Izraelec vyrobil městské kolo z papírové lepenky, uveze 140 kg
První semínko nápadu se v hlavě Izhara Gafniho usadilo, když se v jednom cykloobchodě doslechl o chlapíkovi, který si z lepenky vyrobil kanoi. Kolegové inženýři jej od nápadu použít na jízdní kolo lepenku odrazovali. Jeho manželka ho ale kvůli zachování rodinného klidu pošťouchla, aby takové kolo zkusil vyrobit.
První prototyp podle vlastních slov Gafniho vypadalo spíš jako lepenková krabice na kolech. Poslední model plně funkčního kola vypadá jako trochu zvláštní, přesto ale běžné kolo.
Podle Gafniho kolo uveze až 140 kilogramů a je voděodolný. Prodejní cena bude kolem 60 dolarů (cca 1200 Kč) nebo 90 dolarů (cca 1800 Kč) u modelu vybaveného přídavným motorkem.
Využít k výrobě kola netradiční materiály nenapadlo jen izraelského inženýra. Juan Muzzi rozjel v Brazílii výrobu kol z recyklovaných PET lahví.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Moc sympatické - 10. 9. 2012 - thrJenže informace o ceně materiálu je celkem nepodstatná u jakéhokoli výrobku, podstatné je právě to, jak to lze reálně vyrábět. A v případě tohoto kola si dovolím tvrdit, že bude dost značný problém právě s tím, jak to dostat na rozumnou sériovost atd.Mimochodem bych dost polemizoval i s tou cenou materiálu, ona jedna věc je výroba jednoho kusu, kdy lepenku najdu z odpadu, ale když jich budu chtít 100, tak už mám dost značné pochybnosti o udržitelnosti vyhledávání lepenky "v odpadu", minimálně by to zase byla spousta práce a nákladů. Spíš ale pro udržení kvality bude nutno lepenku vyrábět na zakázku (klidně z recyklovaných materiálů, to problém nebude). Ale to jsme zase u té ekologičnosti - je trochu rozdíl mezi dopadem, když se kolo vyrobí přímo z odpadu a mezi tím, jak by to dopadlo reálně. Opakuji, jako nápadu tomu dávám palec nahoru a vysloveně se mi to líbí, ale rozvíjet kolem toho toho teorie typu "make cycling even greener" si dovolím označit v lepším případě za naivitu, v horším spíše za vypočítavost... |