšli ven). Žádnou pomoc ani výhodné podmínky jaksi není vidět, "čistší život" možná někde vidíte vy, ale je to pitomost, jako všechna zelená agitace.
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.10.2025 09:33 Reaguje na Jan Šimůnek
Ano, správně, pane, elektrifikace, velkovýroba, slučování malých firem do mnohem výkonnější efektivnější velké firmy, velká pole: viz prérie, Ukrajina, Argentina jsou jistě směrem k progresi, efektivitě, ne krok zpátky.
Krok zpět z toho dělá debilní řízení.

Tvrdit, že elektrifikace je krok do záhuby je úplně stejná pitomost jako že Lenin Stalin, marxizmus leninismus je spása lidstva.

Že taky lidi kupujou (já taky) pily bez kabelu (tu mám taky na větší práci, kromě toho i pilu na bezín) = důkaz že to má smysl.
Bude-li elektřina (převážně!) z JE a FV tak asi o ozdravění přírody se jedná! Taky uhlí nebude a plyn bude drahý, nedostupný!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.11.2025 08:03 Reaguje na Honza Honza
V každé normální a prosperující ekonomice (třeba v USA) dělají největší podíl na HDP malé a střední firmy.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist