https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/britanie-uspisi-zakaz-prodeje-benzinovych-a-naftovych-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Británie uspíší zákaz prodeje benzinových a naftových aut

18.11.2020 11:56 | LONDÝN (ČTK)
Británie původně v rámci snahy o snižování emisí skleníkových plynů plánovala zakázat prodej nových vozů na benzin a naftu od roku 2040. Již v únoru ale Johnson termín posunul na rok 2035.
Británie původně v rámci snahy o snižování emisí skleníkových plynů plánovala zakázat prodej nových vozů na benzin a naftu od roku 2040. Již v únoru ale Johnson termín posunul na rok 2035.
Licence | Volné dílo (public domain)
Británie zakáže prodej nových osobních a dodávkových aut s naftovým a benzinovým pohonem už od roku 2030, což je o pět let dříve, než plánovala. Oznámil to premiér Boris Johnson. Vláda podle něj v rámci takzvané zelené průmyslové revoluce, do které chce investovat asi 12 miliard liber (355 miliard Kč), počítá do roku 2030 se vznikem 250.000 nových pracovních míst v energetice, dopravě a technologickém sektoru.
 

"Nyní je čas pro zelené oživení s vysoce kvalifikovanými pracovními místy, která lidem poskytnou uspokojení z vědomí, že činí zemi čistší, zelenější a krásnější," napsal premiér ve sloupku, který otiskl ekonomický list Financial Times.

Británie původně v rámci snahy o snižování emisí skleníkových plynů plánovala zakázat prodej nových vozů na benzin a naftu od roku 2040. Již v únoru ale Johnson termín posunul na rok 2035.

Automobilky mají z dalšího uspíšení zákazu obavy, ambiciózní podle nich byl už původní termín. Nový harmonogram nebude platit pro hybridní automobily, které kombinují elektrický a fosilní pohon. Ty se budou moci prodávat až do roku 2035, poznamenala agentura Reuters.

Vládní plány kromě zákazu prodeje benzinových a naftových aut zahrnují také například podporu využívání jaderné a větné energie. Cílem vlády je rovněž učinit z jízdy na kole a z chůze atraktivnější způsoby cestování, píše server BBC.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

18.11.2020 14:02
A kde vezmou tu spoustu elektřiny, kterou budou k provozu těch aut potřebovat. Kromě toho ještě jeden neřešený problém - jak říkal šéftechnik Toyoty, na jednu elektrickou Toyotu je zapotřebí tolik vzácných kovů jako na šedesát Yarisů se spalovacím motorem. Kde svět to velké množství těchto kovů vezme, když už i jejich název napovídá, že jsou vzácné.
Odpovědět
ig

18.11.2020 14:20 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ony nejsou tak úplně vzácné, v absolutních číslech je jich docela dost, ale v nízkých koncentracích v rudách. Což znamená spoustu chemických úprav, spoustu odpadu - stačí se podívat na fotky odvalů z těžby v Číně, tisíce tun bahna, ve kterém je místo vody kyselina sírová... Dokud někdo nevymyslí čistší těžbu, neuvěřím, že je to aktivita prospěšná životnímu prostředí :-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

18.11.2020 14:29 Reaguje na
Zlata je v mořské vodě taky hafo, akorát jeho těžba by byla mnohem dražší než jeho cena na trhu. A s tou kyselinou sírovou jste trefil hřebíček na hlavičku. Akorát to nikdo z ekoteroristů nechce vidět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.11.2020 10:12 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
To vypadá jako totální nesmysl.
Jaké vzácné kovy má na mysli?
Třeba lithium nebo kobalt do baterie?
V benzínovém Yarisu tyhle kovy nejsou snad vůbec, takže 60 x 0 dá dohromady třeba 20 kg lithia?
Odpovědět
VN

Vilém N

18.11.2020 16:36
Také by bylo zajímavé řict, že výpadek výběru daní, které jsou vázány na prodej pohonných hmot bude nahrazen poplatkem za používání silniční sítě. Řidič dostane určitý počet km zdarma a za víc se bude platit. Doposud dobré. Co není dobré je, uvědomit si, jak asi budou dané km spojovat s daným autem. Že by povenné sledování všech vozidel přes GPS?

Ale tak, ono to u nás bude dost podobné. Viz elektronické dálniční známky, které zatím budou kontrolovat jen policejní hlídky. Ale to už je jen kousek k "mýtným" kamerám na dálnicích. A pak všude. A třeba i s hlídáním rychlosti :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.11.2020 17:34
Pětiletku splníme za čtyři roky. Tohle už tu prostě bylo. A bylo to na ...
Odpovědět

Jirka Černý

18.11.2020 18:20
Já být v jeho pozici vyhlásim konec spalováků, v roce 2025 zelený se utleskaji a utetelí blahem, že je to nereálné? Proboha to dnes nikoho nezajímá.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist