https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ekologove-jmenovani-straky-do-cela-cizp-muze-oslabit-ochranu-ceske-prirody
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ekologové: Jmenování Straky do čela ČIŽP může oslabit ochranu české přírody

19.6.2026 01:53 (ČTK)
Oslabení ochrany české přírody a oslabení nezávislosti a akceschopnosti instituce může podle ekologických organizací Hnutí DUHA a Greenpeace ČR přinést jmenování Pavla Straky do čela České inspekce životního prostředí (ČIŽP). Ekologové to uvedli v komentářích, které má ČTK k dispozici. Podnikatele a volebního kandidáta Motoristů Straku do funkce jmenoval ministr životního prostředí Igor Červený (Motoristé). Bývalý ředitel inspekce Petr Bejček odstoupil na konci ledna z funkce kvůli přestupu na ministerstvo financí. Straka, který za Motoristy kandidoval na jižní Moravě, je významným sponzorem strany.
 
Vedoucí energetické kampaně Greenpeace ČR Jaroslav Bican označil Strakovo jmenování za nešťastné, s ohledem na jeho podporu a sponzoring Motoristů ve sněmovních volbách.

"Naplňují se tak naše obavy o ochranu životního prostředí, které vyjadřujeme od samotného nástupu Motoristů na ministerstvo životního prostředí. Obáváme se, že nový šéf inspekce životního prostředí Straka dále oslabí ochranu české přírody," uvedl Bican.

Podle Hnutí DUHA je ČIŽP klíčová instituce, která hájí ochranu přírody v kritických okamžicích porušování zákonů. Měla by proto být odvážná, nezávislá a odborně vedená. "Jmenování realitního podnikatele a sponzora Motoristů bez adekvátních zkušeností a odbornosti do jejího čela může způsobit oslabení její nezávislosti a akceschopnosti. Bohužel nejde o ojedinělý případ. Pozice v resortu životního prostředí obsazují Motoristé svými lidmi a kvalifikaci nahrazuje loajalita či sponzoring," uvedla organizace prostřednictvím mluvčí Evy Pernicové.

Straku doporučila čtyřčlenná výběrová komise jako nejvhodnějšího uchazeče ze šesti kandidátů. Výběrové řízení se opakovalo. Z toho, které ministerstvo vyhlásilo v polovině února, nebyl vybrán žádný kandidát. Do jmenování nového ředitele ČIŽP vedl úřad ředitel odboru technické ochrany životního prostředí a integrované prevence Oldřich Jarolím.

ČIŽP je úřad podřízený ministerstvu životního prostředí. Dohlíží na dodržování právních předpisů k ochraně životního prostředí v Česku. Kontroluje například ochranu ovzduší, vod, přírody a krajiny, lesů nebo nakládání s odpady a má pravomoc dělat kontroly u firem i jednotlivců a za porušení zákonů ukládat pokuty či nápravná opatření.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (122)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

19.6.2026 05:21
No, ale také nemusí, že !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.6.2026 08:29 Reaguje na smějící se bestie
to, že ve volených pozicích je představa jiná než realita je časté, je na nich, aby se s podmínkami vypořádali.

Je zřejmé, že s někým se může jednat lépe, s někým hůře, ale to se pozná charakter.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:27 Reaguje na smějící se bestie
+1
Odpovědět
su

19.6.2026 12:34 Reaguje na smějící se bestie
No, anebo taky může, že...
Odpovědět
sv

s v

19.6.2026 14:20 Reaguje na smějící se bestie
Znáš to o té kachně?
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

19.6.2026 05:43
Když ječí Hnutí DUHA a Greenpeace, tak to je signál, že by to mohla být dobrá volba.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.6.2026 06:14 Reaguje na Vladimír Hošek
Tak jest.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 06:59 Reaguje na Vladimír Hošek
Ochranu přírody -CIŽP má vést věrný straník a podnikatel bez jakéhokoliv ekologického vzdělání?
Víte, jak vypadala ČSSR když tyhle funkce zastávali komunisti?
Odpovědět
LB

Lukas B.

19.6.2026 08:15 Reaguje na Pavel Hanzl
čižp je především úřad, nikoli odborná instituce. ve vedení úřadu musí být špičkový úředník a šéf úředníků, odborný bekgraund je výhodou, nikoli podmínkou.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

19.6.2026 08:27 Reaguje na Lukas B.
Neouhlasím, Zkuste si vzpomenout, když NP Šumava řídil bývalý ministr dopravy Stráský. Udeřil kůrovec a Stráský byl s rozumem v prdeli.
Odpovědět
LB

Lukas B.

19.6.2026 08:35 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
to je právě ten rozdíl mezi čižp (správním úřadem) a národním parkem (výkonnou složkou). u šéfa národního parku považuji odborný bekgraund za zcela nezbytný (snad s výjimkou krátkodobého krizového řízení)
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:31 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tam hlavně šlo o rozpor v pojetí ochrany přírody, kdy Stráský důrazně preferoval takový ten echt turistický přístup ... u něj i pochopitelně ... a ochrana přírody pro něj byla až sekundární.

Za mne blbost, ale ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 09:05 Reaguje na Lukas B.
To máte pravdu, to je úřad. Jenže i tento úředník musí vědět, k čemu ten úřad je a při stanovení postihů musí znát i váhu pochybení. Má na to lidi, ale stranický nominant strany, která ničení přírody přímo aktivně provádí, je něco děsivého.
Odpovědět
LB

Lukas B.

19.6.2026 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
jak jste si jistě všiml, nehodnotím konkrétní osobu, ale polemizuji s tvrzením,. že šéf správního úřadu musí být odborník na (třeba) broučky nebo čistíčky odpadních vod.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

19.6.2026 09:26 Reaguje na Lukas B.
Měl by mít rámcový přehled, jinak je to jako za komoušů, u nichž člověk "rostl s funkcí".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 11:01 Reaguje na Lukas B.
Nikdo nepíše o žádném broučkaři. Ale i pracovník dopravního odboru magistrátu by měl vědět, co je to automobil.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:28 Reaguje na Vladimír Hošek
Souhlas ... Motoristé jsou pošuci, ale pokud bych si musel vybrat mezi HD a GP a Turkem, tak beru Turka všema deseti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:39 Reaguje na Radek Čuda
Výborně, trefil jste to naprosto přesně. Žijete v ruském světě naopak, kde jsou všichni pošuci a vy si zcela neomylně zvolíte toho nejhoršího.
Na tom je založena celá dezinformační válka.
Kdysi dávno do nás Rusi jeli socialismus, slibovali "zářné zítřky", "blahobyt pro všechny"," sovětský dělník náš vzor" atd. atd. to znamená pozitivní demagogii, cestu vpřed a nahoru, k blahobytu.
A dnes ? EU je na ho, naše všechny vlády byly naho, demokratičtí politici jen kradou, demokratičtí novináři lžou, celá demokracie je naho, gauneři jsou všichni, včetně Putina i Zelenského.
To je ale pouze a čistě negativní kampaň, nikdo nám nic pozitivního neslibuje, jen destrukci.
Zajímavé je, že to funguje daleko lépe, než pozitivum.
Proč?
Tenkrát Rusi budovali nový světový řád, dnes chtějí pouze a jenom destrukci stávajícího.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 14:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, vaše kritika mé osoby je pro mne jasným znamením, že to se mnou není zase tak hrozný a čím víc se v názorech s vámi budu rozcházet, tím lepší budu mít pocit;-))).

Hlavně od někoho, kdo byl natolik bezpáteřní xindl, že byl ochoten za pár bonů na účtu bolšánům v Sojuzu posluhovat.;-)

Jinak kdybyste měl jooo světlou chvilku, letos to sice nepředpokládám, ale co kdyby;-), tak se můžete rozepsat co je na Hnutí Duha a GP tak skvělého a úžasného. Ale zcela konkrétně, ne nějaké vaše dojmy a slovní průjmy;-).
Odpovědět
sv

s v

19.6.2026 14:22 Reaguje na Vladimír Hošek
Podržtašky bureše ... dobrá volba na rozkradení a kamflování dalších otrav Bečvy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 06:57
prostě jsme si sami spáchali nový rok 1948, nastupuje nová totalita. Jak se vyjádřil naq ČT24 ekonom Rusnok. Funkce se dávají za stranickou knížku a nikoho nezajímá odbornoust kandidáta.
Macinka před volbama tvrdil, že poteče zelená krev. Já se obávám, že i dalších barev, země začíná krvácet ze všech možných otvorů.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Já tedy nevím, zda to Rusnok fakt řek, ale pokud ano, tak zrovna on by měl mlčet;-))).

A to srovnání s 48 může napsat jen úplný blbec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:42 Reaguje na Radek Čuda
Poslechněte si to, je to interwiev na ČT24 předevčírem.
A rok 1948 byl velmi podobný, taky se tehdy zlomila demokracie v totalitu, taky to lid podporoval.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Poslouchat si to nemusím, že byl Rusnok Zemanův trafikant si snad pamatují všichni, ne?

A dávat na podobnou úroveň politický systém za tzv. Třetí republiky a ten dnešní může jen absolutní idiot. Ostatně, po válce tady sice demokracie byla, ale akorát ta lidová a o nějaké pluralitní demokracii se vůbec nedalo mluvit.

Ale beru, že vy ty rozdíly nechápete.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

19.6.2026 06:59
Tvrzení těch „ekologů“ z uvedených politických neziskovek jen potvrzuje, že jmenovaný ještě nemá současnou eko-scénou propláchnutý mozek a není kamarádem, ani členem některého z eko-spolků. Přejme mu, ať se mu v nové řídicí funkci daří, ku prospěchu nás všech!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 07:08 Reaguje na Tonda Selektoda
Fakt si myslíte, že jedinec, který o ekologii neví vůbec nic, má být ředitel ČIŽP?
Byl byste rád, kdyby vás léčil lékař, který neví nic o medicíně, nebo vám spravoval auto stejně kvalifikovaný mechanik?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

19.6.2026 07:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Doložte své tvrzení, Hanzle!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 09:01 Reaguje na Tonda Selektoda
Doložte, že ten mašlonka má vzdělání, předpoklady a kvalifikaci pro tuhle funkci.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:35 Reaguje na Pavel Hanzl
S ohledem na to, že vy sám o tom víte úplné prd je ve vašem případě jakékoli dokazování úplně zbytečné;-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:43 Reaguje na Radek Čuda
O mě přece vůbec nejde. Kompetenci má prokázat on, já se k žádnému korýtku necpu.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 15:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč by zrovna vám měl kdokoli cokoli dokazovat???

Vy sám tu jen naprázdno plácáte a když vám někdo něco doloží a dokáže, tak to buď nepochopíte, nebo do druhého dne zapomenete.
Odpovědět
su

19.6.2026 12:40 Reaguje na Tonda Selektoda
Co chcete dokládat??? Si zjistěte co dělá - https://archiv.hn.cz/c1-67893950-ochrana-prirody-podle-motoristu-inspekci-vede-realitni-podnikatel-krnap-zase-expert-na-tezbu-dreva?utm_campaign=aifunkce&utm_medium=seznam_distribuce&utm_source=www.seznam.cz.

... a poté si,vy milovníku Motoristů, strčte hlavu do výfuku a zhluboka tam dýchejte!
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 10:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Ředitel servisu vám auto opravovat nebude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 11:03 Reaguje na Milan Dostál
Ale musí vědět, čo také oné auto vlastně je. Aby třeba nevzal do servisu notebook, nebo vodní čerpadlo.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 11:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Od toho tam je technik, ne? Ředitel má řídit, organizovat.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

19.6.2026 11:26 Reaguje na Milan Dostál
I ředitel servisu by měl vědět, co automobil obsahuje aby si technici na účet servisu neobjednávali třeba zmrzlinu nebo peřiny.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 11:59 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak na to snad stačí i přirozená inteligence, ne vzdělání v oboru a mnohaletá praxe, podpořená i vhodným světonázorem.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

19.6.2026 12:36 Reaguje na Milan Dostál
Tak proč se na post ředitele servisu požaduje technické vzdělání a ne jenom přirozená inteligence?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 17:20 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak snad i chápete, že to to už je demagogie, ale myslíte, že servis lépe povede osoba s organizačními schopnostmi, nebo mechanik, který sice bezvadně ví jak funguje motor, ale nedokáže např. naplánovat množství skladových zásob n. dílu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:46 Reaguje na Milan Dostál
Takže chcete sdělit, že na nejvyšších postech kdekoliv mají být hlupáci a totální imbecilové a pak to bude teprve dobře fungovat, že?
Asi fakt bydlíte na Paroubkově Marsu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 17:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak píšu výše, demagogie vám jde.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.6.2026 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Stanjura nebyl ekonom a řídil finance, Jurečka jako
zemědělec řídil práci a sociální věci, farář řídil
zemědělství, ministryně obrany nebyla ani na ZVS a jakoupak školu měl ministr životního prostředí ?
A těm jste fandil, neviděl a neslyšel, když tomu
nerozuměli !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:48 Reaguje na Břetislav Machaček
Měli ve svém oboru velmi solidní vzdělání, i když ne VŠ v době, když byli kluci.
A hlavně věděli přesně co řídí a proč.
Turek nepochopil ani to, co se učí na ZŠ a Macinka nám vypnul klimatickou krizi. To je celý, čus.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
No, a řídili to tak, že je voliči ve svobodných volbách poslali do opozice a v případě Stanjury rovnou do prdele.

Kua drát, já vím že máte v hlavě vymleto, ale podívejte se na jakém místě kandidátky Spolu byl Stanjura a jak dopadl. Vždyť ani ti voliči Spolu ho nebyli ochotni volit!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 13:08 Reaguje na Radek Čuda
Píšu to pořád dokola a jmenuje se to hybridní válka, kde žádné argumenty nefigurují. Vás čísla taky nezajímají, vy jedete vše jen podle pocitu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 17:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane, to jsou argumenty. Hlavně, že věděli co řídí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 13:06 Reaguje na Milan Dostál
Samozřejmě to věděli a řídili to velmi úspěšně. Patříme mezi země, které se nejlépe vypořádaly s tou sérií hlubokých krizí a HDP loni rostlo 2.6%, což je šestý nejlepší výsledek z celého světa. To je vám málo?
Tak přidám inflaci 2% a růst mezd 7%, státní deficit 1,9% , už vám to stačí?
A vzpomeňte si, že převzali stát prakticky v rozvalu státních finací s deficitem 6,6% HDP ročně.
Odpovědět
su

19.6.2026 12:37 Reaguje na Tonda Selektoda
Jasně, hlavně, že je to podnikatel a o přírodě neví nic, to je dnes nejlepší doporučení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:50 Reaguje na
Především musí mít stranickou legitimaci dýzláků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 07:05
V časopisu National Geographic vyšel někdy kolem roku 1984 článek, kde se uvádí že Severní Čechy jsou největší totálně zdevastované území NA SVĚTĚ!!!

"Zprávy říkají, že celé Československo bylo za socialismu někdy označováno jako „nejznečištěnější země světa“ či „odpadkový koš planety“, přičemž severní Čechy (část tzv. Black Triangle) byly často uváděny jako epicentrum."AI
Tahle vláda si bere z komunistické minulosti vzor a to, co páchá na ŽP, je přímo důkazem. To se máme na co těšit ( a příroda násobně).
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

19.6.2026 07:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Čo bolo, bolo, Hanzel. Terazky ste propagandista!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 09:00 Reaguje na Tonda Selektoda
Bolo, něbolo, vsjo búdět. Podívejte se na jednání téhle paravlády ne národní ostudy, kdy už dosáhli vyššího levelu - národní katastrofy.
Zákon o rozpočtové zodpovědnosti - otvírá se bezbřehé zadlužování.
Zákon o střetu zájmů - neomezené tunelování státu nejen Babišem, ale všemi ostatními zmetky.
Zákon o lidovém referndu - rozvrat státu pomocí zmanipulované menšiny
Neplnění závazků NATO - totální ohrožení státu, kdy se zbavujeme spojenců.
Obsazování státních institucí majiteli té správné stranické legitimace (MŽP je to nejmenší) - propad výkon státní správy (Rusnok) atd. atd. atd. je vám to pořád málo?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 11:30 Reaguje na Pavel Hanzl
No doba kdy jezdili politici po světě a plácali prázdné fráze už, až na vyýjimky, které stejně nikdo nebere vážně skončila. Vyřistit úřady a ministerstva od aktivistů ,kteří místo pro stát, pracují pro své aktivistické a zpravidla protistátní organizace je hodně těžký úkol.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

19.6.2026 12:37 Reaguje na Milan Dostál
Bureš by i jezdil, ale má dost starostí s Agrofertem.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 12:54 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Myslím,že vůbec, jednak každá firma z toho holdingu má své vedení a i holding má svou strukturu vedení, je spíše s podivem, jak je firma se sídlem v ČR trnem v oku tolika spravedlivých. Zároveň jim jsou, ale fuk firmy s majiteli v zahraničí, kteří to tady bezostyšně drancují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:55 Reaguje na Milan Dostál
Firem se sídlemm u nás je něurékom aplatí tu daně, ale rozhodující podíl HDP i daní platí ty zahraniční vlastníci.
Agrofert čerpá na dotacích víc, než platí na daních, takže je čistým parazitem.
A to nepočítám zdravotnictví Symbiol atd. atd.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 17:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlavně své daně optimalizují a hlavní zisky zůstávají u jejich zahraničích matek. S daněmi a dotacemi, mícháte hrušky s jabkama. Dotace jsou i nárokové a každý kdo má na ně nárok tak je dostane. Nesmíte jen otrocky sčítat a odčítat. Musíte i se pokusit i přemýšlet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 12:50 Reaguje na Milan Dostál
A kdo asi zaplatí ročně ty asi 2 bilióny kačáku na daních? Paroubkovi Marťani a tunelář bába?
Odpovědět
sv

s v

19.6.2026 14:28 Reaguje na Milan Dostál
Myslím, že ti nejdou fakta pod čumák milánku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 17:45 Reaguje na s v
Fakta jsou jasná, ale je potřeba u nich přemýšlet. Ne jen plivat jed.
Odpovědět
sv

s v

20.6.2026 12:53 Reaguje na Milan Dostál
Tak ten jed neplivej a místo toho přemýšlej milánku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 12:52 Reaguje na Milan Dostál
Vám ty firmy zcela bezostyšně vydrancovaly koblihu dočista dočista.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:53 Reaguje na Milan Dostál
Kterou dobu máte na mysli? Ne tu, kdy jsme byli velmi respektovaným členem EU,velmi dobře jsme řešili plynou krizi a Lipavský patřil mezi elitu evropské politiky? Doufám, že myslíte spíš tu Zemanovu vládu, kdy k nám nepáchl ani pšouk a šaškování s krtečkem v Číně bylo světovým hitem, že?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
To jo respektovali nás tak ,že Závětrného Pepu dali tam kam dali. Zrovna Lipavský, nebo i Fiala, ještě štěstí, že v státech kam přijeli jsou opravdoví diplomaté.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 15:50 Reaguje na Pavel Hanzl
A vy myslíte tu Zemanovu VLÁDU ... teda pokud chápete rozdíl mezi předsedou vlády a prezidentem;-) ... za které ČR vstoupila do NATO? A když už jsme u toho vstupování někam někdy a za někoho ... kdo za ČR podepsal Smlouvu o přistoupení k EU;-)???

A Lipavský .. to myslíte toho křiváka, který se za Piráty dostal do sněmovny a taky se za ně ministrem zahraničí, a když Fiala v rozporu s koaliční smlouvou vykopnul z vlády Bartoše, tak nejdřív tvrdil, jak s ostatními podá demisi, pak že teda nepodá ale bude jen nestraník a po konci volebního období už za nikoho kandidovat nebude, aby se pak nechal napsat na kandidátku ODS;-)? Té ODS, které kdysi jako Pirát nemohl přijít na jméno;-).

No, vidím, že jste opravdu hodnotově založený;-)))
Odpovědět
sv

s v

19.6.2026 16:00 Reaguje na Radek Čuda
Helemese podržtašky hnití, které vykopávalo své členy protože si dovolili řict nahlas svůj názor blábolí o "křivácích". Jak vtipné.
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.6.2026 16:25 Reaguje na s v
Mladýho Klause?
Odpovědět
sv

s v

19.6.2026 16:31 Reaguje na Jarka O.
Klaus byl v hnití, jaroslave? Jde samozřejmě o Teličku, Vondráka, Macuru, atd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 08:40 Reaguje na Radek Čuda
Přihlášku do EU a NATO podával (bez čuriny!!) Klaus a vstupovali jsme do EU za Zemana. To byli oba pánové víceméně při smyslech, je to už taky víc, jak 20 let.
Lipavský byl špičkový diplomat a průšvih s digitalizací státní správy s ním neměl nic společného a byla by naprostá cypovina, aby odstupoval. A Piroši byli v ODS v jedné kolalici, takže jméno nejméno, melete nesmysly jakdycky.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 08:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Proboha člověče, teď jste urazil všechny diplomaty na světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 10:02 Reaguje na Milan Dostál
Ukrajinci trefili něco v Rusku u nás vyrobenou raketou. Lavrov zuřil a předvolal si Lipavského na kobereček do OSN.
A on řekl: "Odmítám dělat stafáž při vašich demagogiích, pokud by se jednalo o vaše stažení z Ukrajiny, zúčastním se rád".
Takhle si představuji jednání suverénního politika suverénního státu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Diplomacie je o schopnosti jednat i nepřítelem a jednáním prosadit své názory. To co provozoval Lipavský byl primitivní aktivismus, kterým nic neprosadil, v podstatě užitečný idiot těch od kterých si přál pochvalu. Ale vlezdoprdelisty nemá nikdo rád, přesto, že jsou využítelní.
Odpovědět
sv

s v

19.6.2026 14:27 Reaguje na Milan Dostál
... nebo podepisovali green deal milánku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 22:30 Reaguje na s v
Ta paní ze STANU, že?
Odpovědět
sv

s v

20.6.2026 12:55 Reaguje na Milan Dostál
Bureš je paní milánku? Tak to je novinka.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 14:24 Reaguje na s v
Už jsme to tu přece řešili, Babiš podepsal jaksi prázdnou sklenici, obsah podepsala Hubáčková, byla za to i pochválena.
Odpovědět
sv

s v

20.6.2026 19:34 Reaguje na Milan Dostál
Jestli jsi řešil prázdnou sklenici, tak to bude tím, že moc chlastáš, milánku. Jestli jse MY něco řešili ve věci green dealu, tak leda to, že se tam jasně píše o dosažení klimatické neutrality, a ROKY před podpisem se dobře vědělo, že to bude znamenat gigantické náklady pro signatáře. Takže bureš byl nesvéprávný když to podepisoval, nebo mu bylo jedno, že kvůli jeho podpisu budou Češi potit krev. Vše ostatní je jen důsledek tohoto burešova podpisu v HLUBOKÉM předklonu před leynkou.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.6.2026 09:14 Reaguje na s v
V době podpisu green dealu se zdaleka nevědělo co to bude za průser. V roce 2022 už ano a přesto to fialova vlada v zastoupení Hubáčkové za nadšeného potlesku, asi i vás podepsala. To jsou fakta.
Odpovědět
sv

s v

21.6.2026 10:52 Reaguje na Milan Dostál
To, že ty něco nevíš nikoho nepřekvapí milánku. Tvoje školkovní fantasmagorie jak malý burešek nic nevěděl bere vážně ten co žere seno. Proč si asi poláci vyjednali výjimky. No protože moc dobře věděli co to bude obnášet. Jen hlupák může tvrdit, že bureš nic nevěděl, protože i v médiích se před rokem 2019 nákladnost GD roky a široce diskutovala. Tvoje trapná snaha tohle zamést pod koberec je vyloženě směšná. A hlavně bureš snad umí číst ne? Pokud ano, tak si snad přečet závazky na uhlíkovou neutralitu, když to podepisoval. A pro info, jestli bureš ČR k něčemu svým nekompetentním podpisem pod mezinárodní smlouvou k něčemu zavázal, tak holt všichni ostatní reprezentanti ČR musí tento závazek respektovat.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.6.2026 06:51 Reaguje na s v
Ještě řekněte, že jste nehýkal blahem.
Odpovědět
sv

s v

23.6.2026 10:22 Reaguje na Milan Dostál
Jestli tě užije na hýkání milánku, tak zkus diskuzi s někým na tvé úrovni ... třeba s nějakým lichokopytníkem.
Odpovědět
va

vaber

20.6.2026 08:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl zase tu opakuje nějaké pravdy z příručky pro věrné režimní primitivy.
Když budeš mít zodpovědnost ,tu politici nemají,tak se budeš zadlužovat?
Ve střetu zájmů je každý politik ,který podniká a podnikají všichni .
Lidové referendum je zmanipulování menšiny a rozhodnutí parlamenutu je podle tebe, rozhodnutí nezmanipulované většiny? Ty jsi opravdu B+b.
Jak vedení ČIŽP ovlivní výstavbu čističky na kterou nejsou peníze a stará čistička bleje hnus do říčky. Více než deset let musí ČIŽP dávat čističce výjimku ,protože ji nic jiného nezbývá, nejsou peníze na novou ,ale na válku a zbraně peníze jsou. My musíme poslouchat NATO a dávat na zbraně a armádu.Já takovou ochranu nechci, ty ji chceš, tak si ji plať a když nařizuješ aby i ostatní platili ,je to totalita a jsi diktátor, ne svoboda a demokracie..
Životní prostředí je nedůležité, ideologie nepřátelství a války jsou na prvním místě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 08:47 Reaguje na vaber
Politici mají zodpovědnost za státní rozpočet, především min. financí.
Střet zájmů je jasně definován a má ho každý, jehož firmy jakkoliv komunikují se státem (berou dotace nebo dostávají státní zakázky).
Rozhodnutí parlamentu je dánou většinou hlasů. Ne 35% jak v plánovaném referendu.
Peníze na čističku jsou, nemelte blbosti.
Zbrojit musíme proto, aby nás nemohl napadnout novodobý Hitler, ani tohle nechápete?
Odpovědět
va

vaber

21.6.2026 07:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Takové odpovědi mohou stačit primitivům ,ale ne normálně myslícím.
A když jsou peníze proč se nestaví a proč se nestaví oddělené kanalizace tam kde nejsou.
Odpovědět
sv

s v

21.6.2026 10:56 Reaguje na vaber
Tak začni normálně myslet režimní primitive. Ve střetu zájmů jsou ti politici co podnikají, a zároveň mají vliv na rozhodování o dotacích. Což bureš má, a ve velkém si je přihrává, vaberku. Takže na rozdíl od ostatních ve střetu zájmu je.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Al říká něco jného:
1. Hanford Site (USA) – Éra vitrifikace odpaduAktuální stav: Hanford zažívá historický přelom. Koncem roku 2025 se po dekádách odkladů podařilo úspěšně spustit proces vitrifikace (zatavování tekutého radioaktivního odpadu do skla).Dnešní realita: V roce 2026 získal projekt rekordní federální rozpočet ve výši 3,2 miliardy dolarů na urychlení prací. Přesto v podzemí stále zůstává přes 200 milionů litrů nebezpečných látek a kompletní vyčištění je odhadováno na stovky miliard dolarů.2. Ropné písky v Albertě (Kanada) – Ekologický boj o toxická jezeraAktuální stav: Odpadní nádrže (tailings ponds) dnes zadržují těžko představitelné 1,7 bilionu litrů toxické vody.Dnešní realita: Vládní i neziskové organizace v roce 2026 masivně posilují ekologické monitorovací programy v deltě řeky Athabasca. Ropné společnosti sice začaly oznamovat první sanační projekty a technologické průlomy v rekultivaci půdy, ekologické organizace je však kritizují jako pouhou „kapku v moři“
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 09:55 Reaguje na Milan Dostál
Proti Severním Čechám 80. let je to asi brnkačka.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 14:07 Reaguje na Pavel Hanzl
V tom případě jste chorý, zajeďte si do severních Čech a porovnejte to znečištění s oblastmi kde nic nemůže žít ani dnes.
Odpovědět
sv

s v

21.6.2026 10:56 Reaguje na Milan Dostál
Tvoje fantasmagorie kde co nemůže žít bere vážně ten co žere seno, milánku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.6.2026 06:50 Reaguje na s v
Stačí zagooglit a a znečištění Severních Čech je ve stovnání s tisíci zničenými místy planety brnkačka.
Odpovědět
sv

s v

23.6.2026 10:25 Reaguje na Milan Dostál
Tvoje dojmy na téma cos kde vygóglil nehodlám dohledávat ... bylo vy to marný.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak nám pošlete odkaz na ten článek a my si přečteme, co se v něm opravdu psalo:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:57 Reaguje na Radek Čuda
Nenašel mi to ani strýčeg google, ale dnes by to třeba uměl, zeptejte se ho.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 15:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč já;-)?

Je na vás, abyste dokázal, že nekecáte:-))).

Njn, když vy jste jak ten Zeman s Peroutkou, že jo:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 11:08
Když tvrdím, že ředitel autoservisu musí rámcově vědět, co je to automobil, nijak nepřeháním a nepoužívám žádné nadsázky.
Když zmocněnec ministra (ve skutečnosti jeho řídící důstojník) neví, čím je způsobena klimatická změna a vůbec netuší, čo také oné je celý grýndýl, tak je to přesně to samé.
Automobil se spravit nedá prohlášením, že jeho porucha dnes skončila.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 11:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Příměr je nesmysl a jak sám píšete, klimatická změna není rozbitý automobil a proto nejde opravit. A nikdo neřekl, že neprobíhá klimatická změna, pouze že skončila klimatická krize kvůli, které jsou někteří zfanatizovaní jedinci schopní nemít děti, nebo je snad i dokonce eliminovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 13:59 Reaguje na Milan Dostál
A jak se teda přihodilo, že skončila klimatická krize?
Turek tvrdí, že to oteplování je způsobeno pohybem tektonických desek, takže Macinka je nějak úspěšně zastavil?
fakt nemáte pocit, že žijeme v šaškecu v Bohnicích?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.6.2026 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Mám za to, že je to každému jasné, krize je pouze ve vymytých hlavách.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 08:20 Reaguje na Milan Dostál
Fakt? Já si vždycky myslel, že teplota je informace z nějakého technického zařízení, ale ono to pochází z vymytých hlav. Co se tu já ještě nedozvím?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 08:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se něco mění, není to krize. Už to pochopte.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 08:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se něco mění, není to krize. Už to pochopte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 09:54 Reaguje na Milan Dostál
A co když se to mění k horšímu s výhledem na katsrofu. Jak se to teda jmenuje?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.6.2026 20:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Je celkem jedno jaký je výsledek změny, ale o rychlost. Např. rotace Zeme se zpomaluje je to změna, určitě ne krize. Až se ze dne na den zastaví, bude to krize.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, já vím, že s ohledem na vaši mentální kapacitu po vás chci prakticky nemožné, ale zkuste si rozmyslet, jaký je rozdíl mezi klimatickou změnou a klimatickou krizí;-).

Napovím vám ... nejsou to synonyma:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2026 14:01 Reaguje na Radek Čuda
Proč? Prostě skončila. Z jakého důvodu? Co přelomového se stalo?
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 15:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, já na vás nechcu bejt furt hnusnej, tak to zkusím ještě jednou ... jaký rozdíl mezi pojmy ZMĚNA a KRIZE.

To už byste se mohl chytit, ne? Snažte se!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 08:15 Reaguje na Radek Čuda
Krize je změna k horšímu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 08:21 Reaguje na Radek Čuda
Macinka oznámil konec krize. Co se tak významného stalo?
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 11:39
Když to mohla vést Tylová, tak může i Straka.

Jak to dopadne se uvidí ... fakt nechápu to nutkání některých si hrát mocí mermo na Sibylu.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

19.6.2026 14:23 Reaguje na Radek Čuda
To je vážně k nepochopení, co je za problém, když inspekci životního prostředí povede nominant strany, která životnímu prostředí programově škodí, na to musíte mít IQ 666, aby vám to docvaklo.
Odpovědět

Radek Čuda

19.6.2026 15:11 Reaguje na Dorian Černý
Na těchto postech byli v minulosti už různé exempláře, někdy to bylo lepší, někdy horší. Ale že by to někdy dospělo do stavu nějakého totálního zmaru a katastrofy, tak to ani prd.

Takže jestli je vám -náct, tak ty vaše obavy sice lidsky chápu, ale protože mi je o dost víc a celkem si pamatuji, tak vyděšenej předem fakt nebudu.

Ale vy si to klidně užijte, stejně to budete muset nějakou dobu vydržet, třeba vás to zocelí;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.6.2026 08:26 Reaguje na Radek Čuda
Všechny dřívější exemláře měly alespoň povšechné znalosti z ekologie a řízení nějaké skupiny pracovníků, měly zkušenosti se státní správou.
Tihle mašlonci memají VŮBEC NIC, navíc neznají ani to, co se učí na základní škole.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.6.2026 15:12
To je zase diskuse. Na bláboly zdejšího diskusního "kašpárka" (kdysi tu
podobné bláboly psal skutečný Kašpárek) reaguje zbytek a nechápou, že on
je buď ten "kašpárek" a nebo AI provokující k diskusi. Přizvukuje mu
pár anonymů stydících se odhalit(nebo jsou taky AI) a přitom na konci diskuse se už vůbec o původním tématu nediskutuje. Zcela zbytečná diskuse,
protože v demokracii vládne ten, kdo vyhrál volby a dosazuje své loajální
ouřady. Dělali to tak všichni, dělají to i nyní a dělat taky budou a nebo
si mají hřát opoziční hady na prsou, aby jim škodili při prosazení svých
volebních slibů? Jděte někam s takovou zbytečnou diskusí !!!
Odpovědět
sv

s v

20.6.2026 21:15 Reaguje na Břetislav Machaček
Loajální podržtaška machaček si demokracii představuje jako hurvínek válku. V demokracii, machačku, se na úřednická místa dosazují ti co prokázali odpovídající znalosti a dovednosti. Jestli se dosazují diletantské podržtašky bez vzdělání jen kvůli své gumové páteři a nulové morálce a zároveň se skuteční odborníci vyhazují, jak to dělá bureš, tak to s demokracií nemá nic společného .. .to je začátek diktatury a náledně rozvratu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.6.2026 08:27 Reaguje na s v
Nejlepší fór dne, sv, to se ti skutečně povedlo!! Tak na úřednická místa se dosazují ti, co prokázali znalosti a dovednosti??? Nejsi ty náhodou taky ouřada? Tady u nás, jestli sis nevšiml, se rozhodné posty obsazují podle loajality a příslušnosti k té správné straně, podle toho, která je zrovna u moci a ne podle odbornosti, ty troubo!!!
Odpovědět
sv

s v

21.6.2026 11:02 Reaguje na pavel peregrin
Chápu peregrinku, ty seš ta gumová páteř bez vzdělání, která se ke korytu dostala, jen proto, že ochotně plní co mu burešek nebo nějaký podobný anonistický nebo komunisticko náckovský zjev přikáže. Měl bych dotaz peregrinku, pořád se ještě musíš hlásit na fízlárně kvůli tomu zetku na pupku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.6.2026 09:20 Reaguje na s v
Co svět světem stojí a se úřednická místa dosazují podle stranické příslušnosti a loajality k vládě tedy státu. Představte si, že jste ministr a máte ministerstvo plné protivládních aktivistů. Co budete dělat?
Odpovědět
sv

s v

21.6.2026 11:02 Reaguje na Milan Dostál
Hele milánek si pamatuje bolševickou žumpu a má dojem, že současný svět je stejný jako ta bolševická žumpa.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.6.2026 11:47 Reaguje na s v
Melete kraviny a dobře to víte.
Odpovědět
sv

s v

21.6.2026 13:37 Reaguje na Milan Dostál
Tvoje kraviny, milánku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.6.2026 22:59 Reaguje na s v
Jo jo, fialoví pohůnci se pasují za lepší lidi, ale jak otevřou ústa vypadne jen hnus, sprostota a prázdné fráze, ale argumentovat nedokáží.
Odpovědět
sv

s v

23.6.2026 10:26 Reaguje na Milan Dostál
Tak neotvírej ústa pohůnku bez argumentu ... nebudou vypadávat hnusy.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist