Losa Emila viděla žena v obci u Nýrska na Klatovsku. Policie mu pomohla do lesa
"Kolegové se tedy spojili s majitelkou chaty, která souhlasila s tím, aby naše hlídka vstoupila na její pozemek a losovi pomohla," řekla Burešová. Když na zahradu přijeli policisté z Nýrska, los ležel pod jabloní a pojídal jablka. "Na hlídku zpočátku vůbec nereagoval, ale když se zvedl a policisty zaregistroval, začal se už chovat jako divoké zvíře a kolegy po zahradě trošku prohnal," uvedla Burešová. Policisté pak hlasitým tleskáním losa zahnali k plotu. Přeskočil ho a podle mluvčí se vydal zpět do lesů.
Mluvčí šumavského národního parku Jan Dvořák 1. října oznámil, že los už je kvůli vybité baterii lokátoru bez digitálního dohledu. Emil se letos přes Česko a Slovensko dostal do Rakouska, kde ušel přes 500 kilometrů. Nejprve směřoval na západ, ale stočil se na sever a snažil se dostat do ČR. Vzhledem k tomu, že hrozilo, že bude chtít překonat dálnici, tak jej ochránci koncem září uspali a převezli k lipenské přehradě. Vypustili jej v místech, kde žije největší populace losů na českém území. Podle odhadů, které plynou z monitoringu vědců, je to asi 15 zvířat.
Emil se následně vydal ke Stožci na Prachaticku a pokračoval stejným směrem na rozhraní Česka a Bavorska. "Podle jeho pohybu, který jsme mohli sledovat, se mu v této lokalitě zalíbilo," řekl před dvěma týdny Dvořák. Výskyt migrujícího losa nyní budou podle něj zaznamenávat už jen lidé, kteří ho spatří. Dodal, že ho lidé viděli například v německém Freyungu, kde se koupal ve vodní nádrži.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (18)
Karel Zvářal
14.10.2025 15:22Karel Zvářal
14.10.2025 18:58 Reaguje na Dorian ČernýMajka Kletečková
14.10.2025 21:44 Reaguje na Dorian ČernýBřetislav Machaček
15.10.2025 09:22 Reaguje na Majka KletečkováDát jim na týden stopku by je naučilo diskutovat slušně a
věcně a když ne, tak žádná škoda, když nebudou diskutovat.
Dorian Černý
15.10.2025 16:43 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
17.10.2025 10:24 Reaguje na Dorian Černýklidně sprosťáci? Jakými jsou pan Eliáš atd.
ochranáři, když útočí pouze na slušné diskutéry,
ale k samotnému tématu nic konkrétního nemají ?
To se jako může? Copak není provokací diskutérům
nadávat a označovat je hanlivými výrazy? A nebo se
ochrana přírody nemusí hájit slušně a je povoleno
oponentům nadávat? Já vám přece taky nenadávám a
zatím ani vy mi, ale obávám se, že pokud hájíte
sprosťáky, tak k tomu můžete časem dospět taky!
Pokud k tomu nespějete, tak se předem omlouvám.
Jan Šimůnek
14.10.2025 18:54protože v nich převažují lidé s kritickým myšleníím a schopní analýzy nad lidmi bezbřeze věřícími zelené ideologii.
Dorian Černý
14.10.2025 21:19 Reaguje na Jan ŠimůnekSlavomil Vinkler
15.10.2025 07:51 Reaguje na Dorian ČernýBřetislav Machaček
15.10.2025 09:36 Reaguje na Dorian ČernýReálný názor je pro fanatika ropácký a fanatický názor je
pro realisty idiotský. Jsou totiž určité hranice ochrany
přírody dané reálnou situací, ekonomikou a jinými faktory,
které ochranu přírody limitují a snílkovství nemá reálný
základ si ty sny splnit. Takže pokud někdo kritizuje, že
není možné kulturní krajinu měnit na divočinu není ropák,
ale realista, který uvažuje střízlivě, co je průchodné a
co nikoliv. Nikomu jeho nadšení, často fanatické neberu,
ale co není realizovatelné nemá smysl na sílu prosazovat.
Mnohdy to mívá prvky doslova utopie a kritizovat to není
ropácké, ale MOUDRÉ a fanatici by měli začít MYSLET!
Slavomil Vinkler
15.10.2025 09:01 Reaguje na Jan ŠimůnekDorian Černý
15.10.2025 16:53 Reaguje na Slavomil Vinklervaber
15.10.2025 08:56Jarka O.
15.10.2025 19:18 Reaguje na vaberTi šumavští se taky toulají a zaběhnou i do Bavorska, kde zmizí.... v nejlepším případě zpět na Šumavu.
Břetislav Machaček
17.10.2025 10:12 Reaguje na Jarka O.výskytu losů, aby ucítil jejich pach a navázal kontakty.
Tak se bude stále toulat až na to někde doplatí a nedej bože
při střetu s autem, či vlakem i lidé. To totiž není srna, či prase, ale výškou kůň, který tělem skončí v kabině auta a
menší lokomotivy, či motorového vozu. Své by mohli vyprávět
kamionáři jezdící do Skandinávie, kde vidí nehody po střetu
s losem. U osobních aut to bývá tragické pro losa i osádku
osobního auta. U kamionu to tak hrozné pro řidiče není a
u velkých lokomotiv taky. Jednu jsme půjčovali roky PKP
(polské dráhy) a ta byla po střetu s losem v rychlosti
120 km/h v opravě měsíc, jak měla čelo lokomotivy zničené.
Náklady byly přes 150 000 pouze díky použití starých dílů
ze zrušené lokomotivy, ale být to nový stroj, tak by byla
ta škoda možná i milion. Zdeformovány byly silné ocelové
profily a téměř dvoumilimetrový ocelový plech byl zmuchlán
jako papírový kapesník.
Jarka O.
17.10.2025 15:01 Reaguje na Břetislav MachačekLos je tak vysoký, že při srážkách zničí kabinu lokomotivy. Auto je na tom ještě hůř, protože ho podjede, los spadne na kabinu zhora, a to je konečná.





Los Emil se stal rakouským slovem roku 2025
Milovická rezervace divokých koní se k desátému výročí symbolicky rozšířila
Zubři a divocí koně pomáhají se zadržováním vody v krajině, ukázal výzkum v milovické rezervaci 