https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-nove-cyklostezky-i-rekonstrukci-stavajicich-jdou-temer-tri-miliardy-korun
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na nové cyklostezky i rekonstrukci stávajících jdou téměř tři miliardy korun

15.10.2022 01:03 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Téměř tři miliardy korun z evropských peněz pomůžou k rozvoji sítě cyklostezek, k jejich opravám a rozšíření infrastruktury. Žádat o dotace je možné ve dvou nově vyhlášených výzvách Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), který spravuje ministerstvo pro místní rozvoj (MMR).
 

"Přispějeme k rozvoji a zkvalitnění infrastruktury pro cyklistickou dopravu. Zrekonstruujeme a postavíme nové cyklostezky, které mohou sloužit nejen k rekreačním účelům, ale také k bezemisnímu dojíždění do zaměstnání, škol nebo za službami. Propojíme hlavní trasy cyklistické dopravy v Česku," řekl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti).

Z dotací lze rovněž vybudovat například parkovací místa pro kola a odpočívadla u nově budovaných cyklostezek, nebo u již existující využívané cyklostezky.

Výzva číslo 35 pro projekty na území méně rozvinutých regionů (například Ústecký, Karlovarský, Liberecký kraj) má stanovenou částku 1,8 miliardy korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR). Pro výzvu číslo 36 pro přechodové regiony (například Jihočeský, Jihomoravský kraj a Kraj Vysočina) je připraveno téměř 1,2 miliardy korun.

Žadatelé, kterými jsou například kraje, obce a jimi zřizované organizace, můžou žádat do 27. září 2023. Realizace projektu minimálně ve výši pět milionů korun a maximálně 50 miliónů Kč musí být ukončená nejpozději do 30. září 2026.

Infrastruktura pro cyklistickou dopravu spadá v programu IROP do oblasti Čistá a aktivní mobilita, která má motivovat k přesunu z aut na dopravu veřejnou, cyklistickou a pěší. Celkem se v rámci Čisté mobility v období 2021 až 2027 rozdělí 20,4 miliardy korun.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

15.10.2022 07:16
A jsou alespoň smysluplně trasovány, když jsou občas postaveny tak, že by na nich mohla jezdit plně naložená TATRA ?
Jeden příklad - silnice 1.třídy číslo 2/Vyžlovka - Říčany - Uhříněves, tam měla být cyklostezka už dávno. Ale ještě dlouho nebude ! A podobných míst je po republice mnoho.
Odpovědět
Pe

Pepa

15.10.2022 16:00 Reaguje na smějící se bestie
Zrovna tam je to mrhani peněz. Ta silnice je často omezena na 30km/h a když je hustý provoz tak se jezdí tak 20km/h, takže klidně můžeš vyrazit na kole a budeš tam nejrychlejší.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.10.2022 18:29 Reaguje na Pepa
Jo a mnohdy je to právě kvůli těm sebevrahům na kolech, v tom provozu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

15.10.2022 18:43
Vidíte, člověk by si myslel, že jsme v šíleném ekonomickém průšvihu, dluhů jak kvítí - a přitom máme na vyhazování za stavby, jejichž užitečnost je přinejmenším diskutabilní?
Odpovědět
Pe

Pepa

15.10.2022 20:31 Reaguje na Viktor Šedivý
Viktore, vy jste se dlouho neprojel na kole, cyklostezky u nás prostě chybí. Mnoho lidí jezdí autem jen proto, že se bojí jet na kole a to způsobuje dopravní zácpy. Cyklostezky také bývají mnohdy velmi vytížené. Kdybych vedla do práce cyklostezka tak nemusím autem. Nedávno nekde byl průzkum - kdyby se lidé více hýbali nebo sportování tak stát ušetří 150 mld.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.10.2022 09:23 Reaguje na Pepa
1* Plně s vámi souhlasím! Nebýt dnes síť cyklostezek, tak už
na kole po silnicích nejezdím a to mám republiku projetou z
dob minulých, kdy jsme mohli jezdit v pelotonu a nepotkali
jsme auto a nedej bože kamion. Problém jsou ale cyklostezky, které přírodu příliš zpřístupňují a zvířata tam tak ztrácejí klid k životu. Nešvarem jsou cyklostezky přímo po březích řek, kde už nemají klid ani vodní ptáci a zvířata chodící
k řece pít a spásat pobřežní louky.
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist