https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lide-protestovali-proti-obsazeni-resortu-zivotniho-prostredi-motoristy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lidé protestovali proti obsazení resortu životního prostředí Motoristy

19.10.2025 18:35 | PRAHA (ČTK)
Zdroj | Re-set
Tisíce lidí se sešly na Hradčanském náměstí v Praze, aby protestovaly proti obsazení ministerstva životního prostředí ve vznikající vládě Motoristy. Motoristé podle demonstrantů popírají vědecká fakta o klimatické krizi a jejich dosazení do čela resortu by ohrozilo ochranu české přírody. Organizátoři na demonstraci také vyzvali prezidenta Petra Pavla, aby jmenování kandidáta Motoristů na ministra odmítl. Demonstraci svolalo několik ekologických a občanských iniciativ.
 
Protestující vyvěsili na náměstí velký plakát s nápisem Zachraňme ministerstvo životního prostředí. Další účastníci měli bannery s nápisy jako "Planeta hoří, Macinka griluje", nebo "Choose eco, not ego". "Nesouhlasíme s tím, aby ministerstvo životního prostředí vedl člověk, který k tomu nemá žádnou kompetenci ani vzdělání," uvedla jedna z organizátorek.

Možný kandidát na ministra za Motoristy, jejich předseda Petr Macinka, už dříve dnešní demonstraci označil za snahu přepisovat výsledky voleb a obavy ekologů odmítá. Demonstranti dnes opakovaně hlasitě skandovali "Macinku nechceme".

Proti zpochybňování výsledků voleb demonstranty se vymezila například Martina Franková z katedry práva životního prostředí Právnické fakulty Univerzity Karlovy. "Respektujeme vyjednávání o vládní koalici, nicméně aktéři se pohybují na hřišti s jasně vymezenými hranicemi danými ústavním právem, a je právem občanů upozorňovat na tyto linie a riziko jejich překročení," řekla na demonstraci Franková. Politická strana, která nechápe, že kvalita životního prostředí určuje kvalitu lidského života, dává podle ní najevo, že nehodlá naplňovat ústavně zakotvenou ochranu životního prostředí.

Organizátoři dnes vyzvali předsedu ANO Andreje Babiše, který vyjednává o možné koaliční vládě s SPD a Motoristy, aby nenavrhoval do čela resortu nikoho, kdo by ve funkci škodil ochraně přírody. Zároveň vyzvali Petra Pavla, aby nejmenoval člověka, jehož cílem by bylo ochranu životního prostředí paralyzovat. Pavel podle ekologických organizací musí při jmenování trvat na důvěryhodném kandidátovi, jemuž jde o životního prostředí, opírá se o aktuální vědecké poznatky, a který nebude usilovat o snižování již existujících klimatických standardů.

Protestující také upozornili na vazby Motoristů na Institut Václava Klause, jehož mluvčím byl Macinka do zvolení poslancem. "Lidé, kteří se dnes na ministerstvo tlačí, jsou placeni a podporováni lidmi, kteří bojují za to, aby se v ČR dál těžilo hnědé uhlí, rušily se chráněné krajinné oblasti a za další nebezpečné kroky pro tuto zemi," uvedli organizátoři.

Výhrady k obsazení MŽP projevily vedle ekologických organizací stovky vědců a tisíce studentů v otevřených dopisech. Program Motoristů je podle ředitelky Zeleného kruhu Petry Kolínské nejvíc protizelený ze všech stran a je založený na negaci kroků prospěšných životnímu prostředí.

Ekologové upozornili například na to, že Motoristé ve svém programu plánují zrušení dotačních programů pro domácnosti, jako je Nová zelená úsporám či tvz. kotlíkové dotace. Chtějí podle nich také opustit princip bezzásahovosti, který je důležitým bodem v ochraně národních parků.

Macinka v minulosti uvedl, že pokud by se Motoristé dostali do vlády, "poteče zelená krev". Program strany klade důraz na levnější paliva a energie a fosilní zdroje jsou podle nich nenahraditelné. Nechtějí podporovat rozvoj obnovitelných zdrojů energie. Uvádí, že současný stav resortu vnímají jako překážku pro rozvoj českého průmyslu. Chtějí také odmítnout přijetí rozšířeného systému emisních povolenek EU ETS 2, který by zahrnoval silniční dopravu a vytápění.

Ekologové se v kvůli kandidatuře Motoristů sešli s Babišem již v pátek. Babiš jim údajně řekl, že jejich obavy chápe, ale že v tuto chvíli nemůže zařídit, aby resort vedl někdo jiný. Na tiskové konferenci pak Babiš označil požadavky na odebrání MŽP Motoristům za nesmyslné.

K demonstracím za důvěryhodného a kompetentního ministra životního prostředí se podle organizátorů přidá také Brno, kde se protest uskuteční ve středu 22. října od 17:00 na Náměstí Svobody.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (125)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

19.10.2025 19:10
No jo Praha. Někdo by protestujícím měl vysvětlit, že žádný pirát ani zelený ministrem nebude, protože prohráli volby. A protože v Praze jsou lidé chytří, tak to zajisté pochopí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.10.2025 19:37 Reaguje na Richard Vacek
Pokud prezident nejmenuje navrženou vládu budoucím premiérem, podají na něj kompetenční žalobu, tedy protesty v této době je totální nesmysl.
Když Zeman nechtěl schválit kandidáty které navrhl před čtyřmi roky Fiala, byli protestující kde?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 19:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Občanská společnost se neskládá z fanoušků dýzláků, fašounů a komárů, ta bojuje za demokracii.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

19.10.2025 20:02 Reaguje na Pavel Hanzl
+1
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.10.2025 20:10 Reaguje na Pavel Hanzl
to se pletete v této fázi dělají nejen zbytečný humbuk, ale taky opovrhují demokracií, dělby moci a práva vládnout po té, co získali deklarovanou většinu.

Odpovědět
su

19.10.2025 21:05 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Cože?? Jako že, těch 6-7% je deklarovaná většina??? A strana, která dostala tak mizerný počet hlasů bude rozhodovat o životě těch zbylých 94 %, kteří je nevolili??? Nooo...tomu říkám demokracie......
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 22:09
Pekarová o někom rozhoduje? Ona někde spouští "zelenou krev"? Ona blokuje miliónové projekty a ruší sociálky pro statisíce lidí, Fakt?
Odpovědět
su

19.10.2025 22:54
A ona je a nebo byla Pekarová nějaká ministrině něčeho????
Odpovědět

Radek Čuda

21.10.2025 11:15 Reaguje na
No, tak zase na férovku ... měla být ... počítalo se s ní na MPSV ... ale řekla, že to dělat nebude a že raději bude sedět v PS.
Pak se chvíli řešila Richterová, ale než se k něčemu dobrali, tak ta udělala to samé co MPA.
Na Jurečku ten resort v podstatě zbyl z nouze, on ho sám původně taky nechtěl.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

20.10.2025 06:47 Reaguje na
vaše otázky jsou nesmyslné a hloupé. Oni tam neprotestovali proti 6-7% ale to, že je součástí koalice, která deklarujue většinu, tedy podíl na vládě a vládnutí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.10.2025 20:13 Reaguje na Pavel Hanzl
mají nezcizitelné právo vládnout, dostali mandát od voličů, tak jednoduché to je. To ostatní je jen váš výtvor.
Odpovědět
su

19.10.2025 21:15 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Však mandát dostali, mohou sedět v poslanecké sněmovně. To je jediný legitimní výsledek voleb. Ale nikde v žádném zákoně není uvedeno, že musí mít nějaká ministerstva. Mají prostě jen obrovské štěstí, že se Babiš rozhádal s ostatními stranami, které s ním nechtějí vládu sestavit. Takhle Babišovi nezbývá než se obrátit na extrémisty jako jsou SPD a Motoristé - sobě (už ten název napovídá, že jim nejde o lidi, ale jenom o jejich vlastní teřichy - proboha, takovej pitomej název). A to svědčí jen o tom v jakých sra*kách je naše celá politická garnitura. No a když se do vlády dostanou extrémisté, pak se není co divit, že lidi prostě budou demonstrovat.
Odpovědět
su

19.10.2025 21:53
Ne, myslím Motoristé sobě (ale název Piráti taky nestojí za nic).
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:44 Reaguje na
No a o tom to je. S velkouzenářem jít do holportu strany bývalé 5K nechcou ... ani s ním jít do vlády, ani podpořit jeho menšinovou ... tak holt mohou jen čučet, jak se domluví s těmi ostatnímu.

Jo kdyby řekli, že když dá Bába na MŽP třeba Brabce ... na toho se furt odvolávají jak byl ok ... tak podpoří vznik menšinové vlády ANO, tak už by byla karta. A Bába by o tom musel min přemýšlet.

Ale takhle?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

19.10.2025 20:28 Reaguje na Pavel Hanzl
I pro "občanskou společnost" by měli být výsledky voleb svaté. To co tady několik posledních voleb ( sněmovní, presidentská volba) převádíme, přestává být demokracii a začíná to koketovat s anarchií. Jak momentálně ta vaše " občanská společnost" bojuje za tu demokracii, pane Hanzl? Popírání výsledků voleb není demokracie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 08:49 Reaguje na Jarek Schindler
Demokracie je dlouhodobě budovaný systém a musí mít v sobě zabudovány obranné prvky proti módám, krátkodobým výstřelkům demagogů a jiných prodavačů deště, kteří dokážou krátkodobě ovládnout veřejné míněmí.
(Proto je poškození demokracie třeba všeobecné referendum, to jen na okraj)
Proto je v každé demokracie zabudován systém brzd a protivah, proto se volí do různě dlouhých mandátů Parlament, Senát i president, kraje i obce atd.
A proto je taky velmi důležitá občanská společnost, která vychovává občany k demokracii a taky se dokáže účinně ozvat, když politici provádí prasárny, i když jsou řádně zvolení.
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:47 Reaguje na Pavel Hanzl
"Proto je poškození demokracie třeba všeobecné referendum, to jen na okraj)"

Takže když bylo 2004 referendum o vstupu EU, tak se jednalo o porušení demokracie?

Demokracie podle Hanzla ... no nazdar.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:24 Reaguje na Radek Čuda
v principu ano. Dopadlo ale dobře, takže se ten negativ neprojevil.
Co by se stalo bez referenda? Všechny tehdejší politické strany, kromě komunistů, slibovaly vstup do EU, takže bychom tam vstoupili tak, jako tak.
Co by se ale dělo kdyby bylo referndum o rozdělení ČSFR? Na Slovensku pro rozdělení, v Čechách proti. Tož mudrujte.
Odpovědět

Radek Čuda

22.10.2025 16:17 Reaguje na Pavel Hanzl
To záleží jakby se to referendum vypsalo, ne:-)? To tak u referend bývá ... pro vás zjevně překvapivě:-).

Jinak mne vždy hrozně baví jak lepšolidé jako vy mají bobky z toho, muset so svých názorech přesvědčit nejširší veřejnost a nechat ji o něčem rozhodovat:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:39 Reaguje na Radek Čuda
Lepšolidé totiž ví, že lidi přesvědčíte najlépe tak, že jim slíbíte modré z nebe. To dělají populisti pořád, ale problém je, když se podle toho musí konat. A po vobách se na to všichni vymastí, ale v referendu to už nejde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 19:55 Reaguje na Richard Vacek
Nemusí to být ani zelený pirát ani ekoterorista, ale musí to být člověk, který má ekologické vzdělání, má vztah k přírodě a je dobrý manažer. Už se osvědčil v nějaké vedoucí funkci a to Macinka rozhodně není. Co teda je? Vystudovaný politolog, který dělal podržtašku Klausovi a má ropácké názory.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

19.10.2025 20:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak mají protestující požadovat aby o ministrech rozhodovala ulice a ne premiér. Obvyklý systém demokracie se jim nezamlouvá a klidně mohou požadovat jeho změnu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 08:51 Reaguje na Richard Vacek
NE. Rozhodovat musí premiér a schvaluje to Sněmovna. Ale lidé můžou (a spíš musí) premiérovi připomenout, aby se držel svých povinností. Demokracie není, že občan hodí jednou za 4 roky lístek a pak drží hubu a krok.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2025 21:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, ještě nedávno jste tvrdil, že ministr nemusí mít vzdělání nebo zkušenosti v oboru, které jako ministr bude řídit a že mu stačí pouze poradci.

Klasika, Hanzlova ideologie v praxi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 22:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Kecy v kleci. Ministr nemusí být kovaný odborník z toho oboru, ale musí o něm mít páru a musí být manažer a mít dobré poradce. Hlavně nesmí být dezolát, který má za cíl to ministerstvo zničit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2025 07:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Kecy k kleci, ale vaše.

Respektive jste potvrdil můj příspěvek a vyvrátil ten svůj předchozí.
Tak že tu pouze předvádíte svůj ideologický hnojomet.
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
"musí to být člověk, který má ekologické vzdělání, ... "

Třeba Hladík;-)))
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.10.2025 19:33
Nechápu, proč protestují na Hradčanském náměstí? to Graubnera určitě zajímá.

Jsou snad úplně na odpis. To jsou už jsou předem tak vystresovaný?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.10.2025 21:36 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:50 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Protože vám to nemyslí politicky ... je to u Hradu, to vypadá dobře, a Hradčanský je malý, takže to pak vypadá, že je jich hafo ...

Na Letný by to v tomhle počtu fakt nebylo ono;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 19:49
Kdo je to dezolát? Macinka.
Proč?
Dezolát je destruktor, který ničí systém, na který dosáhne.
Na co máme Ministerstvo životního prstředí?
Stará se o krajinu, celé životní prostředí (a tím životní úroveň lid), chrání ji před davastujícím vlivem naší civilizace.
Macinka už předem hlásí, že jej zdevastuje, že poteče zelená krev. Chce zrušit (nebo silně omezit ochranu národnáních parků a CHKO, chce zrušit financování ekologických staveb i opatření. MŽP podporuje chudší lidi, aby se mohli vyrovnat s cenami energií - to se jmenuje Zelená úsporám, on to taky zruší. Chce zrušit podporu OZE, chce odmítnout ETS2 i ETS1, výhledově chce zrušit grýndýl.
Tj. prakticky zrušit celé ministerstvo, škody jenom v penězích by se čítaly ve stamiliardách, škody na přírodě, na reputaci ČR atd. se vyčíslit nedá.
Naprosto šílený nápad.
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Prakticky nic z toho nemůže udělat bez změny legislativy, takže si vyměňte plíny a přestaňte plašit, nebo večer neusnete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:27 Reaguje na Radek Čuda
Ále může, to byste se divil. Babiš si nahrabal desítky miliard zcela proti zákonu a jen se směje, když mu soud nařídil vše vrátit.
Odpovědět
JV

Jarmil Vepřek

27.10.2025 05:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Mluvíte nesmysly.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

19.10.2025 20:08

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
AL

Alena Lyskova

19.10.2025 20:21
Vážení, máme po volbách, pokud jste splnili svoji povinost a odevzdali svůj hlas, máte splněno. Nyní je na tahu Babiš se svými koaličními partnery.
Neziskovky a aktivisté ať se uklidní a co se týče novinářů, ti mohli zveřejnit svoje kompro na Turka před volbami. Stejně si myslím, že by to bylo k ničemu.
Filip je ikona, která dostala nemalé preferenční hlasy a v demokracii má právo ukázat zda umí splnit voličům co jim slíbil před volbami.
Zelená ideologie škodí kde může, je na čase aby s nimi někdo udělal pořádek. Poslal je tam kam patří.
Filipe nevolila jsem tě ale nyní tě podporuji. Potrefené husy ať si kejhají. Voliči si tě vybrali máš právo být ministrem zahraníčí pokud tě premier navrhne. Pokud tě Babiš podrazí bude se z toho těžko vyviňovat.
Tvoje přešlapy byly stejně jak u pána prezidenta Petra Pavla jen mladická nerozvážnost.
Stejný metr Všem. Novináři deníku N věnujte se jiným aférám které jsou pro národ větším rizikem. Korupce, spolupráce s mafii, tunely ve zdravotnictví atd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 20:45 Reaguje na Alena Lyskova
Voliči si tě vybrali máš právo být ministrem zahraníčí ...voliči nevolí ministra zahraničí, ani tohle nevíte?
Ale voliči si zvolili neblahé paměti Klementa Gottwalda i Adolfa Hitlera, pokud to nevíte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 11:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano zvolili. A proč? Podle mého proto, že ti předchozí politici nebyli dost dobří. To je zjevně i ten náš současný případ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:29 Reaguje na Jiří Svoboda
Zato Hitler a Gottwald byli lepší? Určitě? Zkuste to říci někomu v Německu i po celé Evropě.
Navíc Lipavský je velmi dobrý, stačí se podívat na naši pozici v EU, to je hlavně jeho práce.
Odpovědět

Radek Čuda

22.10.2025 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Lipavský je úplně skvělý ... hlavně je takový názorově pružný ... mohl by si ke jménu přidat Iškariotský;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:53 Reaguje na Radek Čuda
Jaké názory nějak prudce měnil? Napište, nevím o tom.
Odpovědět
JV

Jarmil Vepřek

27.10.2025 05:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Lipavský je pouze figurka plnící rozkazy pana Fialy. A my máme dobrou pozici v EU?
Kde je ta EU, pro kterou jsme hlasovali?
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Voliči by si Klému nezvolili, kdyby někdo nepřišel s tím skvělým nápadem s Národná frontou a zákazem některých stran.

A Eda Benešů to odkýval, takže ...

Takže problém nebyl v tom, že by se Kléma dostal k veslu, protože to voliči chtěli, ale proto, že se mu povedlo zařídit, aby velká část voličů nemohla koho chtěli.
A Ádou to bylo to samé ...

A nevím jak v Brně, tam je třeba jinej svět, ale taková situace min v Práglu nenastala.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:31 Reaguje na Radek Čuda
Hitlera zvolili v normálních volbách a Kléma dostal 40% hlasů, tak čemu se čemu? Že
Odpovědět

Radek Čuda

22.10.2025 16:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy mi hodláte tvrdit, že v 46 byla u nás svobodná politická soutěž? To myslíte opravdu vážně?

U Říše platí to samé, stačí si něco přečíst o tom, co byl Dekret o požáru Říšského sněmu a následující Zmocňovací zákon.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:42 Reaguje na Radek Čuda
Úplně svobodná nebyla, ale stejně to lidé komárům naházeli. Velmi podobně to bylo v Rakousku i ve Finsku, ale tam to dokázali zvládnout, zatímco u nás to Beneš zdupal zcela totálně.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.10.2025 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte podpořit referendum. Pak se oslabí zastupitelská demokracie a posílí hlas lidu. Nechápu jak na jednu stranu velebíte zastupitelskou demokracii a na straně druhé tady spíláte tomu, když vítězové voleb za vás v zastoupení vybírají ministry.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:34 Reaguje na Richard Vacek
Mají právo jmenovat ministry, ale ne nacisty, fašisty, rasisty a podobné paraexistence, sorry jako.
Plutarchos: „Muž, který vstupuje do politiky, musí být bezúhonný a nezištný. Má to být vyhraněná osobnost s pevnými zásadami. Musí mít vždy na zřeteli především zájmy a potřeby společnosti, jednat tak, aby si získal a udržel důvěru svých spoluobčanů.“ (Moralia, tome XI 1-2)

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 20:47 Reaguje na Alena Lyskova
"Mluvím o tom dlouhodobě, je to nejvyšší úroveň korupce. Říká se tomu převzetí státu, kdy vrcholový byznys prorostl do vrcholné politiky," upozorňuje senátor Wagenknecht na Babišovy aktivity. Aktuálně.cz 2.6.2019
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 22:14
jaký zločin máte na mysli a co má co s vrcholovou politikou? Nejvyšší úroveň korupce je nejvyšší úroveň zločinu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:35
Popsal svědek, to je argument jak od šimůnka.
Odpovědět
sv

s v

20.10.2025 21:47

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 12:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi máte na mysli ten fotovoltacký tunel za bilion. Nebo bylo ještě něco horšího?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:37 Reaguje na Jiří Svoboda
Ten spáchali hlavně socani s komáry, ale ono je to trochu jinak, to pouze fest zpackali. Nikdo nečekal, že ceny půjdou tak dramaticky dolů, ale měl čekat.
Odpovědět
PE

Petr Elias

20.10.2025 09:14 Reaguje na Alena Lyskova

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 07:31 Reaguje na Petr Elias
Tady paní veřejně podporuje nácka, tak co bylo na mém komentáři špatně? :D
Odpovědět
PK

Pavel Křivka

19.10.2025 21:36
A proti Marečkovi Výbornému teologovi na zemědělství nikdo neprotestoval? Kéž by na mžp přišel ministr ve stylu Donalda Trumpa! Je třeba rozehnat vědeckou radu ministra (MMM-Moldan, Marek, Miko), vypovědět veškeré mezinárodní úmluvy o ochraně přírody nebo je alespoň přestat dodržovat, zrušti zbytečné CHKO typu Železné hory, zbytečné národní parky (spáleniště v Českém Švýcrsku), redukovat nebo zrušit AOPK, seškrtat Mlčochův zákon o ochraně přírody, propustit všechny lidi, kteří se zabývají tzv. druhovou ochranou nebo tzv. ochranou klimatu. Kéž by aspoň něco z toho nový ministr dokázal. Pokud jde o kompetenci a vzdělání, tak taková Mme. Kolínská vystudovala český jazyk na FFUK a Bedřich Moldan analytickou chemii. Ani jeden z nich zřejmě nikdy neslyšel slovo "fotosyntéza", jinak by nemohli krafat o škodlivosti CO2. Zdá se ale, že přinutit klimaalarmisty ke kapitulaci a přiznání lži bude mnohem těžší než přinutit ke kapitulaci Ukrajinu. Přeji panu Macinkovi v roli ministra hondě odvahy a trpělivosti!
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

19.10.2025 21:58 Reaguje na Pavel Křivka

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

20.10.2025 16:50 Reaguje na Pavel Křivka

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

20.10.2025 21:49 Reaguje na Pavel Křivka

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
ss

smějící se bestie

19.10.2025 21:40
NO,
ještě není jmenována vláda, natož potvrzena sněmovnou a
už protestují -
přitom je v demokratickém světě běžné, že vláda dostává 100dní hájení,
že !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 22:16 Reaguje na smějící se bestie
Tohle nevypadá na vládu. Tohle vypadá na totální šaškec plný regulérních bláznů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 22:20
Samozřejmě MŽP (i každé jiné ministerstvo) potřebuje s novou vládou audit toho, co se tam děje a jaké to má výsledky. O tom je demokracie a střídání vlád. Ale musí to dělat někdo, kdo tomu rozummí, musí to být zkušený tým, který probere položku po položce atd. atd. Pokud tam vrazí namachrovaný tutan, který neví nic o ničem ale s pokřikem, že poteče zelená krev, tak to jde celé dodupy. A lidé se mají právo bránit předem, než spáchá nevratné škody.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

19.10.2025 22:33
Ach jo, proč jen ti Motoristi nemají Ministerstvo dopravy. To by mi připadlo logické.
MŽP se do jejich kompetence opravdu nehodí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 08:57 Reaguje na Majka Kletečková
No, právě. Kalič Turek by nám zajistil, že se nebude kontrolovat dodržování předpisů (hlavně rychlost) a tím se ušetří. Výrazně se zvýší počet havárií (i těch smrtelných), ale pořád to bude to nejmenší, co tu můžou spáchat.
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 16:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Tedy, vaše představy o kompetencích jednotlivých orgánů ústřední státní správy ... a nejen jich ... jsou fakt něco.
Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 16:01 Reaguje na Majka Kletečková
"Jeden z resortů, o které si nahlas řeklo hnutí SPD ... Poněkud překvapivě si ministerstvo dopravy nijak zvlášť nenárokují Motoristé sobě".

Není zač.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.10.2025 09:26

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

20.10.2025 11:12 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 12:09 Reaguje na Jan Šimůnek
Ale zdůvodnit, proč za současný klimatický rozvrat lidé nemohou a je to zcela přírodní jev, to zjevně nedokážete.

Pak je divné, že něco takového pořád dokola píšete. Jaký k tomu máte důvod?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:42
Tohle je dokázáno asi 100 tisíci prokázanými argumenty. Tj. měřením všemožných parametrů, proxydaty, ledovcovými vývrtygeologií, paleotologií, oceánografií, astronomií, chemií, fyzikou, statistikou atd. atd. to vám pořád nestačí?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.10.2025 10:37
Lidé z velkých měst mají jiné názory než voliči ve zbytku republiky a tak
protestují i proti výsledkům DEMOKRATICKÝCH VOLEB. Jim totiž tato vláda
plýtvání, švindlů a preferování obyvatel velkých měst vyhovovala a tak se
nemíní smířit se střídáním stráží. Vrána k vráně sedá a tak chápu kdo tam
a proč protestuje. Navíc lidé z venkova mají jiné starosti, než Pražáci.
Musejí dosklízet úrodu, připravit pole, zahrady, sady atd. na zimu, aby
Pražská kavárna měla plné regály v obchodech. Znáte to arabské přísloví
o karavaně (převzetí moci) a štěkajících psech (nespokojenci s výsledky
voleb)? Takže protesty nic nevyřeší, od toho jsou volby, ale to asi ti
nedouky z náměstí neví a nepochopí. Názorně to je vidět kdo jim fandí
na stránkách Ekolistu, protože taky rozumí politice jako koza petrželi.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.10.2025 10:38 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

20.10.2025 11:13 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

20.10.2025 12:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Chcete poučovat paržskou kavárnu, ale mluvíte sám jako kavárenský teoretik.
Odpovědět
sv

s v

20.10.2025 13:22 Reaguje na JH

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.10.2025 19:00 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

20.10.2025 21:51 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

20.10.2025 22:02 Reaguje na Břetislav Machaček
A teď ještě čtvrtá. Evidentně máte taky jiné starosti, než lidé z venkova.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 09:24 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Radek Čuda

20.10.2025 15:36
Že protestují je ok, to je jejich svaté právo.

Proč by měl Bába při sestavování vlády řešit, co si myslí pár tisíc spoluobčanů, kteří ho stejně nevolili a volit nebudou, ani kdyby do té vlády najmenoval svaté z orloje ... to je věc jiná.
Odpovědět
sv

s v

20.10.2025 16:55 Reaguje na Radek Čuda
Svatí z Orloje... tedy dřevění panáci bez vlastní vůle, kterými se pravidelně šíbuje podle mechanismu nebo libosti... ano to jsou pro bureše ideální kandidáti, čůďo.
Odpovědět

Radek Čuda

21.10.2025 11:23 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

21.10.2025 19:15 Reaguje na Radek Čuda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:43 Reaguje na s v
Přesně tak, chystá se snad jmenovat někoho jiného?
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.10.2025 18:24
Omlouvám se za delší příspěvek, ale je naprosto k věci:
Pokud zadáte si Googla: Deset apokalyptických předpovědí, které se nikdy nesplnily; dostanete několik odkazů na stejný článek v různých médiích.

Stručně:
1. Peter Wadhams, oceánograf, Cambridgeská univerzita v roce 2007 prognózoval, že v létě roku 2013 bude Arktida zcela bez ledu, což spustí katastrofu. V letošním roce naměřeno 4,6 milionů km čtverečních ledu.
2. David Viner, klimatolog z Oddělení pro výzkum klimatu na Univerzitě East Anglia, předpověděl, že během několika let se sníh ve Velké Británii stane velmi vzáckým. Realita: Od té doby zažila VB řadu rekordních sněžení, dvě sněžné bouře (2018 a 2021) a žádné zimy beze sněhu.
3. Noel Brown, ředitel Programu OSN pro životní prostředí v New Yorku, prognózoval v roce 1989 zaplavení ostrovů, jako jsou Maledivy v roce 2000, z nichž budou nuset miliony lidí utéct. Realita - Maledivy a další ostrovy prosperují, korálové útesy zvětšují svůj rozsah..
4. ABC News v roce 2008 prorokovala zaplavení New Yorku v roce 2015. Nějak k němu nedošlo.
5. US geologická služba vroce 2000 prorokovala vyhynutí ledních medvědů do roku 2010. Realita: V roce 2025 je populace ledních medvědů 26 000 kusů a v některých oblastech Arktidy narůstá.
6. Al Gore v "dokumentu" "Nepříjemná pravda" z roku 2006 předpovídal zhroucení klimatu do roku 2016. Nekoná se. Zato vydělal na zelených programech nehorázné peníze (hlavně cestou "klimatických dotací").
7. James Hansen, klimatolog NASA, v roce 2008 prohlásil, že Arktida bude v létě 2018 bez ledu, čímž vznikne "zlom před našima očima". Realita - viz bod 1.
8. Velký klimatolog, princ, nyní král, Charles v roce 2009 předpověděl kolaps klimatu do 96 měsíců. Lhůta vypršela v roce 2017, nic se nekonalo.
9. Brown z OSN v roce 1989 předpověděl, že v roce 2000 stoupající hladina oceánu zaplaví pobřeží a zničí biotopy i lidská sídla. Celé země měly zmizet. Pochopitelně, nic takového se nestalo.
10. Program OSN pro životní prostředí (UNEP) v roce 2005 předpověděl v roce 2005 50 tisíc "klimatických uprchlíků" do roku 2020. Dodnes žádné nemáme.

Poslání: Opravdu chceme, aby na MŽP seděli "odborníci" uvedeného "kalibru"?

MMCH, Google, alespoň mě, nabídl ještě článek, kde těch nesplněných plánovaných katastrof je 45. Snad ho také najdete.
Odpovědět
JH

JH

21.10.2025 07:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Jestli nejste klimatolog, tak je to jen sbírání novinových článků. Můžete jich nasbírat tisíc, ale dost bych se divil, kdybyste to uměl smysluplně vyhodnotit. Stejně tolik máme odborníků na fotbal, kteří by neuměli kopnout jako odborníků na klima, kteří jen vědí, že jim bylo v létě horko.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 09:16 Reaguje na Jan Šimůnek
Hansen v roce 2008 netvrdil, že v létě 2018 bude Arktida bez ledu. :D

A kdyby tam byli tihle lidí, tak budou stokrát lepší jak ty, nebo tvoji oblíbení náckové. :D
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

21.10.2025 16:44 Reaguje na Jan Šimůnek
Fajn, a kolik jiných předpovědí se splnilo? A kolik klimatologů či organizací se za takové unáhlené prognózy postavilo? Že někdo přestřelí, to se stává běžně všude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 21:45 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

20.10.2025 18:36
to Petr Elias 20.10.2025 11:12
Zcela jistě je, jen je nutné porovnat počty protestujících s počty řádných volebních hlasů pro opačnou stranu. MMCH, pokud by někdo svolal demonstraci na podporu Motoristů, tak bych, pokud by to bylo jen trochu možné, na ni také jel, byť jsem pro Motoristy nehlasoval. Tím chci jen decentně naznačit, že podporovatelů Motoristů v tomto sporu může být více, než kolik dostali hlasů.

to Jiří Svoboda 20.10.2025 12:09
Doufám, že projde můj příspěvek z 20.10.2025 18:24. Prostě soudruzi klimatologové nejsou s to doložit nic, co by podporovalo jejich blábolení o antropogenním CO2. Za to data o sluneční aktivitě a dalších přírodních jevech s vlivem na klima jsou reálně a pregnantně naměřená a spočítaná.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 07:35 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.10.2025 08:09 Reaguje na Jan Šimůnek
Tak je sem doložte. To by mě velmi zajímalo, jaké přírodní procesy spáchaly tohle oteplení, běžící 100x rychleji, než kdykoliv v minulosti.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2025 09:03
to JH 21.10.2025 07:47
Je mi líto: Jde o klimatologické odborníky, mnohdy representující "prestižní" organizace, a klimatologické celebrity. A nemusím být klimatologem, abych se dobral faktu, že Arktida bez ledu není a New York také není pod vodou (např.), takže soudruzi produkují jen bezcenné bláboly.
Prostě, klimatologie se sama a dobrovolně (nikdo těm lidem nedržel pistoli u hlavy, když blábolili nebo psali ty bezcenné nesmysly) předvádí jako snůška bezcenných blábolů s nulovým vztahem k realitě.

to Petr Elias 21.10.2025 07:35
Ony zde ani žádné důkazy nejsou, takže ani není nic, co by člověk mohl nebo nemohl chápat.

to Pavel Hanzl 21.10.2025 08:09
Jestliže máte na nějakém systému více cyklů s různou délku periody (a takové na Slunci jednoznačně jsou), tak bude docházet ke sčítání fází, a čas od času se sejde víc plusových nebo víc mínusových ve stejné době a systém se dočasně vychýlí na jednu stranu, aby se to dalším postupem v čase zase srovnalo.
Pro mě látka 6. třídy základní školy, pro vás zřejmě čistá magie. Holt, to je to "zkvalitňování" školství.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 09:16 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 09:22 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

21.10.2025 09:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Je mi líto, člověk musí něco umět, aby se v těch informacích vyznal. Jinak jste jen další hospodský teoretik a vaše závěry bezcenné bláboly.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 14:37 Reaguje na JH

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

21.10.2025 14:42 Reaguje na Petr Elias
Asi mu to myslí nějak obráceně.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2025 10:12
to Petr Elias 21.10.2025 09:22
Je mi líto, cyklické změny aktivity byly nalezeny i při výzkumu hvězd podobných Slunci, takže je to prostě přirozený jev (informace z astronomického serveru astro.cz, aby bylo jasno). To, že se klimaalarmistům a překupníkům emisních povolenek nehodí do krámu, na věci nic nemění. MMCH, 11letý sluneční cyklus (respektive jeho odezvu) lze najít i na změnách průtoku Punkevními jeskyněmi. A dají se tam vystopovat i náznaky delšího cyklu.

to JH 21.10.2025 09:41
Víte, člověk nemusí být specialista na určitou konkrétní problematiku, aby poznal, že nějaká publikace neodpovídá standardům vědecké práce. Případně, že je dokonale zmatečná. A v té ekologii obecně a klimatologii zvlášť člověk opravdu v mainstreamu téměř nezavadí o práci, kterou by prostě jako recenzent vykopl hned v prvním kole právě kvůli tomuhle.
Jinak jistě, "hospodský teoretik" s praxí na více vysokých školách a padesátiletou historií práce ve výzkumu :-)
Odpovědět
JH

JH

21.10.2025 10:22 Reaguje na Jan Šimůnek
Já nevím, co jste dělal 50 let, ale píšete jako typický hospodský teoretik - všichni ti ekologové a klimatologové jsou úplně blbí, jen vy rozumíte nejlíp jejich práci. To je ta nejlehčí věc na světě, vědět , co ostatní dělají blbě. To opravdu zvládne každý lojza.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 11:03 Reaguje na Jan Šimůnek
Mě je úplně jedno, co ti je líto ty žvanile. :D

Nikdo netvrdí, že Slunce a ostatní hvězdy nemají cykly! Ani ten mainstream proti tomu nic nemá. :D

Ale šarlatáni typu kalenda si vytváří své vlastní ,,cykly,, a potvrzují to tím, že si vyberou jen data, která se jim hodí - třeba vliv Jupitera na průtok Punkvy (není to vliv jedenáctileté periody Slunce, i toho kalendu jsi blbě pochopil :D) . Kdyby tam dali i další data, tak jim to už nevyjde. A ani tak jim nesedí ten interval, proto musí používat interval 60 +- 12 let (nebo kolik). :D :D

Popros tedy toho svého šášulovského mistra, aby už konečně publikoval nějaké fyzikálně přijatelné vysvětlení toho, jak tedy Jupiter působí na aktivitu Slunce. Zatím se těm jeho kravinám smějí všichni, kdo mají střední školu (až na pár pološílených docentů, samozřejmě... :D ).

A co jsi na těch ,,vysokých školách,, dělal? Údržbáře? Že hned věříš každé kravině, co nějaký jouda řekne. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2025 13:59
to JH 21.10.2025 10:22
Že jsou blbí, to bylo možné připustit někdy v 90. letech. Dnes je jasné, že jde jen a jen o korupci. Je jasné, že řadoví bojovníci za klima, často studenti pomocných vysokých škol, neschopní spočítat ani primitivní příklad na trojčlenku (což je "umění" postačující k vyvrácení řady klimalží) tomu mohou věřit. Nicméně za nimi jsou lidé dobře informovaní, kteří dobře vědí, že jsou to samé podvody a manipulace.

to Petr Elias 21.10.2025 11:03
Kalendu nejste s to pochopit vy. Jedenáctiletý sluneční cyklus je dán Jupiterem, MMCH, vzhledem k dost velké excentricitě jeho dráhy tam mohou "být schovány" i další cykly (do jisté míry se snad zapojuje i Saturn). Všeobecně přijímaný názor, najde se i v učebních textech astronomie či v populárně naučných příručkách o témže, je právě rozdílné gravitační působení Jupitera na Slunce (něco jako příliv a odliv na Zemi, který také závisí, mj. na pozici Měsíce na jeho excentrické dráze).
MMCH, opět podle astronomů, pokud se Jupiter a Saturn sejdou na jedné straně od Slunce, tak jím "škubnou" tak silně, že by to mělo být pozorovatelné z nejbližších hvězd (a prostředky +- 20 let starými, z doby, kdy to bylo konstatováno).
Dělal jsem vědu (CSc.) a učil (Doc.) + expertízy.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 14:08 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 14:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Uff, fakt mě bolí břicho. Takhle se tu asi ještě nikdo nezesměšnil. :D A fakt ti radím, zajeď si do toho Ondřejova - mezinárodně uznávaná hvězdárna zaměřená na Slunce - oni ti to vysvětlí.

1. Sluneční aktivitu určují procesy hluboko ve slunci. Sluneční dynamo, rotace, konvekce, ...

2. Jakým způsobem to ten Jupiter dělá? Gravitace? Oproti silám které probíhají ve Slunci jsou slapové síly Jupitera zcela zanedbatelné... Magnetosféra Jupitera končí daleko od Slunce, takže vliv nulový.

3. To že se Slunce pohybuje kolem barycentra ještě neznamená, že má gravitace Jupitera vliv na ionizované prostředí uvnitř Slunce. :D

Ono to bude tak, že ani netušíš, co to astronomie je. Jen sis od šašků typu kalenda nalil do hlavy nějaké kraviny a teď jim budeš do smrti věřit (přece by ses nedoučil tu hnusnou vědu od mainstreamu, že? :D ). Ani kalenda nedokáže fyzikálně vysvětlit, jak by k něčemu takovému mohlo dojít. Vždy se zmohl jen na tupé blekotání o tom, jak se to tam všechno točí a kroutí a chybu ve výpočtech mu našli i tady na ekolistu. :D :D

Takže jsi jen čerpal granty a dělal kulové. :D

Ale dám ti šanci. Dej sem nějaký odkaz na nějakou učebnici, ve které je napsáno, že za změnou aktivity Slunce stojí Jupiter. ;)
Odpovědět
JH

JH

21.10.2025 14:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Já jsem netvrdil, že jsou blbí, to jste mě špatně pochopil. Já tvrdím, že jste hospodský teoretik, který si myslí, že všichni ostatní jsou blbí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2025 14:32
to Petr Elias 21.10.2025 14:08
Ano, exaktní vědy, jako matematika a fyzika (do níž patří i ta astronomie) jsou pro ekologa bizár, a naprosto nepochopitelný. Nic si z toho nedělejte, nejste v tom sám.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.10.2025 14:35 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2025 16:32
to Petr Elias 21.10.2025 14:35
Už jsem vám jednou uvedl, že moje verze Firefoxu odpovídat neumí a novější do systému nedám. Až zprovozním nový počítač (snad to zvládnu letos), tak to nebude problém. Do té doby prosím o laskavou toleranci.

Nicméně
ad 1 Vy těm procesům opravdu rozumíte na takové úrovni, že jste s to vyloučit vliv slapových sil?
ad 2 Podle astronomů gravitace. Nemám důvod jim nevěřit.
ad 3 Gravitace prochází hmotou bezu jakýchkoli překážek. Cavorit zatím nemáme :-)
Budu hodně ošklivý: Mě zajímá fenomenologie. Tedy, že objektivně existuje něco, co nedovedeme teoreticky vysvětlit. V medicíně (jsem holt deformovaný) je to naprosto běžný jev: Něco známe, používáme, a přitom nevíme (nebo ne do detailů), jak to funguje. Dokonce i Aspirin není do detailů prozkoumán, byť ho medicína s úspěchem používá víc než sto let.

Vážený pane Eliasi! Už jako školák jsem měl kompletně přečtený a nastudovaný seriál o sluneční soustavě od A. Bečváře v Naší přírodou, ročník III. A posléze spoustu dalších knížek. MMCH viděl jste někdy na vlastní oči planetu Merkur? To údajně nezvládlo ani 60 % profesionálních astronomů. Já ano.

Odpovědět
PE

Petr Elias

22.10.2025 08:55 Reaguje na Jan Šimůnek
Takže jinými slovy - někdy dávno sis něco přečetl a od té doby víš, že to tak je. Mno, to je důkaz jak noha. :D Dej sem odkaz na aktuální učebnici ve které se píše, že za ten cyklus Slunce může Jupiter!!! Rozumíš, nebo to chceš nakreslit???

1. Ano, aktuální věda vylučuje vliv slapových sil na výkon Slunce. Ale na to bys přišel sám, kdybys nebyl natvrdlý a dokázal si spočítat o jaké síly se jedná. :D Pro tvou představu Jupiter podle Newtonova zákona působí na povrchu Slunce gravitační zrychlení cca 0,00000021 m/s2 přičemž Slunce samo o sobě působí zrychlení cca 274 m/s2. :D

Mám ti ještě vypočítat síly elektromagnetické? :D :D

2. Jací astronomové? :D

3. Buď škaredý jak chceš, to je tvoje věc. Jen poradím - zkus nějakou mastičku.... ;) Píšu ti to znovu - to že se Slunce pohybuje kolem barycentra neznamená, že gravitace Jupitera ovlivňuje cyklus Slunce. Na to bys musel brutálně pozměnit nám známé fyzikální zákony. :D A je mi jasné, že teď začneš blekotat něco o tom, že i když něco neznáme, tak i tak to přesto ,,nějak,, funguje a máš prostě pravdu, no. Na tom je vlastně založena většina šarlatánů typu kalenda - blábolení o ničem a ještě korelace, no. :D :D :D

Ne, nikdo nikdy neviděl Merkur! Jen ty! :D

Být tebou, docente, už bych byl ticho a víc bych se neztrapňoval... :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2025 10:37 Reaguje na Jan Šimůnek
" Tedy, že objektivně existuje něco, co nedovedeme teoreticky vysvětlit."
To se ale netýká klimatické změny, ta vysvětlena je.
"Koncentrace oxidu uhličitého v ovzduší dosáhly asi 412 ppm, což výrazně překonává vše, co planeta zažila během posledních několika milionů let. U nás ve výzkumném ústavu máme jedny z nejlepších počítačových simulací na světě, díky nimž dokážeme rekonstruovat klima třeba 50 nebo 100 milionů roků zpět do minulosti. A vidíme, že nynější oteplování je stokrát rychlejší než kdykoli během této doby".
Přední světový klimatolog Hans Joachim Schellnhuber z Postupimského ústavu pro výzkum dopadů klimatických změn.

Jak chcete vysvětlit to 100x rychlejší oteplování cyklickým jevem, když v něm žádný cyklus není?
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.10.2025 16:37
Je mi velice líto, naposled, když pouliční lůza ovládla politiku, ta se psal únor 1948. Tehdy jsem jsem ještě nebyl, ale do roku 1989 jsem si musel vyžírat následky. A 450 nebo kolik "vědců" mi poněkud připomíná oněch 99 pragováků, kteří to s námi mysleli také dobře. Následky už jsem zažil na vlastní kůži jako školák. Takže sorry, ale naprosto žádní sympatie, ani k jedněm, ani ke druhým.
Odpovědět
JH

JH

22.10.2025 04:37 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy jste úplně stejný "vědec" jako těch 99 pragováků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.10.2025 10:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Naposled to bylo před asi 3 týdny.
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2025 11:14
to Petr Elias 22.10.2025 08:55

ad 1 Pokud jsou ty slapové síly natolik velké, že dokáží viditelně, na vzdálenost desítek světelných let, pohnout Sluncem, tak asi něco znamenají. Ostatně, na stejném principu se hledají exoplanety (jako jedna z možností).
To zrychlení, které uvádíte, cca 274 m/s2, je na povrchu Slunce. V prostředku Slunce je nula. Ta by byla i v prostředku Země, kdyby neměla Měsíc a neobíhala okolo Slunce. To je prostě ta fyzika, které se, sancta simplicitas, dovoláváte.
MMCH, jsou vědci a vědci. Ekologové a klimatologové kvílí nad hynutím korálů z klimatické katastrofy, a oceánografové se naopak radují, že hynutí korálů ustalo a ty rostou jak vzteklé (což je logické, záhřev oceánu zvedl pH vody a korálům vadí moc kyselá).
Čili jistě budou i "klimatičtí astronomové", popírající to, co jiní naopak uvádějí. MMCH, náhodná shoda nejviditelnějšího cyklu hvězdy s oběhem největší planety, je skutečně velmi málo pravděpodobná.

ad 2 "Cyklické změny způsobuje sluneční dynamo, které je ovlivňováno slapy planet jako je Jupiter (s oběžnou dobou necelých 12 let)." (Wikipedie) Pochopitelně se to dá najít i v dalších astronomických textech, jak na webu, tak i na papíře.

ad 3 Více-méně zodpovězeno výše. To, že něco popíráte, má nulovou relevanci, třeba proti té Wikipedii.

Merkur údajně, alespoň podle článku na astro.cz, neviděla na vlastní oči ani většina profesionálních astronomů (článek s touto informací vyšel před několika lety a zabýval se viditelností této planety pouhým okem).
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.10.2025 12:37 Reaguje na Jan Šimůnek
1. Ty jsi fakt naprostý zoufalec. A to jsi prý byl na vysoké škole, cha cha. :D

To, že se k hledání exoplanet používá Dopplerova metoda, ještě neznamená, že gravitace planet má vliv na výkon hvězdy. Ta metoda je založena na vzdálenosti hvězdy od Země. :D :D

Ty taky pěkně kvílíš a štěkáš. Realita je ale opět taková, že jsi jen neinformovaný žvanil, protože právě probíhá další globální bělení korálů a třeba takový Velký bariérový útes utrpěl největší ztráty za posledních 40 let (klidně si to dohledej, je toho na netu dost).

Ano docente, jistě ta tvá ,,korelace,, dokáže vše perfektně vysvětlit. Každé ráno se chodím ještě za tmy vyprázdnit - a pár minut na to, vyjde Slunce. Myslíš že mé vyprazdňování nějak magicky přivolává Sluníčko? :D

2. Ono to bude tím, že hlupáci čerpají svá moudra jen z wikipedie. A to ještě české. V anglické verzi nic takového není. A ani náhodou to není převládající názor v aktuální vědě. :D

3. Zodpovězeno to není - jediné co se zodpovědělo, že jsi nevzdělanec a čerpáš info jen z české wiki. :D

Takže docente, opět jsi ze sebe udělal kolosálního TRAPÁKA!!! :D

P.S. ještě stále čekám na odkaz na tu učebnici a jména astronomů. :D
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.10.2025 12:54 Reaguje na Jan Šimůnek
A ještě ti povím takovou krásnou věc. Když si uděláš tu tvou korelaci oběhu Jupitera s jedenáctiletým slunečním cyklem, tak zjistíš takovou zajímavou věc. Ta korelace není moc silná. :D :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2025 11:31
to Pavel Hanzl 22.10.2025 10:37
Současné oteplování není nijak bezprecedentní, v historii lidstva bylo už vícekrát tepleji než nyní. MMCH, podle proxydat byl nárůst teplot směrem ke středověkému klimatickému optimu výrazně rychlejší než nynější oteplování. Prostě, ono "bezprecedentní oteplování" není nic jiného než dryáčnická propaganda.
Modely, jichž se dovoláváte, nebyly s to předpovědět, ba ani dodatečně vysvětlit, několikaletou stagnaci teplot v minulém desetiletí (takže, je mi líto, jejich věrohodnost je velmi slabá).
A klimatologické "rekonstrukce" klimatu před desítkami milionů let se míjejí s proxydaty a teplotami podle nich.
A, už jsem to uvedl, když se sčítají (a samozřejmě i odečítají) cykly různé délky, tak vznikne opravdu velmi dlouhý cyklus (holt matematika). A protože nejdelší cyklus sluneční aktivity, o němž se jakž takž ví, má periodu necelých tisíc let, bude mít souběh slunečních cyklů periodu minimálně o jeden řád vyšší. A to ještě za situace, že neexistuje žádný cyklus ještě delší, o němž nevíme.
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.10.2025 12:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Ty jsi fakt stejný prostoduchý šarlatán jak ten kalenda. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2025 13:39
to Petr Elias 22.10.2025 12:37
ad 1 Pokud planeta pohne hvězdou natolik, že je to poznat dopplerovským posunem spektrálních čar, tak je to docela silný zásah do té hvězdy. A navíc, ta představa vám zřejmě chybí, v různé hloubce hvězdy budou ty slapové síly různé.
ad 2 Jestli to v anglické verzi Wikipedie nějaký ekolog z ideologických důvodů vymazal, na věci nic nemění.
ad 3 Je to ve více zdrojích, tenhle byl jen po ruce a on line.
A, mimochodem, v té Wikipedii ty odkazy a autory najdete. Takže ze sebe přestaňte dělat hlupáka.
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.10.2025 14:03 Reaguje na Jan Šimůnek
1. Jaký jako zásah do hvězdy? Ta hvězda se normálně pohybuje. Není to žádné trhnutí, či nějaký jiný tvůj blábol. :D :D

2. Ano, určitě to kvůli tobě někdo vymazal. Blázne. :D

3. Určitě no ... :D

4. Autoři tam jsou - ale třeba hned v tom prvním odkazu se jedná o studii, která výslovně říká, že hlavní vliv má solární dynamo a slapové síly mají malý vliv a je potřeba další výzkum ... Zkus si to přečíst. To je právě to, že česká wiki stojí za ... a nekritičtí hlupáci ji věří. :D :D

Takže zase jsi se zesměšnil...pokolikáté už? Počítáš to? :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

22.10.2025 15:41
ad 1 Jestliže hvězda mění svou dráhu (kolem jádra galaxie), tak je to jakési násilí na ní páchané.
ad 2 Pokud to tam dříve bylo, a nyní to tam není, musel to někdo vymazat. Samo to nezmizelo.
ad 3 Vzhledem k tomu, že se o tuto problematiku zajímám, přečetl jsem toho o ní dost, na papíře i elektronicky. A nikde jsem nenarazil na popírání vlivu Jupitera na 11 letý sluneční cyklus.
ad 4 Zcela jistě má hlavní vliv solární dynamo, ale ty slapové síly jsou prostě jakýsi spouštěč. Když zmáčknete spoušť na pušce, je to jistě neskonale menší síla, než kterou bude kulka působit na terč.

Směšný jste leda vy, popíráním zcela jasných faktů, jak je to u ekologů zvykem.
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.10.2025 10:49 Reaguje na Jan Šimůnek
1. Ty jsi fakt exot. :D

2. Nikdo to nevymazal, protože to tam nikdy nebylo, hlupáku. :D

3. Pokud čteš jen sajrajt od kalenda a spol, tak je jasné že jsi na nic nenarazil. :D

4. Nejsou žádný spouštěč. Nechápeš fyziku, jen žvaníš kraviny. :D

Jasně ty jantare. Ty tu žvaníš kraviny o dávno známých věcech a já jsem směšný. Jsi akorát užvaněný hlupák. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.10.2025 12:08
to Petr Elias 23.10.2025 10:49
ad 2. Vzhledem k tomu, že anglická Wikipedie je starší, tak tam mohla nějaká "zastaralá" informace být. A velice často je česká verze článků na Wikipedii překladem z angličtiny.
ad 3. Přečetl jsem o astronomii spoustu knih i článků na webu. Nikdy jsem se nesetkal s textem, který by popíral vliv Jupitera na 11 letý sluneční cyklus.
ad 4. Říká vám něco "efekt mávnutí motýlího křídla"? Říká vám něco teorie chaosu? V populární podobě ji najdete např. v Crichtonově Jurském parku.

Jinak je jasné, že sluneční cykly, známé někdy od počátku minulého století, pokud ne dříve, se neslučují s klimaalarmismem, a proto je nutné jejich vyzmizíkování, jako v Orwellově 1984.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist