https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/iniciativa-automat-zmapuje-cyklotrasy-v-cesku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Iniciativa AutoMat zmapuje problematické cyklotrasy v Česku

28.2.2019 11:08 | PRAHA (ČTK)
Iniciativa AutoMat bude mapovat problematické trasy cyklistů v Česku. Ilustrační foto.
Iniciativa AutoMat bude mapovat problematické trasy cyklistů v Česku. Ilustrační foto.
Foto | Victor Ranedo / Ekolist.cz
Iniciativa AutoMat bude mapovat problematické trasy cyklistů v Česku. Má to pomoci zvýšit bezpečnost v místech, kde jsou časté nehody. Spolek dnes zahájil kampaň Do práce na kole, ve které se mohou týmy cyklistů, běžců i chodců zapojit do celorepublikové květnové výzvy. Do devátého ročníku se přihlásilo 44 měst, nově například Chrudim nebo Strakonice. Zástupci iniciativy do dnes řekli ČTK.
 

"Trasy účastníků se nahrávají do mobilních aplikací nebo na stránkách ručně. Tato data jsme dříve používali jen k měření soutěžících. Navázali jsme spolupráci s analytiky, kteří tato data porovnají s plány města," řekla Anna Kociánová z iniciativy. Poprvé toto srovnání použili v Brně, vyplynulo z něj, že cyklisté leckdy jezdí jinudy, než jim úředníci naplánovali. "Vytipovali jsme také několik míst, kde je velký pohyb cyklistů, více nehod, přestupků a také nedostatečná infrastruktura. O těchto místech pak budeme s městy dále jednat," uvedl Jan Haruda.

Součástí kampaně je i akce Do školy na kole, která bojuje proti fenoménu "mamataxi", kdy většina rodičů vozí děti do školy, a tím podle AutoMatu zvyšují emise a snižují pohyb děti. Akci vyvolaly výzvy pedagogů a rodičů, aby se tak vyřešily i nebezpečné situace, které před školami kvůli autům vznikají.

Do práce na kole je soutěž pro týmy o dvou až pěti členech, kteří se zaregistrují na webu a pravidelně se spolu s kolegy dopravují během května do práce na kole, pěšky nebo na koloběžce. Loňské výzvy se zúčastnilo přes 16.300 cyklistů, předloni jich bylo 13.000. Zapojili se i běžci, chodci, bruslaři, skateboardisti, longboardisti a vozíčkáři.

Iniciativa AutoMat se snaží podporovat a rozvíjet využití bezmotorové dopravy a usiluje o zlepšení služeb MHD.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LB

Lukas B.

1.3.2019 18:41
ocenil bych silnou osvětu ohledně "zařízení", které se nazývá "přejezd pro cyklisty bez světelného řízení". na rozdíl od přechodu pro chodce zde není žádná (a už vůbec ne absolutní) přednost křižujících cyklistů. ovšem slušnost v kombinaci s neznalostí dopravních předpisů ze strany řidičů, a arogance opět s neznalostí dopravních předpisů vytváří na těchto přejezdech poměrně komplikované dopravní situace. typicky Praha 4, Braník, ulice Ke Krči/Vrbova (pod jižní spojkou), kdy je křížení frekventované cyklostezky se silnicí řešeno přejezdem pro cyklisty. o padesát metrů severněji je pak přechod pro chodce. tato kombinace vytváří chaos, cyklisti (v souladu s předpisy) dávající přednost automobilům jsou vehementně a přes jejich odpor pouštěni (a je na ně troubeno když s přejetím váhají), jiní cyklisti si naopak na přejezdu přednost poměrně dost ostře vynucují, další cyklisti popojedou na přechod a tam přecházejí pěšky (tak to dělám s dětmi), jiní si (v sedle) vynucují přednost na přechodu pro chodce, pěší si vynucují přednost na přejezdu pro cyklisty. prostě chaos. všichni to myslí dobře a cítí právo pśané i nepsané na své straně.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist