https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-komise-zablokovala-spojeni-jihokorejskych-vyrobcu-lodi-pro-prepravu-lpg?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise zablokovala spojení jihokorejských výrobců lodí pro přepravu LPG

14.1.2022 01:42 (ČTK)
Spojení podniků by podle Evropské komise vytvořilo největšího hráče v odvětví s tržním podílem minimálně 60 procent a omezilo hospodářskou soutěž ve výrobě velkých lodí pro přepravu LNG.
Spojení podniků by podle Evropské komise vytvořilo největšího hráče v odvětví s tržním podílem minimálně 60 procent a omezilo hospodářskou soutěž ve výrobě velkých lodí pro přepravu LNG.
Licence | Volné dílo (public domain)
Zdroj | Piqsels
Evropská komise (EK) zablokovala plánované spojení jihokorejských výrobců lodí Hyundai Heavy Industries a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Transakce by narušila hospodářskou soutěž a vedla k růstu cen velkých plavidel pro přepravu zkapalněného zemního plynu (LNG), uvedla komise v dnešní tiskové zprávě. Spojením podniků by vznikl největší výrobce lodí na světě.
reklama

 

Společnost Hyundai Heavy Industries oznámila dohodu o převzetí rivala Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering už v roce 2019. Spojení podniků by podle Evropské komise vytvořilo největšího hráče v odvětví s tržním podílem minimálně 60 procent a omezilo hospodářskou soutěž ve výrobě velkých lodí pro přepravu LNG.

"LNG přispívá k diverzifikací zdrojů energie pro Evropu, čímž posiluje energetickou bezpečnost," uvedla místopředsedkyně EK Margrethe Vestagerová, která má na starosti hospodářskou soutěž. Upozornila, že po velkých lodích pro přepravu LNG je velká poptávka ze strany evropských dopravců.

"Fúze by snížila počet dodavatelů a zvýšila ceny velkých lodi pro přepravu LNG. Proto jsme fúzi zakázali," dodala.

Ceny zemního plynu v Evropě od začátku loňského roku výrazně vzrostly. V poslední době se do Evropy na lodích vozí i více LNG ze Spojených států.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (10)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

14.1.2022 08:14
Zvláštní je, že už i Jižní Korea je vázána předpisy EU. Ještě vezme grýndýl a jde do bankrotu jako celé EU (už od Stalinových dob).
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.1.2022 11:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Je spíše zvláštní, že kapitalismus potřebuje mimo trhu regulace
tohoto typu. Alfou a omegou má být přece trh a nikoliv takovéto
regulace a navíc mimo působnost EU. Jsem zvědav na reakci Korejců
a při ignorování na reakci EU při nákupu jejich lodí, či plynu
dováženém těmito loděmi. Pokud jste to psal jako nadsázku, tak
budiž, ale i tak na tom něco je, že snaha regulovat celý svět
vedení EU nějak stouplo do hlavy. Přitom se stává pátým kolem
u vozu a dnešní vozidla už se obejdou i bez rezervy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.1.2022 14:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Ehm ... to jak se divit tomu, že USA mohou na nějaký neamerický subjekt vyhlásit sankce, a to i za aktivity probíhající mimo území USA.

To je přece už řadu let úplně normální a netýká se to rozhodně jen Jižní Korey.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 15:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Celá tahanice kolem Nord Stream 2 mi připadá dost podivná. Amíkům může být naprosto egál, jakou rouru si staví Němčour z mužikistánu. To, že ho bude Putin vydírat je jasné každému.
Němčour ale není blbý a zároveň postavil giga terminál na plyn Americký.
A Putin, asi v Americkém žoldu (jinak si to vysvětlit neumím), dokázal zcela jasně, že Amíci měli pravdu a že se ten terminál Němčourům proklatě hodí.
Takže vytvořil plynovou krizi, na které vydělá zlý Američan.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/drahy-zemni-plyn-ceny-evropa-zelena-nema-plyn-ani-elektrinu.A211228_101850_ekonomika_map1
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.1.2022 13:13
Dánku Vestagerovou úkoluje největší lodařská společnost Maersk schovaná za EU. Jestli musí J. Korea poslouchat EU, je otázka. Kdyby fúze zvýšila ceny tankerů, zdraží nám tím plyn, tentokrát americký.
Odpovědět

15.1.2022 09:13 Reaguje na Jarka O.
Jak se mi ale náhodou podařilo z jednoho nezávislého zdroje zjistit, tak "americký" plyn byl natankován v Murmansku.😁
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 09:30 Reaguje na
Takže jej Putin nepošle Jamalem do Evropy, ale prodá jej Amíkům cha cha cha cha tak kdo na tom nakonec vydělá?
Hloupý pes netrtká......
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.1.2022 10:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Spíš si položte otázku, kdo kvůli politice plyn
přeplatí. Obchodovat s Ruskem napřímo a přes ty
plynovody je politicky fuj, ale koupit ho oklikou
přes překupníky se někomu náramně hodí. Stačí mít
v odběratelských zemích svoji pátou kolonu jako
politruky a čučkaře a už se dolárky sypou za to
samé dodané oklikou. Rus hloupý není, prodává za
tržní cenu komukoliv, hlupáci jsme my, kteří ho
kupujeme dráž s certifikátem, že ruský sice je,
ale přes spojenecké dodavatele. To může vymyslet
pouze chorý mozek politruka a zrádce národa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2022 15:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy to máte popletený, žádné páté kolony a podobné ptákoviny do toho netahejte. Jde čistě o kšeft. Rus mohl ten plyn poslat rovnou Jamalem do Evropy a slízl by smetanu, protože ceny jsou vysoké. Ale neposlal. Na truc.
Takže ostrouhá.
Plní base load, což dělá asi třetinu nutné spotřeby za dlouhodobé kontrakty, takže zalevno. A další nedodá, tím vyšponuje cenu a zase nedodá, takže dodá Američan. A ten tu smetanu slízne, zatím ceny v Evropě spadnou dolů a kromě hloupého mužika jsou v poho všichni.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.1.2022 09:32 Reaguje na
Maersk se neštítí žádného obchodu, politici jsou pro něj hadra. Žabari jsme my.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist