https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/havlicek-dopady-zelene-dohody-vycisli-nova-vladni-komise-po-vzoru-te-uhelne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Havlíček: Dopady Zelené dohody vyčíslí nová vládní komise po vzoru té uhelné

13.4.2021 01:17 | PRAHA (ČTK)
Zelená dohoda je plán Evropské komise na ochranu klimatu a snížení emisí.
Zelená dohoda je plán Evropské komise na ochranu klimatu a snížení emisí.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Dopady Zelené dohody na Česko by měla vyčíslit nová vládní komise po vzoru Uhelné komise. Vedle zástupců několika resortů by v ní měli zasedat odboráři a zaměstnavatelé. Po pondělním jednání tripartity to řekl vicepremiér Karel Havlíček (za ANO). Podle předáka Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Josefa Středuly mohou náklady na dodržení dohody podle odhadů v ČR dosáhnout deseti bilionů korun. Zelená dohoda je plán Evropské komise na ochranu klimatu a snížení emisí.
 

"Bude vznikat komise á la uhelná. Bude zaměřena na Green Deal (Zelenou dohodu). Budou v ní jak zástupci vlády, tak tripartity... zástupci ekologických organizací jsou k diskusi," uvedl Havlíček. Podle něj by v komisi měli být představitelé resortů životního prostředí, zemědělství, průmyslu a práce, odborů a zaměstnavatelů. O složení by mělo být jasno do příštího zasedání tripartity do 21. června, dodal vicepremiér.

Tripartita o dokumentu debatovala už v prosinci i v únoru. Podle zaměstnavatelů a odborářů chybí analýzy dopadů na jednotlivé členské státy. Chtějí znát vliv na český automobilový průmysl a další sektory, celou ekonomiku, regiony i sociální situaci obyvatel. Ministerstvo průmyslu podle Havlíčka připravilo základní podklady k vlivu dokumentu na osm odvětví.

Podle Středuly má "státní správa díru" a nemá útvary, které by byly schopny strategické dokumenty a analýzy zpracovat. Prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák věří, že stát využije externí odborníky.

"Odhady nákladů pro Česko začínají částkou deset bilionů korun, tedy sedm ročních státních rozpočtů. Budou nabíhat průběžně... Dopady v této chvíli převyšují výzvy," uvedl předák ČMKOS. Podle něj rostoucí cena emisních povolenek může vést k pádu firem a ke zvýšení nezaměstnanosti, nutné budou vysoké investice.

Hanák připomněl, že Česko v EU bezuhlíkový plán na ochranu klimatu podpořilo. Dodal, že dopady na průmyslovou ČR ale budou jiné než na státy na severu či jihu Evropy. "Green Deal bude mít dopady na každého občana," řekl Hanák. Dodal, že zásadní změny čekají průmysl, dopravu či produkci potravin.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (43)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 06:47
Co proboha uhelná komise vyřešila?? Naprosto kulový!! Po roce a půl "práce" cha cha, vyplkli datum ukončení uhlí: 2038!! Stylem výstřel do tmy a to je celý! A co mašlonci pod vedením Drmoly Havlíčka asi teď vyšlekulujou??

Jednu důležitou věc: že jsme už totálně v dupě, že už na Evropu nemáme, že jsme už pro ni přítěží a radši vystoupíme, naž nás vyrazí. A soudruzi v Kremlu nám slíbí, že nám postaví a zafinacují mastodonta JED. A to je konečná. Kdyby to viděl Pan President Masaryk.....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.4.2021 06:55
Člověku by se chtělo řvát hrůzou. 10 bil. Kč je suma,kterou si reálně nedovede nikdo představit, jde o cca 9 ročních rozpočtů ČR. Ty mají být utraceny za plán, o kterém nikdo ani neví, zda stojí na pevném základě z kamení anebo jenom na písku.

Připusťme na okamžik, že se vědci sekli, a místo globálního oteplování nás bude čekat globální ochlazování. Lepší recept na ohrožení samé podstaty bytí lidstva než je European Green Deal potom ani předložen být nemohl.

Zkušební otázka - kdy bylo naposledy tak chladné jaro ? Tvrdím, že za posledních dvacet let ani jednou.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 07:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, to je přece článek na strašení lidí jako jste vy!
Velmi chytrá demagogie.
Zkuste si najmout "komisi", která vám vyčíslí, kolik bude potřebovat vaše rodina peněz na příštích 20 let. Vsadím gatě, že omdlíte z těch miliónů, které nemůžete nikdy vydělat. Pak se podívejte, co jste utratil za poslednícvh 20 let a zjistíte, že ty milióny jsou tam taky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.4.2021 07:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, vlastní názory známe, tak se nemusíme přesvědčovat.
Otázka přece nezní kolik se utratí, ale za co se utratí.
A pokud mám vyhodit 10 bil. za věc, kterou nepotřebujeme, je to na mašli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 08:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jenže já ji potřebuji. Myslíte, že je možno donekonečna pálit uhlí, když za chvíli stejně dojde?
Myslíte, že moderní, šetrná energetika, doprava a vše ostaní "nepotřebujeme" a můžeme sedět na zadku a zdůvodňovat, proč to nejde?
Jak to probíhalo po roce 48 a jak to dopadlo??
To současné zaostávání prakticky ve všem už budeme dost těžko dohánět, i když zavolíme na podzim správně.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.4.2021 12:18 Reaguje na Pavel Hanzl
ono se to vyčíslit tabulkově dá...problém je, že ministerstvo umrzlo v 80. letech minulého století. Havlíček je tragéd
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 07:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Připusťme na okamžik, že vědci astronomové se sekli a Země není kulatá a neobíhá kolem Slunce, ale je placatá a je středem Vesmíru.
Pak je jakákoliv kosmonautika "recept na ohrožení samé podstaty bytí lidstva".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 07:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Připusťme na okamžik, že se vědci sekli, a místo globálního oteplování nás bude čekat globální ochlazování".

Myslíte, že přestat pálit fosilní paliva přírodě výrazně uškodí?
Že těch 40 mld. tun CO2 a další megatuny všemožných jedů bude ekosystému scházet? Že když se dořeší odpadové hospodářství, je to rána civilizaci?

Já vím že v zemi, kde se 8 let neudělalo VLŮBEC NIC, je jakýkoliv posun k něčemu nepochopitelný. Ale doufám, že podzim to zlomí.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.4.2021 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle jste nepoučitelný. Jsou věci, které lze prokázat a ty nikdo se zdravým rozumem nebude zpochybňovat.

Potom jsou věci, kde s rozumnou mírou očekávání a na základě podpůrných ověřených skutečností předpokládáme, že se stanou.

A konečně potom jsou věci založené pouze a jenom na víře a ideologii, kam lze směle European Green Deal zařadit,jako výkřik zeleného náboženství. Taky tak dopadne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 09:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Obávám se, že prokázat se dá to nejdůležitější, tj. závislost růstu globální teploty na emisích CO2. Z několika nezávislých zdrojů.
Nestudoval jsem podrobně Green deal, tak se nevyjadřuji, ale vím, že celý systém je pod tvrdou kritikou, takže tam nesmysly asi nebudou.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

13.4.2021 20:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase jste zapomněl na to pětisetleté sucho Hanzl!
Místo nezvykle teplého počasí , máme v dubnu najednou, z ničeho nic, nezvykle chladné počasí,
25 centimetrů nového sněhu na "horách" od 500 metrů výš. To nepamatuji a to jsem tady, na tomto světě, už pořádných pár desítek let.
Je vidět, že věda, není tak úplně od vědět, aspoň co se týká vlivů na klima.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 20:53 Reaguje na Jiří Daneš
500 leté sucho bylo v letech 2015 - 2019. Loni zapršelo a letos se neví. Možná další vlna, čort znajet.
Jenže vy nepochopíte nikdy, jaký je rozdíl mezi klimatem a počasím. To je celý.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.4.2021 12:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
to počítání je dost trapné , protože životní prostředí u nás žádnou ekonomickou hodnotu nemá...ale měli by jsme to ministrovi pěkně osladit na podkladě zdraví, pracovních příležitostí a následcích včetně konkurenceschopnosti ekonomiky
Odpovědět
MG

Milan G

13.4.2021 12:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zatím to vypadá jako trend, poslední tři roky po sobě jdoucí se evidentně ochlazuje. Bohužel je to jen u nás, potažmo v Evropě. V Antarktidě se opět oteplilo, byť téměř neměřitelně, a stačí to na to, že globálně v průměru bude rok 2021 opět nejteplejší. Hanzl a spol vás o tom přesvědčí.

Ad absurdum, za pár let se tady v Evropě budeme brodit sněhem a nebo mrznout dvanáct měsíců v roce a přesto budeme stále poslouchat jak se globálně v průměru otepluje. No neberte to :-))

Co myslíte, jak ovlivňuje váš život to jak se otepluje v Antarktidě? A jak vás ovlivňuje vaše přímé okolí a přítomné klima?
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.4.2021 11:17
V uhelnych elektrarnach se od 90. let montovaly odlucovace spalin, aby se predeslo napr. kyselym destum, zachytily se tam i tezke kovy. Takze se neco delalo. JE uz nechci, udajne se v TV reklo, ze 1 novy blok potrebu CR nevyresi. Co to znamena? Resi cizi potrebu? Budem servisovat cizi zelenace a jejich elektroauta? Spis by me zajimal vypocet potreby energie v CR a kolik odevzdavame na volny trh. My prec energii nedovazime, ale vyvazime. Treba bychom byli sobestacni v energetice, kdyby se prestalo s volnym prodejem energii. Nastesti byla vyroba energii drive naddimenzovana, tak je ted z ceho brat. Ale jestli je opravdu potreba vyssi nez kolik se vyrabi, tak jsem pro rozvoj vodnich elektraren. Jsou bezodpadove, flexibilni, nenarocne, levne, maji male naroky na prostredi, nenici krajinu. Vykonnejsi turbiny na uplne vsechny prehrady, najit lokalitu pro dalsi precerpavaci elektrarnu. Nevim, jestli se to nedeje, ale nevidim o tom zadne zpravy. Jde porad jen o JED, ktera ma hodne rizik - zavislosti, rizika pro zdravi, krajinu.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.4.2021 13:00 Reaguje na Jarka O.
Také mne zajímá, jestli jsme soběstační v energetice vzhledem k tomu, že produkci o velikosti výkonu celého Temelína vyvážíme za hranice.

Pokud máme někdy takový nedostatek vlastní energie, že ji musíme dovážet, kdy taková situace nastala naposledy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 20:59 Reaguje na Majka Kletečková
Výrazně dovážíme, když v Německu fučí a svítí a elektřina je levná, vyvážíme zadraho špičkovou. Bez toho by naše uhláky už asi řachly.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.4.2021 22:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Než budete opět blábolit, zkuste nejprve nějaké statistiky, třeba na ERÚ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 08:12 Reaguje na Jaroslav Studnička
Proč? To je jen jednoduché nastínění, kdo chce něco podrobnějšího, najde si to na ERÚ sám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2021 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ovšem to vaše jednoduché nastínění je mylné, proto byste si nejprve vy měl zjistit realitu.
Odpovědět
MG

Milan G

14.4.2021 11:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak a máme tady nový eufemismus ke slovu lež a to je ,,jednoduché nastínění,,.

Pořád se posunujeme dopředu :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 16:04 Reaguje na Milan G
Tak napište, jak je to po pravdě.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.4.2021 12:14
tady je vidět, jak naše vládní garnitura je hloupá
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.4.2021 16:55
La Nina stlačila globálnu teplotu niekde k priemeru 1980-2010. Slabšia slnečná aktivita môže zase teplotu na nižších hodnotách udržať, alebo dokonca spôsobiť ďaľšie ochladenie. Potom zistíme, že tie peniaze sme mohli rovno aj spáliť a dúfať že sa znovu oteplí. To teplo čo máme by sme si totiž mali vážiť a tešiť sa z neho. https://www.tyzden.sk/veda/40030/jednou-se-ukaze-jak-bylo-mozne-zhysterizovat-svet-rika-klimaskeptik/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 19:31 Reaguje na Vladimir Mertan
"Jednou se ukáže...."skeptici nemají žádné důkazy a tohle je jediné, ny so se zmůžou. Jenom se divím, že tam píše, že od roku 98 se neotepluje, když to není pravda.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.4.2021 19:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Ono sa to možno ukáže docela rýchlo. Rovnako ako v roku 2015 El Nino globálnu teplotu zdvihlo, teraz zase La Nina globálnu teplotu stláča. Takto to globálne oteplenie o 5 až 8 stupňov do roku 2100 nedosiahneme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 20:55 Reaguje na Vladimir Mertan
Globální teplotu nijak El Niňo neovlivní, nemá na to energetické zdroje. Jen se teplota jinak strukturuje.
Odpovědět
PB

Petr Blažek

13.4.2021 19:49
Rétorika zelené ideologie si nezadá s komunistickou rétorikou v padesátých létech. Budeme spět k lepším zítřkům ať to stojí co to stojí. Tenkrát přivedli české zemědělství během pár let úplně na mizinu, když místo sedláků začali vést zemědělské podniky idealisté a političtí kariéristé. Ani v ostatních oborech to nebylo jiné , už nerozhodovala odbornost a zkušenost, ale politické proklamace. Kam jsme to za 40 let dotáhli to víme všichni.
Odpovědět
MG

Milan G

13.4.2021 20:13 Reaguje na Petr Blažek
Máte pravdu, znova prožívat to martýrium kdo by chtěl? Ale jak se bránit, toť otázka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 20:57 Reaguje na Milan G
Vykopat ruské agenty a všechny, kteří jim pomáhají.
Odpovědět
PB

Petr Blažek

13.4.2021 21:01 Reaguje na Pavel Hanzl
I když s vámi souhlasím tak netuším co mají společného se současnou zelenou ideologií, kterou vy sám tak propagujete.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.4.2021 22:33 Reaguje na Petr Blažek
Pan Hanzl je ruský agent provokatér :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 08:41 Reaguje na Petr Blažek
Ruští agenti velmi úspěšně rozbíjí a rozdrbávají naši společnost, nalhávají nám "zelené ideologie" a podobné nesmysly ze dvou důvodů:
1) potřebují nás rozhádat s Evropou a musí ji hyenizovat vždy a všude.
2) Jejich hospodářství je totálně závislé na vývozu fosilních paliv a celý Green deal je bytostně ohrožuje.
Odpovědět
li

13.4.2021 23:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslím,že jste volič pirátů,ale to jsou tak trochu moderní komunisti-levičáci proti kterým tak bojujete.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2021 08:09 Reaguje na
Ano, p. Hanzl zaslepený svou nenávistí nevidí to, co se k nám vkrádá ze západu.
Stačí jeden příklad, co se dělo při zápasech Slávie na ostrovech. Politiku do sportu tahali nacisti a komunisti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 08:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co se dělo na tom zápasu skutečně netuším a nechápu to, neviděl jsem to, znám jen komentáře. Ale vím, že naše média ve fotbalovém rangu jsou silně zaprděná a neobjektivní, takže skutečně netuším, o co tam šlo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2021 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy si ze všeho dokážete vyzobat jen to co se hodí vaší víře, v tomto jste opravdu unikát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 16:06 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co je na tom víra, když píšu, že nevím o co jde? Fakt nejste zcela mimo smysly?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 08:27 Reaguje na
Jsem názorově středopravý volič.
Ovšem pravice - levice jsou pojmy z demokratické zóny, dnes už prakticky zmizely, už zase volíme mezi demokracií a totalitou.
Sovětský socialismus nebyl žádná levice, byl to čistě fudální systém s vertikální skladbou moci (demokracie má horizontální) a je úplně fuk, jestli Car se jmenuje Ivan hrozný nebo třeba Stalin.
Po bankrotu celého systému se Rusko zase vrátilo k feudálnímu samoděržaví, Putin je Car se vším, co má mít. Dnes tam vládne oligarchický fašismus.

Naši komunisté byli vždy pouze vazalové Kremlu, (jasně to říkal Kléma), když tam budovali komunismus tak jásali, když tam budují fašismus, jásají taky.
Důkazem je, že proti zcela zásadním idejím komunismu podporují vládu třídního nepřítele, nejtvrdšího kapitalisty - vykořisťovatele.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 08:36 Reaguje na
Komunnisti dnes jedou ve stejné lince s fašisty Tomia Okamury a jsou vazaly neméně fašistického Kremlu. (Timothy Snyder).
Evropská levice je jejich přímý protipól a dost jejich postupů se mi nelíbí, ale pořád to je nebe a dudy.

Naše komunisty a Putinovy oligarchy (ne ruské komunisty!!! ti se drží zásad!!!) můžeme přirovnat k Mussolini fašounům, rozhodně ne k Evropské levici.
Odpovědět
MG

Milan G

14.4.2021 11:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Urychlený odchod z EU, včera bylo pozdě. Protože pokud spustí gríndíl na plný pecky je s námi amen, bez ohledu kdo to tady povede. Samozřejmě pokud to bude Bartoš a stanisti tak to chytí akceleraci navíc, o tom není pochyb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 16:08 Reaguje na Milan G
Co nastane po tom, až opustíme EU? Víte, co říkají o tom ekonomové?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 23:10 Reaguje na Milan G
Kdo jsou to "stanisti" a co mají společného s Bartošem??
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist