https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/gazprom-nord-stream-1-zustane-mimo-provoz-az-do-odstraneni-zavad-u-turbiny
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Gazprom: Nord Stream 1 zůstane mimo provoz až do odstranění závad u turbíny

3.9.2022 01:03 | MOSKVA/BERLÍN/BRUSEL (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Údržba jediné provozuschopné turbíny plynovodu Nord Stream 1 odhalila závady. Do jejich odstranění zůstane plynovod mimo provoz. Uvedla to v pátek ruská plynárenská společnost Gazprom. Neupřesnila, kdy by se dodávky tímto plynovodem mohly obnovit. Nord Stream 1 přepravuje plyn z Ruska do Německa po dně Baltského moře a je hlavní trasou pro dodávky ruského plynu do Evropské unie.
 
Rusko již ve středu kvůli údržbářským pracím dodávky plynovodem Nord Stream 1 přerušilo. Podle původních informací měla odstávka skončit v sobotu ráno. Gazprom ale uvedl, že údržba provedená společně se zástupci německé firmy Siemens Energy odhalila únik oleje v kompresorové stanici Portovaja, takže není možné zajistit bezpečný provoz. Dodal, že zaslal šéfovi firmy Siemens Energy dopis o zjištěných závadách a potřebě jejich odstranění. Společnost Siemens Energy podle Gazpromu uvedla, že nezbytné opravy lze uskutečnit pouze "v podmínkách specializované dílny".

Německé ministerstvo hospodářství uvedlo, že Německo je nyní na zastavení dodávek ruského plynu připraveno mnohem lépe než dříve. "Situace na trhu s plynem je napjatá, ale dodávky jsou zabezpečené," prohlásila mluvčí ministerstva. "Nespolehlivost Ruska jsme viděli již v předchozích týdnech, takže jsme pokračovali v opatřeních k posílení své nezávislosti na dovozu ruské energie," dodala.

Německé zásobníky plynu jsou podle mluvčí naplněny z 84,3 procenta. "Říjnového cíle 85 procent bychom tak měli dosáhnout již začátkem září," uvedla mluvčí. Německý úřad pro regulaci síťových služeb Bundesnetzagentur také poukázal na větší připravenost země na zastavení ruských dodávek. Zároveň ale vyzval německé obyvatele i podniky ke snižování spotřeby plynu.

Evropská komise obvinila Gazprom, že dodávky plynovodem Nord Stream 1 zastavil kvůli falešným záminkám. "Je to další potvrzení jeho nespolehlivosti jakožto dodavatele," uvedl mluvčí komise Eric Mamer. "Je to rovněž důkaz cynismu Ruska, které plyn raději pálí, než aby plnilo závazky," dodal.

Situace kolem dodávek ruského plynu se zkomplikovala, když Rusko v únoru zahájilo útok na Ukrajinu a Evropská unie v odvetě přijala sérii protiruských sankcí. Moskva v červnu snížila dodávky plynovodem Nord Stream 1 na 40 procent kapacity a v červenci až na 20 procent. Zdůvodnila to problémy s údržbou způsobenými sankcemi sankcemi. Evropská unie ale tvrdí, že technické problémy jsou pouhou záminkou a že Moskva používá plyn jako zbraň k prosazení svých zájmů.

Nejistota kolem dodávek z Ruska vyvolává obavy z nedostatku plynu v Evropě v zimních měsících. To vedlo k výraznému nárůstu evropských cen plynu i elektřiny. Evropská unie nyní zvažuje různá opatření ve snaze omezit růst nákladů na energie, který má negativní dopady na unijní ekonomiku.

"Pokud se dodávky plynovodem Nord Stream neobnoví a zima bude průměrná, evropské zásoby plynu by na konci března mohly být plné z 26 procent. To je stále příznivý výhled, protože Evropa tak bude mít vyšší úroveň zásob než na začátku letošního léta," uvedl analytik Mauro Chavez ze společnosti Wood Mackenzie. "Hlavní riziko představuje scénář, ve kterém bude letos Evropa čelit extrémně studené zimě. Pokud se tak stane, odhadujeme, že Evropa by mohla skončit zimu se zásobami na osmi procentech, tedy pod technickými limity," dodal. To by podle něj společně s nižší produkcí jaderných, uhelných a vodních elektráren mohlo vést k zavedení přídělového systému u dodávek plynu a elektřiny.

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová včera řekla, že Evropská unie by měla zastropovat i cenu plynu přepravovaného potrubím z Ruska, aby zmírnila dopady manipulace trhem ze strany ruského prezidenta Vladimira Putina. Bývalý ruský prezident Dmitrij Medveděv na její slova reagoval prohlášením, že Moskva v tom případě přestane plyn do unie dodávat.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (96)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.9.2022 06:55
Eskalace obchodní války EU-USA/ RF.
Nejdříve státy G7 zastropovaly ceny ruské ropy , následně kačena Leyenová začala prudit, že to samé prosadí i u plynu. A Rusové se nenechali pobízet.

Pokud si někdo myslí, že ČR je nachystána na krizový stav , tak to se plete. Můžeme si to říct koncem zimy.

Naprosto neodpovědné chování EU vůči vlastním občanům.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 08:47 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy vůvbec netušíte, co se děje, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 08:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tuhle zatím obchodní válku rozpoutal Potin už loni v létě. Aby ekonomicky zničil Evropu a mohl ji převálcovat i vojensky, s čímž začal na Ukrajině. Až ván to dojde, ožeru se jak mužik.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.9.2022 15:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Vožrat se můžeš hned - kecy v kleci.
EU ničí ti v Bruseli, Berlíně sami - úspěšně !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 16:11 Reaguje na smějící se bestie
A proč by to dělali? Je to jejich dílo a jejich život jejich kariéra i sebevědomí a zápis do historie.
Odpovědět

Viktor Šedivý

3.9.2022 18:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože zničení klasické energetiky je základem Green Dealu.
Proč to dělají?
Hm, proč Pol Pot "zničil kapitalismus" a vzal to i s dvěma miliony Kambodžanů? Když se šílení levičáci pustí do uskutečňování svých idejí, nehledejte v tom logiku.

A mimochodem - nepostřehl jste, že chtějí využít situaci k dalšímu utažení šroubů?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:50 Reaguje na Viktor Šedivý
Z grýndýlu jste nečetl ani řádek, protože byste se dozvěděl, že cí lem je NAHRAZENÍ špinavé energetiky čistou, žádné zničení. To by ta krize přece nastala už dávno.
Pol - Pot byl komunista a kamarád Rusů, takže klídek.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.9.2022 07:12
Naštěstí máme kousek Maďarsko, tak můžeme sledovat jak různé přístupy politiků vedou k tomu, jak se v jejich zemích daří.
Minulý týden se v Praze setkali ministři zahraničí zemí EU a právě z Prahy maďarský ministr oznámil, že uzavřeli další smlouvu s Gazpromem a navýšili si tak dodávky plynu až o dalších 5.8 mld m3 denně (naše spotřeba je 20 mld m3 denně):
https://hungarytoday.hu/gazprom-to-supply-natural-gas-to-hungary-in-excess-of-fixed-volume/
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.9.2022 07:22 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 17:23 Reaguje na smějící se bestie
Čím větší lež a hovadina, tím více jednička s hvězdičkou, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 09:17 Reaguje na Richard Vacek
Pán tu má drobné chybky. Celoroční spotřeba celé ČR je celých 9 mld. kubíků, tj. za den dostanou 2x tolik, co celá ČR na celý rok.
Dobře, nejsem hnidopich chyba o pár řádů.
Ale zajímalo by mě, ODKUD a jakou rourou to Maďarsko dostane? Ukrajinské plynovody, na které je Maďarsko napojené, jsou už dlouhodobě odstavené. South Stream byl zrušen, mají snad něco z jihu? Na žádné mapce to nevidím.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.9.2022 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, mají tam být milióny a ne miliardy. A z odkazu vidíme, jak moudře se Maďaři rozhodli, když před pár lety navzdory sankcím a výhrůžkám z EU a USA plynovod postavili. Dnes sklízejí ovoce tohoto moudrého rozhodnutí:
https://budapestbeacon.com/hungary-clears-way-for-southern-stream-gas-pipeline/
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.9.2022 09:50 Reaguje na Richard Vacek
Tady je lépe popsána trasa plynu přes Turecko i co Maďaři vybudovali:
https://oenergetice.cz/plyn/madarsko-odebira-plyn-nove-pres-turecko-ukrajina-zvazuje-stiznost
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 10:27 Reaguje na Richard Vacek
Dobrý, mají teda propojení na Turka, ale v žádné mapce jsem to neviděl. Dobře, je to z podzimu 21 a smlouva na 10 let s "výrazně výhodnější cenou než v r.95" tvrdil Maďar.
Co to znamená? Putin se chlubí, jak dostává za předražený plyn bilión v kačkách, přitom jede prakticky jen ten Turek v omezeném režimu.
Kdo teda lže?
Kdy to ovšem Putin Orbánovi zablokuje celý? Až přestane panáčkovat a lízat mu boty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 09:52 Reaguje na Richard Vacek
Člověče nešťastná, co postavili??
Už ten projekt byl zastaven a ani se nekoplo do země!! Ten článek je z roku 2014!!
Co nás tady oblbujete totálními nesmysly?
https://budapestbeacon.com/hungary-clears-way-for-southern-stream-gas-pipeline/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 12:47 Reaguje na Richard Vacek
Maďaři se rozhodli velmi moudře, asi jako Němčouři a my, že budou závislí na ruském plynu.
A jak to dopadlo, vidíme přece všichni. Jen tutan se nepoučí z chyb ostatních.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 09:46 Reaguje na Richard Vacek
Pán na nás zkouší příliš lacinou demagogii. Článek je z Hungary Today, což je to samé jako Russia Today, tj. demagogie a lži.
Navíc je z 9. ledna 22, tj. měsíc a půl PŘED VÁLKOU.
Odpovědět
sv

s v

3.9.2022 15:04 Reaguje na Richard Vacek
ANo, naštěstí máme kousek Maďarsko, takže je hned vidět jak dopadají orbánovy zlodějské fantasmagorie a jak by dopadly fantasmagorie jeho trapných a diletanstských nohsledů typu bureše - plyn od rusácka za plnou cenu a benzín NA PŘÍDĚL.
https://www.denik.cz/staty-eu/madarsko-benzin-limit-20220624.html
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/madarsko-plyn-orban-interview-lez-varga_2208030010_voj
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.9.2022 16:56 Reaguje na s v
Nerozumím, jak dané odkazy souvisí s tím, že zatímco k nám z Ruska plyn nepoteče, tak Maďarsko si dodávky dokonce zvýšilo.
Ten odkaz s limitem 50 l benzínu denně za zvýhodněnou cenu vypadá jako dobrá inspirace i pro nás. Řada lidí totiž auto používá k dojíždění do zaměstnání a je nemravné, aby je stát ještě dřel na spotřební dani. Např. v Německu si tyto náklady i zaměstnanci mohou dát do nákladů a snížit si tak daň.
Odpovědět
sv

s v

3.9.2022 17:13 Reaguje na Richard Vacek
ANo, nerozumíš. 50 litrů a nic víc. Jinými slovy v Maďarsku je přídělový systém jako za války. Zatímco k nám poteče plyn z LNG terminálů, tak do Maďarska možná poteče plyn z rusácka a díky orbánovu lezení mezi puťkovy půlky za stejnou cenu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

3.9.2022 18:28 Reaguje na s v
Maďaři plyn mít budou, Putin potřebuje ukázat, že korektně jednajícím partnerům dodávky nestopne.

S tím plynem z LNG terminálů pro nás to bude trochu horší. Bude mnohem dražší ... a hlavně ho bude jen zlomek našich potřeb.

(Mimochodem 50 l denně mi přijde jako docela vlídný limit pro soukromou spotřebu.)
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 02:42 Reaguje na Viktor Šedivý
Věštění z lógru. Jinými slovy, softtotalitář orbán se na vyděrače puťku, který vlastní slovo a smlouvy, které podepsala jeho země porušil mnohokrát, spolehnout nemůže. Jakýkoli jiný dodavatel je ve srovnán s puťkou pevný jako skála. Blábol o "ceně" je pro smích. Realita je taková, že dodávky LNG do EU v minulých měsících snižovaly cenu plynu, kterou uměle vyhnal puťka spekulacemi a nedodržováním kontraktů. JE evidentní co je dnes nejdražší - cokoli od rusácka. Je irelevantní co ti přijde nebo nepřijde. Je to přídělový systém, který byl zaveden vždy, když stát selhal v uspokojování základních potřeb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:56 Reaguje na Viktor Šedivý
Muhehehehhe ále stopne!! Vůbec se nebojte!!
Němčouři plyn taky měli, taky byli velmi solidní. A zrazu plesk!! Mají kulový, smlouvy nesmlouvy.
Hlupy Orbán strká hlavu do stejné oprátky, která škrtí Němce a nás.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 17:22 Reaguje na Richard Vacek
Mimiřádně hloupý a prolhaný Vacíčku, 20 Mld kubíků denně není ani globální spotřeba, kam na ty své stupidní hovadiny chodíte?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.9.2022 07:24
I pro takové to případy, byla přece položena druhá trubka - nyní mohla fungovat.
Odpovědět
va

vaber

3.9.2022 08:17 Reaguje na smějící se bestie
používat tu druhou trubku zakázal strýček Sam z ekologických důvodů
strýček má o Evropu starost
Odpovědět
ss

smějící se bestie

3.9.2022 08:27 Reaguje na vaber
Tak ať si to užijou, ale bez Nás !
Odpovědět
sv

s v

3.9.2022 15:07 Reaguje na vaber
"Sam"? to bylo jeho krycí jméno a nezakázal používat trubku ale tu dutinu co máš mezi ušima.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.9.2022 10:47 Reaguje na s v
A pak se ptejte kdo jako naše sv rozděluje společnost.
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 12:21 Reaguje na Zan K.
Chápu, fakta tě rozdělují. Ty raději z prstu vycucaný blábol o tom, jak "strýček sam něco zakázal".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 09:21 Reaguje na smějící se bestie
Nemohla. Trubek vede do Evropy dost, i NS1 je funkční. Putin pouze lže, nic posílat nechce. PROČ?? když přichází o gigantické peníze a plyn pálí radši na Jamalu doluftu? Vysvětlení dole.
Odpovědět
sv

s v

3.9.2022 15:06 Reaguje na smějící se bestie
Je to TŘETÍ trubka, trdlo. A fungovat by mohly VŠECHNY. To by ovšem na druhé straně nesměl být zločinec a vyděrač puťka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 09:05
Připadá mi až děsivé, kolik lidí vůbec netuší, co se dnes děje.
Nechápe, co dělá vedení EU.
Nechápe, co dělá naše vláda.
Nechápe, co dělá Putin a vedení Ruska.
Nechápe, proč tak lítají ceny energií.
Nechápe, proč s tím nikdo není schopen nic pořádného udělat.

Z tohoto globálního nepochopení vychází zmatečné jednání, odstřihování od burzy, shazování vlády a vystupování z EU a podobné nesmyly, bez toho, že by se nějak vědělo co má nastat potom.

PROČ?

Nikdo z nich si nechce připustit, že Putin je nepřítel a rozpoutal proti celé Evropě válku. Zatím energetickou, kterou nás chce zlomit a pomocí svých pátých kolon donutit státy k ústupkům. Tím by si otevřel dveře k agresi vojenské, stejně jak na Ukrajině.

Naštěstí to celá Evropa (samozřejmě i naše vláda) pochopila a bojuje celkem úspěšně. Na to, jak likvidační postup Putin zvolil, (blokování plynu), to jde ještě velmi dobře.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.9.2022 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, mýlíte se.
Většina lidí zcela dobře chápe, co se děje. Navíc pokud mají elementární znalosti v energetice.

To je ovšem to, co vám zcela chybí a tak to zastíráte ideologickými žvásty, které s reálným děním nemají nic společného.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 09:22 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře. Vysvětlete stejně jednoduše, co se děje podle vás.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.9.2022 11:00 Reaguje na Pavel Hanzl
To přece ví i poslední bezdomovec. Jako vždy jde o prachy, zdroje a moc. A vše to zaručuje pouze velmoc, dnes potažmo jaderná. A nedělejme si iluze, že v cílech i prostředcích se od sebe liší. A v onom Rusku i Číně je zatím oněch Musků, Rothschildů a t.d. podstatně méně než v USA. A to je musí notně štvát a napružovat.Každej katolík a nakonec i vnímavej člověk by měl ovšem znát, že všichni nakonec půjdou pod zem či do větru a poslední slovo na zemi má vždy čert a smrt. To ovšem jaksi nikomu nedochází...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 14:53 Reaguje na Zan K.
Jen plácalismus. Napište konkrétně, proč nastala Evropě ta hle historicky nejhorší energetická krize.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 17:27 Reaguje na Zan K.
Samozřejmě, že v Rusku A Číně nejsou žádní Muskové a Rtschildové, když je to totalitní velmoc, a bohatí jsou jenom ti, kdož spolu chodí, a ne ti, kteří něco vybudovali.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

3.9.2022 11:45
Nakonec je pouze dobře, že se EU dočká odstavení od ruského plynu co
nejdříve, protože bude muset jít s pravdou ven. Ano císař pán je nahý
a nemá nejenom terminály, ale ani nasmlouvaný dostatek plynu odjinud,
protože by nedovolil přechod teplárnám na uhlí a mazut. Kolaps pouze
nehrozí, ale on přijde po vyčerpání zásobníků s plynem i za ty vysoké
ceny, které si mnozí nemohou dovolit. Takže jsem rád, že se agonie
neprodlužuje a smrt přinese zase nový život. Vedení EU to neustojí
a ke slovu přijdou pragmatici typu Orbána a možná i diktátoři, aby
ustáli ty nepokoje nespokojených obyvatel s dosavadní politikou EU.
Pro potřebnou změnu politiky musí poznat chyby hlavně velká města
a ta jsou na plynu vesměs závislá. Tudíž to dolehne v prvé řadě na
ně a zahřejí se na demonstracích proti neschopným politikům. Toto
už politici bez represí vůči obyvatelům neustojí a půjdou od válu.
Je načase reorganizovat EU tak, aby byla pouze volným sdružením
států a nikoliv nástrojem velmocenské politiky USA a ambicí Němců
řídit v jejich zastoupení Evropu podle pokřivených ideových názorů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 12:25 Reaguje na Břetislav Machaček
Tohle je názor čistého kolaboranta a zrádce který chce pro vlastní zemi to nejhorší, bankrot a ovládnutí nepřítelem.
Přesně takhle si představuje Putin, že se Evropa zachová.
"Ke slovu přijdou pragmatici typu Orbána a možná i diktátoři".

A s nimi si Putin už poradí.
Neudělá si z nich votroky typu Lukašenky, protože by nastal silný odpor obyvatel. Bude muset nasadit tvrdé testrikce, koncentráky, masové popravy a prostě teror. Pokud by se nějaká země škubala, zamsakruje ji jak Muriopol celou. To umí, stačí se podívat na Ukrajinu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

3.9.2022 18:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Já jsem kolaborant? A s kým, když chci podle ideologů z EU
a USA okamžité odstřižení od ruských energií? Vám už asi
kape na karbid, když považujete za kolaboraci touhu plnit usnesení evropské komise o ukončení závislosti na Rusku!
To jste kolaborant taky, vždyť právě vy jste největší
zastánce odpojení od Ruska a nákup kdekoliv jinde a za
cokoliv, než levněji z Ruska! Chápete, že sankce ve
formě zastropování vyvolá odvetnou sankci s uzavřením
kohoutů a je to odpovídající reakce? Tak mě nahlaste,
že si přeju to co vy, vláda, vedení EU, Ukrajina a USA!
Já lidu této země přeji hrdou nevazalskou vládu, která
bude plnit slib starat se v prvé řadě o své občany!
Tato se stará o jiné a vlastní občany používá jako
zdroj příjmů na všechno to "dobrodiní", co jinde koná!
Já už se naposílal za svého života mnoho dobrovolných
i vynucených darů, ale abych ze svých daní investoval
někde válku a nákup zbraní se mi nelíbí. To vláda ve
svém volebním programu neměla, že ožebračí své občany
o úspory téměř 20% inflací a to ještě není konec! Je
to opravdu na předčasné volby a nové rozdání karet.
Vám ta inflace nevadí a to, že jsme v ní lídry se
stejnými magory jako Pobaltí? Pidistátečky si hrají
mocnosti, zbavují se obchodních partnerů a své
občany příležitosti vyrábět a prodávat. Druzí se jen
smějí a vesele kšeftují dál. Jsme světu za užitečné
blby a nastrčené figurky určené k obětování! I ten
plyn HRDĚ nenakupujeme od Rusů přímo, ale přes
německého překupníka, který je vazal Ruska? Ale prd,
on je pouze dobrý obchodník inkasující za přeprodej
plynu "hrdým" blbům! Platíme jim za co? Za to, že
odmítáme přímý nákup? To je jako bych poslal souseda
pro pivo a dal za něho trojnásobek jen proto, aby mě
nikdo neviděl v hospodě, do které odmítám chodit. Je
to reakce blba, který platí za to, že se neumí sám
s hospodským domluvit.
Odpovědět
JH

JH

4.9.2022 09:20 Reaguje na Břetislav Machaček
Hrdá nevazalská vláda v čele s diktátorem nebo "pragmatikem"? Pak se divíte, že se do vás ostatní navážejí, když tvrdíte takové nesmysly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:21 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy jste zase nakdákal, ale z toho se nevykroutíte. Chcete shodit vládu, nasadit tam takovou, která se půjde plazit do Kremlu, což je Putinův cíl.
Dokud nepochopíte PROČ Putin ten plyn zavřel především nám, tak nikdy nepochopíte nic.

Zcela debilní je představa, že by nám Putin posílal zalevno plyn, když to zavřel všem a nedodává ani zadraho.
PROČ BY TO KUA DĚLAL??
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Kolaburejete s Hitlerem (pardón - Putinem), protože chcete udělat přesně to, co on po nás chce.
Fakt to nechápete??
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.9.2022 06:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak hlavně že za inflaci může vláda, tvl. :D Tak snad jsi taky řval, když STBák rozhazoval prachy lopatou, a hlavně vám důchodcům. :D
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 17:32 Reaguje na Břetislav Machaček
SAmozřejmě, že jste kolaborant. Vy tvrdíte, že ne, já s Hanzlem tvrdíme, že ano.....vaše jedno tvrzení, proti dvěma opozičním.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 17:34 Reaguje na Břetislav Machaček
Aha, tak vláda může za inflaci, jo???? Zkuste ten mechanismus popsat vlastizrádný Macháčku, to by mne opravdu zajímalo, jak to dokážete. Já spíš myslím, že ze inflaci může sajrajt Vašeho ražení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 12:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Představím scénář jiný, podle kterého jede celá EU, naštěstí i naše vláda.
Je všem jasné, že Putin plyn i ropu na zimu vypne natvrdo.
Už rok shání evropští kšeftaři plyn po celém světě (ropa není problém) a je ho dost, jen schází LNG terminály. Ale na podzim mají jet dva nové gigantické (na kapacitu celé ČR) a chystají se další. Takže bez plynu nebudeme, i když bude drahý a tím pádem jde spotřeba výrazně dolů. Možná se nasadí regulační stupně, možná vypnou i nějaké sklárny nebo železárny. Na jaře jsme už ale v pohodě, naběhnou další smlouvy i terminály a v létě mají jít ceny plynu na normální hodnoty kolem 20 - 30 eur.

Vyhráno ovšem nemáme. Klíčovou Putinovou zbraní jsou právě takoví Vinklerové a Macháčkové, kteří budou chtít podrazit vlastní vládu zezadu, shodit ji a nasadit tam "pragmatika" typu Orbána, čímž nastane scénář první, v příspěvku hned nademnou.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.9.2022 12:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle prosím o zdroj, který uvádí, že příští léto mají jít ceny plynu na normální hodnoty ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 13:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
V článku, který jsem si neuložil, je toho fakt moc. Ale určitě se to objeví ve více médiích, třeba i na oenergetice.cz
Jak teda chápete dnešní situaci vy?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.9.2022 18:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to je chyba, protože tato prognóza je vysoce nepravděpodobná.
Kdejakou ptákovinu si ukládáte...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:06 Reaguje na Jaroslav Studnička
Prognózy jsou věštění, ale mě by zajímalo, jak vidíte příčinu téhle krize. Konkrétně, kecy typu grýndýl atd. si nechte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 11:17 Reaguje na Pavel Hanzl
S prognózami se tady oháníte vy, tak že vyvracíte svůj vlastní komentář, jak obvyklé :-))).

Hanzle, příčiny energetické krize jsem tu popisoval několikrát. Naposledy před několika dny.
Že si v rámci vašeho trollingu to nejste schopný zapamatovat, není můj problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 14:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Cluster C12. Vysvětloval jsem to už někdy.
Vysvětloval jste kulový, NIKDY nic nevysvětlíte, jen plácáte obecné kydy.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 21:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Klystýre, opakuji, že si nejste schopný nic zapamatovat není můj problém.
Odpovědět
DB

Darth Bane

7.9.2022 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, v článku, který jsem si neuložil stojí, že Pavel Hanzl z Veveří jezdí načerno tramvají, a co horšího, žere malé děti.
Odpovědět

Viktor Šedivý

3.9.2022 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Ropa samozřejmě také je problém. Ona totiž ropa v tankeru na moři není k ničemu. Potřebujete ji mít v rafinerii.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:10 Reaguje na Viktor Šedivý
Jistě. Evropa na to infrastrukturu má, ropovody z Ruska vedly jen do soc. bloku.
Zlý Klaus nechal hned po plyšákovi postavit IKL, který je napojen na TAL a může vyzásobit obě naše rafinerie.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

3.9.2022 13:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Bože tvl. Že tě psaní těch blábolů pořád baví. No jo, ty nemáš nic jiného na práci... :D
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.9.2022 17:30 Reaguje na Břetislav Machaček
Jak jste přišel na hovadinu, že velká města jsou závislá na plynu víc, než prdelákovy? Většina velkých měst má teplárny, které jedou na uhlí, etážové topení v městských bytech má menší spotřebu, než rodinné nezateplené domky vidláků, a dál, ona raketově vzroste i cena ropných produktů, a to vás, vidláky postihne mnohem víc, než obyvatele měst. Navíc, obyvatelé mest jsou vzdělanější, a dokáží vydělat více chechtáků. To že vidláci umějí krást dřevo v lesích patřící většinou obyvatelům měst jaksi ukazuje zvrácenost vašeho myšlení.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

3.9.2022 13:32
Odstřižení od těch degenerovaných russáckých drnohryzů je jen a jen dobře. ;)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.9.2022 14:23
Tak koukám, je po 14 hod. a Václavák narvaný obyčejnými lidmi, kteří přišli vládě a eurohujerům říct "Dost "
Nedokázali jste zajistit základní životní potřebu - únosné ceny energií pro domácnosti v ČR. Proč? Pro ujetou, doslova úchylnou energetickou politiku Bruselu a Berlína.
Stahujete nás z kůže , a to doslova. Tahle vláda prostě na to nemá a měla by vypadnout.

Hanzl, koukají kolik se to sešlo kolaborantů ? A všichni mají opačný názor než oni. Není to naopak , nejsou tem kolaborant nakonec on sám ?

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.9.2022 16:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Píšu to pořád, hybridní válku Putin vyhrával přesvědčivě a to jsou jeho vohnouti. Kolik našich občanů fandilo a podporovalo Hitlera? Třetina národa, nebo víc?
Zkuste nějak nastínit, když tahle vláda nebyla schopna zajistit energii, tak jak by to udělala ta následující?
Má udělat stejnou chybu jako Němci a být závilislá na ruském plynu? Určitě je to dobrý model?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.9.2022 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle policie 70 tis. demonstrantů, podle jiných zdrojů až 200 tisíc.
Počet komentářů na Seznamu zlomil rekord k jednomu tématu cca 5000.

Všichni tito lidé podle pana Hanzla oklamáni proruskou propagandou, vohnouti a protistátní živly hodlající svrhnout vládu.
Už jste pane Hanzle jak Emanuel Moravec za dob Protektorátu, který šířil jedinou správnou německou osvětu.
Odpovědět
JH

JH

3.9.2022 17:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Když už mluvíte o Protektorátu, jen připomenu, že pár let předtím obyčejní nespokojení lidé v Německu taky protestovali a jak to dopadlo. Takže jásáte trochu nemístně.
Odpovědět
JO

Jarka O.

3.9.2022 18:44 Reaguje na JH
A jak to tam tehdy dopadlo?
Odpovědět
JH

JH

3.9.2022 23:05 Reaguje na Jarka O.
Učili jste se to ve škole, pokud jste chyběla, pročtěte si v učebnici dějepisu kapitolu o 2. světové.
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.9.2022 08:33 Reaguje na JH
Stále tápu v tom, které demonstrace obyčejných lidí máte na mysli, bylo toho víc, mohl byste alespoň naznačit letopočty?
Odpovědět
JH

JH

4.9.2022 08:58 Reaguje na Jarka O.
Myslel jsem hlavně tehdy populární vystoupení dnes nepopulárního německého Vůdce. Lidé v Německu na tom tenkrát opravdu nebyli dobře, on jim nasliboval světlé zítřky a ty zítřky se úplně nepovedly. Mnoho tehdejších demonstrantů například o pár let později pomrzlo u Stalingradu. Včerejší demonstrace ty dřívější trochu připomínala - parta žvanilů slibovala lidem rychlá řešení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:35 Reaguje na JH
Tam to bylo trochu složitější. Hitler skutečně zemi ekonomicky velmi rychle zdvihl tak, že se stala nejsilnější Evropskou mocností.
Proč teda vůbec rozpoutal tu nesmyslnou válku, když se Němcům začalo dařit vemi dobře a NIKDO (ani jeho generálové!!) nechtěli do ní jít?
Odpověd je možno asi najít v zemi zvané Tartaros - předpeklí.
Odpovědět
JH

JH

3.9.2022 17:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
A nepřestávám se divit, že v zemi, kde fašisti napáchali tolik zla, se pořád najdou lidé, kteří naslouchají partě podobných blbů.
Odpovědět

Viktor Šedivý

3.9.2022 18:33 Reaguje na JH
Němci jsou nějak chytlaví na šílené ideologie. Když to nevyšlo s nacismem, natřeli se nazeleno ... a daří se jim sakra dobře. A Čtvrtá říše zatím bohužel drží mnohem líp než Třetí.
Odpovědět
JH

JH

3.9.2022 23:07 Reaguje na Viktor Šedivý
Ale já jsem nemyslel Němce, šílené ideologie se šíří i u nás, např. dnes na Václavském náměstí.
Odpovědět
JO

Jarka O.

3.9.2022 18:52 Reaguje na JH
Jací tehdy (i teď) fašisti? Mimo to tehdy ideologové využili nespokojenosti lidí, chovali se arogantně a nadrazeně. Chytrý člověk by se nadřazenosti, označování někoho za blby, drnohryzy, návodům k udávání atp. z důvodu neprovokování nesnášenlivosti vyhýbal. Chytrý politik by chtěl dokonce mít relativně spokojené občany, nebo ne?
Odpovědět
JH

JH

3.9.2022 23:19 Reaguje na Jarka O.
Přinejmenším část dnešních účinkujících na Václavském náměstí za blby označit lze. Všechny ty lidi, kteří přišli se svými problémy, totiž především oni považují za blby, kteří jim pomohou ke korytům.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:59 Reaguje na Jarka O.
To máte těžké. Babiš chtěl pouze maximálně nakrást a spokojenost občanů měl totálně v paži, přitom rozhodně chytrý je.
Odpovědět
sv

s v

4.9.2022 02:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Myslíš tyhle "vohnouty" https://twitter.com/VVetvicka/status/1566101547590754306?s=20&t=8kpypXZVkZaplS3jAzQDjA
A co máš proti Moravcovi? Puťkovy podržtašky mají hákové kříže v oblibě. https://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bohužel,40 let bolševické masírky, 10 let od plyšáka komunistického podrážení a od začátku století nybridní válka udělá v totálně ateistickém národě divy.
V podobné - teda daleko horší situaci, si Němci zvolili Adolfa Hitlera, který byl ovšem ekonomicky velmi úspěšný.
My se musíme jen modlit, aby se někdo takový u nás neobjevil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy máte svět přesně naopak. Moravec hlásal nacistickou (tehdy německou a dnes ruskou) demagogii, já jsem demokrat.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.9.2022 20:05
Francouzský novinář Lenglet: sankce Rusku neuškodily, ale pomohly vydělat více

Reportér specializující se na ekonomiku uvedl , že Rusko nepotřebuje finanční prostředky , protože jeho příjmy z tohoto exportu energie vzrostly o 40 procent od uvalení sankcí na speciální operaci na Ukrajině ."Evropské země zaplatily Putinovi od 24. února více než 86 miliard eur. ... To je
3 700 eur každou sekundu. Mluvím minutu a půl, během této doby odešlo více než 300 tisíc eur Evropy k Rusku, a to nepočítám další země,“ uzavřel expert.

--------------
K dnešní demonstraci v Praze, odhad počtu demonstrantů 100 tis.

Řečníci, mezi nimiž byli politici, vědci a veřejné osobnosti, obvinili vládu z energetické krize a rostoucí inflace. Vyzvali zejména k okamžitému jednání s Ruskou federací za účelem uzavření přímých kontraktů na dodávky ruského plynu do České republiky. „Požadujeme od vlády, aby instruovala naše odborníky [v oblasti energetiky] tak, aby mohli jednat jménem občanů České republiky a uzavírat krátkodobé smlouvy na dodávky levného plynu a ropy do konce tohoto roku. ročník, kde bude republika stále mít [možnost přijímat] toto zboží,“ - uvedli organizátoři.
-----------------
Ivan Noveský, odborník na energetiku, vystoupil na demonstraci v Praze hned jako druhý řečník.
Hned poté zdůraznil, že Česko si vyrábí dost vlastní elektřiny a nemusí se spoléhat na elektřinu z lipské burzy. „Je to zcela absolutní nesmysl!“ hřímal Noveský.

„O té burze tady kolují určité fámy. Pokud někdo vyrábí elektřinu za 25 haléřů a pak ji prodává za 20 korun, tak to není nic jiného, než zlodějna,“ dodal Noveský.

Prohlásil, že jak vládě Andreje Babiše (ANO), tak vládě Petra Fialy (ODS) doporučoval koupit do českých rukou německé zásobníky plynu, které leží na českém území. Doporučoval také nákup plynu napřímo. „Ale oni nás vyhodili!“ rozčiloval se Noveský.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
Muhehehehhe tam se musela sejít zcela elitní banda blbů!!!
Rusko neplní žádné smlouvy o dodávkách plynu a my tam budem žádat nějakou novou, (ještě cha cha zalevno), kterou jako plnit muhehehehhehehe bude!!!
PROČ BY TO DĚLALO???
Jsme po Putina nepřítel nejhorší hned po USA.

Samozřejmě detail, že nám nepatří už ani kousek roury a nemůžeme ten plyn vůbec převzít, nikoho nezajímá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vyhodili je zcela oprávněně, protože melou cypoviny.
Ten Noveský lže jak Lavrov, protože ČEZ prodává 95% elektřiny u nás napřímo na bilaterálních smlouvách s dodavateli, žádná předražená burza.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 09:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět jako kolovrátek opakujete stejné lži...
To že ČEZ většinu své výroby el. energie prodává mimo burzu neznamená, že cena je jiná !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Polostátní energetická společnost ČEZ prodává 95 procent své produkce elektřiny v České republice, do zahraničí vyveze asi pět procent produkce, a to jen v případě, kdy ji nelze prodat na českém trhu. Primárně prodává ČEZ elektřinu koncovým zákazníkům a ostatním českým obchodníkům jako je PRE či E.ON přímo bilaterálně nebo přes elektronické obchodní platformu."
https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/cez-prodava-95-procent-sve-produkce-elektriny-v-ceske-republice

Zkuste nějak vysvětlit, PROČ by se na dlouhodobých smlouvách tak děsně zvedly ceny a jak je možné, že nám EON zvedl platbu o nějakých 30%.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy jsou hloupý jak jelito.
Řešilo jsme to před několika dny. Vaše cena el. energie byla již před zdražením drahá. Velcí dodavatelé nakupují většinu elektřiny na období dopředu. Tedy veškeré zdražení v letošním roce se projeví na cenách koncových odběratelů až později, kolem přelomu roku.

Hanzle, máte to tam v článku, jste to zase nečetl, že?

"Cena se podle něj odvíjí od poptávky a nabídky na trhu a je obdobná bez ohledu na to, kde se prodej uskuteční. Zjednodušeně se odvíjí od ceny v Lipsku, cena na pražské burze dokonce bývá i o něco vyšší."

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 10:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. Ale dodávám, že cena naburze se odvíjí od poslední, závěrové eklektrárny, která plní - stabilizuje poptávku.
A ta je plynová, tj. brutálně předražená.
Jakmile půjde cena plynu dolů, spadne i cena el. prostě musíme vydržet már měsíců a pak budem v pohodě.
jakýkoliv ústupek Rusku se nám ale šeredně vymstí.

„Ruský medvěd bude schopný všeho, dokud ví, že ostatní zvířata se mu nebudou bránit. Existuje pouze jediný způsob, jak se chovat k mocnosti, jakou je Rusko – neukázat strach. Jestliže se Evropa dá na ústup, nebude to znamenat jenom porážku, ale bude to trvalé ujařmení.“ Karel Marx 1856
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 10:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vaše dojmologie mimo téma mě nezajímá, nevím proč tu tím trollujete?

Já jsem pouze vyvracel vaše lži ohledně cen ČEZu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 11:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy můžete vyvracet leda kulový, protože nechápete vůbec, která bije.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 11:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že o dva příspěvky výše jsem Hanzlovi vyvrátil jeho lež a teď už se Hanzl pouze chová jak malý fracek...:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 15:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nic nevyvracíte, jen píšete obecné plky, které ovšem nikdo nerozporuje.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 21:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, lžete!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 21:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Cluster Z10. Konečná. Systém se zacyklil a jediný výstup je jen nejjednodušší kdák, co existuje, cokoliv složitějšího je už off line, batery empty. čus.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.9.2022 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Klystýre, když už se pouštíte do angličtiny, tak si to alespoň dopředu nechte přeložit na google :-)))
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

3.9.2022 20:22
Ta dnešní demonstrace dezolatu z SPD, dělnických stran, komousu, trikolory, antivaxeri a proruskych švábu byla výživna. 🤣🤣 Chceme energetickou nezávislost a přímé dodávky z Ruska. 🤣🤣 Opravdu sjezd debility národa.😅
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 09:04 Reaguje na Petr Eliáš
Hlupy Ghermám kupuje plyn z Ruska a tím způsobil tuhle krizi.
A my jsme velmi chytří, tak chceme taky kupovat plyn z Ruska.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2022 21:27 Reaguje na Petr Eliáš
Na demonstraci zazněl jako hlavní požadavek čistý Putinův diktát.
Neznám žádnou sudeťáckou demonstarci ze začátky války, která by byla tak masivní a tak jednoznačně by podporovala Hitlera.
Možná někdy proběhla, ale na Václaváku a v takovém rozsahu?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist