https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/do-prahy-dorazi-14-novych-elektrobusu-za-207-milionu-korun
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Do Prahy dorazí 14 nových elektrobusů za 207 milionů korun

3.2.2021 01:12 | PRAHA (ČTK)
Praha chystá elektrifikaci také dalších linek.
Praha chystá elektrifikaci také dalších linek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | DPP
Do hlavního města dorazí 14 nových elektrobusů Škoda E’City. Dopravní podnik (DPP) za ně zaplatí 207 milionů korun. Jezdit budou především na linkách číslo 154 a 213. První vozy chce podnik nasadit na konci letošního roku. ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Vozy podniku dodá forma Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation.
 

Podnik v minulosti již elektrobusy několikrát zkoušel. Jejich nasazení v budou plánuje na další linky včetně linky číslo 119 z Veleslavína na Letiště Václava Havla.

Bateriový elektrobus Škoda Škoda E´City je nízkopodlažní a vejde se do něj 69 cestujících. Ve voze je místo pro přepravu dvou kočárků, nebo dvou invalidních vozíků. Kromě dvou LCD monitorů pro zobrazování informací je elektrobus vybaven automatickým počítadlem cestujících a kamerovým systémem včetně tzv. nehodové kamery.

Vozidlo je vybaveno rychlonabíjením pomocí odpruženého pantografu. Bude se nabíjet v garáži Vršovice nebo na konečných zastávkách Strašnická a Želivského z trolejí. Nabíjecí infrastrukturu pro elektrobusy chce DPP dobudovat letos. Klimatizace a topení jsou napájeny z baterie.

DPP plánuje pokračovat v nákupu vozidel na alternativní pohon. "Chtěli bychom vypsat další veřejné zakázky na nákup 140 hybridních autobusů, 15 kloubových trolejbusů pro linku číslo 140 a 45 bateriových trolejbusů pro elektrifikaci linek na levém břehu Vltavy," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. V příštím roce DPP otestuje autobus na vodíkový pohon.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Nyní pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. V případě dvou zmíněných by byly vozy nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

3.2.2021 19:31
škoda, že ten elektrobus nemá USB zásuvky pro dobíjení, tak jako jsem to viděla a využila v elektrobusu z letiště v indickém Hyderabadu. to bylo opravdu překvapení, Indie, na jednu stranu 300 tis lidí bez pravidelné večeře, na druhou stranu moderní města a doprava.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.2.2021 20:12 Reaguje na Katka Pazderů
Vy jste překvapena, že existuje dělení lidí na bohaté a chudé
a že vy jste relativně bohatá více než ti chudí bez večeře?
Někdo musí být chudý, aby z něho mohl jiný bohatnout a stále
více a více. Propast se prohlubuje a bohatí nutí chudým i tu
ekologii, když mají chudí starost se alespoň najíst. Těm chudým
v Indii bylo prospěšnější virtuální cestování a podpora
studia několika chudých dětí v Indii. Taky jste nemusela
přispět produkcí CO2 letu tam a zpět v takové množství, které
vyprodukuje ten chudý za celý svůj život. Toto je dvojí tvář
ekologů cestujících po světě a odsuzujících chudé za topení
dřívím a klučení pralesů k obživě. Já bych se raději nechlubil,
ale spíše styděl, že si cestuji letadlem po světě a druzí trpí
hladem.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist