https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dpp-zacne-na-jare-testovat-na-lince-cislo-170-autobus-pohaneny-vodikem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

DPP začne na jaře testovat na lince číslo 170 autobus poháněný vodíkem

28.2.2023 10:30 | PRAHA (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Pražský dopraví podnik (DPP) začne letos na jaře testovat nový autobus poháněný vodíkem. Na dotaz ČTK to řekl generální ředitel podniku Petr Witowski. Cílem testu je podle něj prověřit technické a provozní parametry. Autobus bude jezdit na lince číslo 170 z Jižního Města na Barrandov. DPP se již několik let zabývá hledáním alternativních způsobů pohonu vozů MHD a postupně zavádí vozy na elektřinu a obnovil provoz trolejbusů.
 

"Přípravy (na testování) jsou v samém závěru. My jsme se byli nedávno v plzeňské Škodovce na ten prototyp vodíkového autobusu podívat a měli bychom jej někdy v průběhu jara letošního roku začít testovat. Nejdřív bez cestujících, ale potom jej budeme nasazovat i na běžné linky," řekl Witowski.

Současná vodíková technologie podle dokumentu, který loni schválilo bývalé vedení města, po technické stránce umožňuje provoz autobusů na tento pohon, avšak jedná se zatím o nejdražší variantu. Spotřeba paliva na jeden kilometr jízdy vodíkového autobusu vyjde asi třikrát dráž než naftový. Dražší jsou ve srovnání s naftovými autobusy zatím také opravy.

Vodíkový autobus bude zkušebně jezdit na lince 170, která byla vybrána mimo jiné kvůli své délce zhruba 40 kilometrů, kopcovitému profilu nebo blízkosti připravované první veřejné vodíkové plnicí stanice v Praze v ulici K Barrandovu. Vůz by měl vyjíždět z garáži Kačerov.

DPP loni v polovině ledna zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E'City 36 BB, který vyjel ze zastávky Želivského na lince 213. Vůz obsluhuje také linku číslo 154 a 124. Na začátku ledna začala stavba trolejbusové trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Miškovic. Trolejbus na této trase jezdí od přelomu roku. DPP zahájil rovněž stavbu infrastruktury pro trolejbusy z Nádraží Veleslavím na letiště v Ruzyni a chystá elektrifikaci dalších linek na levém břehu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

28.2.2023 14:47
To co se zde píše jako zkoušení vodíkového autobusu už jezdí v Rakousku, Německu atd. Vlaky na vodík už běžné jezdí na linkách a jdou do toho a my si ještě hrajeme, jestli to je dost dobré.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.2.2023 17:08 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ten, kdo přijde k odzkoušenému, na tom bude rozhodně lépe. Reálné smysluplné masivnější nasazení vodíkové dopravy bude možná až za 20 let.

Co máme z toho, že jsme jak pitomci stavěli FVE v letech 2009 a 2010, když to pak za 5 let bylo za 1/5? Půl bilionu Kč v kanále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.3.2023 07:45 Reaguje na Jiří Svoboda
Ten problém byl v dotacích. Ty byly převalené, proto nastal ten boom. Ostatní státy dotovaly porozumu, něco se stavělo, ale daleko méně a rozjelo se to až pozděli, kdy ceny šly prudce dolů. Tou dobou se už u nás nestavělo nic, bo to ropáci zhyenizovali a paravláda zarazila. Prostě přesně naopak.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist