https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cinska-spolecnost-catl-otevrela-v-nemecku-zavod-na-baterie-pro-elektromobily
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čínská společnost CATL otevřela v Německu závod na baterie pro elektromobily

30.1.2023 09:31 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | askarimullin / Depositphotos
Čínská společnost Contemporary Amperex Technology (CATL) minulý týden v německém městě Arnstadt oficiálně otevřela jednu z největších evropských továren na výrobu bateriových článků pro elektromobily. Informovala o tom agentura DPA. Celková investice do tohoto závodu by podle firmy měla činit zhruba 1,8 miliardy eur (téměř 43 miliard Kč).
 

Továrna teď zaměstnává zhruba 1000 lidí. Prezident evropských aktivit společnosti CATL Matthias Zentgraf při dnešním ceremoniálu k otevření závodu uvedl, že do konce letošního roku by se měl počet zaměstnanců zdvojnásobit.

"Máme zde gigafactory, jaká zatím nestojí nikde v západní Evropě," uvedl premiér spolkové země Durynsko Bodo Ramelow. Gigafactory je označením pro továrny na masovou výrobu baterií pro elektromobily.

Podle Zentgrafa bude mít závod v Arnstadtu celkem šest výrobních linek a výrobní kapacitu kolem 30 milionu bateriových článků ročně. "To v závislosti na velikosti baterií stačí pro 185 000 až 350 000 elektromobilů," uvedl Zentgraf.

Společnost CATL je podle výzkumné skupiny SNE Research největším výrobcem baterií pro elektromobily na světě. Závod v Arnstadtu, jehož výstavba začala v roce 2019, je první továrnou firmy v Evropě. Svou druhou evropskou továrnu hodlá CATL podle Zentgrafa začít stavět ve druhé polovině letošního roku. Produkci by tato továrna měla zahájit do dvou až tří let, uvedla agentura Reuters.

Česká republika se nyní uchází o továrnu na výrobu baterií pro elektromobily, kterou se ve východní Evropě chystá postavit německý automobilový koncern Volkswagen. Rozhodnutí o umístění závodu chtěl Volkswagen původně učinit do konce loňského roku, ale v prosinci oznámil, že ho o několik měsíců odkládá. O projekt v hodnotě až 120 miliard korun se kromě České republiky uchází také Polsko, Slovensko a Maďarsko. Česká republika Volkswagenu pro výstavbu nabízí letiště v Líních u Plzně.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (13)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

30.1.2023 11:39
nejlepší by bylo je s těma bateriema vyhnat....kvůli fatální závislosti na automobilovém průmyslu našeho hospodářství a za druhé, pokud si někdo všiml, tak Německý průmyslníci varovali před závislostí na Číně a za třetí, Americký generál sdělil, abychom se připravovali na střet u Tajwanu.
Takže si nemusíme dělat iluze a vypráskat je rovnou.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

30.1.2023 11:50 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
To by musela skončit evropská nabubřelost eg a nesmyslný evropský konzumní blahobyt
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2023 12:25
Máme jedinou jistotu, že něco takového by Čína v Česku už nerealizovala. Díky našim politikům se tyto toxické peníze Česku vyhýbají a díky tomu máme klid na práci.
Do Maďarska tak připluje z Číny 7,3 miliardy eur od společnosti Contemporary Amperex Technology, která tam postaví rovněž továrnu na baterie.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.1.2023 16:45 Reaguje na Richard Vacek
Nám jako kompenzaci poslali Tchajwanci tři stroje na respirátory
a to je ten pravý "zlatý důl", když už jich není potřeba!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.1.2023 16:47 Reaguje na Břetislav Machaček
P.S.: Není jak si vybrat toho správného obchodního partnera.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Furt lepší, než Čínani, ti by se u Vás v Chacharstánu rozhlédli, ukázali, a řeklí - Táááák a tady postavíme fabriku na biče, abychom tu místní lůzu naučili znovu dělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 21:22 Reaguje na Richard Vacek
Paprikáš je povahou vohnout a to Číňani ví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 19:45
Němčouři budou stavět gigafactory u nás nebo jinde kolem nás a vNěmecku to samé budou stavět Číňani. Není to náhodou trochu mišuge?
Odpovědět
va

vaber

31.1.2023 09:47
už mají vymyšlenou gigafactory na recyklaci ,nebo se budou staré baterie vozit někam do Číny
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 21:21 Reaguje na vaber
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/obri-tovarna-na-recyklaci-baterii-norsko-elektromobily

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybyste věděl, co nevíte :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2023 14:54 Reaguje na Daniel Višňovský
Tak bych byl už jen 100x blbší, než vy.
Odpovědět
ZK

Zan K.

2.2.2023 20:18
Inu i u čínanů platí že bližší je košile než kabát.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist