https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/europoslanci-pozaduji-tvrdsi-sankce-proti-rusku-mluvi-o-embargu-na-energie
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Europoslanci požadují tvrdší sankce proti Rusku, mluví o embargu na energie

21.4.2022 01:16 | KYJEV (ČTK)
Úplné energetické embargo podporují zejména země východního křídla EU, proti se ale z ekonomických důvodů staví hlavně Německo, Maďarsko či Rakousko.
Úplné energetické embargo podporují zejména země východního křídla EU, proti se ale z ekonomických důvodů staví hlavně Německo, Maďarsko či Rakousko.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská unie by měla zavést proti Rusku tvrdší sankce, neboť dosavadní opatření nevedla k zastavení jeho agrese na Ukrajině. Shodli se na tom poslanci ze zahraničního výboru Evropského parlamentu, z nichž část vyzvala k rychlému ukončení dovozu ruské ropy a plynu. Tento dlouhodobě zvažovaný krok však stále nemá jednomyslnou podporu unijních zemí, která je k jeho přijetí nutná.
 

Evropský blok za téměř dva měsíce od začátku ruské invaze schválil pět balíků bezprecedentních ekonomických sankcí cílících na ruské banky, dopravu, průmysl nebo export důležitých výrobků a surovin včetně uhlí.

"Sankce jako odstrašení nefungují, válka bohužel pokračuje," prohlásil šéf výboru David McAllister. Podle německého lidoveckého europoslance stále existuje velký prostor k obcházení postihů, ačkoli se členské státy snaží zlepšovat jejich účinnost.

Většina členů výboru se shodovala, že rezervy má unie například v sankcích proti bankám, jichž byl zatím ušetřen největší ruský bankovní dům Sberbank. Méně jednotný přístup mají poslanci k nejdiskutovanějšímu opatření, jímž je embargo na dovoz energií.

"Musíme udělat mnohem víc, než jsme učinili dosud. Žijeme ve velkém pohodlí, zatímco Ukrajinci trpí," prohlásila francouzská liberální europoslankyně Nathalie Loiseauová. Zákaz dovozu ropy a plynu podpořil i chorvatský socialista Tonino Picula, podle něhož "demokracie stojí peníze".

Úplné energetické embargo podporují zejména země východního křídla EU, proti se ale z ekonomických důvodů staví hlavně Německo, Maďarsko či Rakousko. Itálie, která dříve rovněž odmítala rychlé ukončení dodávek ruského plynu, nyní volá po zavedení stropu na jeho cenu, což by podle Říma mělo Moskvu připravit o část zdrojů.

Podle šéfky Evropské komise Ursuly von der Leyenové má chystaný šestý balík sankcí zasáhnout zmíněnou banku Sberbank a nespecifikovaným způsobem se dotknout i dovozu ruské ropy.

S europoslanci na dálku promluvilo několik ukrajinských činitelů, mezi nimiž byl starosta Rusy ovládnutého města Melitopol Ivan Fedorov.

"Jestli rychle něco neuděláme, pak i evropským zemím hrozí, že na ně válka tvrdě dopadne," vyzval k rychlé pomoci Ukrajině starosta, kterého ruské vojsko v březnu pět dní drželo v zajetí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (49)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 08:20
Mě je to celé nejasné.
Válku na Ukrajině nejde řešit sankcemi, které působí dlouhodobě, ale jen vojensky, které mají dopad okamžitý.
Zablokování veškerých energií z Ruska je přece zcela iluzorní nápad, to by se fakt Evropa asi ekonomicky dost propadla.
Proč se teda nedomluví na postupném a trvalém snižování objemů tak, aby byl čas najít jiné zdroje a jiné dodavatele?
Evropský trh s plynem i ropou je pro Rusko naprosto dominantní a jen snížení třeba o polovinu by ho velmi silně poškodilo.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.4.2022 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Vám se snad rosvítilo, nedávno jste mluvil poněkud jinak. Konflikt vojensky nelze vyřešit, pouze jednáním a dohodou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 10:52 Reaguje na Milan Dostál
Píšu pořád to samé. Na jednání a dohodu musí být vždycky aspoň dva.
Pokue jeden vraždí, ničí a terorizuje, tak nějaké jednání nejsou k ničemu, musí být poražen silou a to ho většinou přivede k rozumu a jednacímu stolu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 12:08 Reaguje na Pavel Hanzl
V mnohém máte pravdu, nicméně je tu několik věcí.
Vojensky se nic řešit nebude ... mimo dodávky zbraní, samozřejmě. A pokud na tom někdo trvá, může se sbalit a vyrazit.
Sankce v krátkodobém horizontu válku neukončí, na to jsou Rusové moc praštění a dodávky řady komodit jsou pro řadu zemí nenahraditelné ... a řadě zemí je Ukrajina někde.
Sankce mají jediný smysl, a tím je zkrátit Putinovi&spol. život ... stačí aspoň ten aktivní mocenský ... což by znamenalo šanci, že se Ruskem bude možno aspoň trochu na něčem rozumném dohodnout.
Odpovědět
DV

Daniela V.

21.4.2022 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Mluvil jste jinak. Vidíte to jinak. V pořádku, každý máme rozum a informace. Já také uváděla, že se vše ukáže časem ......což se děje. Vy jste se nějak ironicky vyjadřoval k dezinformacím ....jak to redy je teď ?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.4.2022 10:02
EU přestane používat ruské energie a kvůli vzniklé krizi se v EU zastaví kola továren na zbraně pro Ukrajinu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 10:50 Reaguje na Richard Vacek
Úplná pitomost.
Odpovědět
ZK

Zan K.

21.4.2022 11:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Budoucnost ukáže pravdu, jako vždy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 11:35 Reaguje na Zan K.
Jen aby. Pokud je budoucností Rusko, tak na nějakou pravdu zapomeňte.
Odpovědět
ZK

Zan K.

21.4.2022 18:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Vážený. Pravda je jen jedna a nezáleží na jakáýchkoli výrocích kohokoli. Pravdu může hodnotit a kázat jen ten,kdo zná vše a to žádný člověk neví. Pro věřící je to Bůh. Pro ostatní je to vždy pravda osobního názoru. A opravdu historie pžece jen něco ukáže a vykoukne spousta utajovaného.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.4.2022 12:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Úplná pitomost je zbavovat se levné energie bez toho, aniž bych měl náhradu. Bez levné energie totiž nevyrobím konkurenceschopné výrobky. No a bez toho začnou firmy krachovat.
Bohužel USA už nejsou schopny pro své satelity dostatek levné energie a surovin zajistit i když dělají, co mohou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 12:12 Reaguje na Richard Vacek
Zbraní je na světě dost.
Navíc min půlka toho, co se jim posílá jsou různé uloženky, které stejně nikomu moc nechybí ... a Ukrajincům přesto mohou slušně píchnout a Rusům naopak zatopit.
Aspoň to nezabírá místo ve skladech, nemusí se to hlídat a udržovat a tak vůbec.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.4.2022 12:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Takže boj do posledního Ukrajince, posílání zbraní jen prodlužuje konflikt a přináší větší krutosti a utrpení na obou stranách. Celý svět si pěkně vyčistí sklady a kola zbrojní výroby se mohou pěkně točit dál a ještě se u toho můžeme pěkně pokrytecky tvářit, jací jsme mírotvorci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 14:19 Reaguje na Milan Dostál
To by si snad měli rozhodnout Ukrajinci, ne? Jak dlouho hodlají bojovat.

Ukrajina byla Ruskem napadena, z mého pohledu bez jakéhokoli ospravedlnitelného důvodu, a brání se. Brání se dobře, resp. asi nejlíp, jak to je možné. Pokud v tom hodlá pokračovat má mé plné sympatie, pokud po ostatních státech na to chce zbraně, budu jedině rád, když je dostane. Čím víc, tím líp.

Pokud jim hodláte poradit, ať se na to prostě vyprdnou a vzdají se ... vaše věc. J8 vám do toho nemám co kecat. Otázkou je, co na to ti Ukrajinci;-).
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.4.2022 15:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Nechci jim radit, ale kolik musí ještě umřít lidí aby se dohodli na míru.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 16:03 Reaguje na Milan Dostál
Tak voni by se dohodli hned ... jenže, jak už to v podobných situacích bývá, jaksi úplně nepanuje shoda na podmínkách, za kterých toho ta či ona strana nechá. A upřímně řečeno, mně kdyby někdo řekl, že teda mír a ok, ale holt to tu bude takový malý ruský protektorát ... teda nevím, zda bych se do takového dohadování hrnul. To jako kdyby vám někdo řekl, ať mu dáte hodinky a peněženku a že se v pohodě rozejdete, bo se přeci nebudete prát s rizikem toho, že si ublížíte.

A nesporné je jedno, jen jedni tam jsou doma. Druzí tam nemají lautr co dělat.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.4.2022 21:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Ten příměr trochu skřípe, vzhledem k tomu, že současné ukrajinské hranice jsou vlastně sovětský produkt a kdo je kde doma je otázka. Už dříve rozkradená Ukrajina, je teď ještě zničená a bez lidí, zato s většími dluhy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:44 Reaguje na Milan Dostál
Ty hranice tam jsou od 94 a odkývala je jak Ukrajina, tak Rusko.
A z Rusů nebyli Ukrajinci úplně odvaření ani za Sojuzu, jsem byl dvakrát v osmdesátkách v Kyjevě a u hodně lidí to úplně vřelé bratrství nebylo.

Navíc když si člověk přečte, co momentálně ti Rusové ofiko chcou ... https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusko-odhalilo-dobyvacne-plany-chce-odriznout-ukrajinu-od-more-40394624#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest197_AArus_test_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

... tak na tohle Ukrajina jednoduše přistoupit nemůže a já to plně chápu. A čím víc ji ostatní země píchnou, jakkoli, tím budu raději.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

22.4.2022 15:46 Reaguje na Milan Dostál
Tak na míru by se shodli.
Ale ukrajinský mír je zásadně odlišný od ruského míru.
A proto tam budou lidi ještě dlouho umírat.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

22.4.2022 15:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Přesně tak. Oni se rozhodli bojovat a oni by se rozhodli vzdát, kdyby k tomu přišlo. Jenže se na 99 % nevzdají a budou bojovat.
A v našem zájmu je je podporvat, aby vyhráli. Nebo aby aspoň Rusko utrpělo takové šrámy a škody, že by hezkou dobu nebo natrvalo už nemělo sílu.
Protože jestli by Putin nad Ukrajinou vyhrál, tak další na řadě bychom byli my jakožto země bývalého sovětského bloku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.4.2022 21:26 Reaguje na Radim Polášek
Ukrajina už přece prohrála, Rusko získalo co zřejmě chtělo. Země EU to tvrdě zaplatí, a to k tomu všemu možná nemuselo vůbec dojít, vyhralo by Rusko, Ukrajina i státy EU.
Odpovědět
FM

Ferdinand Mravenec

21.4.2022 12:27
Europoslanci jsou nenapravitelní idealisté. Rusko je pod sankcemi již od roku 2014 za tehdejší převzetí Krymu, a jejich, nikoli jediným, důsledkem byla adaptace na sankční podmínky, diverzifikace ruského hospodářství a ještě větší orientace na Čínu. Čím tužší sankce, tím větší příklon Ruska k Číně. Důkazem je dnes například převod všech ruských platebních karet na čínský systém UnionPay. A je po sankcích… Naivní představa europoslanců, že se Rusko „posadí na zadek“ z embarga na energie je silně tendenční a pravděpodobně vychází spíše z přání než z reality. Celá Evropa potřebuje ruský plyn a ropu mnohem víc než Rusko evropské odběratele. Žvanit o evropských sankcích ve chvíli, kdy Amerika odebírá vesele ruskou ropu z důvodu její velmi nízké ceny, je velmi krátkozraké. Stejně tak je pravdou, a ne příliš často zmiňovanou, že Ukrajina bere za proud plynu a ropy do Evropy svými produktovody nemalé tranzitní poplatky (které nyní dokonce dost navýšila). Nebude ropa a plyn, nebudou poplatky pro Ukrajinu. A to, co neodebere krátkozraká Evropa, odeberou promptně připravení Číňani a rádi budou distribuovat dál s příslušnou marží. Kam to asi bude, to snad pochopí i školou povinné dítě. A pokud by někdo argumentoval tím, že na ruských ropných a plynových polích není dostatečná infrastruktura pro export do Číny, tak se hluboce mýlí. Rusko-čínská spolupráce v budování produktovodů do říše Středu byla ještě v minulém roce poměrně laxní, ale i tak se Rusové rozhodli samostatně vybudovat plynovod SS-2 s mnohem vyšší kapacitou než byla zamýšlena původně (80 místo 30 mld m3) což s už fungujícím SS-1 dává roční kapacitu 110 mld m3 plynu ročně. Současně se rozhodli propojit ložiska západní a východní Sibiře tak, aby mohli plyn směrovat podle ceny na výhodnější trh. A toto vše zatím bez Číňanů realizovat do roku 2024. Čína by se však chtěla na výstavbě angažovat tak, aby první plyn proudil co nejdříve (velmi jednoduché vysvětlení, chtěli by co nejvíce vydělat na dnešní energetické krizi). A Čína dnes dokáže i nemožné. Kdo tomu nevěří, je stejný naiva jako současní europoslanci. Uvěří teprve poté, co mu přijde první složenka za plyn od ChinaGas … Ruský plyn z Číny za dvojnásobek.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.4.2022 12:53 Reaguje na Ferdinand Mravenec
Doufám, že si to přečte hlavně p. Hanzl, jen aby ho z toho netrefilo.
Odpovědět
DV

Daniela V.

21.4.2022 13:22 Reaguje na Ferdinand Mravenec
Ano, a nevím, zdali jsou jen idealisté. A vůbec, USA a EU budou v pozadí. Do popředí se derou jiné státy. A platby ? Někdo věřil tomu, že jen SWIFT. Někdo mi napsal, že se dopouštím fantasmagorií. Ukazuje se, že si státy poradí. Které, jak a v čem, to si každý může najít. Takových informací je .....
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.4.2022 13:39 Reaguje na Daniela V.
Nic si z toho neděláte, doufám, měla jste pravdu. ČR bude mít velký problém. Vidíte, že urážek za „nesprávné názory“ tu padá víc a víc hlavně od lidí, kteří nevidí dál než na špičku svého nosu.
Odpovědět
DV

Daniela V.

21.4.2022 14:14 Reaguje na Jarka O.
Nedělám, protože vím. Ale i já jsem si už mnohokrát opravila názor .....vím, že nemám patent na rozum. A jsem zvědavá, jak to bude dál. Jaké množství lidí bude schopno vidět svět v pravdivé realitě a jaké množství uvázne v tom starém obraze ......
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.4.2022 13:24 Reaguje na Ferdinand Mravenec
To se nám povedlo. Skvělé. Pak to bude přefiltrovaný čistý plyn, a politici řekli, že si my (ne oni) rádi připlatíme za to … - svobodu. Takže koncový odběratel nebude platit Rusku, potažmo SRN, - ale Rusku, potažmo Číně (i USA), lodnímu přepravci (např. dánský Maersk), majiteli terminálu na LNG… :-)))
Odpovědět
AZ

A Z

21.4.2022 14:55 Reaguje na Jarka O.
Nesmíte věřit každému fejkovému Brabenci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 14:24 Reaguje na Ferdinand Mravenec
"Žvanit o evropských sankcích ve chvíli, kdy Amerika odebírá vesele ruskou ropu z důvodu její velmi nízké ceny, je velmi krátkozraké."

... no tenhle blábol tu už dlouho nebyl. Takže znovu ... a je mi jasné, že znovu marně:-) ... dejte nějaký věrohodný zdroj, že USA odebírá ruskou ropu. Bo ani prd, tohle je momentálně asi jediná věc, na které se shodne jak Biden, tak GOP, tak dokonce celá DP (a že u těch všech jejich frakcí je to víc než jen zázrak:-))).
Odpovědět
DV

Daniela V.

21.4.2022 14:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Tenhle "blábol" psalo víc lidí a ještě více ho četlo. Ale v dnešní době třeba zdroj schválně neuvedou, no .....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 16:08 Reaguje na Daniela V.
Proto by mne zajímalo, KDE ho četlo ... protože já jsem v USA několikrát byl, pár lidí tam znám, celkem tamní situaci sleduji (prostě mne to baví a zajímá), a o podobných tvrzeních si v případě zrovna USA dovolím ale HODNĚ pochybovat, resp. dokud někdo nedá do placu nějaký opravdu velmi hodnověrný zdroj, tak je budu brát jako absolutní kravinu.

A jen tak na okraj, kdy skutečně nějaký americký subjekt tu Ruskou ropu koupil, tak z toho bude ale kua haló, bo se na tom bude jedna strana snažit sestřelit druhou. A tam se toho fakt moc neutají.
Odpovědět
DV

Daniela V.

21.4.2022 16:42 Reaguje na Svatá Prostoto
No, víte tak všeobecně - média jsou 6tá nebo 7má velmoc. Co dovedou vytvořit, zamlčet, ukazovat jinak ....ale Váš názor respektuji.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.4.2022 21:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Po provalení a prokázání několika lží na státní úrovni bych si tak jistý nebyl. Nikdo z nás nemá potřebné informace, jen ty "správné".
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:55 Reaguje na Milan Dostál
Já tu nezačal s tím, jak USA vesele nakupují ruskou ropu, aniž bych byl schopen to tvrzení doložit.

Jinak k těm zdrojům ... jeden jsem našel ... "Pokud vím, tak USA stále berou deset procent své spotřeby ropy z Ruska." ... https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Nejezte-rekne-vam-Fiala-Ropa-a-plyn-Jak-za-Hitlera-oznamil-expert-695368 .

Ovšem "pokud vím" je zdroj tak trochu na hovno. Jinak jak to je s exportem ropy do USA, a současně s exportem ropy z USA, je vidět tady ... https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=727&t=6 ... a tady ... https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=32&t=6

Jasně z toho vyplývá, že nějaký výpadek ruské ropy není pro USA problém nahradit. Současně je z toho jasně vidět, o jaká množství ropy se jedná. Představa, že se takové množství ropy jen tak schová nebo "zamete pod stůl" a nikdo si toho nevšimne ... tak to fakt ne. A on takový ropný tanker je na nějaké podloudné pašování fakt dost blbé zařízení:-))).
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.4.2022 22:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak se asi shodneme, že vlastně nic nevíme, jen "jedna paní povídala". Po světě, ale pluje tisíce ropných tankerů.
Odpovědět
FM

Ferdinand Mravenec

21.4.2022 17:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Mrzí mne, že ze sebe lidé jako Vy dělají hlupáky jen proto, že nejsou schopni opatřit si relevantní informace z běžně dostupných zdrojů: "V roce 2021 dovážely USA z Ruska 209 tisíc barelů surové ropy denně (bpd) a 500 tisíc bpd jiných ropných produktů, což jsou 3 % surové ropy a 1 % ostatních produktů celého dovozu.":http://casopisargument.cz/?p=41242; a další zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-potrebuje-usa-ruskou-ropu-je-ji-malo-ale-nahrada-je-draha-a-komplikovana-191853. Uznáváte, že jste zřejmě příliš zaslepený, a proto neschopný zjistit si potřebné informace? Přeji příjemný zbytek dne bez hloupých "výkřiků do tmy"...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:57 Reaguje na Ferdinand Mravenec
My se bavíme o roce 2021? A to jako vážně???

Takže to zkuste znova ... začal bych pohledem do kalendáře a ujasněním si, kdy Rusko napadlo Ukrajinu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 15:02 Reaguje na Ferdinand Mravenec
Jo, a ta čísla si trochu upravte, o kousek výše jsem postnul zdroje a U.S. Energy Information Administration je přeci jen trošku lepší zdroj, než Seznam a Argument.
Odpovědět
AZ

A Z

21.4.2022 14:53 Reaguje na Ferdinand Mravenec
No jo no, tuto krásnou ruskou propagandu o tom, jak je Rusko díky sankcím silnější, vám uvěří pár místních chudáčků.
Odpovědět
FM

Ferdinand Mravenec

21.4.2022 17:49 Reaguje na A Z
Vážený. Propagandu, a hloupou, tu děláte bohužel jen Vy. Já píšu a debatuji jen o ověřitelných faktech, které si lze z hodnověrných zdrojů bezpečně vyhledat (umíte-li to). Pokud s tím máte problém, je mi to líto. Potom se ale řadíte na úroveň diskutéra Svatá Prostoto, který je chytrý jen proto, že už několikrát za Velkou louží byl, a proto všechno ví a všechno zná. PS: Za bolševika byli podobní chytrolíni označování souslovím "všchno ví, všude byl a v Rusku třikrát". Pozoruji, že dnes stačí v tomto označení jen upravit zemi toho pravého názoru...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.4.2022 21:19 Reaguje na Ferdinand Mravenec
Samozřejmě máte pravdu a mě vůbec neudivuje, že se najde tolik lidí, kteří slepě věří všemu, co jim oficiální propaganda tluče do jejich hlav.Začalo to tím "hrozným" Covidem a Ukrajinou to pokračuje. Každý, kdo pochybuje, je hned šmahem označován za div ne Putinova špiona. Je to krásný příklad naprosto primitivní rusofobie.
Odpovědět
AZ

A Z

22.4.2022 08:30 Reaguje na pavel peregrin
Na druhou stranu se ty vaše stupidní komentáře, které tu už nějakou dobu píšete, dají označit za naprosto primitivní lezení Rusku do zadku.
Odpovědět
AZ

A Z

22.4.2022 08:27 Reaguje na Ferdinand Mravenec
Ale jděte. A co si třeba z hodnověrných zdrojů dohledat, že USA zakázaly dovoz ruské ropy? Ale evidentně jste jen hlásná trouba Ruska, když píšete o ,,převzetí,, , nesmysly o tom jak sankce Rusko nijak nezaznamenalo, že vše převezme Čína, ...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 15:05 Reaguje na A Z
Na to vám napíšou, že to je spiknutí a všechno je vlastně jinak, jen je tajné jak to vlastně je.

To máte marné, to je prostě víra.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 15:13 Reaguje na Ferdinand Mravenec
V Rusku jsem nebyl. Jen párkrát v Sojuzu. Člověk to musí střídat:-))).

Jj, hodnověrné údaje o zahraničním obchodu USA je nejlépe získávat z toho Argumentu, jasně:-))).
Odpovědět
Mi

Michal

21.4.2022 22:08 Reaguje na Ferdinand Mravenec
Několik poznámek:
1) Čína vidí v každém s kým spolupracuje soupeře, tedy i v Rusku a slabé Rusko jí nevadí. Rozhodně mu nepůjde na ruku nějak moc.

2) Síla Sibiře stála 55 mld. USD a stavěla se přes 5 let. Pokud chce Rusko stavět plynovod s větší kapacitou (a většími náklady) bude to pro ně pořádné sousto. A rok 2024 jsou jen prázdné proklamace, takhle brzo se to nedá stihnout.

3) Číňani nejsou blbí a rozhodně se neuvážou příliš na jednoho dodavatele jako to udělala Evropa. Zvlášť, když mají vybudovanou rozsáhlou infrastrukturu na dovoz LNG a pokud budou z Ruska něco odebírat, tak vyjednávání o cenových otázkách budou držet delší konec provazu právě na jižní straně čínské zdi.

Shrnuto: To, že si Rusko něco maluje, je jedna věc. Realita je ta druhá.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

21.4.2022 15:41
Víte ono to bohužel vypadá tak, že ty zdroje ať plynu či ropy, rud, nerostů apod. pomalu nestačí pokrývat celosvětovou poptávku. Takže se klidně může stát, že jiného dlouhodobého dodavatele už nenajdeme. Zavřít s Rusem teď krám znamená zavřít průmysl a propustit zaměstnance. Finíto. Kapišto EU? Jsem zvědavý, kdo pak bude financovat rekonstrukci Ukrajiny po válce. Kdo ji bude energeticky zásobit? Když EU bude na kolenou.
Odpovědět
Mi

Michal

21.4.2022 21:53 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Jen klid. Nejhorší smrt je z vyděšení. Tak zlý to není. Minimálně energetických zdrojů je dost. Jen z hlediska aktuálních potřeb Evropy chybí dostatečná infrastruktura na tu diverzifikaci, ta se bude pár let budovat. Ale za takové 3 roky už dle mého bude podstatně veseleji. Ale do té doby to bude bolet, hlavně ze začátku, ale postupně méně a méně.
Odpovědět
ZK

Zan K.

24.4.2022 10:50 Reaguje na Aleš Nebáznivý
To nevíte jen vy, ale celej západní svět. Proto onen salámovej tlak na východ.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist