Jihokorejská loděnice postavila první kontejnerovou loď na LNG
18.9.2020 01:52 | SOUL
(ČTK)
Jihokorejská loděnice Hyundai Samho Heavy Industries oznámila, že dodala první velkou kontejnerovou loď na světě, kterou pohání zkapalněný zemní plyn (LNG). Námořní doprava je pod tlakem ohledně snižování emisí uhlíku, upozornila agentura Reuters. Tento rok byla zavedena nová pravidla, která se týkají obsahu síry v lodních palivech. Poptávka po dopravních a výletních lodích poháněných LNG se proto zvyšuje.
reklama
Jihokorejská společnost loď postavila pro singapurskou dopravní firmu Eastern Pacific Shipping, která si obdobných plavidel v dubnu 2018 objednala šest. Poslední z nich by měl jihokorejský výrobce dodat ve třetím čtvrtletí 2022.
Kapacita lodi je 14.800 TEU, což je standardizovaná jednotka pro objem kontejnerové přepravy. TEU je zkratka anglického twenty-foot equivalent unit a jeden TEU odpovídá objemu standardního kontejneru délky 20 stop (6,1 metru).
Hyundai Samho je divizí společnosti Korea Shipbuilding & Offshore Engineering.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
PH
Pavel Hanzl
18.9.2020 07:13To je dobrá zpráva, Evropský Green deal je inspirací pro celý svět a je to jediný známý púostup, jak bojovat s klimatickou tragédií. Doufejme, že se to stihne.
Odpovědět
JD
Jiří Daneš
18.9.2020 12:29Výborná zpráva,až na to, že LNG - zkapalněný zemní plyn je zase jen směs uhlovodíků (je směsí plynných alkanů methanu (CH4), ethanu (C2H6), propanu (C3H8) a butanu (C4H10), který má sice při spalování nejmenší podíl CO2 na jednotku uvolněné energie, ale to je víc než plně kompenzováno značnou spotřebou energie při jeho stlačování, protože obsahuje převážně těžko zkapalnitelný metan. Takže celkové exhalace CO2 při využívání zkapalněného, jsou logicky o dost vyšší, než při spalování nezkapalněného zemního plynu.
Žádná dobrá zpráva.
Odpovědět
Žádná dobrá zpráva.
PH
Pavel Hanzl
18.9.2020 18:46 Reaguje na Jiří DanešVždycky se předpokládá, že energie spotřebovaná na stlačování a zkapalňování se bere z uhlí. Na to je přece možné s výhodou používat právě FVE. Natlačím tolik, kolik mi dávají panely a večer jdu domů. Navíc se tyhle stroje můžou bez problémů pohánět syntetickým palivem, což je prakticky celé OZE.
Odpovědět