https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ipsos-elektromobil-by-si-poridila-ctyri-procenta-cechu-nejmene-v-evrope
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ipsos: Elektromobil by si pořídila čtyři procenta Čechů, nejméně v Evropě

31.7.2025 11:21 | PRAHA (ČTK)
V Česku je zájem o pořízení elektromobilu jeden z nejnižších v Evropě. Čistý elektromobil by si jako svůj další vůz pořídila čtyři procenta lidí. Evropský průměr je 13 procent, světový 15 procent. Vyplývá to z průzkumu a dat agentury Ipsos ze 30 zemí.
 
Nejvyšší ochotu pořídit si elektromobil mají ze zemí, které sledoval Ipsos, Číňané. Elektrické auto by si pořídilo 37 procent z nich. Následuje Norsko s podílem 36 procent a dále Nigerie a Indie se zhruba 30 procenty. Naopak předposlední zemí před Českem je Polsko s pěti procenty zájemců a Japonsko se šesti.

Podle průzkumu, který udělal Ipsos mezi více než 1000 respondenty v Česku, dvě třetiny Čechů nikdy v elektromobilu neseděly. Výrazně větší zkušenost mají mladí lidé do 35 let z větších měst nad 100 000 obyvatel.

Za největší výhody elektromobilu Češi považují nižší hlučnost a nulové emise při provozu. Naopak obavy se nejčastěji týkají omezeného dojezdu. Okolo 60 procent by se bálo vyrazit elektromobilem k moři, celkem 29 procent lidí odrazuje vyšší pořizovací cena.

Parametry elektromobilů se podle jednatele společnosti E.ON Drive Infrastructure Martina Klímy výrazně posunuly, od výkonu a komfortu přes cenu po dojezd. "Moderní elektromobily běžně zvládnou 400 až 600 km na jedno nabití. Dvě nabíjecí zastávky tak na 1000 km dlouhé cestě k moři obvykle stačí. Řidič by je stejně musel udělat kvůli odpočinku. Navíc průměrný denní nájezd řidiče v Česku je 30 až 40 km," podotkl Klíma. Připustil, že elektromobily zůstávají pro většinu obyvatel ČR dražší než vozy se spalovacím motorem.

Návratnost investice do elektromobilu vidí zástupci E.ON především ve způsobu nabíjení. "S využitím domácí fotovoltaiky lze v jarních a letních měsících jezdit prakticky zadarmo. I při veřejném nabíjení vychází provoz elektromobilu levněji než u dieselového vozu," uvedl vedoucí Mobility services E.ON Energie Jakub Kott.

V Česku je v současnosti 5500 veřejných dobíjecích bodů, z toho přes 650 provozuje E.ON.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (53)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Uhrovič

31.7.2025 13:02
To máte elektromobil, solární panely, baterku, pořádnou elektroinstalaci, atd.
Takže s pořízením elektromobilu, aby se vyplatil, je třeba rekonstrukce části domu. Výše vypsané věci se musí vyrobit a jsou to nové věci, takže ekologická zátěž není nízská. Životnost věcí není zaručena, odzkoušena.
Pokud někdo přemýšlí jako já, tak s pořízení elektromobilu zatím počká.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 14:46 Reaguje na Michal Uhrovič
Solární elektrárna je volba celkem jasná, pokud máte vhodnou střechu. Žádnou rekonstrukci ničeho dělat nemusíte, firma vše nainstaluje a zapojí. Elkára se vyplatí při určitém způsobu provozu, (což pro pracujícího člověka většinou vyjde), to si lehce spočítáte předem.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

31.7.2025 15:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Moji rodiče si pořídili na důchod soláry na ohřev teplé vody za dotace od státu. Připlatili si pouze za elektroinstalaci. Dostali panely a bojler, instalaci a zprovoznění.
Když jsme to počítali, tak by se jim to vrátilo při plné ceně bez dotace asi 95 letech.
Jsou dva a žijí usporně a ekologicky, vodu ohřívají plynem a v záloze mají ohřev elektřinou (bez napojení na soláry), kdyby se plyn hodně zdražil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 16:44 Reaguje na Michal Uhrovič
To není dobrý model. Když mám solární elektřinu, je přece nesmysl pálit drahý plyn. Mě funguje fve pro 5 bytů třetím rokem a návratnost mám 5 let, kdybych nedostal dotaci, tak 8. O záruky jsem přišel, bo Alphasolar zbankrotoval, ale na všechny komponety jsou velmi dlouhé (přes 10? let na panely snad 20?).
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.8.2025 07:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Záruka 20 let bývá u panelů pouze na pokles výkonu, nikoliv na vady materiálu nebo na poruchy. A u bytového domu je samozřejmě situace úplně jiná než u rodinného domu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 13:44 Reaguje na Emil Novák
Jaký je rozdíl mezi bytovým a rodinným domem? Právě na začátku Fialovy vlády zrušili povinnost mít stavební povolení pro fve do 50 kWp, pro dotace to je asi taky jedno. Já měl potíže jen s památkáři.
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.8.2025 13:55 Reaguje na Pavel Hanzl
V tom že jednu elektrárnu sdílí víc lidí, takže se mezi ně investice rozprostře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 15:47 Reaguje na Emil Novák
A v rodině je to jak? Úplně stejně. Stejně je jen jeden elektroměr, který komunikuje se sítí (dřív měl každý byt svůj a měl svoji smlouvu s dodavatelem), dnes jednotlivé byty mají jen podružné měření a já to za rok rozpočítám.
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.8.2025 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
V rodině to není úplně stejně, je to úplně jinak. Například v tom že pokud víc domácností sdílí jednu elektrárnu s jedním střídačem, jednou baterií, jednou kabeláží, je to výrazně levnější než stavět pro každou domácnost vlastní elektrárnu s vlastním střídačem, vlastní baterií atd. o stejném souhrnném výkonu a kapacitě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2025 07:36 Reaguje na Emil Novák
Do určité míry asi ano. Jedna baterie je 3x levnější než tři stejné, počet panelů taky nemá množstevní slevu, střídač to samé, kabeláž i doprava panelů do výšky 15 metrů a 10m od silnice je taky dražší. Já taky vždycky uvádím celkový výkon a úsporu. Vím, že fve nám dodá 3/4 spotřebované elektřiny, že to dělá v ceně, za kterou nekupujeme asi 65 tisíc ročně.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.8.2025 08:08 Reaguje na Pavel Hanzl
To je samozřejmě úplná pitomost, Hanzle. Cena za kWh klesá s rostoucí kapacitou baterie, střídač to samé, instalace elektrárny to samé. Třetinová elektrárna nebude stát třetinu ceny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2025 20:15 Reaguje na Emil Novák
Možná ve velkým, ale tyhle mikrozdroje to nerpoznají. Když baterie stojí 65 tis a koupíte tři, dáte 195 taléřků a ani nemrknete.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.8.2025 20:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě že to poznají, jste opět úplně mimo.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

2.8.2025 08:00 Reaguje na Michal Uhrovič
Jistě,v pořádku.Vašim rodičům ostatní občané chtě nechtě zdroj energie zaplatili.Nepořídili si to jen za své peníze.Popravdě na svůj zdroj energie přispěli.Toto jsou dotace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2025 20:16 Reaguje na Emil Bernardy
Jezdím po silnici a chodím po chodníku a stydím se, že moji spoluobčané se mi na to složili, bo na výstavbu jsem nedal přímo ani kačku. Na fve aspoň polovinu.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.8.2025 11:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Je rozdíl mezi veřejnou službou a soukromým osobním vozem.Velmi drahým,dotovaným těmi,co nemají na nového C1.Ale jistě mně rozumíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2025 09:26 Reaguje na Emil Bernardy
Elkáry se u nás nedotují, jen nějaké okrajové segmenty pro podniky a z evropských peněz.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

31.7.2025 13:04
Když koupím ojeté benzinové auto po jednom majiteli a dojezdím ho do konce, je uhlíková stopa větší než když koupím nové elektroauto, soláry, baterie, atd?
Má to nějaká organizace spočítáné?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 14:43 Reaguje na Michal Uhrovič
Jistě. Láme se to někde na 40 - 60 tisících km.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

31.7.2025 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
tímto podivným způsobem to vysvětlit nejde... do atmosféry se stejně vypustí CO2 i z přebytečné baterie, která se skládá z různých kovů, lithia, plastového pouzdra a kyseliny. Když se to tak vezme, tak to fakt ekologie není, když se náhodou elektroauto někde nabourá, kdo zaručí těsnost baterie? to aby se člověk bál, aby mu s tou nabiječkou neshořel celý barák a když, tak je jasné, že uhasit hořící elektroauto trvá hodinu a půl za neustálého chlazení vodou se elektrolit vyplavuje do kanalizace a odpadních jímek jako ekologická havárie.

TOHLE EKOLOGIE NENÍ!
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

31.7.2025 15:15 Reaguje na Jaroslav Řezáč
souhlasím
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 16:52 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ekologie je pálení statisíce litrů nafty v jedné káře, těžba ropy a ruské tanketry, které normálně nechávají v moři ropnou stopu. Ovšem každá ropná havárie je na přírodu přímo balzám, že? Elkára se dá recyklovat, ovšme ty megatuny ropy nikoliv.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

31.7.2025 15:14 Reaguje na Pavel Hanzl
rád bych viděl způsob výpočtu a všechny parametry výpočtu. Např. jestli se do uhlíkové stopy elektroauta počítá výroba a likvidace baterie a solárů a výroba elektřiny v zimě, když nemůžu nabíjet ze solárů ...
Nemáte k tomu nějaké podklady či web, prosím?
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.7.2025 15:57 Reaguje na Michal Uhrovič
Nemá a … jako dycky jak mladá vrana. Zde máte prednášku o té komedii. Celou asi nedáte, ale od min. 35.01 do minuty 37.22 se objeví graf, kde jsou srovnané emise VW Golf elektro, dieslu, v min. 39.50 se v grafu objeví benziňák. Je to vztažené na německý energetický mix bez jádra, s evropským mixem by emise elkáry vycházely trochu lépe, ale pod 100 000 km ne. A je to bez výměny baterie.
Prof. Dr. Hans-Werner Sinn: Der Extremismus in der Energiepolitik am Beispiel Deutschlands & der EU
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

31.7.2025 16:10 Reaguje na Jarka O.
Děkuji, ano, moc to nedám, německy neumím. Ale pokusím se.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 16:58 Reaguje na Michal Uhrovič
Překladače to dávají v pohodě.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.8.2025 09:50 Reaguje na Michal Uhrovič
Není problém. Dejte si graf v asi 39.50. Počáteční hodnoty linek udávají emise z výroby jednotlivých typů Golfu v tunách CO2, spalováky jsou produkované s 2x nižšími emisemi u(h)ličníka. Do konce průměrné životnosti aut v Německu 179 000 km jsou emise dýzlu porád nižší než emise elGolfu. Na 200 000 km podle studie VW má dýzl stále nižší emise zlého CO2, a to je po životnosti aut i baterie, láme se to kolem 220 000 km. U benziňáku se to láme kolem 128 000 km, za polovinou průměrné životnosti aut.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 16:57 Reaguje na Jarka O.
Elkára je stavěná na elektřinu z OZE, pokud ji budete živit tou uhelnou, fakt vám to nevyjde. Když začaly benzínové motory, taky nikdo do nádrže nesypal uhlí pro sentinely.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.7.2025 18:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Elkára se musí počítat na reálný provoz, pokud jí chcete srovnávat.
Vaše bláboly je pouze vaše dojmologie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 21:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Taky se počítá, nebojte. Ale nepočítá s zaprděným babišistánem, kde se jede na uhlí a všichni se plácají po vaťákách, jak to zeleňákům načadili. Sorry jako, svět je někde fakt jinde.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

31.7.2025 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak uveďte statistiku, kolik procent elektroaut je provozováno čistě na elektřinu z OZE místo vašich blábolů zaprděnej ropáku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 15:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
S tutanem, který stále jen uráží, komunikovat odmítám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.8.2025 18:51 Reaguje na Pavel Hanzl
S urážkami jste začal sám, tak se tu teď nechovejte jako malý fracek.

Stejně žádnou statistiku nebo jiný zdroj pro obhajobu vašeho komentáře nemáte a tak to končí tradičně u vašeho blábolení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.7.2025 16:55 Reaguje na Michal Uhrovič
Takových článků je všude něurékom a dost často si přímo protiřečí. Ty ropácké používasjí různé finty, třeba nepočítají do pořízení a provozu auta vůbec palivo. Pak jim vyjde elkára hůř, než dýzl. Pozor na to.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.8.2025 09:53 Reaguje na Pavel Hanzl
"nepočítají do .. provozu auta .. palivo". A emise počítají z čeho?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 13:52 Reaguje na Jarka O.
Z energie na výrobu a těžby surovin. Tam je eleuto o něco horší. Jenže tuhle energii počítají zase jako čistě fosilní, přitom i Čína jede zwe 60%'na fosil, ale 40% na nízkouhlík.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 13:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Z energie na výrobu samotného stroje, pro upřesnění.
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.8.2025 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Ukažte konkrétní článek kde do provozu auta nepočítají palivo, nebo si přestaňte vymýšlet, Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 15:51 Reaguje na Emil Novák
Fakt si neukládám každou cypovinu, ale tohle tu prezentoval Miroslav Vinkler ovšem na zdrojích elektřiny. Tam vycházel nejlépe plyňák, potom uhlák a OZE byly vzadu a to za celou dobu provozu, tj. amortizace. Když jsem ho upozornil, že mu tam něco schází a je to demagogie, oháněl se nějakou ofic. zkratkou. Třeba ji znáte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.8.2025 15:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže jste si to jako obvykle vymyslel, díky za potvrzení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2025 07:38 Reaguje na Emil Novák
Zeptejte se Vinklera, ten nějak zmizel.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.8.2025 08:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebudu se ptát žádného Vinklera, já reaguji na vaše nepravdivé tvrzení, tak se za něj neschovávejte jak malé dítě.
Odpovědět
pk

pepa knotek

1.8.2025 07:44
Místo šíření bludu, že nabíjení z FVE je zadarmo, by měl ten expert raději objasnit, proč těch 400 000 zájemců nejde do autosalonu a nenakupuje, většina prodejů jde do firemních flotil. Odstavné plochy jsou plné elektroaut a kupci jsou někde zalezlí.
Odpovědět
LB

Lukas B.

1.8.2025 12:21 Reaguje na pepa knotek
přesně tak. většina elektroaut jsou
a) třetí auto do rodiny na návštěvu města a parkování v zónách
b) firemní půjčovací auto na návštěvu města a parkování
c) manažerské auto pro zaměstnance, který nemá auto jako pracovní nástroj, ale jako status symbol (a jezdí s ním z domova do práce a nazpět a nějaký byznys trip do jiného města dává bůhvíjestli dvakrát ročně)
d) lidi co neví co s penězi a bydlí v domě, kde není problém vybudovat soukromou nabíjecí infrastrukturu a nemají to na základě kalkulace, ale jako něco mezi hračkou a status symbolem
e) firemní auto pro malý pravidelný nájezd v jednosměnném provozu. typicky rozvážka pizzy nebo vnitroměstský kurýr/pošťák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.8.2025 15:56 Reaguje na Lukas B.
No, právě ten bod e) je nejdůležitější, což je asi 80% veškeré dopravy ve městě. Firma Rohlík nakupuje elkáry s výměnnými bateriemi (od nějaké české firmy s anglickým názvem na půl řádku) a jede na trojsměrný provoz.
Prakticky celá městská doprava by mohla jezdit na elektriku, obrovské plochy střech, parkovišť a dalších zpevněných ploch by se daly pokrýt panely.
Odpovědět
LB

Lukas B.

4.8.2025 09:12 Reaguje na Pavel Hanzl
rohlík na kupuje elkáry racionálně (tedy byl bych radši kdyby je nakupoval v tržním rovném prostředí bez dotací, stejně, jako se už desítky let nakupují ještěrky do klimatizovaných skladů). ale rohlík nenakupuje podivná odulá esůvéčka - nebo snad ano? a jaký je na ulicích poměr elektrických odulých esůvéček k elektrickým malým dodávkám?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 11:21 Reaguje na Lukas B.
Móda odulých suvéček je produkt arogantních ropáků, kteří si ego musí podšprajcovávat tlustým krámem, který ale všichni vidí. I když je do města silně nepraktický.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

1.8.2025 08:04
Zase je diskusia zahltená nezmyslami od PH. Určite ich nemá zmysel ani čítať, nie ešte o nich diskutovať.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.8.2025 06:57
Za 10-15 let se mění baterie. Dle typu a velikosti 8 000 - 16 000,- EUR.
Spotřeba 15 kWh / 100 km. Při ceně 7 Kč/kWh. Z domácí fotovoltaiky dobíjet jedině v létě, jindy nebývají přebytky.
Jó, to v takové Číně mají elektřinu 4x levnější, tam je elektromobil zajímavou volbou tím spíš, že jeho cenu čínská vláda na rozdíl od EU uměle nezvyšuje a proto stojí polovinu oproti ceně tady.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 11:30 Reaguje na Richard Vacek
Normální auto skutečně nevydrží v provozu 10 - 15 let, takže výměna baterie je zcela nesmyslná.
Dobíjet z domácí fve je možné běžně 3/4 roku, pokud máte systém dobře dimenzovaný - stačí mít dost panelů.
Čína fakt cenu elauta uměle nezvyšuje (stejně jak to nedělá Evropa), ale mohutně ji dotuje.
A cena elektřiny:
"Oblast Průmyslová cena elektřiny
Čína cca 2,0 – 2,6 Kč/kWh
Česko cca 3,2 – 3,4 Kč/kWh (reálné ceny)" takže žádná cha cha "čtyřnásobek" ale o možná +60%. A to u nás je dražší, než v jiných zemí EU, kde mají víc OZE.
Odpovědět
EN

Emil Novák

9.8.2025 21:34 Reaguje na Pavel Hanzl
1) "Normální auto" vydrží v provozu výrazně víc než 10 - 15 let.
2) Pokud dobíjíte auto 3/4 roku, znamená to že 1/4 roku máte značné přebytky s mizernou hodnotou.
3) Není to tak dávno, co jste se tu oháněl cenami z Globalpetrolprices. Tam je pro Čínu uvedená cena 0.076 $/kWh a pro ČR 0.352 $/kWh, takže žádných "možná +60%".
4) A taky je u nás levnější než "v jiných zemí EU, kde mají víc OZE", jste zapomněl v tom svém demagogickém výkřiku dodat. Protože nejdražší je v Německu a Dánsku, kde mají OZE mnohem víc než v ČR. Vysoký podíl OZE totiž koncové ceny elektřiny nesnižuje ale spíš naopak zvyšuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2025 09:23 Reaguje na Emil Novák
ad 1) Pokud byste jezdil ročně víc, jak třeba 40 tisíc km, tak za volantem strávíte většinu pracovního času. Což v hodně profesích normální je, ale pořád je to menšina. To znamená za 10 let najezdíte 400, za 15 let 600 tisíc km a to je KAŽDÉ auto zralé do šrotu. A baterie tohle vydrží - teda dle údajů více výrobců.
adf 2). Nerozumím. 1/4 roku musím nabíjet ze sítě, z veřejné nabíječky nebo v práci, ale vyšší výkon, nespotřebovaný na auto, mi jde do domácnosti a tak musím i v zimě dokupovat minimum. A v létě přetoky prodám zalevno, stejně jako dnes.
ad 3) ceny se mění a tohle mi našla AI.
ad 4) pořád mi tlačí neo hlavy, že u nás je nejdražší cena elektřiny "per capita" a máme nejméně oze z celé EU. Takže ta korelace je zcela logická.
Já vím, v těchto zemích mají i energetici násobné platy jak u nás, vyšší ceny nemovitostí, daně, byrokracie atd. atd., samotné OZE vyrábí velmi levně.
Odpovědět
EN

Emil Novák

10.8.2025 11:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Ad 1) Ne, Hanzle, za 10 let není ŽÁDNÉ normální auto zralé do šrotu, pokud s ním nejezdíte jako prase. Vaše jako obvykle scestné dojmy vyvrací statistika, která říká že průměrné, opakuji PRŮMĚRNÉ stáří automobilu v ČR je více než 16, slovy ŠESTNÁCT let.
Ad 2) To mě vůbec nepřekvapuje, že nerozumíte, ale nic to nemění na tom, že pokud vám fotovoltaika v přechodném období stačí pokrýt provoz elektromobilu, v nejlepších 3-4 měsících máte nevyhnutelně obrovské přebytky s mizernou hodnotou.
Ad 3) Že vám něco našla AI je úplně irelevanantí, AI často najde úplné nesmysly, zvlášť když je lidé jako vy chrlí po tunách, aniž by si byli jakkoliv schopní ověřit co vlastně píší.
Ad 4) Že vám někdo něco tlačí do hlavy opět vůbec neznamená že je to pravda. Že byste přestal papouškovat to co vám někdo tlačí do hlavy, a místo toho si zjistil skutečný stav, to vás nenapadlo? Kromě toho že to tedy není pravda, korelace se neurčuje z jedné hodnoty. K té byste musel mít dostatečné velký statistický soubor, který zjevně nemáte.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist