ČD budou více spolupracovat v regionální dopravě
Podle jeho slov budou v budoucnu pro ČD daleko většími partnery, než tomu bylo dosud, kraje. Do těch se decentralizují peníze na zajištění dopravní obslužnosti. "Chceme spolupracovat se všemi dopravci," reagoval Kousal na to, že minulé vedení ČD občas považovalo soukromé firmy podnikající i v železniční dopravě za nepřítele číslo jedna.
Konkrétní model spolupráce mezi železničním a autobusovým dopravcem, konkrétně mezi ČD a společností Connex, vzniká ve východních Čechách. Tato spolupráce je sice zatím ve stádiu příprav, jejím cílem je ale sladit vlakové spoje s autobusovými, v budoucnu možná i tarifně. "Chceme, aby cestující nepoznal, zda jede vlakem či autobusem," řekl Kousal.
Ve stádiu přípravy pilotního projektu je i spolupráce ČD s německým provozovatelem železniční dopravy, společností Vogtlandbahn, která zajišťuje železniční dopravu v příhraničních oblastech sousedících se západními Čechami. "Od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy od poloviny prosince, se rozšíří počet spojů, které budou obsluhovat jednotky německého partnera," řekl Kousal.
Větší spolupráci s dalšími dopravci však nechystají ČD jen v osobní dopravě. V nákladní plánují do roku 2005 založit svou dceřinou společnost ČD Cargo, která by se ucházela v rámci další mezinárodní spolupráce o zakázky v nákladní železniční dopravě v celé Evropě, zejména však směrem na východ a na Balkán. Nejbližším partnerem ČD v této spolupráci by pak měly být slovenské železnice.
reklama