https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dalnice-d3-ministerstvo-dalo-posazavi-sanci
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dálnice D3: Ministerstvo dalo Posázaví šanci

22.1.2003 08:33 | PRAHA (ČIA)
Krajina dolního Posázaví dostala šanci, že se ubrání připravované výstavbě dálnice D 3, která by v budoucnu měla spojit Prahu s Českými Budějovicemi. Ministerstvo životního prostředí, konkrétně územní odbor pro Středočeský kraj tohoto úřadu, totiž zrušilo souhlas se zásahem do krajinného rázu pro výstavbu dvoukilometrového úseku této dálnice na jihu Benešovska. "Skutečnost, že se správní řízení vrací k novému projednání znamená, že je stále možné prosadit alternativní vedení komunikace," řekl ČIA Petr Hrdina z ekologického sdružení Arnika.
 

Podle jeho slov dosud neexistuje žádné závazné rozhodnutí, které by předurčovalo trasu nové komunikace před tím, než o ní bude rozhodnuto na úrovni územního plánu okresu Benešov. "Je to výhra, protože hrozilo, že výstavba benešovského úseku prakticky znemožní další jednání o alternativní trase," zdůraznil Hrdina.

Výstavba sporné dálnice D3 měla na jihu benešovského okresu začít v letošním roce a to bez ohledu na to že teprve před zveřejněním je koncept územního plánu okresu Benešov. V rámci něj se má určit, kudy nová komunikace z Prahy na Tábor povede a jaké bude mít parametry. "Výstavba měla být zahájena krátkým úsekem, který sice ještě nemusí předurčovat výstavbu dálnice ve sporném úseku Praha - Mezno, ale může být postaven tak, aby znevýhodňoval alternativní vedení v blízkosti současné silnice," komentoval rozhodnutí Hrdina.

Hlavním důvodem, proč MŽP vyhovělo odvolání odpůrců dálnice a vrátilo věc k novému projednání, bylo nedostatečné odůvodnění rozhodnutí Okresního úřadu a neseznámení účastníků řízení se všemi podklady. V řízení bude nyní pokračovat Městský úřad ve Voticích. "Nové rozhodnutí zřejmě nepadne dříve než za půl roku a případné stavební povolení může investor získat nejdříve za dva roky," dodal Hrdina.

Celý úsek dálnice z Prahy na hranici okresů Benešov a Tábor by měl stát kolem 30 miliard korun, celá dálnice D3 (včetně rychlostní silnice R3 od Českých Budějovic na hranice s Rakouskem) pak více než 63 miliard korun. Řízení o vydání souhlasu se zásahem do krajinného rázu a významných krajinných prvků pro výstavbu dálnice D3 v úseku Mezno - Nová Hospoda bylo zahájeno již v roce 2000. Se zahájením výstavby dálnice zde však nesouhlasí občanská ekologická sdružení a také někteří majitelé dotčených pozemků.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist