https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lide-z-popovic-protestovali-proti-zameru-vest-zeleznici-prirodnim-parkem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lidé z Popovic protestovali proti záměru vést železnici přírodním parkem

26.6.2023 19:57 | PRAHA (ČTK)
Přírodní park Velkopopovicko.
Přírodní park Velkopopovicko.
Foto | Bee4444 / Wikimeda Commons
Mapu přírodního parku Velkopopovicko dnes před budovou středočeského krajského úřadu v Praze symbolicky rozřízli účastníci protestu proti vedení železnice přes toto území. Akce Neřežte přírodní park Velkopopovicko se zúčastnilo kolem desítky lidí, převážně z vedení obce. Na sobě měli reflexní vesty a pracovní přilby, o budovu úřadu opřeli železniční návěstidlo. Návrh, který by umožnil vést železnici přes území parku, dnes projednali krajští zastupitelé. Hejtmančin náměstek pro regionální rozvoj Jiří Snížek (Piráti) má podle schváleného usnesení jednat se Správou železnic o zpracování studie, která prověří alternativní vedení tratě. Účastníci protestu to přivítali.
 
"Ten park je tady už 30 let a byl vyhlášený z důvodu zachovalé krajiny, přitom železnice přírodní park a krajinu nenávratně poničí," řekl novinářům Martin Tušl, který je ve Velkých Popovicích členem komise pro životní prostředí.

Petici proti vedení koridoru přes park podepsalo podle protestujících více než 1700 lidí. "Je to prostě špatně, je potřeba se nad tím malinko zamyslet. To je stavba socialismu, to nemá s moderní stavbou nic společného," uvedl místostarosta Roman Kotrč (Otevřeni ke změnám). Podle něj je vhodnější varianta tratě, která by šla západním směrem a měla by obslužnost čtyřikrát větší, kolem 40 000 lidí.

Zástupci Velkých Popovic zdůraznili, že nechtějí bránit rozvoji železniční dopravy a zlepšení dopravní obslužnosti sídel ve Středočeském kraji. "Naším cílem je nalézt trasu a způsob provedení železničního koridoru D204 tak, aby nedošlo k nenávratné ztrátě společenských i estetických krajinných hodnot unikátní oblasti na jihovýchod od Prahy," napsali již dříve v otevřením dopise.

Snížek podotkl, že Středočeský kraj má za úkol pro novou železnici Praha-Benešov vymezit koridor. Úkol vyplývá z politiky územního rozvoje ČR, což je závazná územně-plánovací dokumentace. Pokud úkol kraj nesplní, bude rozhodovat v rozporu s ní, podotkl náměstek. Zastupitelstvo mu dnes uložilo, aby zahájil jednání se Správou železnic kvůli zpracování variantní studie, která prověří možnosti alternativního vedení tratě mimo území přírodního parku. Kotrč výsledek jednání zastupitelů přivítal. Podle něj Velké Popovice dosáhly pozornosti, o niž společně s okolními obcemi usilovaly několik let.

Trasu železnice z Prahy do Benešova řeší aktualizace zásad územního rozvoje Středočeského kraje, kterou dnes zastupitelé schválili. Zároveň tím dali zelenou i koridoru pro budoucí vysokorychlostní trať z Prahy do Ústí nad Labem a dál do Drážďan. "Účelem návrhu je úprava stávajícího koridoru pro železnici včetně všech souvisejících staveb a současně vymezení koridoru coby veřejně prospěšné stavby," uvedl Snížek.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

26.6.2023 21:26
To je fakt na pos*ání. Spousta tratí se v Česku ruší, do Benešova trať vede, z čí hlavy se zrodila myšlenka "zkratky"? Vsadím boty, že to byl developer, či jiný lobbyista, ale určitě ne normální člověk. Není to zběh z DOLu?-) Kozla ano, ničení přírody ne!
Odpovědět

Viktor Šedivý

27.6.2023 20:39 Reaguje na Karel Zvářal
Jo, vede. Ale jaká.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.6.2023 20:52 Reaguje na Viktor Šedivý
https://www.youtube.com/watch?v=gqRfJEnkuyo#utm_content=organic&utm_term=ach%20synku%2C%20synku&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Odpovědět

Viktor Šedivý

27.6.2023 22:10 Reaguje na Karel Zvářal
No není to trať ošklivá, ale na dvoustovku ji neupravíte.
Mimoto je jako ostatní (nejen) středočeské sakra vytížená.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.6.2023 07:29 Reaguje na Viktor Šedivý
Jo? Sakra? Pořád lepší takto, než sny o kanálu a ničení asfaltek, aspoň se investice vyplatí. A to jako i Posázavský pacifik má jezdit dvoustovkou? S takovou bychom se utunelovali a upřemosťovali.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist