https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dopravni-podnik-zahajil-provoz-prvniho-elektrobusu-skoda-e-city-36-bb
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dopravní podnik zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E’City na linkách 213, 154 a 124

19.1.2022 00:57 | PRAHA (ČTK)
V pracovní dny bude elektrobus obsluhovat linku 213 ze zastávky Želivského a linku 154 ze zastávky Strašnická. O víkendech bude jezdit i na lince 124.
V pracovní dny bude elektrobus obsluhovat linku 213 ze zastávky Želivského a linku 154 ze zastávky Strašnická. O víkendech bude jezdit i na lince 124.
Zdroj | DPP
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E’City 36 BB v městské hromadné dopravě v Praze. Elektrobus vyjel v pondělí odpoledne ze zastávky Želivského na lince 213. Vůz s alternativním pohonem bude v dalších dnech obsluhovat i linku číslo 154 a o víkendu 124. Dalších 13 vozů by mělo vyjet na konci února, sdělili zástupci DPP. Podnik je největší městskou firmou a provozuje městskou hromadnou dopravu.
 

Bateriový elektrobus Škoda Škoda E´City je nízkopodlažní a vejde se do něj 69 cestujících. Ve voze je místo pro přepravu dvou kočárků, nebo dvou invalidních vozíků. Kromě dvou LCD monitorů pro zobrazování informací je vybaven automatickým počítadlem cestujících a kamerovým systémem včetně tzv. nehodové kamery. Baterie se bude dobíjet za pomocí pantografu na konečných zastávkách ze stávající tramvajové sítě nebo v garáži. Nabíjení na konečných zastávkách trvá 15 až 30 minut.

V pracovní dny bude elektrobus podle předsedy představenstva a generálního ředitele DPP Petra Witowského obsluhovat linku 213 ze zastávky Želivského a linku 154 ze zastávky Strašnická. O víkendech bude jezdit i na lince 124, která rovněž končí na obratišti Želivského.

Podnik koupil od výrobce, firmy Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation, 14 bateriových elektrobusů za 207 milionů korun. První elektrobus, který zahájil provoz, byl do garáže Vršovice dodán začátkem letošního roku, uvedl DPP na svém webu. Další vozy by podle Witowského měly být do provozu nasazeny ke konci února a nahradí 14 nejstarších dieselových autobusů, které DPP vyřadí z provozu. Nové elektrobusy by po nasazení do plného rutinního provozu měly průměrně ročně najet asi 60.000 kilometrů. DPP chce podle svého ředitele v následujících třech letech nakoupit dalších až 100 elektrobusů a 70 bateriových trolejbusů. Vyhlášení veřejných zakázek je plánované na letošní rok, uvedl Witowski.

Domovskou garáží nových elektrobusů budou podle mluvčí DPP Anety Řehkové Vršovice. Tam dopravní podnik loni vybudoval a zprovoznil potřebnou nabíjecí technologii zahrnující mimo jiné 14 nabíjecích míst. Nabíjecí infrastruktura je také na konečných zastávkách Strašnická a Želivského, sdělila mluvčí.

Dopravní podnik nyní pracuje na elektrifikaci některých linek. Náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN) již dříve uvedl, že do roku 2030 by mělo být alespoň 75 procent vozového parku autobusů DPP nahrazeno bezemisními elektrobusy, bateriovými trolejbusy a nízkoemisními autobusy.

Na začátku ledna začala stavba trolejbusové trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Stavba by měla trvat asi deset měsíců. Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí autobusovou linku 140. Provoz na lince bude zajišťovat 15 nových bateriových kloubových trolejbusů, které dopravní podnik nakoupí od společnosti SOR Libchavy. Vozy na alternativní pohon budou jezdit i na lince 119 z Veleslavína na Letiště Václava Havla.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

19.1.2022 06:30
Hlavně jestli ten bus má uvnitř zásuvky USB na dobíjení mobilů. Když jsem jela naposledy v Hyderabadu z letiště, tak to tam elektrobusy měly jako standardní výbavu.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.1.2022 07:30 Reaguje na Katka Pazderů
Tak to je to poslední, co je v takovém vozidle hromadné dopravy potřebné.
Mobil si dobíjej doma !
Odpovědět
pm

19.1.2022 09:50 Reaguje na Katka Pazderů
Teda, to jste mě pobavila :D
USB zásuvky nebudou, snížil by se dojezd :D :D :D
Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.1.2022 07:24
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist