Dálnice D3: Ministerstvo dalo Posázaví šanci
Podle jeho slov dosud neexistuje žádné závazné rozhodnutí, které by předurčovalo trasu nové komunikace před tím, než o ní bude rozhodnuto na úrovni územního plánu okresu Benešov. "Je to výhra, protože hrozilo, že výstavba benešovského úseku prakticky znemožní další jednání o alternativní trase," zdůraznil Hrdina.
Výstavba sporné dálnice D3 měla na jihu benešovského okresu začít v letošním roce a to bez ohledu na to že teprve před zveřejněním je koncept územního plánu okresu Benešov. V rámci něj se má určit, kudy nová komunikace z Prahy na Tábor povede a jaké bude mít parametry. "Výstavba měla být zahájena krátkým úsekem, který sice ještě nemusí předurčovat výstavbu dálnice ve sporném úseku Praha - Mezno, ale může být postaven tak, aby znevýhodňoval alternativní vedení v blízkosti současné silnice," komentoval rozhodnutí Hrdina.
Hlavním důvodem, proč MŽP vyhovělo odvolání odpůrců dálnice a vrátilo věc k novému projednání, bylo nedostatečné odůvodnění rozhodnutí Okresního úřadu a neseznámení účastníků řízení se všemi podklady. V řízení bude nyní pokračovat Městský úřad ve Voticích. "Nové rozhodnutí zřejmě nepadne dříve než za půl roku a případné stavební povolení může investor získat nejdříve za dva roky," dodal Hrdina.
Celý úsek dálnice z Prahy na hranici okresů Benešov a Tábor by měl stát kolem 30 miliard korun, celá dálnice D3 (včetně rychlostní silnice R3 od Českých Budějovic na hranice s Rakouskem) pak více než 63 miliard korun. Řízení o vydání souhlasu se zásahem do krajinného rázu a významných krajinných prvků pro výstavbu dálnice D3 v úseku Mezno - Nová Hospoda bylo zahájeno již v roce 2000. Se zahájením výstavby dálnice zde však nesouhlasí občanská ekologická sdružení a také někteří majitelé dotčených pozemků.
reklama