https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/experti-po-uzavreni-elektraren-chvaletice-a-pocerady-bude-elektriny-v-cr-dost
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Experti: Po uzavření elektráren Chvaletice a Počerady bude elektřiny v ČR dost

19.1.2026 11:42 (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Česká republika bude mít podle analýzy iniciativy Fakta o klimatu i přes uzavření uhelných elektráren Chvaletice a Počerady dostatek elektřiny. Dopad na její cenu by měl být jen velmi mírný. Dotování dalšího provozu elektráren by přitom vyšlo na miliardy korun ročně, což by se státu nevyplatilo. Pro další osud elektráren bude klíčová analýza provozovatele přenosové soustavy ČEPS, měla by být hotová do 27. ledna.
 
Skupina Sev.en podnikatele Pavla Tykače v závěru listopadu ohlásila odstavení uhelných elektráren Počerady, Chvaletice a elektrárny s teplárnou v Kladně v prosinci 2026, nejpozději v březnu 2027. Zdůvodnila to hrozbou trvalých ztrát kvůli výhledu tržních cen elektřiny a cen emisních povolenek. Elektrárny, jejichž provoz skončí, mají podle webu skupiny Sev.en instalovaný výkon téměř 2400 megawattů (MW), kladenský zdroj navíc tepelný výkon víc než 950 MW.

Analýza Fakt o klimatu se primárně zaměřovala na dopady odstavení elektráren Počerady a Chvaletice na výrobu elektřiny v Česku a cenové dopady. Dopady uzavření elektrárny a teplárny v Kladně nezahrnovala.

"Odstavení elektráren Počerady a Chvaletice neohrožuje pokrytí české spotřeby elektřiny. Ve všech modelovaných scénářích vychází hodnota ukazatele LOLE (loss of load expectation) rovna nule - tedy bez hodin, kdy by nebylo možné uspokojit poptávku," shrnula výsledky studie iniciativa.

Podle ní to platí i pro nepříznivé klimatické roky a období takzvaného temného bezvětří, kdy je nízká výroba ze solárních a větrných elektráren. "V těchto situacích je Česko schopno většinu spotřeby pokrýt z vlastních zdrojů a dováží pouze málo elektřiny ze zahraničí," uvedli autoři studie.

Dotování dalšího provozu elektráren ve Chvaleticích a Počeradech by se podle studie státu nevyplatilo. "Modelování ukazuje, že odstavení elektráren Počerady a Chvaletice by zvýšilo průměrnou cenu silové elektřiny pouze málo - maximálně do dvou procent. Naopak dotování jejich provozu by znamenalo dlouhodobou zátěž v řádu několika miliard korun ročně, která by pro spotřebitele pravděpodobně převážila přínos mírně levnější silové elektřiny," uvedla iniciativa.

ČEPS zahájil analýzu dopadů případného uzavření uhelných elektráren Chvaletice, Počerady a Kladno v závěru listopadu. Hotovou by ji měl mít do 60 dnů, tedy do 27. ledna. Provozovatel soustavy posuzuje především bezpečnost dalších dodávek elektřiny.

"Analýzu momentálně zpracováváme a po jejím dokončení ji v zákonem stanovené lhůtě předložíme ERÚ, příslušným výrobcům a ministerstvu průmyslu a obchodu," řekl ČTK mluvčí ČEPS Lukáš Hrabal.

Konečné slovo ovšem ČEPS mít nebude. Podmínky případného dalšího provozu totiž s výrobcem bude řešit ERÚ. V případě, že by zdroje byly zapotřebí, úřad by například mohl pro stávajícího provozovatele stanovit kompenzace dalšího ztrátového provozu, nebo nařídit další provoz za určenou cenu někomu jinému.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (83)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jaroslav Studnička

19.1.2026 12:01
Ve Fakta o klimatu nejsou žádní experti!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.1.2026 16:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.1.2026 16:30 Reaguje na Pavel Hanzl
A jak to poznáte? Ropáci vám to nakukali, že?
Odpovědět
ig

19.1.2026 17:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Se podívejte na jejich web, co je to za exoty :D
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.1.2026 18:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Mě rozhodně nikdo nic nenakukává.

Já se řídím fakty, narozdíl od vás, což jste opět v posledních dnech dokázal
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.1.2026 19:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť to mají napsané na webu, Hanzle, energetiku nestudoval ani jeden. Je to klasická zelená neziskovka jako plno jiných, včetně lidí jako bývalý mluvčí Greenpeace, bývalý předseda strany Zelených apod.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

20.1.2026 06:14 Reaguje na Emil Novák
jsou to aktivisti z vysokoškolského prostředí... teoretici a manipulátoři.

Když se podíváte na tu sebranku, tak to vypadá Kamarádšoft dojící dotace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 09:05 Reaguje na Emil Novák
Klimatologie a ekologie fakt není ekonomie, tohle byste mohl vědět, že? A taky to není ekonomické pojednání.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Já se nebavím o klimatologii ani o ekologii, Hanzle, bavím se o tom že se neustále montují do energetiky, ve které žádné expertní znalosti nemají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 14:53 Reaguje na Emil Novák
Nemontují, nebojte. Ale zkuste vysvětlit, proč evropské státy, (Čínu nezmiňuji) které jedou grýndýl, jsou bohatší a lépe prosperující, než my. Když musíte všude cpát tu ekonomiku.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Ale montují, neustále, tenhle článek je toho krásnou ukázkou.
2) Zkoušel jsem vám to vysvětlovat už několikrát, evidentně marně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:39 Reaguje na Emil Novák
Vysvětloval jste mi, že byly bohaté už před grýndýlem. To máte pravdu. Ale proč za ta léta nezchudly, když to vede k chudobě a bídě, jak nám tu všichni ropáci stále vnucují?
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.1.2026 10:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Já nevím co vám kdo vnucuje a taky nevím proč mi to píšete. Každopádně že Německo stagnuje snad vidíte, nebo ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.1.2026 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to blábolíte Hanzle? Nic takového p. Novák nepsal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 09:10 Reaguje na Emil Novák
Zkuste nějak vysvětlit, proč právě evropské státy, které nejvíce jdou do grýndýlu a zelených energií, jsou trvale bohatší a lépe prosperují, než my.
Už dlouhé roky tu čtu, jak grýndýl Evropu ničí a jak skončíme v bídě, ale skutečnost je přesně opačná.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jsem vám to vysvětloval, máte to úplně naopak. Státy nejsou bohatší protože "jdou do grýndýlu a zelených energií", ale naopak protože jsou bohatší, mohou si dovolit investovat peníze i do něčeho, kde ekonomická návratnost není. Skutečtnost tedy přesně opačná je, ale jako obvykle opačná než tvrdíte vy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 14:59 Reaguje na Emil Novák
Dobře. Ale jak je teda možné, když dlouhodobě a masivně investují do úplných nesmyslů, tak proč jim jde HDP pořád nahoru? Kdy se to začne lámat a půjdeme dolů, jak všichni věští?
Proč teda šetří už desítky miliard eur na nenákupu energetických surovin, když OZE jsou totálně nacypa??
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 15:10 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Co to zase melete za nesmysly? Proč se tu oháníte tím co někdo někde údajně věští? Já jsem nic nikde nevěštil, tak diskutujte k věci a ne k nějakým údajným věštbám.
2) O jakých desítkách miliard Eur "nenákupu" to zase píšete? Máte k tomu nějaký zdroj, ať se bavíme o něčem konkrétním, nebo jste zase jen někde něco četl a nevíte co a kde? Německo např. ročně dotuje desítkami miliard Eur právě ty OZE, takže kde je ta úspora?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:44 Reaguje na Emil Novák
Nevím, jestli koinkrétně vy, ale místní ropáčci mi stále vnucují (teda hlavně Šimůnek), že grýndýl brzdí evropskou ekonomiku a přivede ji na mizinu. Tohle je přece hlavní téma místních diskusí už aspoň 10 let.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.1.2026 10:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Já vám nic nevnucuji, "místní ropáčku".
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2026 12:28
Souhlas, tato organizace jen produkuje bezcenné ideologicky zelené desinformace. Stačí se podívat na jejich web a člověk má jasno.

Problém je, že zelení prohlašují (a zakreslují do svých modelů), že elektřinu budeme bez problémů kupovat, jenže kdykoli nebude slunečné a větrné počasí, nebude od koho, těžký nedostatek elektřiny budou mít všichni naši sousedi, snad s výjimkou Polska s jeho uhelnými elektrárnami, a když bude počasí příznivé chodu OZE, budeme mít spíš problémy s nadbytkem.
Uhelné elektrárny jsou také producenti elektřiny, kteří síť stabilizují, zatímco FV a VtE ji naopak destabilizují. Čili po odstavení těchto dvou elektráren velice vzroste riziko blackoutů.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.1.2026 14:03 Reaguje na Jan Šimůnek
1*
Odpovědět
pk

pepa knotek

19.1.2026 14:10
Se divím, že to Tykač do konce ledna nevypne. Bylo všem jasno hned i těm, co o tom nemají ani šajn, viz. tzv. "experti z iniciativy...".
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 13:20 Reaguje na pepa knotek
Jasno bylo i v roce 2019, pepku. A stejně bureš green deal v předklonu podepsal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 15:02 Reaguje na pepa knotek
Nevypne, bo je chudáček somráček a těch 6 MILIARD státních dotací potřebuje, aby nemusel pod most.
Ale nebojte, dýzláci mu to zaplatí, není ani koruna na Ukrajinu, která trpí a bojuje za nás, ale na dobrou věc se vždy najde.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.1.2026 15:10 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste zase napsal blábol Hanzle. Tykač žádných 6 mld nepotřebuje. Sev.en pouze splnil danou povinost o úmyslu ukončení provozu svých elektráren. Pokud ČEPS vyhodnotí, že jeho elektrárny nejsou potřeba, tak je prostě podle plánu odstaví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 15:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Odcházející vláda se domnívá, že není důvod brát šest miliard (na takovou částku Tykač vyčíslil potřebnou podporu na zachování provozu) z kapes daňových poplatíků a platit je uhelnému miliardářovi." Respekt 50/2025
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.1.2026 15:21 Reaguje na Pavel Hanzl
A co jako? Odcházející vládá snad již má vyjádření ČEPS? Asi těžko, tak tu přestaňte blábolit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě, ČEPS se o tom vyjadřoval už dávno.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.1.2026 10:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, Hanzle, ČEPS se k tomu nevyjadřoval, vyjádří se k tomu až v úterý, přestaňte si vymýšlet.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

19.1.2026 15:41
Koukal jsem se na tu analýz od Fakta o klimatu a těžko ji lze označit za něco spolehlivého, podle čeho by se měli naši kapitáni energetiky řídit. Nechápu, kde berou lidé z Fakta o klimatu to sebevědomí????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 15:03 Reaguje na Jiří Svoboda
V tom, že to mají vše dokázané a vědecky podložené. Jak prosté milý Watsone.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.1.2026 15:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to těžko hlupáku Hanzle.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 15:15 Reaguje na Pavel Hanzl
A na to jste přišel jak, "že to mají vše dokázané a vědecky podložené"? Stačí si to otevřít, mají tam několik evidentních chyb a navíc tam sami přiznávají, že některé aspekty vůbec neposuzovali.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.1.2026 15:59
Tady asi nejde o sebevědomí, ale o hluboké politické přesvědčení. Přece správný ekolog jezdí přes den elektromobilem a v noci mu dobíjí baterku elektřinou z FV panelů. V kamnech topí mrkví a na televizi si svítí svíčkou, takže k jejímu sledování elektřinu nepotřebuje.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

19.1.2026 16:03
Šíření takových dezinformací, protože z takových dezinformací potom vycházejí politické tlaky na ničení naší energetiky a naší ekonomiky, by mělo být trestné a jejich původci by měli skončit před soudem.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

21.1.2026 04:49 Reaguje na Radim Polášek
Naopak, Radime. Žádný spolek "expertů" za zveřejnění svého názoru nezodpovídá. Některé takové spolky, ústavy, panely vědců, jsou dokonce dlouhodobě podporovány dotační politikou. Jejich názory, pak totiž můžou posloužit vládě, v argumentaci k přijímání nepopulárních opatření. Zkrátka: "My nic, to široký konsenzus vědců a expertů, nás přece přiměl přijmout opatření (k něčemu)". A není to jen záležitost ČR. Obdobné aktivity vidíme i v EU, i ve světové politice. Viz třeba třeštění kolem boje s oxidem uhličitým, klimazměnou, OZE, apod. Proto se tyto struktury tak usilovně brání, proti změnám priorit v politice vlád a jejich ministrů. Viz třeba to šílení kolem Motoristů...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

19.1.2026 20:08
Děkuji ekolistu za článek. Potvrzuje mi co jsou ekolust a jeho přispěcatelé zač.
Odpovědět
VW

Vladimír Wagner

20.1.2026 09:03
Jde o stejně nekompetentní studii, jako ty, které dělala fakta o klimatu dříve. V principu sledují programem SEPIA hlavně vyrovnání výroby a spotřeby v dlouhodobějším období bez ohledu na to, jestli je potřebná akumulace reálná nebo ne. S fakty si problém příliš nedělají, viz tvrzení, že po celu dobu rekordní spotřeby Česko exportovalo, Česko v té době mělo v řadě okamžiků čistý dovoz. Tvrzení, že nám v době, kdy nesvítí a nefouká, pomohou větrníky, je také nesmysl. Stavět větrníky v Česku v situaci, kdy jsou jich extrémní počty u našich sousedů a tvrdit, že nám to pomůže v době, kdy nám nyní chybí elektřina a nemohou nám ji dodat sousedé, je opravdu hodně vzdálené od reality. Fakta o klimatu absolutně nehledí na bezpečnost a stabilitu dodávek. Kromě výkonu potřebného k vyrovnání maxima spotřeby musí být i záloha pro nečekané výpadky. Doufám, že vláda se bude řídit doporučením ČEPS a nebude brát v úvahu absolutně nekompetentní studie organizace Fakta o klimatu. Jednu z předchozích studií Fakta o klimatu s podobnou relevancí jsem rozebíral zde: https://www.osel.cz/14156-jak-je-to-s-cenou-ruznych-energetickych-mixu.html
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 09:07
"Pokud bychom měli vycházet z předchozích analýz ČEPS, verdikt by byl jasný - země se bez Tykačových uhelných zdrojů obejde i v případě superkritického scénáře, který počítají i s odpojením dalších uhelných zdrojů.
Odcházející vláda se domnívá, že není důvod brát šest miliard (na takovou částku Tykač vyčíslil potřebnou podporu na zachování provozu) z kapes daňových poplatíků a platit je uhelnému miliardářovi." Respekt 50/2025
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.1.2026 09:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Počkáme si na analýzu ČEPS, která by měla být v nejbližších dnech hotová.

Ani Respekt natož hnutí Fakta o klimatu to opravdu relevantně neposoudí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádná předchozí analýza ČEPSu nehodnotila jestli se "země bez Tykačových uhelných zdrojů obejde", takže z ní ani nelze vycházet. Jako obvykle, nejste schopen ani napsat autora toho svého tvrzení, ale energetik to zjevně není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 15:05 Reaguje na Emil Novák
Mám uvedený zdroj: Respekt 50/2025, já vím, to čtení.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.1.2026 15:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, to čtení, to vám dělá neuvěřitelné problémy, to víme. Já se ptám na autora kdo to napsal, ne kam to napsal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:48 Reaguje na Emil Novák
Tak se podívejte do toho časáku, je to v jednom čísle a já vám to hledat nebudu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.1.2026 10:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže klasický argumentační faul "důkazní břemeno". V tom případě takový argument postrádá jakoukoliv validitu.
Odpovědět
va

vaber

20.1.2026 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nepochybuji ,že bez elektráren se obejdeme. V Evropě je stále dost zdrojů , na západě od nás, které v případě potřeby naběhnou a energii nám dodají.
Ovšem myslím ,že tam jen čekají na takové hlupáky kteří si svoje trvalé zdroje odstaví a tím vytvoří podmínky pro větší zisky pro svoje zdroje. Kdo to zaplatí je jasné. Za blbost se platí a hlupáků u nás najdou dost.
Odpovědět
va

vaber

20.1.2026 10:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Kolik platí Tykač za povolenky a kolik platí daně? To jsou příjmy státu. Napsal to Respekt?.
Co je to zachování provozu? Neznamená to náhodou předělání elektráren na jiné palivo?
Dokážeš se někdy zamyslet nad tím co čteš nebo jen tupě opakuješ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:50 Reaguje na vaber
Zachování provozu nebude žádné předělávání něčeho, to by tam napsali ne? Když se předělává na plyn, všude to píšou a dotace nikomu nevadí.
Odpovědět
PP

Petr Pavlata

20.1.2026 10:07
Radeji bych nechal bezet a energii dodaval na Ukrajinu. Tak lide mrznou, proc zde odstavovat elektrarny, ktere mohou jeste udelat hodne prace? Jsme pomerne blizko, takze i dovedeni toho vykonu na UA by mohlo byt schudne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 15:12 Reaguje na Petr Pavlata
To by byl velmi vážný argument, ale krysa na zamini prohlásila, že na Ukrajinu ani kačku, sami máme málo.
Proč ale chce Tykač ty uhláky odstavovat? Už se mu nevyrentují, už na nich nevydělává miliardy.
Dokonce se někde zmínil, že by je klidně zakorunu převedl na stát, aby zaplati likvidaci, je to zmetek ozrutánsky.
Odpovědět

Radek Čuda

20.1.2026 15:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, podnikat a chtít být aspoň na černé nule, to je fakt zmetek.

Věřím, že když vy jste podnikal, tak by vás hamba fackovala, kdyby to nebylo se ztrátou.

Vy máte taky dost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:54 Reaguje na Radek Čuda
Muhehhehehe kolik set miliard kaček je podle vás cha cha "černá nula"?
Kdyby nebyl přežraný zmetek, řekl by tohle: "Dobrý, ty uhláky mi vydělali desítky miliard, domluvte se soudruzi, jak a kdy je mám odstavit, já je udržím v provozu i s nějakou rozumnou ztrátou po rozumnou dobu".
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.1.2026 10:39 Reaguje na Pavel Hanzl
To by musel být blázen, jako každý podnikatel který dobrovolně podniká se ztrátou, takhle jste ale blázen vy, když si myslíte že někdo příčetný dobrovolně podniká za účelem tvoření ztráty.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

21.1.2026 07:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl, v tomto případě nejde o to, že by současný majitel nechtěl v oboru podnikat, ale o politiku nadnárodní struktury, která se z politických důvodů snaží tento druh podnikání znevýhodnit a omezit přijatými ekologickými limity, netržními opatřeními (povolenky), politickou podporou a zvýhodňováním konkurenčních OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 08:58 Reaguje na Tonda Selektoda
Klimatická změna je silně netržní systém a nedá se řešit čistě byznysovými metodami. Trh a kapitalismus dokáže vyřešit velké množství lidských problémů. Ale na ekologii a klima je krátký, tu systémově ničí.
Lidské bohatnutí je něco za něco, to první něco jsme už vyčerpali na dluh a to druhé musíme teď už splácet.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.1.2026 10:19
to vaber 20.1.2026 09:56
Vaše představa je nemístně optimistická. Po zavedení Green Dealu naplno budou mít jakžtakž dost elektřiny Francouzi, a to ještě ne úplně vždy. A od nich k nám ji nedotáhnete, když státy mezi námi a Francií budou v těžkém energetickém deficitu.
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 10:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Takovou kritiku podepisovače green dealu bureše, bych od tebe nečekal. Kdyby si bureš aspoň vyjednal výjinmku na tepelné elektrárny jako poláci ... ale ani to ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 09:00 Reaguje na Jan Šimůnek
Obávám se, že ten váš svět naopak je v trvalém deficitu rozumu trvale.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.1.2026 13:02
To s v 20.1.2026 10:46
V době, kdy to Babiš podepisoval, to zdaleka nevypadalo tak špatně. A vzpomeňte, jak byl Klaus donucen k podepsání Lisabonské smlouvy, která proměnila EU v totalitní režim, přestože to jednoznačně konstatoval.
Opravdové hnusy, jako Fit 55 (a mnoho dalších ve stylu "!pětiletku splníme za tři roky") podepsala vláda, kterou voliči v posledních volbách právem vykopli.
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 13:17 Reaguje na Jan Šimůnek
Vypadalo to a vypadá furt stejně, lžirgile, tedy do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality. A toto bureš podepsal .. jak už ti bylo stokrát prolopaticky řečeno. Ostatně Poláci to věděli a bureš ne?
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 13:18 Reaguje na Jan Šimůnek
Mimochode, ty "opravdové hnusy" podepsal brabec .. druhdy burešův ministr.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.1.2026 15:04
to s v 20.1.2026 13:17
V roce 2050 tady už dávno žádná EU nebude. Takže opravdu jsou horší ony zkracované termíny, co podepisoval Fiala a spol.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2026 15:14 Reaguje na Jan Šimůnek
EU tady bude, ale my už ne. Možná něco, jako dnes Donbas. Víte, jak to tam dnes vypadá?
Odpovědět

Radek Čuda

20.1.2026 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Neví. Já taky ne. A vy taky ne.

A vůbec mne to nemrzí, tam se na výlet fakt nechystám.
Ale pokud na tom trváte, můžete vyrazit ... pak nám podejte hlášení;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2026 19:51 Reaguje na Radek Čuda
Stačí si přečíst reportář: Tomáš Forro - Donbas.
Samozřejmě doplnit jinými reportéry, kteří znají současnost. Není jich moc, ale to sdělení je celkem jasné:
Putin se tam chová jak dycky. Vyhlásil totální mobilizaci (pod trestem smrti) a hnal Donbasany do první linie, takže jsou asi skoro všichni už po smrti.
Úplně stejně by se choval i u nás, pokud bychom ho sem pustili.
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2026 11:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, je jasné, že to tam bude na hovno. Je tam válka. Ale jinak platí co jsem napsal, oba o tom víme ... skutečně víme ... hovno, bo ani jeden z nás tam není a nebyl.

Putina sem nemusíme nepouštět, bo není jak by sem dostal, ten je rád za každých pár set metrů, co Rusové postoupí, a ještě an to potřebují půl roku.

Vy děláte, jak kdybyste byl na chalupě někde v Záporoží, a ne v zatáčce na Vídeň.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 09:04 Reaguje na Radek Čuda
Proto píšu, abyste četli reportáře od lidí, kteří to tam znají.
Putin sem vrazí, jak padne Ukrajina. A naše nová paravláda se o to snaží velmi.
Pokud padne (to může být otázka letoška), pojede přes Maďarsko a Slovensko jak nůž máslem a máme jej na Valachách.
A co udělá naše vláda, která s ním kolaboruje už dnes?
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 17:29 Reaguje na Jan Šimůnek
Ty tu už určitě nebudeš ale burešovy závazky, které svými podpisy uvalil na ČR ano. Uhlíková neutralita za 30 let je fantasmagorie a přesbě pod to se bureš pidepsal.
Odpovědět
KV

Karel Valenta

20.1.2026 15:29
1/ V památném rozhovoru s panem Tykačem (youtu.be/fft7MPIX6Eo) zaznělo také, že za 3 roky jeho firmy zaplatili 56 mld. Kč, při dnešních cenách povolenek by to bylo ještě víc. Nebudou tyto miliardy chybět na zelené OZE hračky ? Plus státu budou chybět daně a odvody zaměstnanců.

2/ Nevím, zda jsem to dobře pochopil, on chce po státu uhradit až 6 mld. fixních nákladů (ponížené z 9 mld. Kč tím, že se fláká údržba elektráren) a elektřinu pak vyrábí, jen když se to vyplatí při vysokých spotových cenách ? V podstatě jde o kapacitní platbu, která se nyní bude zavádět u nově plánovaných elektráren na ZP.

3/ Rušit Chvaletice a Počerady, které jsou údajně schopné najet ze tmy a fungovat v ostrovním režimu mi také v dnešní blackoutové době nepřipadá dobré. Kladno se může zrušit.

4/ Navíc ten rozhovor dělal v době, kdy cena povolenky byla 80 EUR/t CO2 a nyní kolísá kolem 90 EUR/t CO2. V rozhovoru mluví o tom, že ČEZ má modernější elektrárny (=účinnější) a dává mu maximálně rok. Nyní mi připadá, že díky zvýšené ceně povolenky tento rok uplynul překvapivě rychle za 2 měsíce.

Odpovědět

Radek Čuda

20.1.2026 15:49
Jako, s tímhle ať jde ekolist při vší úctě do někam ... primárně s tím titulkem.

Experti ... pod tím si představuji ČEPS, ERÚ, popřípadě dejme tomu nějakou multioborovou pracovní supinu, ve které budou třeba i zástupci technických vysokých škol a podobně. Rozhodně ne tu sbírku exotů z Fakt o klimatu.

Za pár dní má mít ČEPS hotovou analýzu, tak snad není takový problém si počkat alespoň na tu.

Píšu to nerad, ale tohle je fakt bulvární žurnalistika.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.1.2026 16:09
Je dobře, že 4 roky tu bude vláda, která nebude ekologisty poslouchat,
aby získala jejich pár hlasů jako pětikolka. Mohou jako Pětikolka žvatlat
co chtějí, ale vláda bude konat po svém. Ony nebudou odstaveny pouze ty
dvě elektrárny, ale u mnoha dalších klesne výkon při přechodu z uhlí na
štěpku a plyn. Plyn budiž, ale je moc drahý a štěpka má výhřevnost v
poměru k množství mizernou. Navíc její dosah je už dnes omezený a co za
pár let, až na ni přejdou i teplárny? Kde ji ekologisté vezmete? Půjdou
do kotlů i pralesy a poslední větévky z drancovaných lesů? Ekologisté
jsou zkázou přírody a je dobře, že je nikdo nebude 4 roky brát vážně!

velmi zu tudíž ůo
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 17:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Prozatím tady žvatlá pouze ty machačku. Už víš co ti bureš postaví v lutyni místo baterkárny.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.1.2026 09:58 Reaguje na s v
On s námi na rozdíl od Fialy, který to utajeně schválil, diskutuje a respektuje referendum. Bude se asi snažit o
kompromis, protože minulá vláda už do toho nacpala peníze,
které by se musely odepsat a zdůvodnit proč. Pro místní
je úspěchem to jednání a diskuse, což je něco jiného než
diktát předchozí vlády. Ta ani nebrala ohled na posudky
EIA a vodohospodářů ohledně záplavového pásma. Lživláda
Pětikolky bylo to nejhorśí co tu za 35 let bylo !!!
P.S.: Kdy se naučíš podepisovat a používat velká písmena?
To tě v praktické škole nenaučili a nebo jsi špatně
nastavená AI ?
Odpovědět
sv

s v

21.1.2026 10:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Co konkrétně Fiala před tebou utajil, kdy se nejednalo? Notabene tě chci opět upozornit na to, že přípravu pozemku mělo a stále má na triku anonistický vedení kraje. U bureše víš kulové co by se mělo stavět, ale stačí aby ti hodil ohlodanou kost a už mu lížeš boty.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.1.2026 17:19
Pane Hanzle, ještě trochu Green Dealu a většina občanů bude vítat Rusy jako sověty v květnu 1945.
Odpovědět
sv

s v

20.1.2026 17:32 Reaguje na Jan Šimůnek
Ty nejsi většina kolaborante.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2026 09:09 Reaguje na Jan Šimůnek
Díky grýndýlu a válce na Ukrajině naše země velmi dobře ekonomicky prosperuje.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.1.2026 10:02
To s v
Problém je v tom, že stále více lidí je stále více negativně ovlivňováno dopady budování "zelených zítřků". Režim se jistě může sesypat, jako se sesypal v roce 1989 ten komunistický (socialismus jako socialismus),nicméně se může "nadřízený" režim sesypat po vojenské porážce, jako v letech 1918 či 1945.
Odpovědět
sv

s v

21.1.2026 10:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Opět takovou míru kritiky podepisovače green dealu bureše bych od tebe nečekal, lžirgile.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.1.2026 13:41
Pane Hanzle, ty elektrárny se "nevyplatí" čistě jen v důsledku emisních povolenek. Jejich zrušením (třeba odchodem z EU nebo jejím rozbitím) by se opět staly vysoce ziskovými.
Odpovědět
sv

s v

21.1.2026 16:09 Reaguje na Jan Šimůnek
Myslíš ty staré křápy s nízkou účinností, které tykač kupoval na dožití, lžirgile.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2026 19:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Jistě, v případu vystupování z EU bychom šli ekonomicky do totálního bankrotu a i předražený, špinavý šunt by byl vysoce ziskový. Bo nic jiného by nebylo.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist