https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-klatovsku-nasli-ctyri-mrtve-orly-nekdo-je-zrejme-otravil
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na Klatovsku našli čtyři mrtvé orly, někdo je zřejmě otrávil

7.2.2021 16:35 | VELKÝ BOR (ČTK)
Čtyři mrtvé orly mořské našli v sobotu ekologové na jednom místě nedaleko Velkého Boru na Klatovsku. Předpokládají, že ptáky někdo záměrně otrávil, nejspíš zakázaným pesticidem karbofuranem. Ochránci přírody věc nahlásili policii, která podle pitvy a analýzy obsahu volete uhynulých dravců a zajištěné nástrahy rozhodne, jak bude případ klasifikován a vyšetřován, řekl ČTK Karel Makoň z plzeňské Záchranné stanice živočichů.
 

"Čtyři majestátní králové nebes s rozpětím křídel přes dva metry uhynuli v nervové křeči se zatnutými pařáty, sedící na patách s poloroztaženými křídly a skloněnou hlavou," popsal. S otravou orlů a jiných dravců se ochránci přírody setkali v minulosti už několikrát, sobotní případ je podle Makoně asi jeden z dosud nejdrastičtějších. Mrtví ptáci leželi poblíž hnojiště uprostřed ohradníkem obehnané pastviny pro skot. Na odlehlé místo, kam málokdo přijde, někdo na hromadu hnoje vyváží vedlejší živočišné produkty a zbytky z jatek. "Vývrhy, kůže, peří, běháky od drůbeže a jiné organické zbytky však tentokrát někdo polil karbofuranem," uvedl Makoň.

Orli v přírodě fungují i jako zdravotní policie a likvidují mršiny. Stalo se jim osudným, že se naučili na hnojiště pro potravu vracet. "Z hromady jedovatých zbytků si každý něco odnesl a obzvláště trýznivá smrt je zkroutila hned po několika prvních soustech," uvedl Makoň.

Je přesvědčen o tom, že jde o úmyslný trestný čin. "Týrání zvířat, nelegální manipulaci a používaní jedovatých látek, nepovolenou likvidaci vedlejších živočišných produktů, pytláctví a usmrcení hned několika zvláště chráněných a kriticky ohrožených živočichů. Navíc v této oblasti se bohužel ani zdaleka nejedná o ojedinělý případ, podobné kauzy tu mají svou tradici," uvedl. Několik otrávených orlů, ale i dalších divokých zvířat, našli ochránci přírody několik kilometrů od sobotního nálezu na sousedním Strakonicku například v roce 2019.

I když se věcí zabývá policie, ochránci přírody by uvítali, kdyby měl někdo konkrétní poznatky a informace, které by mohly pomoci smrt vzácných dravců objasnit. Uvažují dokonce i o vypsání finanční odměny za pomoc při vyřešení případu.

Karbofuran je vysoce toxický nervový jed, který způsobuje ochrnutí dýchacího svalstva a smrt udušením. V celé EU je od roku 2008 zakázaný, dříve ho používali zemědělci. Každoročně je jím v celé ČR otráveno mnoho divokých zvířat, ale i třeba psů či koček. Ke smrtelné otravě stačí nepatrné množství vysoce toxické látky.


reklama

 
Lada Pešková
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (49)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SP

Svatá Prostoto

7.2.2021 17:51
Kéž by je chytli.

Jinak někteří z nás jsou fakt ... existuje vůbec dost sprosté slovo?

A zajímalo by mne jedno ... kua PROČ?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.2.2021 17:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Může to být myslivec, nebo rybář a nebo prostě debil, kterému dělá dobře, když ubližuje zvířatům. Jako kretén, který na sídlišti rozhazuje otrávené návnady pro psy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.2.2021 18:04 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Asi máte pravdu ... pro takovou míru kretenismu je nesmysl hledat nějaký důvod, a už vůbec ne důvod racionální. Prostě vadný kus ...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 08:58 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jsou to vždy ekologisti, kteří chtějí myslivcům otrávit psy. A pokud se otráví orel? No tak se to zase hodí na myslivce.
Odpovědět
ČM

Čech M.

8.2.2021 14:19 Reaguje na Michal Ukropec
Přesně, jen jste ještě zapomněl dodat, že panelákový ekologisti, protože ti mají prokazatelně tradičně největší zásoby Karbofuranu a to nejčastěji ve spíži právě jen pro psy myslivců.
Odpovědět
DA

DAG

8.2.2021 11:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Moje domněnka je, že je to někdo komu zabíjí zvěř nějaká zvířata co pěstuje. Může se jednat o pasti na vydry, lišky, kuny, norky, volavky, kormoráni atd.
Tito mořští orly jsou mrchožrouti a bohužel se připletou.
Ono nedivte se. Chovatelé a rybáři musí být velice frustrovaní.
Když díky kormoránům a volavkám nemáte v rybníce ani čudlu a věnujete tomu moře práce.
Myslivci by to mohli dělat leda někde, kde je drobná zvěř. Jinak od 500 mnm. kde drobná zvěř není myslivce tato zvířata vůbec nezajímají. Zde loví spárkatou a zajíc, bažant a koroptev je již na okraji zájmu.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.2.2021 17:57
Načapat někoho jak trousí karbofuran, tak bych ho tím nacpal, aby věděl, jaké to je.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

7.2.2021 21:39 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A vy si myslíte, že se někdo bude chlubit, že tento jed používá?

Když se podíváte na snímky, tak vedle orlů je tam problém ve skládce hnoje prakticky na okraji potoka (respektive ve špičce mezi dvěma potoky - správce Povodí Vltavy), splavování močůvky ze skládky do vodoteče a potom je tam ta otázka, kdo vyhazuje ty zbytky. Zda je to pravidelně, na základě povolení, tak by to měl okamžitě zakrýt, aby se k tomu zvěř nedostala a nebo nahodile, respektive úmyslně jako návnada na zvěř jako dravci, šelmy, divoká prasata. Podle jiného článku v médiích jsem si našel pravděpodobné místo a majitelem pozemku je právnická osoba, která nemá zemědělský charakter. Takže je to otázka proč je dočasné úložiště hnoje tam kde je a od toho bych začal pátrat.


Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

7.2.2021 22:16 Reaguje na Pavel Jeřábek
Já si nemyslím, že správce té skládky je totožný s osobou, která tráví ty ptáky karbofuranem. Ten majitel pozemku tam vyveze odpad a je mu fuck, co se tam děje. Ten, kdo tam klade ty návnady s karbofuranem, pouze využívá skládku k tomu, aby na ty jedy nalákal živočichy, kteří se krmí tím odpadem. Jak jsem napsal výše, je to buď rybář, nebo myslivec, nebo duševně nemocný člověk. A nebo je to možná jedinec, který měl konflikt s ochránci přírody a tak se jim "mstí" za "příkoří", kterého se na něm dopustili.
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 08:36 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
V rámci férovosti bych do "velké trojky s motivem" zahrnula vedle myslivců a rybářů ještě chovatele. Ta návnada tam mohla být kladená na dravce obecně.

Čtvrtý do počtu je samozřejmě někdo bez motivu, tj. bez nějaké konkrétní praktické výhody, který to dělá jen pro radost.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 09:00 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ano. Jsem to já, protože jsem včelař, rybář a předseda ZO zahrádkářského svazu. Je zřejmé, že jste ekologista.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.2.2021 09:34 Reaguje na Michal Ukropec
Nejsem ekologista a vůbec nejsem pro hysterickou ochranu přírody, kterou nařizují lidé, nemající patřičné vzdělání, kteří to mají pouze jako koryto. Nicméně uvědomuji si, že ochrana přírody by měla fungovat, protože Zeměkoule není na jedno použití a pokud se k přírodě budeme chovat macešsky, může to časem vyvolat třeba i občanskou válku, kdy se bude bojovat o území, potraviny a vodu. A co se týče těch orlů, pak si myslím, že celá populace orlů na území naší republiky nenadělá za rok tolik škod jako jeden řízený nálet hejna kormoránů na rybník či říčku, protože tento nálet dokáže uvedenou vodu dokonale odrybnit.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 10:12 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Proto byl kormorán tak dlouho a vehementně chráněn. Aby způsobil co největší škody. Leninovo předrevoluční heslo zní: Čím hůře, tím lépe! A tím se ekologisti řídí. A pokud je pustíme ze řetězu, i ta válka bude.
Odpovědět
kk

karel krasensky

10.2.2021 18:51 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Je vidět Šeděnko,že jsi opravdovy znalec karbofuranu.Popiš nam tady prosim jak se henten karbofuran trousi
Odpovědět
Sl

Slovan

7.2.2021 18:40
Za prachy by toho zasranýho zmr*a někdo naprášil, tak už kur*a vypište odměnu aspoň 200 000 Kč jako odměnu tomu, kdo poskytne informace, které povedou k dopadení těch, kteří tohle dělají! Člověk schopný takto trávit je totiž nebezpečný i celé společnosti, měl by jít sedět a platit do konce svého zbytečného života!
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 08:32 Reaguje na Slovan
Nikdo s tím na policii nepude, i kdyby věděl. A vsadila bych se, že jsou lidi, kteří ví, nebo aspoň tuší.

Na vesnici jste zranitelný. Vaše identita jako svědka nakonec prosákne, nakonec se najde nějaký kamarád kamaráda, co dělá u policie a dostane se ke spisu. Naprášíte a podpálí vám barák, stodolu, otráví psa nebo kočku, zničí sad, atd. Člověk, který je schopný trávit karbofuranem, je schopný čehokoliv. Fantazii se meze nekladou. Nakonec se budete muset odstěhovat. Nedivím se, že lidi mlčí.



Odpovědět
JB

Jakub Brenn

8.2.2021 08:42 Reaguje na Anežka M
Dokážu si to živě představit!
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 09:13 Reaguje na Anežka M
Jsem z Tábora, a mám chatu a zahrádku v Jistebnici. Zatím mi nikdo chatu nepodpálil. Ano. Jsem aktivní ve vysazování vymizelých druhů keřů, a ničí mi je ekologistická organizace Jistebnická vrchovina. Pokud se podaří dát ekologismus na roveň fašismu a komunismu, přírodě to pomůže.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

8.2.2021 12:07 Reaguje na Michal Ukropec
prosím Vás , Vy chcete srovnávat "ekologismus" s ideologiemi, které v důsledku vyvraždili desítky milionů lidí ? tahle přirovnání opravdu jsou zcela mísu
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 13:16 Reaguje na Robert Jirman
Myslíte? A kdo se loni na jaře radoval z covidu že vychcípou starý neekologický prasata? Jakmile někdo vyjádří " špatný " názor, hned se do něj pustí komsomolci z Gretajugend.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

8.2.2021 12:55 Reaguje na Michal Ukropec
Proč Vám ty vysázené keře organizace ničí? Jak Vám to zdůvodnili, když jste se jich na to ptal?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 13:25 Reaguje na Majka Kletečková
Je to taková pošahaná rodinná sešlost. Jelikož jsem se mu postavil,
užil a zaplatil jsem s rodinou dost. Manželka se ho bojí, a dcera od dětsví do
Jistebnice nejezdí. https://derer.blog.respekt.cz/teroristi-z-jistebnice/
Odpovědět
DA

DAG

8.2.2021 11:43 Reaguje na Anežka M
To žijete na divokém západě nebo v Sudetech?:)
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 12:30 Reaguje na DAG
Ne, vcelku na mírumilovné vésce.

Tím výčtem jsem chtěla říct, že osobní vztahy jsou jak požehnání tak prokletí venkova obecně. Jasně, zvolila jsem extrémní příklady jako ilustraci. Fakt je prostě ten, že lidi na vesnici, co se znají, si sakra rozmyslí, jestli si naštvat souseda. Kdo ví, jestli od něj nebudou něco v budpucnu potřebovat. Kdo ví, jestli ten soused nemá někoho známého na obecním úřadu, na místním stavebním úřadu, atd... způsobů jak vám naštvaný soused může zkomplikovat život je na vesnici obecně víc než ve městech, to je jediný, co jsem chtěla říct.

Zvlášť pokud jde o zm.da co se neštítí trávit dravce karbofuranem, že.
Odpovědět
DA

DAG

8.2.2021 12:41 Reaguje na Anežka M
To je fakt, že na vesnici se dá zaškodit. NA druhou stranu za generace už všichni ví co od koho očekávat.
Největší neznámou jsou přistěhovalci. Slovy klasika: je to jako bonboniera nikdy nevíte co si vytáhnete :)
No sice může trávit zvířata, ale jinak může být v pohodě.
Odpovědět

Jirka Černý

8.2.2021 13:17 Reaguje na DAG
Bydlím v Sudetech, pracovně jsem po celé ČR a věřte že nikde to není ani lepší ani horší. Samozřejmě až na pár výjimek které potvrzují pravidlo.
Odpovědět
DA

DAG

8.2.2021 13:52 Reaguje na Jirka Černý
je mi to jasné, jen tedy byla paní Anežka, tak rozhořčená, že to podle jejích slov vypadalo jak na divokém západě :)
Odpovědět

Jirka Černý

7.2.2021 19:17
Třeba to je jen pitomec co si neuvědomuje že otrávením něčeho co ho irituje otráví celý řetězec. U nás už jsme tímhle způsobem přišli dvakrát o kočky v půlce vsi. Bohužel v okolí máme za sebou i evidentně úmyslné otravy cílené na psy.
Odpovědět
VJ

Václav John

7.2.2021 21:28
Jinak pokud za vytrávené čtyři orly mořské se může pohybovat v rozsahu čtvrt až půl milionu korun, ale buď to dělá někdo, komu by taková pokuta nijak neuškodila, nebo někdo, kdo je přesvědčený, že se mu nemůže nic stát.

Opravdu mě zaráží, že někdo si tohle vezmě na svědomí. Karbofuran je tak jedovatý, že kdyby se toho dotklo někde dítě a olíznulo si prsty, tak už ho nikdo nezachrání. I proto si myslím, že tohle nemůže dělat víc než jen pár lidí, kterým je to i tak srdečně jedno. Myslivci i rybáři mají jistě taky své chyby, ale většinou to jsou naprosto normální lidi a až na nějaké malé výjimky to určitě nejsou taková hovada, aby se na tomhle podíleli.
Odpovědět
Sl

Slovan

7.2.2021 21:40 Reaguje na Václav John
Je jedno o koho jde. Jak už jsem psal, takový člověk je nebezpečný celé společnosti a je tedy v zájmu nás všech normálních lidí (ochránců, ornitologů stejně jako myslivců nebo rybářů), aby dostal pár let natvrdo a pár mega pokuty k tomu. Za odměnu dotyčného někdo napráší. O tom jsem přesvědčen.
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 08:42 Reaguje na Slovan
Pořád ty exemplární tresty... víte já bych byla radši kdyby se neposlal jeden člověk natvrdo za mříže, ale třeba každý druhý travič byl usvědčen a dostal půl mega. A zákaz činnosti v oblasti zemědělství, chovatelství apod. A samozřejmě ztrátu mysliveckého, rybářského lístku, pokud ho má, na doživotí. Plus možná nějaké veřejně prospěšné práce.

Ale hlavně - ono už samotné usvědčení z takové věci někde na vsi tomu člověku zavaří. Spoustě lidí se z travičů zvedá kufr, každý druhý si před usvědčeným travičem odplivne, přejde na protější chodník. Tomu člověku by se nežilo lehko.
Odpovědět
VJ

Václav John

8.2.2021 23:39 Reaguje na Anežka M
Exemplární tresty nejsou úplně šťastné řešení, ale najdou se lidé, pro které je pokuta půl milionu možná větší problém než půl roku za mřížemi. Každopádně tresty za výše zmíněný trestný čin jsou podle mě docela adekvátní, dokud ale nebude někdo dopadený, tak se těžko něco změní. Je škoda, že se policii doteď nedokázala nikoho dopadnout, těch případů bylo už mnoho, chápu že to asi není jednoduché, ale jeden by řekl, že aspoň někdo už mohl být dopadený.
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 08:42 Reaguje na Václav John
No, připadá si nepostižitelný. A ruku na srdce, právem.

Kolik případů otravy dravců karbofuranem se podařilo vyšetřit za posledních 30 let?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 09:07 Reaguje na Anežka M
Myslivecký hospodář a myslivecká stráž má povinnost kontrolovat honitbu. Proto je povinnost MS mít na každých 500 ha i načatých jednoho člena myslivecké stráže. Ti honitbu obchází se psy. Ty karbofuranové návnady jsou pokládány zejména pro ty psy. Orlů je u nás žalostně málo. Proto téměř vždy uhynulý kadáver najdou právě myslivci, kteří to pak nahlásí. Stačí se obrátit na AOPK, kdo jim to hlásí.
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 12:33 Reaguje na Michal Ukropec
"Ty karbofuranové návnady jsou pokládány zejména pro ty psy. "

Pochybuju. Kdyby chtěl někdo trávit myslivcům psy, pohodil by návnadu nenápadně v křoví případne ji hodil za plot. Tak, aby ji pes sežral a myslivec neměl šanci zasáhnout.

Myslivec není blbý, kdyby viděl svého psa jak si to mete k mršině na hnojišti uprostřed louky, hned by zbystřil.

Předchozí soustavné umistování mršin na hnojiště spíš vypovídá o snaze navyknout co nejvíc dravců k hnojišti chodit, aby jich pak položením otrávené návnady sejmul co nejvíc "jednou ranou". Což se podařilo.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2021 13:31 Reaguje na Anežka M
Asi nevíte jak myslivecký pes pracuje. Navíc kontrola jestli není v hnoji pohozená chcíplá ovce, nebo něco jiného závadného. Jinak co se týče orlů, viím je jen párkrát ročně. A to pravidelně nosím s sebou dalekohled.
Odpovědět
VJ

Václav John

8.2.2021 23:44 Reaguje na Michal Ukropec
Myslivců je u nás téměř 100 tisíc, to je obrovské číslo, ve kterém se jako v každé jiné stejně velké skupině najde spousta fajn lidí, ale i pár takových, o kterých se nedá říct nic dobrého. Jsem ale přesvědčený, že drtivá většina myslivců se na tomhle nepodílí, podílet nechce a samotným se jim z toho zvedá žaludek.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.2.2021 10:12 Reaguje na Anežka M
Přemýšlela jste nad tím, zda byli cílem orli?
Co když to byl třeba chovatel slepic, kterému
sežraly drůbež lišky (zbytky slepic na skládce)
a on ztratil nervy? Proč rovnou myslivci a rybáři?
Co když tam někdo chtěl zlikvidovat potkany, kteří
se mu odtamtud šíří domů? Ve městech se potkani
tráví ostošest a nikomu to nevadí. Přitom i tam
zalétávají dravci, kteří mohou napůl mrtvého
potkana ulovit a doplatit na jed. Ve městech
to však nevadí, ba přímo se to vyžaduje. Trávit
ale hraboše a potkany na vesnici je fujtajbl !
Dvojí metr a hledání nepřítele je přímo
mánií pro některé aktivisty. Za vším hledají
zemědělce, rybáře a myslivce, ale nechápou,
že sami mají podíl na daném stavu. Zoufalí
lidé páchají zoufalé činy a blázni jsou
součástí každé zájmové skupiny. Kolik známe
žhářů mezi hasiči, kteří chtěli ukázat svoji
odvahu a potřebnost. Takže beru v úvahu i tu
provokaci v zájmu pošpinění ostatních.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.2.2021 10:39 Reaguje na Anežka M
Ruku na srdce, kdo to asi dělá? Buď blázen a nebo zoufalý
člověk. Ten se asi chválit svým činem nebude a vypátrat
třeba někoho, kdo postrádá motiv bývá pomníčkem. Motiv je
vodítko k pachateli a pachatel bez zjevného motivu bývá
často mimo podezření. Cestu bych hledal tam, odkud bylo
možné karbofuran získat a případně, kdo ho poptával třeba
na potkany. Když tady čtu ty okruhy podezřelých mezi
myslivci a rybáři, tak co vyslovit hypotézu provokace
ze strany ochranářů, která se zvrhla až k těm orlům.
Ona se taková nenávist k myslivcům a rybářům mnohým moc
hodí, jak je zostudit bez důkazů před veřejností. Proč
asi hlásí myslivci otrávená a nebo zabitá zvířata auty,
když by byli sami viníky? Ta to nehlásím, zakopu a je
klid, pokud vím, že je to moje práce. Z logiky nechápu
napráskat něco, co je důkazem proti mně.
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 12:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Ptát se po tom, kdo BY MOHL mít motiv je spáchání jakéhokoliv trestného činu je celkem normální a dělá se to běžně. Ještě to přece neznamená že někoho obviňuju.

Pro mě za mě, přidejte si na seznam podezřelých i ekologisty, kteří to dělají z taktických důvodů a s cílem poškodit PR myslivců. Já se tomu bránit nebudu a ani se jako ekologista tímto necítím dotčena. Je mi šumafuk, na základě jakých premis kdo povede vyšetřování, jen když vypátrá viníka.
Odpovědět
ČM

Čech M.

8.2.2021 14:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Jako konstrukt, že to dělá někdo z ochránců, aby prý vrhl špatné světlo na myslivce má mimo jiné i tu trhlinu, že by ten dotyčný musel mít poté nějakou jistou, že se to na ty myslivce nějak podaří hodit, ale protože se zatím nikde nikoho chytit nepodařilo...blábol.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.2.2021 17:39 Reaguje na Čech M.
Ono pane stačí vnutit myšlenku, že myslivci
a rybáři jsou lovci s mražáky plnými masa, kteří
se nechtějí o to maso dělit s dravci a šelmami.
To tu i jinde čtu neustále a chytit nikoho ani
nemusím, když mi stačí pouze někoho takto stále
podprahově obviňovat. U některých ochranářů už
je to mánie "bojovat" proti všem ostatním.
Přečtěte si reakce hned pod článkem, kde jsou
zase jmenovaní rybáři, myslivci a chovatelé.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.2.2021 22:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Když může být motivem dobrovolného hasiče pro zapalování domů "být přitom" a pak jako pomáhat , proč by to tak nemohlo být i s ochranářem ?
Odpovědět
VJ

Václav John

8.2.2021 23:46 Reaguje na Čech M.
...a myslivci zase rozváží po republice kormorány a vlky, aby vrhly špatné světlo na ochranáře :-D
Odpovědět
VJ

Václav John

8.2.2021 23:46 Reaguje na Václav John
vrhli
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.2.2021 10:01
Zjevná neschopnost státu zajistit přiměřenou ochranu vzácných dravců.
Tady je jednoznačným viníkem ministerstvo ŽP , která dávno mohlo a mělo konat.
Věcně i legislativně, zjevná a hrubá neschopnost centrálního orgánu státní správy na úseku životního prostředí.
Trávení ptáků-dravců je chronickým a letitým problémem, který prokazuje slabost státních orgánů . Nemocný je doslova systém ochrany dravců a chtěl by razantně přeléčit.
Odpovědět
AM

Anežka M

8.2.2021 12:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak by podle vás měla taková ochrana vypadat?

Ptám se bez ironie, fakt by mě to zajímalo. Protože řešení, která napadají mě, jsou vždy buď strašidelně orwellovská (skenování oblasti pomocí různých technologií, dronů, fotopastí apod.) nebo založená na nereálných předpokladech (že ten, kdo ví nebo tuší, promluví).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.2.2021 14:50 Reaguje na Anežka M
a) prosadit odrazující tresty - zákon, vyhláška
b) osvěta mezi veřejností, školy apod., TV ...- najmout PR agenturu
c) vypsání veřejné odměny za dopadení (od 500 tis. výše )- úprava legislativy - zatím to MŽP nemůže
d) zveřejnění pachatelů společně s jejich oběťmi (v souladu s GDPR)

Už jste spokojena ? Ono na tom "nic" není, ale to by se někomu muselo chtít.
Odpovědět
VJ

Václav John

8.2.2021 23:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
a) dle mého existuje
b) běžně se děje, s osvětou jsem se v tomto směru setkal mockrát (třeba ze strany ČSO)
c) nepomáhá ... odměnu kdysi vypsala ČSO ve výše 78 500 Kč, výsledek nula
http://www.karbofuran.cz/akt.php?57
d) nejsem právník, ale nevím, jestli je to v souladu se zákonem. Někdy mi přijde, že zákony občas až moc chrání pachatele trestné činnosti, ale třeba je to jen můj dojem.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist