Do kin přichází Ptačí svět
Jen občas se ve filmu ozve hlubokým hlasem pronesený komentář nebo se na plátně objeví titulky informující o sledovaném druhu, cíli jeho letu a vzdálenosti, kterou musí překonat. Tvůrci vsadili na obraz a hudbu. "Byl to nejtěžší úkol mé kariéry," prohlásil autor hudebního doprovodu, francouzský skladatel Bruno Coulais. Coulais sám část hudby složil, využil ale také různé hlasové projevy ptáků nebo šum jejich křídel. Ke spolupráci na soundtracku ovšem přizval i renomované muzikanty Nicka Cavea a Roberta Wyatta.
Na vizuální podobě snímku pracovalo 14 kameramanů, kterým se podařilo ptáky zachytit v letu z téměř neuvěřitelné blízkosti. Divák si tak může v jednom momentě připadat, jako by sám patřil do husího hejna prolétajícího Paříží, a o chvíli později se kochat pohledem do hlubokých andských údolí po boku největších dravců na Zemi, kondorů. Přitom si může být jist, že se nejedná o triky. "Záměrem producentů bylo vyhnout se při filmování trikovým záběrům a využít pouze reálně natočený materiál," říká kameramanka Dominique Gentilová a dodává, že každý pták musel být točen jiným způsobem: "Pelikáni se například točili z lodě a čápi z balónu."
Jedním ze sponzorů filmu, jehož cena se vyšplhala na 20 milionů eur, čímž se snímek zařadil mezi vůbec nejdražší evropské filmy, je letecká společnost Lufthansa. Ta byla i oficiálním partnerem včerejšího premiérového představení v multikině Ster Century. Vedle přímé finanční pomoci společnost podpořila produkci snímku prostřednictvím více než 350 letů, kterými se štáb přepravoval do různých míst světa, kde se film natáčel. Je to ohromující číslo. Ovšem v souvislosti se snímkem propagujícím živočichy, kterým hrozí vyhubení, jde o číslo spíš tragické. Letecká doprava totiž patří mezi služby, které životní prostředí zatěžují nejvíc. Uvědomuje si to i Lufthansa, která včera před uvedením filmu ústy své zástupkyně Dity Hejtmánkové přiznala, že letecký průmysl značně využívá přírodní zdroje. Lufthansa se to prý snaží odčinit alespoň tím, že finančně podporuje některé aktivity ekologických sdružení, například ochranu německých hnízdišť a španělských zimovišť jeřábů (silueta jeřába je logem Lufthansy) či mezinárodní projekt Living Lakes zaměřený na ochranu jezer.
Foto: SPI International CR
reklama