https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ek-chce-na-podzim-prijmout-nova-prisna-pravidla-pro-baterie-do-elektromobilu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise chce na podzim přijmout nová přísná pravidla pro baterie do elektromobilů

18.7.2022 12:14 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská komise plánuje na podzim přijmout nové nařízení o automobilových bateriích. Bude obsahovat velmi přísná pravidla pro jejich výrobu, získávání surovin pro ně a také recyklaci. Každá baterie by měla mít certifikát, který bude tyto údaje obsahovat. Po setkání s představiteli vysokých škol a zástupci Škody Auto to uvedl místopředseda Evropské komise Maroš Šefčovič.
 

V rámci evropské bateriové aliance, která vznikla v roce 2017, bylo podle Šefčoviče alokováno 130 miliard eur, vytvořeno 110 projektů a 30 tzv. gigafabrik. Podle něj jsou hlavními problémy zajištění dostatku kvalifikovaných pracovníků, zvyšování účinnosti lithia a zefektivnění recyklace baterií.

Zástupci automobilky Škoda Auto a představitelé čtyř vysokých škol podepsali memorandum o porozumění v rozvoji vzájemné spolupráce na výzkumných projektech o životním cyklu baterií. Memorandum je součástí snahy o vybudování a umístění továrny na bateriové články do elektromobilů na území ČR. Česko je jedním z uchazečů o vybudování nové továrny pro výrobu baterií pro koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto. Ta bude podle člena představenstva Martina Jahna v roce 2035 plně připravená přejít na výrobu elektromobilů.

Místo pro gigafactory nabízí například Plzeňský kraj, který počítá s výstavbou strategického podnikatelského parku Plzeň-Líně (SPP) na 400hektarovém letišti. Český stát by podle návrhu usnesení vložil do přípravy území devět miliard korun, přičemž demolice budov na letišti mají začít ještě letos. Park by měl být připravený pro strategického investora do roku 2027. Skupina ČEZ pak počítá s přípravou projektu továrny na výrobu baterií na místě elektrárny Prunéřov I u Chomutova.

Automobilka Volkswagen plánuje do nové továrny na baterie investovat až 120 miliard korun a chce zaměstnat až 4500 lidí. Vedle ČR jsou údajně ve hře další dvě lokality, například v Polsku. Koncern bude baterie vyrábět i v dalších závodech v Německu, Švédsku nebo ve Španělsku.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (10)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

18.7.2022 12:46
Nejlepší by bylo, kdyby do toho hodili vidle
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

18.7.2022 15:37
"Bude obsahovat velmi přísná pravidla pro jejich výrobu, získávání surovin pro ně a také recyklaci. Každá baterie by měla mít certifikát, který bude tyto údaje obsahovat." ...nejvyšší čas začít zpřísňovat regulace. Surovin a výrobních kapacit je nadbytek. Elektromobily jdou na dračku a jsou levné až hanba. Dalším nárůstem regulací vzhůru ke světlým zítřkům.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.7.2022 16:00 Reaguje na Dalibor Motl
Přesně to mne napadlo ... jak tohle bezpochyby přispěje k větší cenové (ne)dostupnosti e-mobilů pro sprostý lid.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 06:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Když budete v zimě chodit doma v bundě, tak to poslední co budete chtít je elektromobil
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:42 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A musím kvůli tomu čekat na zimu a bundu:-)?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

18.7.2022 17:07 Reaguje na Dalibor Motl
1*
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 06:09 Reaguje na Dalibor Motl
Jen hloupá byrokracie na úrovni “ tříděného odpadu, který stejně končí na skládkách “ litium a drahé kovy co jsou k výrobě potřeba zničí stejně planetu s bruselském papírem i bez něj a stejně jako u tříděného plastu se výroba plastu nesníží ale spíše naopak.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

18.7.2022 17:07
A už mají zpracovanou ekologickou likvidaci baterií, na jejímž základě, se začíná stavět první fabrika ?
Nebo to bude jako s plastem - až po 50letech !
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

18.7.2022 17:44
Nekupujte elektromobil! Narukujte do Russké armády a obdržíte novou LADU! Tedy, vy ne, vaši pozůstalí! :D

https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/nove-auto-znacky-lada-jako-necekana-vyhoda-za-padleho-vojaka-ruska-tv-odvysilala-bizarni-reportaz-40403282#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:44 Reaguje na Petr Eliáš
Já vám nevím, ale fakt, že to někde stojí totál za vyliž ... viz to Rusko ... mně osobně fakt nepřináší útěchu v situaci, že někde se to do exkrementů sune taky, byť trochu jiných a pomaleji.

To je jak říkat beznohýmu ať je rád, že ještě vidí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist