https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ekologove-zadaji-prezidenta-o-schuzku-kvuli-obsazeni-mzp-zastupcem-motoristu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ekologové žádají prezidenta o schůzku kvůli obsazení MŽP zástupcem Motoristů

24.10.2025 21:23 (ČTK)
Pražský hrad
Pražský hrad
Organizátoři demonstrace z minulého týdne proti obsazení ministerstva životního prostředí ve vznikající vládě Motoristy požádali o schůzku prezidenta Petra Pavla. Demonstrace se v neděli 19. října na Hradčanském náměstí v Praze zúčastnily tisíce lidí. Protestovali mimo jiné proti možnému kandidátovi na post ministra a předsedovi Motoristů Petrovi Macinkovi. Kritici se proti tomuto kandidátovi vymezují, protože by podle nich nehájil ochranu přírody.
 
"Pana prezidenta jsme požádali o schůzku, na které bychom mu rádi osobně sdělili naše obavy z možného oslabení ochrany přírody a klimatu v případě, že by v čele ministerstva životního prostředí stanul zástupce strany Motoristé," uvedl Jaroslav Bican z Greenpeace ČR.

Demonstraci spolu s Greenpeace iniciovaly a organizovaly Hnutí Duha, Fridays for Future, spolek AutoMat, Iniciativa Nestřílej, Klimatická koalice, hnutí Limity jsme my, Re-set: platforma pro sociálně-ekologickou transformaci, Společnost pro trvale udržitelný život, Svoboda zvířat, Univerzity za klima a Nesehnutí.

Pořadatelé demonstrace už před ní na Pavla apelovali, aby nejmenoval do čela ministerstva kandidáta Motoristů, kteří podle nich zpochybňují vědecké poznatky o klimatické krizi a čelí několika střetům zájmů. Společným dopisem prezidenta vyzvali, aby si požadavky osobně převzal během demonstrace. Kancelář prezidenta pozvání odmítla s tím, že prezident preferuje přímé jednání. Další podobná demonstrace se uskutečnila ve středu večer v Brně.

Od oznámení o možném obsazení resortu zástupcem Motoristů vzniklo několik peticí i otevřených dopisů ze stran vědců, studentů a ekologických organizací. Ekologové se také sešli minulý týden s předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem, které vyhrálo sněmovní volby. Ten jejich obavy chápe, ale označil požadavky na obsazení postu někým jiným za nesmyslné.

Tento týden týmy ANO, SPD a Motoristů jednají o programu vlády. O životním prostředí jednali ve čtvrtek. Podle Macinky se shodly, kam chtějí směřovat v otázkách životního prostředí a s jednáním byl spokojený. V programech jednotlivých stran předseda Motoristů nevidí velké rozpory, na které ekologové poukazovali. Mezi stranami panuje například jasná shoda v odmítnutí emisních povolenek EU ETS 2, které by tento systém rozšířili o vytápění a silniční dopravu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (46)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

25.10.2025 05:32
A co ostatní? Kdy chtějí na schůzku zahrádkáři? A kdy šachisté? Ti nechtějí lobovat za setrvání dotací pro jejich koníčky?
Nebo se na rozdíl od "ekologů" živí poctivě a koníčku se věnují za své?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.10.2025 06:39 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 08:14 Reaguje na Richard Vacek
Vy jste to zase vůbec nepochopil? Fakt máte pocit, že životní prostředí je něco na úrovni zahdádkářů a šachistů? A o jakých dotacích melete? Jaké zrovna tihle berou? A ti lidé na náměstích se živí asi tak čím? Nemáte pocit, že žijete na Paroubkově Marsu?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.10.2025 08:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Máme tady článek, že zahrádkaření se věnuje polovina populace. Nemyslíte, že taková masa lidí by měla mnohem větší nárok na návštěvu prezidenta, než ekologické organizace?
I když oni se už vyjádřili ve volbách, které byly celkem nedávno a nemají důvod snažit se výsledky voličů pomocí nevolených nátlakových skupin měnit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 09:22 Reaguje na Richard Vacek
Dobře. Zahrádkáři půjdou za presidentem a budou požadovat co? Aby jim rychleji rosta mrkev? Nebo něco jiného? Napište.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.10.2025 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Zahrádkáři jsou rozumní a proto za prezidentem nepůjdou aby "korigoval" výsledky voleb v jejich prospěch. Tím se liší od ekologických nátlakových skupin.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 11:41 Reaguje na Richard Vacek
Kdo chce co zase cha cha "korigovat"? Vy jste zvolil za moinistra ŽP ropáka Macinku? Nebo někdo jiný?
Odpovědět
JH

JH

25.10.2025 11:44 Reaguje na Richard Vacek
On někdo z nich chce měnit výsledky voleb? Jen se jim nelíbí navržený ministr. To jsou dvě dost odlišné věci.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

25.10.2025 20:04 Reaguje na JH
Přesně tak.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

26.10.2025 17:43 Reaguje na JH
v ČR nemáme prezidentský systém, takž ty kecy jsou stejně k ničemu. Na prezidenta mohou podat kompetenční žalobu a to je asi tak všechno co prezident může.
Odpovědět
JH

JH

26.10.2025 17:58 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Je pravda, že tenhle problém prezident asi nevyřeší. V každém případě nikdo z těch ekologů asi nechce měnit výsledky voleb, jak jim někteří joudové vyčítají, to by vypadalo jinak.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

26.10.2025 06:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Zahrádkáři v Jistebnici se rozpustili. Ti už nikam nepojedou. Bývalý předseda.
Odpovědět
JH

JH

25.10.2025 09:47 Reaguje na Richard Vacek
Zahrádkářům nic nebrání vyrazit za prezidentem a bojovat třeba za méně zajíců nebo levnější hnojiva. Vidíte problémy tam, kde nejsou. A ochrana prostředí opravdu není něčí koníček, ale dost důležitá součást naší civilizace, takže pokud má někdo pocit, že ji někdo ohrožuje, je dobře, že se kvůli tomu vypraví třeba za prezidentem.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.10.2025 10:33 Reaguje na Richard Vacek
Zahrádkářům bude stačit,
když je státní správa nechá na pokoji, nebude chtít přehnané poplatky za ty pozemky a nedovolí
developérům, aby se tlačili na jejich pozemky.
!
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

25.10.2025 19:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Je úplně jedno, co si kdo myslí o důležitosti/nedůležitosti jakéhohokoli ministerstva a jeho případném ministrovi. Důležité je, že ČR je parlamentní demokracie a odpovědnost za vládu a její ministry má premiér. Ne prezident. Takže prezident musí jmenovat toho, koho premiér navrhne. Tečka. Jediný důvod pro nejmenování by bylo odsouzení v trestní věci spojené se ztrátou občanských práv.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

26.10.2025 06:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nahoře jsou vyjmenovaný organizace podporující a oslavující nacistický Palestinsko - islámský teror. Tu lůzu je nutné perzekuovat a pronásledovat jak nacistocký mor. Životní prostředí je jen zástěrka.
Odpovědět
PE

Petr Elias

27.10.2025 07:38 Reaguje na Michal Ukropec
Ty si se zase nacamral, co? :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 08:26
Žijeme ve zcela iracionální době, politiku i veřejné mínění ovládly demagogie a zcela iracionální iluze a chiméry.
Ničit si životní prostředí v zájmu uhlobaronů a ropných magnátů se považuje za ten správný, i když cha cha "jiný" názor, který se stal už mainstreamem.
Totálně zničit prosperující republiku a stáhnout ji pod ruský bič volilo asi 12% našich voličů, Strany, které tohle mají zcela na háku a jde jim jen o byznys jejich předsedů volilo dalších 42%. To se Národ Český totálně zbláznil? Kdyby tohle viděl President Masaryk!!!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.10.2025 08:45 Reaguje na Pavel Hanzl
O ruském biči tu blábolí ten co si užíval minulý režim jak nejlépe mohl.

Kdyby tohle viděl President Masaryk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 09:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zase lžete a urážíte, vy musíte mít nějaký mindrák, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.10.2025 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Já jsem nepracoval a necestoval po SSSR narozdíl od vás.

Proti lži a demagogii se musí tvrdě bojovat a vy jste usvědčený lhář a demagog.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 10:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak z toho máte ten mindrák, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.10.2025 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 12:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Takže mindrák, já to věděl dávno.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.10.2025 13:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Že nechápete psaný text víme všichni hodně dlouho.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2025 10:14
Zelené lidé ve volbách jednoznačně odmítli, zatímco motoristé jsou součástí koalice stran, které volby vyhrály a v parlamentu mají dohromady většinu. Proti Motoristům dohromady protestovalo necelé procento počtu lidí, kteří jim dali hlas a hlasy v urně se počítají.
Ostatně, hlasy pro Motoristy a jistě i část hlasů pro další strany rýsující se vládní koalice byly zcela jistě motivovány mj. i odporem k tomu, co se za končící vlády dělo v oblasti ekologie.
Pochopitelně, žvástání o "jediné možné vědecké pravdě o klimatu" je už trapné. Mimo pobírače klimatických grantů a jiných benefitů všichni vědí, že antropogenní CO2 oteplování nezpůsobuje. A vědí to i vůdcové ekologů, protože prosazují, čistě kvůli ekonomické lukrativnosti, i opatření, která emise tohoto plynu zvyšují. Viz třeba článek Jiřího Suka "DEKARBONIZACE: Ekologové nedohlédnou z dvorku na zeměkouli" na dnešním Neviditelném Psovi.
Pokud bude dělat rudý rozvědčík problémy, lze na něj podat kompetenční žalobu.

A speciálně pro pana Hanzla: Blokování dopravy a ekonomických aktivit, přilepování se k povrchům či polévání obrazů barvou (tedy to, co dělají ekologové), je opravdu jen koníček a nic jiného; životnímu prostředí, ani zdraví lidí to nijak nepomáhá. Člověk ovšem musí být notně vyšinutý psychopat, aby ho to bavilo.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.10.2025 10:34 Reaguje na Jan Šimůnek
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 12:48 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy si zase pletete šílence a zmatečné paraaktivisty s ekology, jak dycky. To je úplně jiný druh lidí.....
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

26.10.2025 18:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Ekologismus je neléčená deviace. Je smutné, že splečnost proplácí trans gender léčbu a toto se neléčí. Ani lobotomii jim neprovedou.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.10.2025 10:43
Zelení si vybrali cestu do opozice, když šli do voleb s těmi, které voliči
odmítli. Nic jim nebránilo vybrat si jiné spojence a nemuseli dnes brečet.
Byla to jejich volba, s kým do voleb šli a mají 4 roky na to, aby konečně pochopili, kde je jejich místo a proč dopadli tak, jak dopadli. Jít proti občanům se prostě nevyplácí a přílišná radikálnost budí u voličů odpor.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 11:43 Reaguje na Břetislav Machaček
A to měli jít cha cha s ropáky? Voni sou hlava.......a kteří by je vůbec vzali?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

26.10.2025 18:40 Reaguje na Břetislav Machaček
2 zelení jsou v parlamentu z kandidátky pirátů.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2025 11:51
to Břetislav Machaček 25.10.2025 10:43
Obávám se převelice, že v Česku není relevantní politická strana s nadějí na dostání se do sněmovny, která by byla ochotna se kompromitovat spojenectvím se zelenými.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.10.2025 18:45 Reaguje na Jan Šimůnek
Politika je taky o kompromisech a pokud by Zelení ubrali plyn u
gryndýlu s ohledem na sociální a ekonomické dopady povolenek,
tak by mohli být partnery kohokoliv. Oni jsou bohužel stále
nepoučitelní, že nemohou takovým programem zaujmout více voličů.
Skuteční ekologové nejsou nijak bohatí, aby se nemuseli ohlížet
na zvýšené životní náklady a ti, co jsou ekonomicky aktivní, tak
si nepřejí navyšování nákladů na výrobu. Oslovují tak pouze ty,
kteří žijí za peníze rodičů(studenti), státu(úředníci AOPK atd.)
a jsou zaměstnanci spolků a neziskovek. Neznají cenu práce a mnozí
ani hodnotu životních nákladů. Kamarádův syn volil právě Zelené
a kamarád mu řekl, že pokud budou platit ty povolenky, tak po
něm bude chtít ty vícenáklady na energie z jeho kapesného, když
pro ty povolenky horuje. Platí mu studia, privát a dává kapesné
a syn volí ty, kteří chtějí rodině navýšit náklady o povolenky!
Odpovědět
PE

Petr Elias

27.10.2025 07:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Vždy mě zaráží kolik kamarádů ty vlastně máš ... ty je taháš jak králíky z klobouku. :D
Odpovědět
sv

s v

28.10.2025 15:20 Reaguje na Břetislav Machaček
U green dealu šlapal na plyn jen a pouze agent bureš, machačku.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2025 15:56
to Pavel Hanzl25.10.2025 12:48
"Si zase pletete šílence a zmatečné paraaktivisty s ekology". Jenže právě tohle ekologové jsou, alespoň podle většiny občanů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2025 18:59 Reaguje na Jan Šimůnek
Nejsou. Jenom zneužívají jakoekologii ke korupci a obohacování. V naší ropácké, tj. nevzdělané spoečnosti se to nerozlišuje. Bohužel, ani ouředníci stavebních ouřadů to nedělají.
Odpovědět
va

vaber

26.10.2025 08:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl ,všichni kdo neomílají kraviny, které jsi se naučil z režimních příruček pro poslušné primitivy ,jsou nevzdělaní. Hanz má o všem jasno a v jeho příspěvcích to všem ukazuje.
Existuje něco jako domýšlivý blb, vím že všechno vím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 09:51 Reaguje na vaber
Vy si myslíte, že naše společnost je vzdělaná? Tak proč si volí do vedení státu to, co si dnes zvolila? Všichni se shodují na tom, že populisti atd. cílí na primitivnější (tj. nevzdělané) voliče a zrazu plesk!! Dostali ve volbách 55% hlasů.
Tak kdo jim je nasypal? Paroubkovi Marťani?
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2025 08:42
to Pavel Hanzl 25.10.2025 18:59
Protestovaly někdy ekologické organizace nebo strana zelených proti těmto akcím? Obávám se velice, že to, co se dostalo do sdělovacích prostředků, byla jen slova o podpoře a sympatiích.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 09:55 Reaguje na Jan Šimůnek
Tady je velký problém v prokazování špatnách úmyslů, na to ale skuteční ekologové kapacity nemají. Tohle má řešit stavební úřad a případně policie.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2025 14:26
to Pavel Hanzl
26.10.2025 09:51 Právě proto, že je naše populace relativně vzdělaná, zejména starší část, která absolvovala školy ještě za komunismu, a ne progresivistické bláboly o 666 "genderech" a podobných nesmyslech, vč. ekologie, volila tak, jak volila.
26.10.2025 09:55 Jistěže na samotné pacifikování těch příšer je policie, případně armáda. Nicméně pokud ze stran ekoorganizací zaznívají na ty aktivisty jen slova chvály a povzbuzení, tak se nemůžete divit, že se potom v očích veřejnosti vezou s nimi.
Odpovědět
sv

s v

28.10.2025 15:21 Reaguje na Jan Šimůnek
Zejména starší část je evidentně senilní. Viz ty a machaček.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.10.2025 08:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Zkuste doložit, která škola učí "progresivistické bláboly o 666 "genderech a podobných nesmyslech...."
Lžete jak dycky, věříte jen dezolátům a melete nesmysly jak dycky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.10.2025 08:58
Zásadní chybou polistopadové vlády bylo, že neudělala razantní reformu školství. Já doufal, že pan profesor Klaus to bude mít jako prioritu, ve skutečnosti se na to vymastil (nejen on, ale i jeho lidi) totálně. A další vlády to taky neudělaly, takže máme voliče zcela nevzdělané v tom nejdůležitěkjším. V dějepise.
Národ, který nezná vlastní dějiny, musí si stejné chyby prožít znovu.
Dnešní situace připomíná kombinaci roků 1938 a 1948, což může být pro nás skutečně Konečná, stačilo!
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist