https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/namestek-mpo-kratkodoba-reseni-energeticke-krize-hasi-dusledek-neresi-pricinu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Náměstek MPO: Krátkodobá řešení energetické krize hasí důsledek, neřeší příčinu

22.9.2022 00:56 | BRNO (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Národní i evropská krátkodobá řešení energetické krize se zabývají jen dopady na domácnosti a podniky, ale podle náměstka ministra průmyslu René Neděly je potřeba střednědobě a dlouhodobě řešit i příčiny, aby dále fungoval evropský energetický trh. Neděla na na brněnské konferenci Energetika 2022 dále uvedl, že trh nesmí být přeregulovaný, ale jen vylepšený, aby nenastávaly extrémní situace jako nyní.
 

Krátkodobá řešení je podle něj třeba aktivovat kvůli zachování sociálního a ekonomického smíru. "Neřeší ale původní problém, kvůli kterému nyní energetiku využívají a možná až zneužívají politické strany, které nejsou proevropské. Každopádně cílem krátkodobých řešení je přežít jeden až dva roky, než se trh dokáže stabilizovat," řekl Neděla.

Zmínil i potřebu toho, aby Evropská unie dala řešení jednotnou podobu, protože stejně jako když začal covid, použily národní státy nástroje, jaké měly k dispozici.

Dlouhodobě je podle něj nutné vylepšit současný model a vytvořit funkční "zarážky", které zamezí takovému nárůstu cen, kdy jsou dnes na násobcích těch, než byly před rokem. "Potřeba je také aktualizovat strategické dokumenty a snižovat energetickou závislost na zemích, jako je právě Rusko. A i když to zní jako klišé, je potřeba postupovat tak, abychom se nedostali do jiné energetické závislosti. Také je potřeba zmapovat energetické zdroje a suroviny dostupné v EU. Současná data jsou ze 60. a 70. let minulého století," řekl Neděla.

Podle Michala Macenauera z poradenské firmy pro energetiku EGÚ Brno je energetika řadu let v Evropě podfinancovaná a válka jen podtrhla a zvýraznila problémy, s nimiž se v posledních letech potýká.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (36)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.9.2022 06:23
Pánové se bojí použít silnějších slov , tak to řeknu za ně.

Stávající energetický trh v EI je paskvil, je to ubohá karikatura svobodného trhu , popírající základní tržní pravidla.
EK způsobila unijní ekonomice a domácnostem obrovské škody a měla by být v optimálním případě postavena před soud .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:01 Reaguje na Miroslav Vinkler
Máte to naopak, jak dycky.
Trh je v principu správný, i když regulace a dotace tam působí, ne vždy ale negativně.
Jenže na tento náraz není stavěný, tj. nemůže ho vyřešit.

Pokud by ve fotbalovém zápase začal nějaký hráč střílet z revolveru, nevyřeší to rozhodčí červeno kartou. Ten systém fotbalových pravidel na to prostě není stavěný.
Stačí ale hráče odchytit a eliminovat a může se hrát dál.

Proto se dnes stačí zbavit energií z Ruska a jedem dál.
Nebude to jak dřív, silný hráč vypadne, ale to není nic fatálního, těch je dalších 21.
Vůbec netuším, cos tím má mít nějaká EK, což sem tapetujete pořád, ale nikdy jste to nevysvětlil.

Určitě jste slyšel projev našeho premiéra a on to několika větami jasně vysvětlil.
Co má znamenat ta ruská mobilizace, taky netušíte, že?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
"Pokud by ve fotbalovém zápase začal nějaký hráč střílet z revolveru, nevyřeší to rozhodčí červeno kartou."

No, tady je bohužel EU v postavení toho, kdo mu ten revolver ... cywe, tohle je ale fest úchylný příklad ... když ne rovnou podal, tak se koukal jak si ho na ten plac v klidu nese a lautr nic neudělal.

Vy jste fakt jak zaseklá deska, asi proto, že jste pitomec. Tady prakticky nikdo netvrdí, že agrese Ruska je cajk a nemá na současné krizi žádný podíl. To si prostě jen vy vymýšlíte, v té své duté makovici. Co zde dlouhodobě tvrdíme ... a nějaký pitomec:-))) se nám vysmíval, že jsme blbci a Rusko nám plyn nemůže zavřít, protože ho kupujeme na burze v R ... je to, že EU a Německo svojí politikou způsobily stav, ve kterém se Evropa stala vůči Rusku extrémně zranitelná a na něm závislá. V honbě za spásou světa/klimatu, byla zcela ignorována rizika energetické bezpečnosti a s ní související diverzifikace zdrojů. A to je přesně to, co mám teď bouchlo do xichtu.

Premiér je mimoň, sorry jako, a co s tím má co dělat mobilizace v Rusku fakt netuším. Putin to od začátku podělal a teď zkouší neprohrát ... tomu se může divit jen antoušek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 13:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Putin je původním povoláním drogový dealer.
A velmi chytře dodával spolehlivě veškeré energie pod cenou. Tomu se odolat nedá, vy první byste pištěl, kdybychom kupovali LNG od Amíků za 11 eur, když můžeme mít ruský rourový za 6.
Ale přesto Vladimír Dlouhý v roce 97 nasmlouval asi 25% naší spotřeby plynu z Norska, ovšem estébák a ruský konfident ten kontrakt v roce 2017 neobnovil.
Ale veškeré plkání je ku hounu, plynu je už dost a pokud se otevřou ty nové terminály v Německu, jsme za vodou s grýndýlem nebo bezgrýndýlu.
Ta mobilizace je ale skutečná hrozba a na tom musíme máknout fest, naštěstí máme vládu, která to ví.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, pištěl jste tu zejména vy, že vše vyřeší burza a burza je zárukou nejlepších cen.

Přes burzu nemůžete mít dlouhodobé kontrakty typu plyn z Norska. Který mimochodem k nám nikdy nedoputoval :-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Burza funguje normálně a vždy, ovšem pod dělostřeleckou palbou nikoliv, na to stavěná není. Ty kontrakty fungovaly 20 let, pokud vím.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy popíráte sám sebe Hanzle, máte v tom vašem trollování totální chaos :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 18:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zapomněl jste dodat, že jsem hlupák.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 21:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Děkuji za připomenutí :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, jediný pitomec, který tu vždy jásal nad BEZPEČNÝMI dodávkami ruského plynu jste byl vy. Takže opět popíráte co jste kdy popřel a prezentujete se jako prolhaný pitomec.

Zda bude plynu dost se ještě uvidí, jednak se nejdřív musí ty plánované terminály otevřít, pak se do nich musí ten plyn někde sehnat, a pak se uvidí za kolik ten plyn bude.
A hlavně zcela zásadně záleží na tom, jaká bude zima ... doufejme, že nás v tom globální oteplení nenechá:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Muhehehehhehe já jásal na bezpečným čímkoliv z Ruska cha cha to jste se mě spletl s Vinklerem...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Copak, paměť neslouží:-)? To tu četlo lidí ...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 15:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Někdy to vypadá, že si Hanzl každý večer zresetuje paměť a další den to jde úplně nanovo :-)))
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.9.2022 15:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano,pamatuji si to. Jásal zde nad německými paroplynovými elektrárnami na ruský plyn, pak tvrdil, že z Ruska nic nepotřebujem, pak, že nic nechceme, pak, že svoboda něco stojí, a ted vyhlašuje, že Rusko porušuje smlouvy, nedodává a nechce dodávat, korouhvička jeden. Pravdu má v tom, že Česku a Polsku napřímo jako dříve za slušné ceny Rusko opravdu už nic nedodá. Tak sláva. Ale je to štastlivec,sám si nic ze svých fantasy nepamatuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 21:51 Reaguje na Jarka O.
NIKDY jsem nejásal nad žádným čímkoliv ruským, to přímo lžete.
"Česko je dnes plně napojené, smluvmě a potrubím, na západní trh s plynem, což znamená, že jej nakupuje na rotterdamské burze a přes 99% plynu, který do země v posledních letech proudí, se sem dostává z Německa. Ruská větev přes Ukrajinu a Slovensko, kterou může Kreml teď hned vypnout, dodává už jen necelé procento zdejší spotřeby". Respekt 18.2.2019
"Česko však omezení zatím nepocítilo, do země nadále proudí v jednotlivých dnech 60 až 90 procent obvyklých dodávek, v průměru 34 milionů kubíků denně. Jde o plyn z Norska, Nizozemska a Belgie, který částečně kryje nižší letní spotřebu, částečně jde do zásobníků jako rezerva na zimu."
Jestli tohle vám vadí, tak to jsou citace, ne moje výmysly.
A mám jic ještě zásobu, jenže vy máte v hlavě koblihu, to jecelý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:51 Reaguje na Pavel Hanzl
"NIKDY jsem nejásal nad žádným čímkoliv ruským, to přímo lžete." ... já vím, bony za posluhování bolševikům jste musel odevzdat manželce.-))).

Ty citace jsou už hooodně starý , dal jste je sem tak bajvoko už pětkrát a stejně tolikrát vám bylo vysvětleno co a jak. Co si takhle najít nějaké nové:-)?

Jinak jste samozřejmě tvrdil, že Rusko musí skákat jak EU píská a když nebude, tak přijde na buben. To si tu pamatuje úplně každý, tak tu nezkoušejte kalit vodu, prolhanče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 12:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Taky přijde, vůbec se nebojte. A pokud na Evropu zaútočí (na co by jinak potřeboval milión vojáků?), tak dostane takouvou kladu, že to nepřežije a rozpadne se.
A to by ještě mohl zkusit s atomovovkou, to by se z Ruska stalo jen ohnivé peklo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro milion vojclů nemá ani výzbroj a výstroj, bude rád. Vy na jednu stranu z Rusů děláte úplně idioty, a současně je na druhé straně neskutečně démonizujete. Sami Ukrajinci je vykopali i od Charkova a vy už tu hysterčíte jak kdyby byli na Cejlu:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Ta rizika energetické bezbečnosti se ignorovaly kvůli ceně, tj.kšeftařům a s klimatem to zase nic nemá společného. V Německu se spotřebovalo v roce 20 - 21 méně plynu než v roce 06.
Ale podíl ruského plynu na dovozu stoupal.
Proč? Kvůli cha cha grýndýlu?
Omyl. Kvůli ceně, tj. opět kšeftaři. Dobře to měl Puťka vymyšlené a ještě vyhráno není.
A o tom je ta mobilizace, ale to je už mimo vaše chápání...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Koukám, že zase máte oblíbené slovíčko ... tak abychom si to vyjasnili ... ti vaši "kšeftaři" ... to je jako kdo?

Aha ... kšeftaři to zavinili a Němci ten ruský plyn kupovali ... voilá:-))).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 15:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Koukám, že demagog Hanzl opět se spotřebou plynu blábolí jak kolovrátek :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 08:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Kšeftaři jsou obchodníci s čímkoliv.
Jsou to pragmatici a drží se tržních principů, takže jim vysvětlit, že energetická bezpečnost je důležitější, než pár kaček za kubík je problém.
Ohání se tím, že to je politika (sprosté slovo) a oni si do kšeftů kecat nenechají.
Proto nás dostal Puťka do té energetické závislosti, čistě jen cenou a spolehlivostí dodávek.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Koukám, že vy jste se z toho vlhkého snění o centrálním plánování ještě neprobudil, co:-)?

Nabídka, poptávka, producent, obchodník, koncový zákazník ... všechno jedno:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 12:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Tohle je kšeft.
jenže existuje vyšší level a to je politika.
Nebudu kupovat zalevno od zjeba a gaunera, který mě časem tutově podrazí.
Někderé zboží je i zadarmo drahý, když není dodáno.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 14:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak mohou za to kšeftaři, nebo politika? Je docela prdel pozorovat, jak to nedáváte:-))).
Odpovědět
ms

24.9.2022 13:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Naprostý souhlas. Podle místního zeleného trola Hanzla je všechno v zelené tranzici opsané od německé Energiewende správné. Zachrání nás soláry, které ve většíně zemí včetně Německa a ČR mají časové využití 12 % z 8760 hodin v roce. Větrné pak mezi 20 a 43 % (off-shory). No a co ten zbytek, co každá noc, co období třítýdenní inverze, kdy je pošmourno a nehne se ani lísteček? Zelený vodík? Ani fantassmagorický plán na 370 GW v OZE v Německu za 7 let (!!!) by nesstačil zprodukovaat dostatek elektřiny na výrobu vodíku a co vlastní spotřeba elektřiny, která má vzrůst za 7 let v Německu i u nás o 30 až 40 %? Ví někdo soudný, že abych dostal z vodíku 1 kWh musím do něj 3 kWh vložit, a to ještě nemluvíme o zássadních problémech se sskladováním vodíku a jeho dopravou. Výsledek Green Deal for Europe vidíme: Good by evropský průmysle (viz např. https://www.e15.cz/rozhovory/volkswagenu-i-dalsim-zahranicnim-koncernum-se-uz-vyroba-v-cesku-nevyplati-varuje-spicar-1393417&utm_content=5-nepremium&&utm_term=Volkswagenu-i-dalsim-zahranicnim-koncernum-se-uz-vyroba-v-Cesku-nevyplati-varuje-Spicar?utm_source=email&utm_medium=newsletter_auto&utm_campaign=e15_neplaceny_rano&sid=7891986c0d104f81821ffba189a89ccb&t=m).
Hanzle a podobní, vyndejte si už konečně hlavy z vašeho zeleného zadku. Není tam zeleň, jen černočerná smradlavá tma.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 13:28
Našim ropáčkům samozřejmě unikla informace, že nejtvrdší energetickou krizi má uhelné Polsko, které je grýndýlem naprosto nepolíbené a OZE mají skoro, jak my.
Jak je to možný?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 14:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože se od dodávek čehokoli z Ruska odstřihlo jako první a nejvíc.

Není zač, co tam máte dál?

Jinak ... vaše milované a vlhce obdivované Německo právě teď z uhlí vyrábí 34 GW, a Polsko jen 13 GW ... takže kdo víc přispívá ke emisím je vcelku zjevné, že:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:23 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak bacha. Příčinou teda není grýndýl, ale energie z Ruska? Že byste se už prekabátil? Tolik sexu naráz?
A kdo řeší sodovkáč? Rešíme energetickou krizi.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, v případě Polska UHLÍ z Ruska:-).

A s ohledem na to, že Pšonci to s tím grýndýlem zrovna moc nepřeháněli a nepřehánějí, oni spíš jedou ten svůj coalgreen:-))), tak ten je v konkrétně v jejich případě v tom dost nevinně:-).

Sodovkáč neřešil nikdo, řeč byla čistě o tom, kdo víc přispívá k tomu vašemu globálnímu oteplení:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 09:00 Reaguje na Svatá Prostoto
Pšonci prokoučovali OZE i jádro, museli přece vidět dost předem, že jim uhlí dochází. To Němčouři s grýndýlem jsou na tom výrazně lépe.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Ono jim ani tak nedochází, oni jen v tak krátké době nejsou schopni nahradit výpadek z Ruska. Ale je pravda, že polská energetika je furt dost smrt, vo tom žádná.

Němci jsou na tom s grýndýlem takto ... https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-sokovanym-nemcum-prichazeji-nove-zalohy-na-plyn-az-35krat-vyssi-40409504#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

A ta Francie, do které se furt navážíte o HODNĚ víc, než si za své lemplovství zasluhuje, bo je v horizontu pár měsíců řešitelné, je na tom takto ...

https://echo24.cz/a/Sd7tY/komentar-zlamalova-franie-inflace-macron-proc-se-nejmene-zdrazuje-vparizi

Němci to prostě podělali, to nevokecáte. A my ostatně taky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 12:12 Reaguje na Svatá Prostoto
A proč kupovali uhel od zjebů a podrazníků mužiků? To není záležitost tohoto roku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 14:32 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč by ne? Kupovali Němci, kupovali i Poláci.

Jen Pšonci s tím přestali, Němci ani smykem ... https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-paradox-sankci-obchod-kvete-dal-nemci-ale-plati-rusum-vic-za-mene-zbozi-40409238
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 12:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Němčouři s inflací 7.9% jsou na tom dost dobře. Možná líp, než Frantíci, kteří ten sprop musí cálovat za krvavé eura, které někde budou scházet.
my máme smůlu (nebo jsme jen blbí?) že tu inflaci nastartoval loupeživý estébák a k tomu zablokování natvrdo plynu. tak čemu se čemu?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 14:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak na tom jsou dobře Němci máte v tom odkazu. Nemohou si to vyloženě vynachválit.

Bába ji do značné míry nastartoval, ale že by se ji Fialovi nějak dařilo ji brzdit nevidím. A není v té vládě tejden.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist