https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/bloomberg-cina-loni-instalovala-vice-solarnich-panelu-nez-kolik-usa-celkem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bloomberg: Čína loni instalovala více solárních panelů, než kolik USA celkem

29.1.2024 01:23 | PEKING (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Čína v loňském roce nainstalovala více solárních panelů, než kterýkoliv jiný stát za dobu své existence. Rozšířila tak svoji obrovskou kapacitu obnovitelných zdrojů energie, která je již nyní s velkým náskokem největší na světě. Celkem Čína loni přidala solární panely o výkonu 216,9 gigawattů (GW), čímž překonala svůj předchozí rekord 87,4 gigawattů z roku 2022, uvedl čínský Národní úřad pro energetiku (NEA). Podle výpočtů BloombergNEF byl loňský údaj vyšší, než činí celkový výkon solárních panelů v USA, která je 175,2 gigawattu. USA jsou druhým největším solárním trhem na světě.
 

Čína také loni přidala 75,9 GW větrné energie. Překonala tak loňský rekord, který činil 37,6 GW. Podle BNEF se Čína loni pravděpodobně podílela 58 procenty na celosvětových instalacích solární energie a 60 procenty na celosvětových instalacích větrné energie.

Přírůstek obnovitelných zdrojů znamená, že Čína může spalovat méně uhlí, aby uspokojila rostoucí poptávku po energii. Tento posun podpořil prognózy, že země, která je největší světovým znečišťovatelem, mohla dosáhnout vrcholu emisí už v loňském roce, tedy daleko před vládním cílem, kterým je rok 2030.

Čína pokračuje i v rozšiřování své rozsáhlé sítě uhelných elektráren, které se na produkci elektřiny v zemi podílejí zhruba 59 procenty. Úředníci trvají na tom, že nové elektrárny jsou potřeba hlavně jako záloha pro přerušovanou výrobu elektřiny ze slunce a větru, a že spotřeba uhlí bude od roku 2025 klesat. Podle NEA se loni kapacita tepelných elektráren zvýšila o 57,93 GW.

Instalace solárních a větrných elektráren byly částečně podpořeny prudkým poklesem nákladů, protože silná konkurence mezi výrobci snížila ceny solárních panelů a větrných turbín v Číně na rekordní minima. Zároveň to ale snížilo ziskovost výrobců a vyvolalo očekávání, že v letošním roce dojde k velké konsolidaci v celém odvětví.

Urychlení výroby energie z obnovitelných zdrojů ale také vytváří problémy pro čínskou rozvodnou síť. Některé regiony se potýkají s nedostatečnou kapacitou infrastruktury, která není schopná absorbovat více solární energie, a začaly zavádět přísnější předpisy pro nové projekty. I přesto se očekává, že kapacita obnovitelných zdrojů energie v Číně dále proste. Prognóza BNEF očekává, že letos vzrostou instalace solárních panelů o sedm procent a kapacita větrných elektráren se zvýši o 11 procent.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (63)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

29.1.2024 06:17
Čína totiž "jede". Od roku 1990 více než řádový vzestup spotřeby elektřiny kdy dnes spotřebují na osobu více než Británie a proto potřebují každý nový zdroj.
https://www.iea.org/countries/china
Fotovoltaika je k dispozici nejrychleji, ale i jaderné elektrárny dovedou zprovoznit na západ zázračnou rychlostí 5 let.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.1.2024 07:44 Reaguje na Richard Vacek
když soudruh Si vydá befel, tak na tom nepracuje pět lidí na dálnici jako v ČR ale stovky a tisíce.
Konkurenceschopnost Bruselské unie došla tak daleko, že za nás vše řeší globalizace. Státy unie jsou nekonkurenceschopné včetně ČR, přičemž se v ČR jak je vidno z politiků ani nevyděláme. Tak naše trapná závislost došla daleko.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.1.2024 07:46 Reaguje na Jaroslav Řezáč
zkrátka Brusel centralizuje a ti naši šuluni ve strakovce se jen usmívají na to, jak nám mizí stát před očima.
Odpovědět
Šimon Špidla

Šimon Špidla

29.1.2024 08:40 Reaguje na Jaroslav Řezáč
V jednom příspěvku velebíte centrální řízení a ve druhém ho haníte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.1.2024 10:12 Reaguje na Šimon Špidla
Zjevně když dva dělají totéž, není to totéž.

Možná ten bruselský demokratický centralismus s otevřenými dveřmi pro lobbisty není to pravé ořechové.
Odpovědět
PE

Petr Elias

29.1.2024 10:18 Reaguje na Jiří Svoboda
Možná, ale opravdu jen možná, není ten čínský zázrak tak zázračný, jak se nám ho tu snaží propaganda namalovat. :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 12:59 Reaguje na Jiří Svoboda
A vieš, čo také oné jsou lobbisti?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 10:23 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Co ti preboga mizí před očima? V současné době se naše vláda chová nejvíce samostatně za poslední desítky let.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2024 18:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak se povedl, ten byl fakt dobrej:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 10:25 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Všichni jsou sice nekonkurenceschopní ale výsledky špatné vůbec nejsou. USA dělá ročně HDP 21 bil. dolarů, EU 18 a Čína 15. Neudělali jste soudruzi zase někde chybu?
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2024 18:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Podívejte se na výsledky těchto ekonomik za posledních třeba 10 let ... a pokud si to necháte ještě od někoho vysvětlit, třeba od vnoučat, tak zjistíte, že zatímco USA se jakž tak drží, Čína pořád posiluje ... občas jí to skřípe, ale i tak ... a EU se stává méně a méně významnou.

Ale možná, že jste na stará kolena chytil progresivní vítr a stal jste se zastáncem nerůstu:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 09:18 Reaguje na Radek Čuda
Hluboký omyl, USA se Číně stále vzdaluje, dnes tam jede velmi dobrá konjunktura (Fareed Zakaria). Čína jde nahoru stejná 4% jak USA, ale z daleko nižší základny.
Odpovědět
PE

Petr Elias

29.1.2024 08:35
Tak doufám, že místní russkočínští vlastenci vlastní pořádný balík akcií Evergrande a pořádnou kupu rublů. :D

https://www.theguardian.com/business/2024/jan/29/evergrande-collapse-liquidation-china-debt-developer-property-giant
Odpovědět
HH

Honza Honza

29.1.2024 09:34
Čína instaluje nejvíce FV, vyrábí nejvíce elektroaut. Čína hospodářsky předbíhá USA.
Kdežto my plníme pětiletku EU. Kritizujeme nedomokratický komunistický režim. To nám zajisté hodně pomůže!
Uź staří římané před 2 tis let se dokázali poučit od svých nepřátel, dokázali od nich přebírat všechno, co bylo efektivní a dobré (nedělá to náhodou i Čína?). A co si mysleli o svých nepřátelích, kteří to nedokázali? Že to jsou jen primitivní barbaři skákající kolem táborového ohně!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.1.2024 10:14
Pochybuji, že v Číně FVE dotují jako u nás a že je povýšili na stabilní
zdroj, který se neobejde bez záloh a akumulací. Existuje řada lidských
činností ve kterých má FV své místo a tam proti nedotované FV nic nemám.
Jen ať ve dne roztáčí kola průmyslu, který se spokojí s výkyvy příkonu
a nebo ohřívá vodu ke koupání dělníků po práci. Jen ať ohřívá třeba ty
továrny prostřednictvím vodních akumulačních nádrží a nebo i budovy,
ale musí to mít smysl a nikoliv aby to byla hurá akce, kdy nahradí ty
stabilní zdroje a pak volá po zálohách, které zbytek doby zahálejí, ale
náklady na ně neklesají. Ano FV, ale jako zdroj energie NAVÍC a nikoliv
OZE jako ZÁKLAD a k nim zálohy a drahé bateriové akumulace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 10:27 Reaguje na Břetislav Machaček
V Číně se dotuje daleko více (500 mld. proti 150 v EU), taky tam mají emistní povolenky pro uhláky a taky si stanovili konec dýzlů v roce 35.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2024 18:24 Reaguje na Pavel Hanzl
No, emisní povolenky jsou fajn, ale ono jde o to, kolik stojí ... "Cena povolenek v Kalifornii a Québecu, které mají propojené systémy, loni vzrostla na 28 dolarů z 22 USD v předchozím roce. V čínském systému loni průměrná cena povolenky činila osm dolarů, což je o jeden dolar více než v roce 2021."

https://iuhli.cz/v-evrope-stoji-povolenky-oproti-cine-desetinasobek/

A pokud jde o ty spalováky, tak ono to zase nebude tak horký, stačí porovnat následující články ...
https://www.obnovitelne.cz/clanek/181/cina-planuje-rychly-konec-spalovacich-motoru-a-neni-v-tom-sama

https://energozrouti.cz/clanek/cinska-provincie-zakaze-do-osmi-let-vozidla-se-spalovacimi-motory-mohl-by-to-byt-dalsi-z-problemu-pro-automobilky-v-eu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 09:24 Reaguje na Radek Čuda
Fakt dobrý!! A naši hlupy ropáčci pořád bečí, jak naše elkáry a celý grýndýl Evropu zničí, bo zbytek světa na to mastí a hlavně Čína!! Je to samozřejmě celé naopak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 10:20
Zvláštní je, že dle našich ropáčků Evropa díky OZE a celému grýndýlu ztrácí konkurenceschopnost a za chvíli zbankrotuje a zchudne. A Čína na tom bohatne. Nemohl by nám to třeba pan Vinkler vysvětlit?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.1.2024 11:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě, že Čína na OZE bohatne, když vládne produkci OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 12:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
Evropa na OZE taky solidně maká, neboj. Tak levně panely nevyrobí, proto je radši koupí, ale na chytré systémy jsme kadeti, neboj. Běžně je celý systém třeba Siemens, ale komponenty jsou čínské. Takže největší vejvar je v Evropě, proto se to celé takhle dělá.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.1.2024 13:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Tykej si soudruhům v Kremlu Hanzle.

Jaké chytré systémy pro OZE myslíte?
Protože Čína vládne i výrobě střídačů, což je třeba u FVE ten chytrý systém.
Odpovědět
EN

Emil Novák

29.1.2024 19:11 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste se zase zasnil, Hanzle. Taky žádám konkrétní příklady toho "Běžně je celý systém třeba Siemens". A taky žádám doložit ten "největší vejvar", to je taky jen další vaše zbožné přání. Ve skutečnosti poslední zbytky fotovoltaického průmyslu utíkají pryč - viz nedávno Meyer Burger, větrný byznys je v těžké krizi a škemrá u vlád o záruky za své dluhy, které stále rostou.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2024 18:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže Němci mají největší vejvar a současně i skoro nejhorší hospodářské výsledky.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-spatny-stav-nemeckeho-hospodarstvi-ohrozuje-cesko-i-madarsko-40458992

Kua drát, jak jen to ti Němci dělají:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 09:31 Reaguje na Radek Čuda
Němčourům se sešlo několik průšvihů najednou. Spolíhali na levný ruský plyn a levné komponenty z Číny, jenže se to celé zdupalo. Začlo to covidem, pak plynovým útokem z Ruska a následnou energetickou krizí, do toho vyšlo, jak na sviňu, odstavení jaderek. K tomu válka na Ukrajině a nutnost ji financovat a ještě zbrojit, a pro lepší efekt jede proti nim hybridní válka na plný pecky, ty demonstrace atd. jsou důsledky.
Na takovou nálož se jim daří ještě dobře.
Odpovědět
EN

Emil Novák

31.1.2024 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Odstavení jaderek do to "nevyšlo", o tom si jejich vláda sama takhle rozhodla, že je navzdory všem těmto problémům odstaví.
A jaké riziko je spoléhat se ve velkém na plyn z Ruska věděl už před válkou každý, kdo má v hlavě víc než tu vaši obligátní "koblihu". Zatímco vy jste tu psal nesmysly typu "Západ na Rusku není závislý vůbec. Přes Družbu jde dnes k nám snad jen 5% plynu, kupujeme ho na burze v Rotterdamu."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 09:57 Reaguje na Emil Novák
To rozhodnutí padlo už po havárii ve Fukušimě a ten proces není na posledních pár let, to byste měl vědět nejlíp.
Na ruský plyn spolíhali úplně všichni, (proto jsme si zrovna my zajistili stoprocentní závislost), taky všichni silně bedákali, jak nám zlý Emeričan sabotuje výstavbu NS2.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.1.2024 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste Hanzle tvrdil, že žádná závislost na ruském plynu neexistuje.
Odpovědět
EN

Emil Novák

31.1.2024 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
To rozhodnutí padlo už kolem roku 2000, přesto bylo později celkem třikrát změněno, vůbec nic tedy nebránilo takové rozhodnutí změnit i počtvrté nebo ho změnit jinak. Zvlášť když minimálně někteří provozovatelé několikrát zopakovali, že jsou připraveni další provoz zajistit. Ale to by ve vládě nesměli sedět Zelení, pro které byla likvidace jádra top priorita a na nějaké klima nebo energetickou bezpečnost zvysoka kašlou.
Úplně všichni na něj nespoléhali a žádnou stoprocentní závislost jsme si na něm nezajistili. Zrovna ve výrobě elektřiny, o které je řeč, se úplně v pohodě obejdeme bez jakéhokoliv plynu, tak si přestaňte vymýšlet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.2.2024 13:01 Reaguje na Emil Novák
Na Rusko spolíhala zcela stoprocentně babišova vláda, bo neobnovila smlouvu na norský plyn (skoro třetina naší spotřeby), nepostavila už schválený polský Stork II a tak jsme se stali závislí na 100%. Proč? Bo Zemanovy noty z Kremlu, Putin dávno věděl, že zaútočí a my jsme nepřítel nomero duo (po USA).
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.2.2024 13:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Babišova vláda ani žádná jiná vláda žádné kontrakty na norský ani jiný plyn neuzavírá, nevím kde to žijete.
100% závislí jsme se na ničem nestali, opět si vymýšlíte. Závislí bychom byli jedině v případě, že bychom nemohli dodavatele plynu změnit, a to se povedlo celkem rychle. Takže o žádnou 100% závislost se nejednalo ani omylem. Navíc výroba elektřiny, o které je tu řeč, se bez plynu obejde úplně, nepotřebujeme ho k výrobě elektřiny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2024 10:05 Reaguje na Emil Novák
Ten kontrakt sjednal Vladimír Dlouhý v roce 1997 na 20 let, když byl ministrem průmyslu a Transgaz byl ještě státní podnik. A babišova vláda jej v roce 17 jenom neobnovila.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.2.2024 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Ani nemohla, když už v té době nad Transgasem kontrolu neměla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2024 11:43 Reaguje na Emil Novák
To je zvláštní, stále to nechápu. Celá ČR (teda stát) byla závislá na ruském plynu ze sta procent, když to Putin zarazil, Síkela (stát) zase lítal po všech čertech a plyn sháněl. Proč?
"Vládě Petra Fialy se za šest měsíců povedl malý zázrak: Zajistila pro Českou republiku plyn. Zasadila se o získání kapacity a sjednání nových dodávek přes terminál na LNG v holandském Eemshavenu, dál jedná s Polskem i Německem o podílech v dalších terminálech. Napravila tak fatální selhání posledních dvou vlád, které energetickou bezpečnost vůbec neřešily."
Jaroslav Míl, bývalý vládní zmocněnec pro energetiku.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.2.2024 13:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, opravdu to nechápete. Celá ČR nebyla "závislá na ruském plynu ze sta procent". Zaprvé nechápete pojem "závislost", když např. nakupuji potraviny jen v Glóbusu, neznamená to že jsem na Glóbusu 100% závislý, pokud ho zavřou, prostě začnu nakupovat někde jinde ale rozhodně na něm nejsem závislý. S ruským plynem je to podobné. Kdybychom byli skutečně 100% závislí na ruském plynu, nemohli bychom plynule ruský plyn nahradit jiným, což se ale povedlo.
Zadruhé ve výrobě elektřiny, o které byla řeč, nejsme závislí na plynu vůbec ani neruském, obešli bychom se bez něj. Což je dost zásadní rozdíl např. oproti tomu Německu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2024 10:12 Reaguje na Emil Novák
Pokud byste měl s Glóbusem smlouvu na dodávku 9 miliard něčeho a on vám to nedodal, nejste schopen takový objem sehnat nikde jinde. Proto to přece Putin spáchal.
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.2.2024 10:35 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Tady nikdo neměl žádnou "smlouvu na dodávku 9 miliard něčeho". Nevymýšlejte si, Hanzle.
2) Dodávky plynu se nahradit podařilo a bez ruského plynu se obejdeme, což je nejlepší důkaz toho, že se o žádnou 100% závislost nejednalo.
3) Hlavní je že jste si tu 100% závislost vymyslel, ne něco o čem se tu nikdo nepře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 11:28 Reaguje na Emil Novák
Tak na jakém základě Gazprom dodával plyn celé Evropě, včetně nás? Proč teda jej evropské firmy žalují za neskutečný bambilioń (jen ČEZ o miliardu kč)??
Od koho jiného jsme brali ten plyn?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.2.2024 11:39 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Celé Evropě Gazprom plyn nedodával, bylo to cca 40 % plynu.
2) Značná část dodávek šla přes spot, tj. neexistovala žádná "smlouva na dodávku 9 miliard něčeho".
3) Většina toho zbytku byla přes kontrakty se západními firmami typu Uniper, RWE apod. Přímý kontrakt s Gazpromem byl jen malá část celkových dodávek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2024 10:14 Reaguje na Emil Novák
Ve výrobě elektřiny nejsme závislí na plynu? Na co jedou špičkové elektrárny, které dodávají asi 20% el. jen ČEZu?
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.2.2024 10:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, nejsme. Kdyby zemní plyn nebyl vůbec, dokázali bychom pokrýt spotřebu i bez něj. Na výrobě elektřiny měly plynové a paroplynové elektrárny v roce 2022 jen cca 5% podíl. To je mnohem méně než kolik dělalo saldo exportu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2024 11:45 Reaguje na Emil Novák
Tak proč si nelehla na krovky s tím, ať se stará RWE?
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.2.2024 13:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč by měla "lehat na krovky"? Ať se vám to líbí nebo ne, česká vláda neměla na nákupy plynu žádný vliv už dáno předtím a byl to obecný trend i v dalších západních zemích.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2024 10:09 Reaguje na Emil Novák
Takže tvrdíte, že pan Míl lže? Že Síkela nic neposháněl? není to příliš odvážné.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.2.2024 11:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, netvrdím že pan Míl lže, tvrdím že jste opět vůbec nic nepochopil. Stát prostě žádné kontrakty na plyn neuzavírá, nemá ani žádného státního obchodníka, který by takový kontrakt uzavřít mohl. Už hodně dlouho. Takže ani kontrakt na plyn obnovit nemohl a nařizovat to soukromým společnostem taky nemůže.
Může toho státního obchodníka s plynem založit, ale to nejde přes noc, a když chce stát dekarbonizovat, těžko může jít proti proudu a začít naopak sám ve velkém zemní plyn nakupovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 11:31 Reaguje na Emil Novák
Takže všichnim odborníci, kteří o tom mluví, tak lžou? Naše stoprocentní závislost si vybájili v Kremlu? Určitě nekecáte?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.2.2024 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Citujte konkrétně o čem mluví všichni odborníci? To jste si zase někde přečetl nějaký výrok, nepochopil ho, překroutil a teď ho vydáváte za názor všech odborníků?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

29.1.2024 11:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo umí - umí, kdo neumí čumí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2024 12:58 Reaguje na Slavomil Vinkler
Čumí jebn naši ropáci, bo Evropa jede velmi dobře a náš ropákistán se potácí.
Odpovědět

Radek Čuda

30.1.2024 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa jede fakt super ... https://archiv.hn.cz/c1-67256820-amerika-jede-evropa-ztraci-eu-stale-vic-zaostava-za-usa-proc-a-lze-to-zmenit

:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 09:59 Reaguje na Radek Čuda
Evropa je drcena hybridní válkou, pro nás je to zásadní problém a příčina stálých propadů. Maďarsko i Slovensko už prohrály totálně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.1.2024 10:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Další kdo prohrál je Hanzl. Ten naletěl hybridní válce, že neexistuje závislost na ruském plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 10:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste komici oba. Já dávno před válkou vůbec plyn neřešil, já věděl, že z Ruska přes ukrajinské plynovody už nic nejde (taky se nám nedotkla krize ze zimy 09) a jsme zavěšení na OPALu z Německa a plyn kupujeme na burze. To je celý, odkud to brala celá Evropa jsem fakt netušil.
Vy jste to nevěděli taky, ale pořád budete šermovat ptákovinami starými 10 let.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.1.2024 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Komik jste jedině vy sám Hanzle.

Odkud proudil do Evropy zemní plyn prodávaný na burze nebylo a není žádné tajemství. Však jsme vám to také mnohokrát zmiňovali. Tak že opět pouze lžete.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2024 11:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Před útokem jste zmiňovali kulový, jako dycky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 09:50
Technologie pro čistou energii jsou prostě drahé, takže tam musí jít hodně investic. Našim propáčkům se ale nakecává, že to je nějaký "obrovský vejvar" atd. Není. Je to práce za peníze, jako vše ostatní.
Skutečně gigantický vejvar je kšeft s fosilními palivy, především s ropou. Ropáčci to mají zase naopak, jako prakticky vše ostatní.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.1.2024 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to jste popsal přesně sám sebe ropáčku Hanzle :-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2024 10:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fakt si myslíte, že já jsem akcionář Shell, nebo BP a válím se v petrodolarech? Nebo snad točím Saudi Aramco nebo Něftogaz?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.1.2024 10:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Přečtěte si dříve napsané příspěvky a zkuste použít to, co máte na krku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2024 10:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
Píšu, že největší vejvar mají ropné firmy (ropáci), zatímco OZE jsou jen peníze za práci. A já nemám žádný příjem z ropy a nemám ani ropácké názory. Až to pochopíte, řekněte "už".
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.2.2024 10:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Psát můžete co chcete, pravdu to z toho nedělá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 20:34 Reaguje na Emil Novák
Tak jo. Ropné firmy nemají obrovské zisky, zatímco já ho z ropy mám. Nespadl jste do toho Vinklerovském světa naopak?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.2.2024 20:38 Reaguje na Pavel Hanzl
I tohle jste ovšem napsal jen vy a ne já, mně se to jen neúspěšně snažíte podsouvat, vy "světe naopak".
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist