https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cesi-letos-zatim-dovezli-6100-ojetych-elektroaut-vic-nez-za-predchozi-dva-roky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Češi letos zatím dovezli 6100 ojetých elektroaut, víc než za předchozí dva roky

27.10.2025 10:13 (ČTK)
Za prvních devět měsíců letošního roku dovezli Češi ze zahraničí 6100 ojetých bateriových elektromobilů. To je více než za předchozí dva roky dohromady. Více než polovina dovezených aut byla letos registrovaná na soukromé osoby. Aktuální údaje zveřejnilo Centrum dopravního výzkumu (CDV) na základě zdrojových dat ministerstva dopravy.
 
"Zatímco primární trh s novými vozidly zatím loňský výsledek nepřekonal, sekundární trh s dovezenými ojetinami během devíti měsíců překonal součet předchozích dvou let dohromady. Nižší pořizovací cena ojetých vozidel ve srovnání s novými elektromobily, rostoucí povědomí o výhodách elektromobility a zlepšující se dostupnost veřejné dobíjecí infrastruktury mají na tento trend bezpochyby pozitivní vliv," uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.

Téměř každý třetí dovezený ojetý elektromobil byl značky Tesla. Šlo celkem o 1880 aut. Následovaly značky Volkswagen s 1064 vozy, BMW s 551 vozy a Škoda s 373 automobily. Na soukromé majitele bylo registrováno 54,3 procenta dovezených ojetých elektromobilů, ostatní byly registrované na firmy.

Nejčastěji byly letos do Česka dováženy čtyři roky staré automobily, bylo jich 1701. Následovala tříletá auta s 1113 kusy a pětiletá s 1033 auty. Nejvíc ojetých elektromobilů majitelé registrovali v Praze a Středočeském kraji. Následoval Jihomoravský a Moravskoslezský kraj.

Za první tři čtvrtletí letošního roku rostl i trh s novými elektromobily, a to o 41 procent. Lidé a firmy koupili 10.180 nových osobních bateriových automobilů, na celkovém počtu 182 437 nových aut měly elektromobily podíl 5,6 procenta.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pk

pepa knotek

28.10.2025 12:46
Není divu, že majitelé na západ od nás se těch třítunových krabic již po několika letech se ztrátou několik desítek tisíc € zbavují, dostanou alespoň něco, po 10 letech už je to neprodejné zcela. Sklady německých dealerů jsou plné elektrických ojetin, plochy u přístavů plné dovezených čínských aut a kupci nikde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2025 19:51 Reaguje na pepa knotek
Všichni jsou blbí, jen vy jste letadlo.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.10.2025 16:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jste svůj spalovák vyměnil za alespoň ojeté elektroauto?
Vy takový uvědomělý ekolog ho můžete ve dne dobíjet soláry
a v noci jen tak jezdit, aby bylo zase ve dne co dobíjet!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.11.2025 07:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Jezdím málo a když, hlavně na kole. Samozřejmě elektrickém, ale to dobíjím fakt z barákové fve. Stačí vám to, nebo se mám ještě pást na trávníku v předzahrádce?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

28.10.2025 17:52
V článku postrádám informaci, kolik ojetých aut celkově bylo dovezeno. Jinými slovy - kolik promile z celkového dovozu jsou elektroojetiny.
Odpovědět
va

vaber

29.10.2025 08:01
Mě překvapuje ,že vůbec někdo ojetinu koupí, protože jak si kupující ověřuje stav baterie. Čtyři roky staré elauto může být dobré,ale jak je to s baterií. Dělá se nějaká jízda na výdrž baterie. Já bych rozhodně takovou zkoušku chtěl. Nebo snad prodejci dělají servis a baterie mění za novou.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.10.2025 13:17 Reaguje na vaber
Obvykle se dá vyčíst SOH baterie, což dává hrubý odhad jak na tom baterie je. Těžko bude někdo provádět jízdní zkoušku.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist