Itálie schválila nové opatření na podporu prodeje elektromobilů
8.8.2025 20:46
(ČTK)
Itálie schválila nové subvence za téměř 600 milionů eur (zhruba 14,7 miliardy Kč) na nákup elektromobilů. Oznámilo to italské ministerstvo životního prostředí a energetiky. Podmínkou pro získání podpory je sešrotovat automobil se spalovacím motorem s emisní normou Euro 5 a nižší, uvedla agentura Reuters.
Ministerstvo v rámci toho programu poskytne na nákup elektromobilu příspěvek až 10 000 eur (244 500 Kč) jednotlivcům a až 20 000 eur (489 000 Kč) malým firmám. Tento příspěvek může pokrýt až 30 procent kupní ceny elektromobilu.
reklama
Italská vláda bude tyto subvence financovat z fondu Evropské unie na obnovu ekonomik zasažených koronavirovou krizí. Subvence budou omezeny na jednotlivce a firmy ve větších městských oblastech s cílem snížit znečištění a zlepšit kvalitu ovzduší.
Poptávka po elektromobilech v Evropě zaostává za očekáváním, zejména kvůli vysoké pořizovací ceně vozů a nedostatku dobíjecích stanic. V Itálii se automobily s čistě elektrickým pohonem v červnu na celkovém prodeji nových osobních vozů podílely šesti procenty, zatímco v celé Evropské unii to bylo přes 15 procent, píše Reuters.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (16)
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 08:05Itálie by mohla být lídram v elmobilitě, má na to daleko příznivější podmínky, než třeba sever. Hustá městská zástavba a dost slunečního svitu právě elmobilitě vyhovuje. Jenže Itálie je blokována v rozvoji obrovským státním dluhem, který nám příští vláda taky naordinuje.
Odpovědět
RV
Richard Vacek
9.8.2025 09:16 Reaguje na Pavel HanzlCo má státní dluh společného s tím, jestli se člověk rozhodne pořídit elektromobil nebo auto na klasický pohon?
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 11:09 Reaguje na Richard VacekKvalitní infrastruktura, což je starost státu a taky pomáhaní dotační programy. Jak na střešní fve, tak i na elkáry. Skutečně to není dost tržní, ale dnešní svět je stavěn na výrazné státní investice i do oblastí, které jsou dost privátní. Jako příklad je možno uvést Čínu. Proč nás drtí právě v hi-technologiích?
Odpovědět
HH
Honza Honza
9.8.2025 14:26 Reaguje na Pavel HanzlNe, dotace by měly být na to, aby elektroauta byla výhodná, aby je lidi samy chtěli- nabíječky, levná elektřina, ekologie=recyklace, obnova baterie.
Čína na svůj autoritářský nedemokratický = umělý systém taky může doject. Dojeli na to všichni nedemokrati před ní, Čína bude výjimka?
Odpovědět
Čína na svůj autoritářský nedemokratický = umělý systém taky může doject. Dojeli na to všichni nedemokrati před ní, Čína bude výjimka?
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 17:27 Reaguje na Honza HonzaTaky ty dotace se k tomu používají a funguje to, ovšem ne v našem ropákistánu. Na co dojecte Čajna, nebo nedojecte, to fakt netuším.
Odpovědět
HH
Honza Honza
9.8.2025 18:28 Reaguje na Pavel HanzlDotace v Číně se používají i na zlevnění výrobků. Říká se tomu dumpigové ceny, jako reklama: kupte si to, uvidíte, že je to dobré a ostatní to koupí taky. Používá se to běžně na Západě, patrně i korejská naše JE Dukovany je za dumpingovou cenu.
Ale nesmí se to přehánět, proto taky se proti tomu bojuje, jsou na to zákony.
No a pro autoritářský mafiánský režim žádné zákony neplatí, tak je dočasně ve výhodě.
Na co dojede bezpochyby Čína? Na to, že není liberální, že je to umělý systém. Ale umělé přebyrokratizované, předotované systémy jsou i u nás, také EU na to dojede.
Třeba se tam vzbouří sami Číňani.
Prostě bez svobody, volného trhu, liberalizmu nic dlouhodobě fungovat nemůže.
Odpovědět
Ale nesmí se to přehánět, proto taky se proti tomu bojuje, jsou na to zákony.
No a pro autoritářský mafiánský režim žádné zákony neplatí, tak je dočasně ve výhodě.
Na co dojede bezpochyby Čína? Na to, že není liberální, že je to umělý systém. Ale umělé přebyrokratizované, předotované systémy jsou i u nás, také EU na to dojede.
Třeba se tam vzbouří sami Číňani.
Prostě bez svobody, volného trhu, liberalizmu nic dlouhodobě fungovat nemůže.
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 20:45 Reaguje na Honza Honzakdybyste se podíval do historie, tak zjistíte, že za asi 8 tisíc let lidských civilizací je tahle svoboda jen neptrný zlomek a nikdo nepíše, že může trvat déle.
"Tento jev Cicero pojmenoval jako ANAKYKLOSIS. Je to teorie, kdy se královská vláda mění v tyranii, ta pak v aristokracii, která je přemožena oligarchií. Oligarchii přemáhá demokracie a hned po ní přichází ochlokracie (vláda lůzy). Po ochlokracii je opět nastolená monarchie."
A my jsme zatím v demokraci a po podzimních volbách nastupuje ochlokracie. A ta se velmi rychle změní v tyranii.
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 22:06 Reaguje na Honza HonzaDumping je cena nižší, než jsou náklady. a KHNP to asi dělat nebude, nemá jediný důvod. A Frantíci vysírají jen proto, že jsou dost neschopní a drazí (jejich poslední projekty fakt neoslňují) a mysleli si, že nový boom evropských jaderek budou šéfovat sami.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 22:08 Reaguje na Honza HonzaŽádní Číňani se nevzbouří ani omylem, jsou to ovce po desítky až stovky generací a dnes na ně nasadili sociální kredit, což je horší totalita, než Orwellův rok 1984.
Odpovědět
RV
Richard Vacek
9.8.2025 16:14 Reaguje na Pavel HanzlKvalitní infrastrukturu benzínových stanic tady nezajistil stát, ale podnikatelé, kteří se rozhodli své peníze do tohoto podnikání vložit.
A proč je Čína v čele? Protože ji řídí kompetentní politici.
Odpovědět
A proč je Čína v čele? Protože ji řídí kompetentní politici.
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 17:25 Reaguje na Richard VacekMuhehehheheh čínští, zkorumpovaní bafuňáři jsou nějací cha cha prudce "kompetentní"? Fakt?
Celé je to postavené na nakradených patentech ze Západu a otrocké práci desítek (stovek?) miliónů lidí a šéfují to manažeři vystudovaní na nejlepších amerických universitách!! "Kdo to dnes má?" říkával Jyrka Plyskéř.
Odpovědět
Celé je to postavené na nakradených patentech ze Západu a otrocké práci desítek (stovek?) miliónů lidí a šéfují to manažeři vystudovaní na nejlepších amerických universitách!! "Kdo to dnes má?" říkával Jyrka Plyskéř.
RV
Richard Vacek
9.8.2025 19:22 Reaguje na Pavel Hanzl? Pravděpodobně nevíte, že Čína už řadu let podává nejvíc patentů.
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Intellectual_Property_Indicators
Politici, kteří ji řídí, mají vzdělání z těch nejlepších univerzit - dnes to znamená nejen amerických, ale hlavně těch čínských, které opět řadu let tvoří světovou špičku. Můžete si v odkazu chvíli hrát a porovnávat si Čínu třeba s Amerikou abyste věděl, jak to dnes vypadá:
https://techtracker.aspi.org.au/
Odpovědět
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Intellectual_Property_Indicators
Politici, kteří ji řídí, mají vzdělání z těch nejlepších univerzit - dnes to znamená nejen amerických, ale hlavně těch čínských, které opět řadu let tvoří světovou špičku. Můžete si v odkazu chvíli hrát a porovnávat si Čínu třeba s Amerikou abyste věděl, jak to dnes vypadá:
https://techtracker.aspi.org.au/
PH
Pavel Hanzl
9.8.2025 20:37 Reaguje na Richard VacekPíšu, že je to celé postavené na tomhle, to byly základy a fundament a oni z toho dokázali vytřískat maximum a dnes jsou skutečně na špičce. Velmi jim pomohl Henry Kissinger, který vymyslel přímo trumpistickou cypovinu, že tím vrazí klín mezi Čínu a Rusko. Což samozřejmě dopadlo jak dycky a dnes Trump nepůsobí nejen jako agent Krasnov, ale i Číňan, bo USA posílá totálně kednu.
Odpovědět
BM
Břetislav Machaček
10.8.2025 16:24Nejen Itálie, ale celá EU dojede na nesmysly s dotováním něčeho, co není
konkurenceschopné kvůli předčasnému uvedení do praxe. Auta se spalovacími
motory nekonkurovaly zpočátku koňským potahů, ale postupně se zdokonalovaly
a zlevňovaly. EU jde ale cestou urychlení přechodu na elektromobilitu i za cenu dotací. Je to stejné jako dotovat chov dobytka v Alpách a rušit chovy
tam, kde jsou ekonomicky výhodné pouze proto, aby nekonkurovaly Milkám!
A to vše na dluh, který není z čeho splácet, když jsme stále méně schopni
konkurovat těm, co uměle nedeformují ekonomiku. Vedení EU je ale slepé a
hluché, protože je zaháčkováno na těch uspěchaných nových technologiích.
Odtamtud dotační vítr doslova fičí a pokud tam budou stále totéž vedení,
tak to nedopadne dobře. Bez dotací si své místo najdou elkáry nakonec
taky, až budou levnější a dokonalejší co do výdrže baterií atd.
Dotace sice podpoří výrobu a prodej, ale důvěru spotřebitelů si musí
elektromobily získat lepší konkurenceschopností vůči spalovákům.
Odpovědět
konkurenceschopné kvůli předčasnému uvedení do praxe. Auta se spalovacími
motory nekonkurovaly zpočátku koňským potahů, ale postupně se zdokonalovaly
a zlevňovaly. EU jde ale cestou urychlení přechodu na elektromobilitu i za cenu dotací. Je to stejné jako dotovat chov dobytka v Alpách a rušit chovy
tam, kde jsou ekonomicky výhodné pouze proto, aby nekonkurovaly Milkám!
A to vše na dluh, který není z čeho splácet, když jsme stále méně schopni
konkurovat těm, co uměle nedeformují ekonomiku. Vedení EU je ale slepé a
hluché, protože je zaháčkováno na těch uspěchaných nových technologiích.
Odtamtud dotační vítr doslova fičí a pokud tam budou stále totéž vedení,
tak to nedopadne dobře. Bez dotací si své místo najdou elkáry nakonec
taky, až budou levnější a dokonalejší co do výdrže baterií atd.
Dotace sice podpoří výrobu a prodej, ale důvěru spotřebitelů si musí
elektromobily získat lepší konkurenceschopností vůči spalovákům.
PH
Pavel Hanzl
19.8.2025 19:36 Reaguje na Břetislav MachačekPořád jste si nevšiml, že Čína právě mohutnými dotacemi do technologií OZE velmi zbohatla a stala se lídrem trhu, že? Doporučuji méně plkat dezolátní plky a více si všímat.
Odpovědět
RČ
Radek Čuda
11.8.2025 11:05"Italská vláda bude tyto subvence financovat z fondu Evropské unie na obnovu ekonomik zasažených koronavirovou krizí. "
Emobilitou proti covidu ... tak zase nutno uznat, že tohle je originální:-).
Jinak další příklad toho, jak ten dotační EU-socialismus funguje.
Odpovědět
Emobilitou proti covidu ... tak zase nutno uznat, že tohle je originální:-).
Jinak další příklad toho, jak ten dotační EU-socialismus funguje.


Gartner: Počet elektromobilů ve světě by se měl příští rok zvýšit o 30 procent
Zavedení vodíkových autobusů u Mníšku se zpozdí kvůli dodávce technologie
Prodej hybridů do října vzrostl téměř o třetinu na 55 116 aut