https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cesi-od-zacatku-roku-koupili-7980-elektromobilu-nejcasteji-znacky-skoda
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Češi od začátku roku koupili 7980 elektromobilů, nejčastěji značky Škoda

6.8.2025 12:42 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Češi od začátku letošního roku do konce července koupili 7980 bateriových elektromobilů, což je meziročně o 60 procent více. Nejčastěji šlo o automobily značky Škoda. Podíl na trhu s novými auty dosáhl 5,6 procenta, loni měly bateriové elektromobily za sedm měsíců podíl 4,2 procenta na všech nových osobních autech. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Centrum dopravního výzkumu (CDV).
 
Od ledna do července lidé v Česku registrovali 143 456 nových osobních aut, což je meziročně o pět procent více. Bateriové elektromobily s podílem 5,6 procenta byly třetí nejčastější volbou po benzinových a naftových pohonech, plug-in hybridy měly podíl 4,1 procenta. automobily na LPG pak 2,6 procenta.

"Nejvýraznější meziroční nárůst registrací v segmentu bateriových elektromobilů zaznamenala značka Škoda, která tím získala tržní podíl 35,4 procent a pozici lídra trhu v daném segmentu. Tesla, která byla v loňském roce na prvním místě, naopak vykázala meziroční pokles o 37 procent, což vedlo ke snížení jejího tržního podílu z 39,3 procenta na 15,6 procenta," uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.

Za sedm měsíců lidé registrovali také 708 lehkých užitkových vozidel, kam spadají dodávky a nákladní automobily do 3,5 tuny, meziročně o 468 více. Jejich tržní podíl byl 6,3 procenta.

Nákladních elektroaut lidé či firmy registrovali 64, meziročně o 54 více, tržní podíl byl 1,2 procenta.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (17)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Uhrovič

6.8.2025 13:51
Nedávno jsem diskutoval s majitelem 2 elektromobilů, solárů a domácí baterie. Vše si pořídil kvůli nákladům a investicím při budování nového domu. Počítá s tím, že soláry budou mít stejnou účinost 20 let (v jeho výpočtech). Po 8-10 letech mu to začně vydělávat. Ekologii nezmínil vůbec a je mu jedno, jestli je to ekologištější než fosil nebo ne.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.8.2025 16:13 Reaguje na Michal Uhrovič
Počítá s dotacdema.Ty se mohou v mžiku změnit.Greta neví,co jsou to peníze.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

6.8.2025 16:24 Reaguje na Emil Bernardy
a taky stím, že účinost panelů neklesne během 20 let ani o procento. Je to opravdu tak v reálu? Nevíte?
Odpovědět
va

vaber

6.8.2025 18:49 Reaguje na Michal Uhrovič
Panely možná vydrží ,ale baterie elauta ne.
Pokud má hodně panelů ,tak 40 a počítá ,že bude nabíjet auto z nich, mohlo by to být ekonomické,když bude hodně svítit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 08:01 Reaguje na vaber
Tesla, Toyota i BYD vyrábí výdrž baterie od 500 tisíc po 1,2 miliónu, tj. více, než je životnost samotného elmobilu. Ale možná i jeho životnost se výrazně posunula, každopádně na to spalovací motory nemají šanci.
Odpovědět
va

vaber

7.8.2025 08:30 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsou jen mediální výkřiky ,kterým Hanzl stopro věří. Realita se ukáže.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 11:10 Reaguje na vaber
Muheheheh to je v garančních podmínkách jednotivých firem, to nevíte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 08:10 Reaguje na Michal Uhrovič
Garance na panelech počítá s určitou degradací a pár procent dolů skutečně půjdou. Je taky dost rozdíl při teplotě panelů, v celém rozsahu (-20 - +50°C) se výkon snižuje až o 18%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 08:07 Reaguje na Michal Uhrovič
To je právě obrosvská výhod těchto technologií, že se vyrantují i ekonomicky. Je u nás poměrně málo lidí, kteří by si tyhle drahé systému pořizovali jen kvůli ekologii a pocitu, že šetří klima.
Odpovědět
va

vaber

6.8.2025 18:39
V jiném článku se píše,že minulý rok se prodalo 6900 elektroaut, z toho 6700 v druhé polovině roku ,kdy se již naplno projevily efekty dotačního programu pro firmy.
Mně to připadá padlé na hlavu. Máme zelenou energii? Zajímá to vůbec někoho z těch kdo vypustí dotační program ,nebo jde jen o to prodat vyrobené kusy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 08:05 Reaguje na vaber
Ten vývoj musí jít souběžně. Soukromníci nabíjí elauto především ze střešní fve, firmy (někde i úřady) si je pořizují taky. Pokud skutečně skončíme s uhlím po roce 30, už bude infrastruktura pro čistou energie hotová.
A ty firemní dotace znamenají pouze zvýhodněný úvěr, nic světoborného.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.8.2025 07:35 Reaguje na Pavel Hanzl
To o čem p. vaber píše byl důsledek dotačního programu: „Záruka Elektromobilita – I. výzva“

https://mpo.gov.cz/assets/cz/podnikani/narodni-plan-obnovy/vyzvy/2023/12/NPO_Vyzva_ZarukaElektromobilita_verze-MPO_30_11_2023_final.pdf

V rámci tohoto dotačního programu byl i finanční příspěvek na vozidlo.
Tak že Hanzle, zase lžete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 11:15 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Podpora je poskytována formou portfoliové bankovní záruky za komerční úvěr od leasingové
společnosti/komerční banky ..."
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.8.2025 19:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Uvedl jsem odkaz na MPO, tam je to jasně uvedeno.
Stačí si to jen přečíst.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2025 20:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Cituji z toho vašeho článku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.8.2025 08:26
Takto vypadá EKOLOGISMUS v praxi. Automobilce nařídíme produkovat určité
procento elektromobilů a když jich má neprodaných plné skladové plochy, tak
státní pokladna dotuje těm bohatším s možností vysoké spoluúčasti jejich
nákup a EKOLOGISTÉ to považují za zvrat v ekologickém myšlení občanů. Bez
té dotace by tam stály pořád, protože ani movitější zbytečně nerozhazují!
Obelhávání sebe sama a laické veřejnosti je zločin za který bude pykat
zbytek společnosti, která to těm údajně "ekologicky" myslícím dotovala.
Už mě nebaví z daní dotovat někomu jeho majetek a doufám, že nová vláda
takové hlouposti zatrhne a ty co o tom rozhodovali požene k zodpovědnosti.
Ať si každý dělá za své cokoliv, ale ať nemlaská, když to zaplatí jiní!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2025 20:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Historicky vždycky nové technologie přinášely blahobyt.
Čína na mohutných dotacích do technologie OZE získala rozhodující trh celé Zeměkoule a dnes výrazně bohatne. Staví nejvíce kapacit právě v OZE (i když i něco v uhlí) a velmi prosperuje. USA se rozhodly pro krok zpátky, dolar padá, ekonomika, akcie amerických firem padají a strýček Si i jeho Puťka se řehtají jak stádo koní.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist