https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nazory-analytiku-na-dohodu-ministru-energetiky-eu-jsou-ruzne
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Názory analytiků na dohodu ministrů energetiky EU jsou různé

11.9.2022 00:56 | PRAHA (ČTK)
Názory analytiků na páteční dohodu ministrů energetiky Evropské unie se různí. Podle některých jde o správný krok, podle jiných jde o neakceschopnost EU a neposunutí jednání. Shodli se ale na tom, že dobrým rozhodnutím je nestanovení maximální ceny za plyn. Státy Evropské unie navrhují využít nečekané zisky producentů energie z levnějších zdrojů na pomoc spotřebitelům. Po mimořádném jednání ministrů EU zodpovědných za energetiku to oznámil český ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela, který zasedání vedl.
 

Zástupci vlád Evropskou komisi (EK) pověřili také přípravou dalších opatření, včetně celounijních úspor energie či stanovení stropu cen plynu. Na zastropování cen plynu dováženého z Ruska, jak navrhovala EK, ale ministři shodu nenašli. Proti tomuto návrhu se stavěly zejména středoevropské země včetně České republiky.

"Využít takto získané prostředky je samozřejmě správné. Nepraktický je bohužel případný časový nesoulad - příjmy z takové daně přijdou nejdříve v březnu 2023 a jak vidíme na příkladu Itálie, inkaso může být o hodně nižší. Dotčení potřebují pomoc hned," řekl ČTK analytik portálu Capitalinked.com Radim Dohnal.

Dohnal souhlasí s tím, že se nestanovil strop cen plynu. "To by totiž v současné době vlastně znamenalo zákaz dovozu plynu z Ruska a možná i z dalších zemí, a navíc možná povolení pro dovoz do spřátelených zemí Srbsko, Maďarsko. Toto by mířilřeo hodně mimo terč, či zpět na stlce," uvedl Dohnal. Jediným správným řešením je podle něj cenový strop na cenu elektřinu na celém území EU. Každé opatření je ale podle něj potřeba doplnit požadavkem, nařízením či doporučením na snižování spotřeby a úspory elektřiny a plynu.

Schůzka ministrů energetiky EU řešení energetické krize příliš dopředu neposunula podle analytika XTB Jiřího Tylečka. "Ministři se sice shodli na potřebě zastropování zisků energetických firem, které produkují elektřinu jinými než plynovými zdroji, ale nezdá se, že by se jednalo o jednotné celoevropské řešení. Schválení konkrétních koordinovaných úsporných opatření jsme se také nedočkali. Opět jsme svědky spíše neakceschopnosti EU než jasných, rychlých a cílených opatření," uvedl Tyleček. I on ale kvituje to, že neprošel návrh na určení maximální ceny plynu z Ruska, protože by tento krok mohl dále snížit tok plynu do Evropy mimo plynovod Nord Stream 1.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (131)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.9.2022 05:31
"Názory analytiků na dohodu ministrů energetiky EU jsou různé" - to mě nepřekvapuje, ministři pro energetiku jsou jednou osobou ve vládě a určitě ne tou nejdůležitější.
Odstrašujícím případem je český Síkela o energetice nemající ponětí.
Od figur s takovou váhou pal lze očekávat pouze kosmetické úpravy systému. Což se potvrdilo.
Pokud se nenajde politická vůle sáhnout na razantní změnu energetické politiky EU , budeme dál vystaveni zničujícím cenám energií.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

11.9.2022 05:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Němci nedělají malé chyby a nechali se opět zatáhnout do boje na dvou různobarevných frontách. A jako vždy my s nimi.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.9.2022 06:25 Reaguje na Slavomil Vinkler
Na otázku týdeníku, jak ovlivní ukrajinská krize roli Německa v Evropě, Morawiecki odpověděl: „Začíná být jasné, že energetická politika, kterou se Berlín vždy chlubil, je v troskách. ¨
Odchod od uhlí a jádra byl předčasný, o výstavbě plynovodů Nord Stream 1 a 2 a s tím spojenou závislostí na Rusku snad ani nemusíme mluvit. Politika Německa způsobila Evropě obrovské škody.“
Odpovědět
ss

smějící se bestie

11.9.2022 06:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

11.9.2022 09:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
ono by bylo lepší si přiznat že "Ukrajina" všechny ty věci urychlila...funguje jako urychlovač a zároveň odstředivou silou...ono totiž to Německo si myslelo, že posílí vazby s Gaspromem a to teď asi ne. CELÁ STRATEGIE SE TOTÁLNĚ ZHROUTILA a já doufám, že ty burzy, povolenky, které se staly jen naditým dárkem pro spekulanty, kteří zvyšují ceny komodit, že se zhroutí taky! jinak to nedává smysl
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 16:20 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nedává. Pokud nepochopíte,PROČ ta krize vznikla, tak nic nedává smysl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by zde neexistovala léta vytvářená, a EU s Říší v čele podporovaná závislost na importu energií, primárně plynu, z Ruska, tak mohl Púťa krátit dodávky dle libosti, a stalo by se tak akorát prd.

Co tam máte dál?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 18:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Takže potvrzujete můj názor, že Evropa udělala jen jednu, jedinou chybu. Uvěřila, že Putin není gauner a zrůda a že ji nepodrazí.
Takže žádný grýndýl a OZE a zelené třeštění a podobné cypoviny, jen podcenění gaunerství a primitivismus ruského mužika.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 14:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, značná část Evropy, s Německem v čele, se rozhodla spasit svět ... blbost již z podstaty ... a tou svojí Energiewende vsadila vše, resp. svoji prosperitu a energetickou bezpečnost, na jednu kartu. Kterou byl dostatek LEVNÉHO plynu.

Putin jí jen ty vidle podržel a tuhle úchylnost využil ke svému prospěchu.

Kdyby Evropa/Říše nebyla blbá, tak mohl Putin dělat co by chtěl, a tak moc by se nedělo. Nejdřív nějakou slabinu musíte mít, pak o ní musí někdo vědět ... což tady fakt nebylo těžké ... a TEPRVE PAK ji může někdo využít.

Že nechápete příčinu a následek ale tady nikoho nepřekvapí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 22:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Nikdo nic na nic nevsazoval, plynu se do Německa vozilo pořád stejně. Byl jako jakákoliv jiná komodita, obchodovalo se s ním taky stejně.
A zrazu plesk!! Putin to zarazil. Proč?
Odpovědět
sv

s v

11.9.2022 16:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Otázka není čím se chlubil berlín, vinkler. Otázkou je proč se pod tu berlínskou politiku agent bureš co by premiér ČR neblahé paměti v předklonu a bez odporu podepsal.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.9.2022 16:54 Reaguje na s v
Protože šlo o nekonkrétní rámec, kde nikdo netušil, že by výsledkem byla inflace a spekulace s cenami energií a válka o energie. Nebo že by se dekarbonizace energetiky mělo dosahovat byrokratickým zeleným reportingem. K té politice se museli připojit všichni v EU. Nebo řekl nějaký stát ne?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 17:09 Reaguje na Jarka O.
A můžeme vidět, když někdo řeší problém po svém, je sborově ostrakizován. Když ne zprava, tak mu přiletí zleva...
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.9.2022 18:01 Reaguje na Karel Zvářal
Tak tak.
Odpovědět
sv

s v

11.9.2022 20:19 Reaguje na Karel Zvářal
To vidíme v Maďarsku, když se někdo odváží řešit orbánovu softotalitu, tak mu hned od maďarských nácků jedna z leva přiletí. Ovšem jinak byl v Bruselu orbán spolu s burešem ve stejné řadě v předklonu a s nataženou rukou.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 20:22 Reaguje na s v
Nó, a s šestikoalicí si vytřel...
Odpovědět
sv

12.9.2022 14:02 Reaguje na Karel Zvářal
Ksč v podání pohotovostního pluku taky vytírala. Jak to dopadlo všichni při smyslech vědí.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

11.9.2022 17:37 Reaguje na Jarka O.
Ruku na srdce, vy byste někomu podepsala bianko šek?
To, že Bába nemá koule, nebo zkrátka upřednostnil vlastní dotační blahobyt před zbytkem občanů (co z toho je horší?), ukazuje jen na jeho křivou páteř.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.9.2022 17:59 Reaguje na Jakub Graňák
Bianco šek si přece jen představuji jinak. Dekarbonizace se stala příkazem dne a nepřihlásit se ke gryndýlu by znamenalo co.... nějaký druh husitství? Někdo tu psal, že Poláci si u gryndýlu vyjednali mnohem lepší podmínky nebo výjimky, v tom Češi holt nikdy nebyli místři. Zato to umí s dotacemi :-) A že šlo o vydírání, tedy vyjednávání s dotacemi, nejen Babisovi(!), je jasné. EU = dotace.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

11.9.2022 19:00 Reaguje na Jarka O.
Pro mně termíny jako zásadovost a morálka stále něco znamenají, tudíž nemůžu kohokoli, kdo za jidášský groš prodá zbytek občanů, považovat za nic více, než sprostou lůzu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.9.2022 13:31 Reaguje na Jakub Graňák
Nerozumím, zásadový morální člověk říká křivák, lůza, to jsou výrazy, za jidášský groš, jako za dotace prodat? Tak dotace znamenají i zaměstnanost, ne že bych je obhajovala, a Babiš je nevymyslel.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

12.9.2022 15:50 Reaguje na Jarka O.
Morální zásadový člověk nazývá věci pravými jmény
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.9.2022 16:06 Reaguje na Jakub Graňák
Ano, taky to tak dělám. Stále nevím, proč jste ten horní příspěvek sepsal. Já se vás nedoprošuju volení kohokoliv - jestli jste pochopil to, že jsme se spolu bavili většinou slušně o úplně jiných věcech jako volební agitaci, tak jste se i při svém intelektu hloupě spletl. Nashle
Odpovědět
sv

s v

11.9.2022 20:17 Reaguje na Jarka O.
Jinými slovy, ignorantské výmluvy burešových podržtašek, jaroslave. Že tzv. green deal bude vyžadovat gigantické náklady v řádech stovek miliard se ví roky. Že to bude znamenat růst ceny elektřiny je známo desetiletí, na základě zkušeností s dopady tvz. energiewende. Takže co jaroslave, buď je bureš diletantské vemeno a ignorant nebývalých rozměrů, který podepisuje všechno co před něj předloží a když von der leyenová zadupe aniž by se staral co to je a jaké to bude mít důsledky pro ČR nebo není, tudíž ty důsledky znal a měl to, že kvůli burešově inflaci půjdeš po žebrotě v paži? Najednou ti ten brusel nevadí, když se tam potentoval bureš, jaroslave. Pro info, neznalý jaroslave, polsko si vyvzdorovalo gigantické náhrady za podpis pod green dealem. Bureš si vyžádal akorát penězovod do vlastní kapsy.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.9.2022 13:38 Reaguje na s v
Tak sis zas ulevil, brepto? Uklidnit tě může, že krom čtenářů ekolistu většina neví, co to je gryndýl, a žije tím pádem v klidu, dnes v překvapení nad cenami energií. Hele vol si kmotry, pletačky svetrů, zhulence a proutníky, kteří využívají rozzvědku ke sledování soukromě své ženy, a k tomu, co mně vadí nebo nevadí, se ty nevyjadřuj. Jedna drobná rada: Kdybys chtěl volit někoho, kdo podporuje GMO, tak koukni do agrárni strany ANO. Na dotaz, který jiný stát se ke gryndýlu, který je nadbytečnou drahou byrokracií, upevňováním moci neziskovek skrz nesmysl o CO2, a netušila jsem, že podpis je povinný, odpověď není, co?
Odpovědět
sv

12.9.2022 14:18 Reaguje na Jarka O.
Kmotry nevolím, ani ty co unášejí vlastní děti na okupovaný Krym, bureš je tvůj šálek řepky, hysterický jaroslave. Asi tě neuklidním ale i nečtenáři ekolistu jsou mnohem vzdělanější než ty, takže dobře vědí pod co se agent bureš podepsal. Ano, kdybych chtěl volit někoho kdo 10x změní názor podle politickýho větru a pak hlasují podle toho co jim v bruselu zajistí nejvyšší dotace, tak bych volil ano. Je ovšem s podivem, že ty kvůli tomu nedostáváš hysterické záchvaty a nedštíš na bureše síru.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.9.2022 16:08 Reaguje na
Kecy v kleci, hysteriku
Odpovědět
sv

s v

13.9.2022 21:37 Reaguje na Jarka O.
Když jsi v kleci tak nekecej, jaroslave. V takovém případě se od tebe čeká štěkání.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.9.2022 16:41 Reaguje na s v
Až ty zachrochtáš!
Odpovědět
sv

s v

14.9.2022 21:43 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

14.9.2022 21:57 Reaguje na s v
Ty mi velet nebudeš nýbrž pilně budeš pro svého ods nebo stanového guru rypákem vyrývat lanýže a on nebude brát ohled na to, že by ses chtěl umýt.
Odpovědět
sv

16.9.2022 08:43 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

16.9.2022 10:43 Reaguje na

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

16.9.2022 20:21 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

17.9.2022 18:09 Reaguje na s v
Plán na vyrývání lanýžů na večeři svých guru musíš plnit, lanýžoborče!
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.9.2022 08:34 Reaguje na s v
PS: Já toho babiše tak než..., jak se mi snažíš podsouvat. Jen se ze svého pohledu snažím volit menší zlo, jestli jsi schopný to pochopit. A že se my 2 na žádném názoru neshodnem, je pochopitelné po tom, jak se projevuješ.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:06 Reaguje na s v
Protože Bureš je pro EU skoro tak, jako eurosvazák Hanzl. Jeden z blbosti, druhý proto, že dotace prostě sypou.

Takže Bába měl vždy doma plnou hubu keců, a v Bruselu odkejval všechno.
Odpovědět
sv

s v

13.9.2022 21:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Zřejmě ti nedošlo, že to byla řečnická otázka.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

11.9.2022 09:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
můžete mít pravdu ale protože vy s tím nic udělat nemůžete, tak se nad tím rozčilovat nemá smysl. Na druhou stranu, když tam nebude Síkela, tak kdo? ono to je všechno hrozně chytrý do doby, než se přejde od emocí k pragmatismu...a pak možná zjistíte, že před dvouma rokama jsme nadávali na ty Babišovské narcisy úplně stejně
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 16:19 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To těžko. Být tu dnec Bába, jsme nejspíš v totální krachu a rozvratu celého státu.
V době, kdy k nám jde jen minimum plynu z Ruska, (což je od jara skoro pořád), se podařilo Síkelovyi vyjednat plyn ze zemí EU. To by hrabiš nezvládl ani omylem. Hlavně proto, že by se na to mohl vymastit, není přece politik.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 16:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Samozřejmě naráčíte napsat, jak by měla ta "razantní změna energetické politiky EU" vypadat, protože to sám netušíte.
Jste vždy a zásadně proti, takže na to v hlavě nemáte závit.
Ale ty skutečné odborníky bych viděl jako vás a Studničku a šéfoval by vám cha cha Vladimír Štěpán!!
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 09:43
Myslím, že nemá cenu každý den komentovat "plynové zpravodajství". V oboru působí spousta lobbyistů, kteří budou mít zájem udržet vysoké ceny co nejdéle. V kalných vodách se nejlépe loví, a je třeba si uvědomit, že cizí neštěstí znamená pro jiného zisk. Takže připravme se dobře na zimu zakoupením Jagerových drtičů chladu, a příští rok to snad bude o něčem jiném.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

11.9.2022 12:57 Reaguje na Karel Zvářal
Národopisné okénko: u nás se jégrovkám říká "tlumiče lásky"

Jinak, když už tady kolegové níže rekapitulují - už od počátku svého přispívání do těchto diskusí někdy roku 2018 jsem ve zjitřených diskusích, mimo jiné s kolegou Šimůnkem, zastával názor, že je třeba především začít šetřit a hledat úspory. Tehdy jsem poslouchal řeči o laciném ruském plynu, ačkoli bylo už minimálně od roku 2009 zjevné, že rusák dříve nebo později použije plyn jako zbraň. Že nás to semele, vzhledem k faktu, že ČR má na jednotku HDP druhou největší míru spotřeby energie v Evropě, musí pochopit i naprostý tutan. Nebýt kovidu (který chvála bohu poskytl ukrajincům trochu času se na rusáka nachystat), tak už máme rusáka na slovenských hranicích. Nicméně souhlasím, že v současné situaci nezbývá, než zatnout zuby a vydržet. Rozčilovat se tu a osočovat pod každým článkem o plynu (proč to sem redakce furt sere?) viz duo Vinkler-Hanzl k ničemu nevede.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.9.2022 16:48 Reaguje na Jakub Graňák
Řeči o laciné ruském plynu a hloupé budování závislosti, I když bylo jasné, že jde o německý hurá byznys, posloucháme dlouho. Všichni politici i lidi tu byli ukolébaní do spánku a jednoduché spokojenosti, neslyšela jsem nikoho varovat před energetickou krizí. Všude byl samý boj proti CO2, ale nesměly se dostavět JE. Teď máme vysledek. Firmy nedostávají nové smlouvy na plyn... bude to sešup a peníze budou chybět u všech rozumných projektů.
Proč sem redakce ty články furt dává, by mě taky zajímalo, asi redaktor zkoumá, jak lidi tikají:)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 17:14 Reaguje na Jarka O.
ČR byla už od doby komára stoprocentně závislá na ruském plynu. Jenom Vladimír Dlouhý v roce 97 vyjednal s Norskem dodávky asi 25%, později Nečasovci rozjeli projekt STORK2, který měl vést z Polských LNG terminálů k nám.
Za Babišovy vlády se oba projekty zrušily.
Jen aby bylo jasno, kdo má kde jaký "hurábyznys" a kdo je u toho trúba. My měli 100% závislost na Rusku, Němci 40%.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.9.2022 18:20 Reaguje na Jarka O.
A PROČ by Vás politici měli vyrovat před energetickou krizí? POŽADOVALI toto po nich voliči? Nepožadovali. Dokonce, polotici co se týče dostupnosti energií ani nic neslibovali. Také proč by měli, že. Dodávky energií jdou zcela mimo veřejný sektor, na politicích je tak maximálně to, aby zajistili energie pro veřejné instituce - tedy v našem případě ministerstva. Že vy jste neslyšela varování před energetickou krizí? Neslyšela, protože jste, protože jste se rozhodla neslyšet, a i kdybyste náhodou slyšela, rozhodla jste se nepamatovat si. Docela dost vědců a techniků před energetickou krizí varovalo už od roku 1999, stačí se podívat na úvodníky Technického týdeníku z té doby.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.9.2022 13:25 Reaguje na Darth Bane
PROČ? Někdo nové JE očekával a závislosti nechtěl. Na co je mi politik, který umí šešit energetiku státu radou na pletení svetrů a soukromý nákup německočínské fve. Jde  o to, že technické úvodníky měli číst politici. Když i já vím, že energetika je strategická záležitost, základ průmyslu, a nejjednodušeji řiditelná centralizovaně státem, tak jaktože politici dělají, že to neví, a odevzdali prodej strategických komodit na "burzy" do zemí, se kterými jsou varovné historické zkusenosti - kvůli volnému trhu? Neví, že burza a akcie jsou hra, a neznají rozdíl mezi vztahem, závislostí a samostatností? Je energie vůbec zboží? Plyn (i uhlí) je ok, když je těžený někde, kde jsou ho koncentrovaně v dobré čistotě veliké zásoby a těžba je tím pádem levná oproti frakování z hornin, a doprava jde trubkami. Ekologičtěji a efektivněji to snad nejde. Češi nemuseli budovat plynovou infrastrukturu (Francouzi topi převážně elektrikou z JE), jednostrannou závislost na obchodnících ze západu, rušit smlouvy s Rusy, nechat si zlikvidovat jádro a těžbu uhlí a U, vidíte, kde je česko po 32 letech. Za to Babiš nemůže, jak zde někteří lžou (vy ne). Boj zelených proti jádru, který úspěšně přenesl do ČR, je od 80ek. No a dovozci LNG chtějí uzavírat dlouhodobé smlouvy a to najednou EU nevadí. Přitom jí podle zpráv právě dlouhodobé smlouvy na plyn s Rusy vadily. Takže asi nejde o energetickou krizi, ale o gryndýl.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 17:02 Reaguje na Jakub Graňák
Proč? Někdo asi na ten věčný klinč rád kouká, jako na hrající si koťata o přestávce:-))

Stát s kyjem za rohem a někoho obrat o kapesné - to je dávno překonané. Dnes člověka očešou zcela legálně, a to skrze procentíčka z účtu, nejlépe však v uměle vyvolaných krizích, kdy ceny vyženou spekulanti do závratných výšin. A svede se to elegantně na "tržní prostředí". To, že přetápíme, se ví dávno. Našich trenkových 25 mají ve světě málokde, většinou o 2-3, ale také až o 8° méně. A to je jen zlomek toho, kde se dá jiným/promyšlenějším managementem ušetřit. Něco už v postižených provozech mění (viz. zprávy), bo jinak by se nedoplatili.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

11.9.2022 17:50 Reaguje na Karel Zvářal
Spíš bych řekl, že za tím budou prachy... jak profánní:-) Ale neřekl bych, že to tomuhle webu dlouhodobě nějak pomůže, už delší dobu sleduju, že lidi, se kterýma se dá celkem rozumně mluvit, přispívají čím dál méně.
Jinak co se týče těch krizí - souhlas... tak to dopadá, když svět řídí zpovykané stádo
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.9.2022 18:21 Reaguje na Karel Zvářal
Proč tady lžete, sajrajte? Jaká procentíčka z účtu?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 18:25 Reaguje na Darth Bane
Á, zřejmě sajrajtový bankovní úředníček!-) Kdy banky bohatnou nejvíce? Sleduji to dlouhodobě: v krizích.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.9.2022 20:02 Reaguje na Karel Zvářal

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 20:16 Reaguje na Darth Bane
Zakomplexovaná anonymní nula mě nemůže samozřejmě urazit. Já nic nevyhodnocuji, to za mne udělá statistika. A vláda uvažuje o zdanění "nečekaného" (jak pro koho-) zisku, mj. i u bank. Ta inflace je z poloviny umělá, je to o přelévání peněz na ta správná místa...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:57 Reaguje na Karel Zvářal
Já příspěvky tohoto sprostého idiota nečtu a ani na ně nereaguji.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.9.2022 11:01
JAROSLAV MÍL
Bývalý ředitel ČEZ a bývalý vládní zmocněnec pro jadernou energetiku

"Regulace je sice zajímavá, ale neřeší příčinu cenového růstu. Ten je způsoben nestabilní výrobou solárních a větrných elektráren, kvůli níž je potřeba zapojovat na straně výroby také plynové zdroje...Velkoobchodní ceny elektrické energie se ale mají odvíjet od výrobních nákladů zdrojů v dané zemi a přiměřeného zisku jejich provozovatelů. Určitě ne od nefunkční a manipulované burzy, na níž se odehrávají jen minimální obchody. Zároveň mají být ceny stabilizovány dlouhodobými, více jak desetiletými kontrakty.
Evropská komise se stále snaží udržet v chodu burzu, byť svou nefunkčnost jasně prokázala."

--------------------------
Musím se pochválit, celou dobu různých diskuzí na Ekolistu ,uvádím v podstatě to samé.
Pan Míl je však "politicky korektní" a nemůže si dovolit natvrdo napsat, že EK je potrhlá a její plán dekarbonizace -Green Deal- je slátanina.
Což za něj činím touto cestou svoji osobou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 16:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Vládě Petra Fialy se za šest měsíců povedl malý zázrak: Zajistila pro Českou republiku plyn. Zasadila se o získání kapacity a sjednání nových dodávek přes terminál na LNG v holandském Eemshavenu, dál jedná s Polskem i Německem o podílech v dalších terminálech. Napravila tak fatální selhání posledních dvou vlád, které energetickou bezpečnost vůbec neřešily."
Jaroslav Míl dnes na Novinkách
Asi čtete jiného Míla.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, jen na orzdíl od vás chápe, že jedna věc je dodávky plynu zajistit, a druhá je za kolik to bude ... a kdo si to bude moci dovolit.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Nechápu. Z Ruska nedostaneme žádný, nebo úplné minimum za 260 eur. A spotřebujeme 9 mld. kubíků za rok.
Co teď? Poraďte, jak to měla vláda udělat líp?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 14:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Měla podstatně dříve řešit pomoc s růstem cen energií, a to jak pro občany, tak pro podnikatelské subjekty, měla přicházet podstatně dřív s konkrétními řešeními a vše uvedené měla podstatně lépe komunikovat.

Zvládli to v Rakousku, zvládli ve Španělsku, Portugalsku, zvládli to i v tom Německu, zvládli to i v Polsku a na Slovensku ... všude podstatně líp, než u nás ten panák Fiala a spol.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.9.2022 11:35
Mé názory jsou také dlouhodobě konzistentní a ukazují se jaké realistické, viz několik příkladů:

Moje dlouhodobá kritika toho, že vláda již na jaře odmítla jednat ohledně nabídky od SEV.EN na přímou dodávku el. energie.
Dnešní dny: vláda jedná s výrobci el. energie na zajištění přímých dodávek za dohodnuté (netržní) ceny.

Vzhledem k tomu, že s tvorbou ceny na evropské burze nikdo nic neplánuje dělat, stejně tak se skutečnou příčinou krize, delší dobu navrhuji jako řešení zastropování cen el. energie.
Dnešní dny: vláda řeší zastropování cen el. energie.
Pro "experta" Hanzla a SV: nejedná se o zastropování pohonných hmot jako v Maďarsku. Tedy srovnání je naprosto zcestné.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 16:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vaše dlouhodobě konzistetní názory jsou přímo kouzelné, protože jako hnidopich nikdy nepochopíte nějaký celek.
Proč teda Tykač neuskutečnil ten prodej levné elektřiny?
V ládě nic nabízet nemůže, protože ona není obchodník, ale mohl to nabízet obchodníkům zásobující státní instituce. Proč to teda neudělal?
Můj názor je, že on je vnímám jako tunelář, který stáhl stát o pěkné miliardy a chtěl si mediální vylepšit pověst.
Proto nabídl nesmysl, který hezky vypadá, nedá se ale realizovat. A hlupačiska na to vždy skočí, protože média to zase vylíčila jako vládní neschopnost.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.9.2022 17:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Dnes v Otázkách Václava Moravce se sešli ministr financí Stanjura, bývalý guvernér ČNB Rusnok a ekonom Švejnar.

Všichni tři unisimo potvrdili, že za současnou krizi může německý úlet s Rusy a "romantické zelené" představy EU o revolučním skoku s OZE. A taky to, že potrhlá burza s energiemi se zhroutila a nefunguje.
Jinak musím pochválit českou vládu za odvahu přijít s vlastním národním plánem na zvládnutí energetické krize, který konečně vypadá jako solidní konsolidační plán na 2-3 roky.
Pan Hanzl trpí informační hluchotou, poněvadž stát m.j. udělá dohodu jak s Tykačem, ČEZ i Křetínského holdingem.
Abych nedělal účet bez hostinského, počkejme na oficiální prezentaci ,kterou by měl prezentovat premiér.
Alespoň podle toho, co uvedl Stanjura.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.9.2022 17:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mohu potvrdit, obě nohy prostřelené...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 18:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Studnička tu pořád vykřikuje, že Tykač chtěl dávat el. zalevno a vláda ho vykpla, mě do toho netahejte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.9.2022 18:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzlovi fakta nevoní, raději zůstane ve své ideologické bublině :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 19:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jaká fakta máte na mysli?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.9.2022 19:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Že vláda začala jednat s největšími výrobci el. energie včetně SEV.EN na zajištění přímých dodávek el. energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 08:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co mě na tom má nevonět? Minulý týden se rozhodlo o zříení státního obchodníka s energiemi a tak je to snad zcela logické, ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 08:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak ještě jednou pro natvrdlého Hanzla...
Toto se mohlo řešit již před několika měsíci!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 10:19 Reaguje na Jaroslav Studnička
A před několika lety se měl řešit gauner a kremelská zrůda, to by tahle válka vůbec nezačala.
Voni sou chytrej jak rádio a generál po válce.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 11:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Holt jsem měl pravdu.
A ve vašem případě se opět potvrdilo, že jste v energetice analfabet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 12:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste v hnidopišení skutečný kadet. Vy hlásíte výrazné vítězství, protože měla naše vláda cosi udělat cha cha cha dří, v než udělala.
To je na medili za strategické plánování, ovšem KAŽDÝ vám takových cypovin může vyjmenovat hafo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 14:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, já to jako žádné vítězství neberu. To je bohužel smutná realita, kdy nečinnost vlády může způsobit další problémy.

Nemluvíme o každým a o čemkoliv.
Mluvíme o konkrétním příkladu, kdy jsem měl pravdu a vy ne.
Tak se přestaňte vztekat jak malý fracek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pravdu nemáte nikdy, zvykněte si na to. Píšu pořád, že ta nabídka byla pouze mediální a nerealizovatelné, až to pochopíte, řekněte UŽ.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 17:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Lžete a nemáte k tomu žádné důkazy!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemohl, bo si Němci mysleli, že jim bude levně dodávat až do konce věků a tak se nesmí moc dráždit nebo na něj tlačit.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Němčouři to skutečně zdupali. Vzali si do hlavy, že agresivní mužik se dá převychovat penězi a blahobytem a že se z něho časem stane slušný a solidní obchodník. Tohle si mysleli už Francouzi o Kaddáfím a oba se šeredně spletli. Dnes si celé Německo musí přeskládat tohle v hlavě, což se třeba čecháčkům nikdy nepodařilo.
Ale hlupy Lavrov jim pomohl, když jim slíbil atomovku na Berlín.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Němčouři to zdupali, bo bez toho by jim ta svatá válka za světové klima nikdy ekonomicky nevyšla. Jak jsem psal výše, naběhli si na své vlastní vidle.

Kaddáfím bych byl zticha, to byl hajzl, ale takový bordel jako tam byl a je po jeho svržení tedy nesvedl/nedopustil. Sadám to samé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 22:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Žádná válka za žádné klima nikomu nevycházela, nebo vycházela, pořád melete nesmysly. S Putinovým útokem na Evropu skutečně nesouvisí.
Trpělivost Arabášů se svými diktátory narazila na dno a hlavně viděli, že v Tunisu to jde.
Tak se zdvihli i jinde, ovšem nodošlo jim, že Tunis nikdy nebyl ovládán krutými sovětskými vohnouty.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.9.2022 18:24 Reaguje na Miroslav Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.9.2022 17:40 Reaguje na Pavel Hanzl
A hele, troll Hanzl je zpátky a už to tady zase tapetuje svou dojmologií.

V energetice mám jako celku zcela jasno a mé názory jsou dlouhodobě totožné.
To není jak u vás, kdy tu plácáte dojmy, jak zrovna vítr zavane.

Hanzle, nevíte o tom žádné podrobnosti, tak si tu tu vaší dojmologii strčte někam.
Fakt je ten, že to co řeší vláda nyní na poslední chvíli se všemi výrobci el. energie, mohla dávno řešit před několika měsíci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.9.2022 18:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
Máte jasno, to je pěkné. Takže byste tu mohl vysvětlit, kdo způsobil tu energetickou krizi a jak toho dosáhl. Prosím konkrétně.
Odpovědět
DB

Darth Bane

11.9.2022 18:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Způsobili to Evropští zelení tím, že omezili produkci plynu v EU o 75 procent, a odstavili bez náhrady uhelné a jaderné zdroje. A vy s nimi. To vy jste vřeštěl, že v zimě se zatopí energií z FV panelů, že tyto diodají energii gigantickým elektrolyzérům, a tyto nahradí zemní plyn. Politici si mysleli, že jste odborník, který ví o čem píše, a tak jaksi hodili ramena na Rusáčka. A ten se spršce útoků začal přirozeně bránit.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

12.9.2022 07:10 Reaguje na Darth Bane
OK
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

12.9.2022 14:39 Reaguje na Darth Bane
V EU se těžil plyn významněji pouze v Nizozemí. Kvůli nepříznivým geologickým podmínkám Nizozemci svou těžbu postupně utlumují - https://www.plyn.cz/tezba-plynu-v-evrope. V Evropě se ještě plyn těží mimo EU - v Norsku a Velké Británii. Ale to jste určitě neměl na mysli.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:27 Reaguje na Daniel Vondrouš
On by se mohl těžit ještě leckde jinde, ale těžba břidlicového plynu v EU ... no to by byl rachot. Což by se dalo i chápat. Zajímavé je, že vozit sem břidlicový plyn ze Států je úplně v pohodě.

Prostě další EU pokrytectví v praxi.

https://cnn.iprima.cz/evropa-ma-vlastni-zasoby-plynu-nejmene-na-35-let-dovozu-z-ruska-se-mohla-zbavit-davno-109463
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:46 Reaguje na Daniel Vondrouš
Těch faktorů bylo více. Především cenových, protože Putin dlouhodobě zcela záměrně tlačil ceny plynu stále dolů, aby odrovnal i evropské producenty (nejen dovozce). To se mu z velké části podařilo, ovšem spuštění NS2 už ne, to Evropani začali chápat, že závislost na ruském plynu může být výrazný problém.
Takže už neměl na co čekat, využil pocovidového oživení a udeřil.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:17 Reaguje na Pavel Hanzl
"Můj názor je, že on je vnímám jako tunelář, který stáhl stát o pěkné miliardy a chtěl si mediální vylepšit pověst."

I kdyby tomu tak bylo, ta je to za stávající situace takovou nabídku odmítnout? Proberte se.

BTW ... pokud by Tykač střeli část "své" elektřiny obchodníkům, tak by neměl žádné záruky, za kolik a komu ji tito pošlou dál. To může udělat pouze stát. Stejně jako pouze stát může stanovit priority, které subjekty by za ty výhodné ceny měly přednostně tu elektřinu získat.

Vy jste prostě furt stejně hloupej.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Ta nabídka byla podána v době, kdy to nemělo vůbec žádný smysl a byla mediálně silně rozmazaná, takže jsem z toho odhadl, proč byla udělána.
Samozřejmě si mohl ve smlouvě vymínit podmínky, komu a za kolik se to bude prodávat a organizace samy si jednoduše zkontrolovaly, jestli je to pravda.
Ale je to řeč o houně, dnes je to celé úplně jinak a pan Tykač se může projevit jako skutečný haur a ne plácalista.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 15:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta nabídka byla udělána a vláda o ní sakra fest mlčí a absolutně se nenamáhala ji buď popřít, nebo jasně vysvětlit, proč na ni nereflektovala.

Prostě to zdupala.

A smysl samozřejmě měla ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 22:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Když vy vždycky skočíte na každou cypovinu jen když je proti naší vládě. Víte absolutně kulový o co šlo, jen vám špinavci nakecali, že vláda jsou volové.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:40 Reaguje na Svatá Prostoto
Státní organizace mají většinou smlouvy do konce roku a proto Síkela toho státního obchodníka jmenuje tak, aby si všichni mohli u něho plyn nasmlouvat. A elektrárny budou mít taky čas udělat rozvahu. Stát jim pomůže v tom, že jim půjčí ty miliardy na burzovní záruky, prostě spolupráce, která za hrabivého estébáka jaksi moc nebyla.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 15:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Což je s ohledem na cenový strop už tak nějak jedno, že:-))).

Prostě chaos.

Elektrárny si budou dělat rozvahu ... tak to jo ... a co teprve až si budou dělat výsledovku:-))).

To fakt nebyla, to se zárukama žádný problém nebyl:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 21:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Jedno je jen kolečko u trakaře a chaos máte jen vy v koblize.
Strop není vůbec přece o tom, za kolik bude stát kupovat eklektřinu od ČEZu nebo Tykače. Ten ho sliboval už na jaře zalevno, tak se může předvést.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

11.9.2022 20:47
Tak snad to všichni pochopili a půjdeme teď cestou bez fosilních paliv. Najednou ta komunitní energetika není sprosté slovo.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.9.2022 21:12 Reaguje na Katka Pazderů
Komunitní energetika může být doplněk, ale nikoli základ dodávek energie. Já bych raději po letošní zkušenosti nešel se zelenými, ale raději opačným směrem od nich.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 08:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nikdo z toho nic základního nedělá, ale vNěmecku se to velmi osvědčuje. Energetiku státu vždy dělaly desítky zdrojů a milióny spotřebičů, dnes to budou tisíce - statisíce zdrojů, které z velké části budou živit spotřebiče přímo, mimo přenosovou soustavu. V normálních zemích to už dávno takto funguje.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, je minimum těch, kteří by byli ze 100% nezávislí na přenosové soustavě!
Z čehož plyne, že provozovatel přenosové soustavy musí držet 100% kapacitu pro tyto subjekty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 10:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nemusí. To je ropácký omyl. Slunce svítí zcela stoprocentně a zatmění se sice občas objeví, ovšem energeticky to významné není. S mraky se počítá a fve se podle nic dimenzuje, navíc prakticky každá instalace má vlastní baterii.
Kdybyste pochopil kachňála, tak byste jasně viděl, že fve je právě velmi dobrá na vykrývání denní špičky, což dnes dělají jen špičkové zdroje, především plynové.
Možná proto je v Německu nižší spotřeba plynu, než v roce 2006.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 14:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Místo trollení nesmyslů a vaší dojmologie si projděte reálný provoz:
https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/09.09.2022/12.09.2022/today/

Evidentně jste kachňála nepochopil a stále nechápete.

Místo vašeho oblíbeného "možná" je dobré si dohledat fakta, abyste příště nemusel lhát:

https://www.iea.org/data-and-statistics/data-tools/energy-statistics-data-browser?country=GERMANY&fuel=Energy%20supply&indicator=ElecGenByFuel

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 22:22 Reaguje na Jaroslav Studnička
Posíláte to samé dokola, uložil jsem si, je to dobrý zdroj. Na něm vám dokazuji, že plácáte jak dycky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.9.2022 08:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl nám opět dokázal, že neumí číst z jednoduchých grafů a pak tu akorát blekotá :-)))

Tak tedy...výroba el. energie ze zemního plynu v Německu:

2006 = 76,7 TWh
2019 = 90,8 TWh
2020 = 99,6 TWh

Dále je v grafu krásně vidět i závislost proč došlo k poklesu mezi roky 2010 - 2015.
To je ale pro Hanzla neřešitelný úkol..:-)))




Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 21:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře.Ale důležité jsou především tyhle informace:
Spotřeba plynu v Německu:
1996 - 2.6 TJ
2010 - 2.6
2018 - 2.6
2019 - 2.6
Ale hlavně tahle:
Import plynu:
2017 - 4.4 TJ
2020 - 3.1
Zdroj:
https://www.iea.org/data-and-statistics/data-browser?country=GERMANY&fuel=Energy%20consumption&indicator=NatGasCons

Výsledek: Plynu se v Německu používá víceméně stále stejně a dováží se ho taky stejně.
Proč teda vznikla ta krize?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:30 Reaguje na Pavel Hanzl
"Možná proto je v Německu nižší spotřeba plynu, než v roce 2006."

No to u nás ale taky:-)))

https://www.mpo.cz/assets/cz/energetika/statistika/plynna-paliva/2022/1/Zemni-plyn-2010-2020_1.pdf

Kašpárku:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Dobře. Proč teda vznikla tahle energetická krize, když plynu spotřebováváme méně, než dřív?
proč teda nevznikla v roce 2006 - 08?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 15:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Najděte si někde složení energetického mixu z té doby. Třeba vám něco docvakne.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 18:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Je to pořád v tom grafu vidět na první pohled a nic mi necvaká.
Pořád tam nemůžu vymudrovat, proč Putin zastavil ten plyn, i když přijde o celý Evropský, velmi solventní trh. Což nepochybně ví.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

12.9.2022 07:18 Reaguje na Katka Pazderů
Čím prosím bude komunitní energetika topit na podzim, v zimě a jaře? Že by si komuny postavily malé jaderné rekatory.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.9.2022 07:28 Reaguje na Aleš Nebáznivý
To jsou veskrze vegani, v čele s Termitem. Budou jímat metan a mít vlastní bioplynky, ne? Jádro, stejně jako veškerý fosil, patří pod zem! P.S. Vyslovené to zní fantasticky, že? Jen když to budou počítat, resp. praktikovat, zjistí, že chybička se vloudila...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 08:30 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Záleží, jak budou mít tu komunitu postavenou. Můžou jet na bioplyn, nebo na štěpku, můžou mít všichni účastníci tepelná čerpadla a krb na dřevo, možnostá je vícero.
Většinou budou ale energii asi přikupovat, což je násobně lepší než dnes, kdy kupují celý rok.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.9.2022 12:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak mě takovou jedinou komunu v ČR ukažte, která je nezávislá na dodávkách energie zvenčí. To se asi načekám.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 12:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
U nás to bude asi problém, ale určitě takové už existují. Ale spíš jen jako alternativa, kdežto v Německu to jede už celkem normálně.
Ale dokupovat v zimě ze sítě přece není žádný zločin.
Být s síti hodně fve, stačilo by mít pár plyňáků ve studené záloze a spouštět je jen na zimu. Měly by třeba jen čtvrtinovou spotřebu, než kdyby jely celý rok. A o to přce jde, možná proto měli Němci i přes váš oblíbený grýndýl menší spotřebu plynu než v roce 2006.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 12:58 Reaguje na Pavel Hanzl
To je samé asi, spíš, celkem...tedy pouze Hanzlova dojmologie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 14:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy se nezmůžete ani na tu dojmologii, jen kritizujete a kdákáte cypoviny, případně hledáte hnidy. Pokud máte vyprdět nějaký jako názor, je to jen vždy jen papouškování něčeho, co jste stejně nepochopil, prostě normálka.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 14:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Evidentně popisujete sám sebe.
Ostatní příspěvky jasně dokazují jaká je realita...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 15:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste napsat teda nějaký vlastní názor, klidně dojmologii. Nelze, že?
Kobliha to nedá.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 15:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vše co píšu je můj vlastní názor.
Přičemž fakta navíc dokážu doložit objektivními zdroji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vždyť jen prudíte a kritizujete. To umí každý tutan.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ptal jsem se váS několikrát, proč vůbec vznikla tahle energetická krize, podle vás. NIKDY jste neráčil odpovědět ani ťok.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.9.2022 20:50 Reaguje na Pavel Hanzl
To je těžké, když jakožto analfabet neporozumíte psanému textu.

Např. chybnou energetickou politiku jsem vám popisoval v příspěvcích v níže uvedeném odkazu.
Jak je z následných příspěvku zřejmé, stejně jste nic nepochopil.

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/eu-se-musi-pripravit-na-vazne-naruseni-dodavek-ruskeho-plynu-rekla-komisarka#diskuse
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 22:09 Reaguje na Jaroslav Studnička
To pochopit nelze, protože je to blbost. Putin nás chce energeticky zničit a vy to vydáváte za "chybnou cha cha politiku EU".
Napište, jaká je ta správná. Dopadne to jak vždycky s Vinklerem. Ten na tohle NIKDY nic neodpoví, vy taky ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 22:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ty vaše body jsou nesmyslné všechny. Zkusím to s logikou.
OZE se zálohují plynem. Plan se kupuje z různých zdrojů, mimo jiné od Putina.
Tahle krize je vytvořena nedostatkem plynu. Normální zdroje dodávají, škrtí Putin.
Otázka zní: je problém v plynu, nebo v Putinovi?
Nastala by tahle krize, kdyby nikdo nebral plyn od Putina?
Tohle by mohlo být jednodušší i než kachňál...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.9.2022 08:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že žádná změna, co čekat od analfabeta Hanzla a ještě tu vytahuje kachní křivku, při které se tolikrát ztrapnil :-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 19:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zase jste neodpověděl, jaká je by byla ta správná energetická politika Německa, aby ji Putin nenapadl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Napsal ten, který sám nechápe lautr nic:-)))
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:32 Reaguje na Pavel Hanzl
"U nás to bude asi problém, ale určitě takové už existují. Ale spíš ..."

Asi, určitě, spíš ... Hanzlova argumenetace v kostce:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 17:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Cha vha cha, příspěvek pode mnou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.9.2022 15:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Příspěvek pana Vondrouše ... máte na mysli pravděpodobně ten ... a Kněžice nelze nijak hodnotit, protože jím postnutý odkaz na Kněžice neobsahuje žádné skutčně relevantní údaje o tom, za jakých podmínek byl realizován a jaké jsou jeho reálné výsledky.

Tak zpátky na první stupeň a neplést se do témat, která nedáváte:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2022 18:49 Reaguje na Svatá Prostoto
A taky tam není, jakou velikost bot má starosta a jestli krmí čokla granulemi, nebo kostmi.
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

12.9.2022 14:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
V Česku je známá energeticky soběstačná obec Kněžice https://www.eon.cz/energy-globe/minule-rocniky/energeticky-sobestacna-obec-knezice/. Pokud jde o "komuny", jejich rozvoj čeká na schválení novely energetického zákona. První "společenství OZE" už existuje v Praze https://prazskespolecenstvi.cz/ a první "energetické společenství" (kde nemusí být jen OZE) na Opavsku https://www.masopavsko.cz/aktuality/zpravy-a-informace/na-opavsku-pusobi-prvni-energeticke-spolecenstvi-678cs.html
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.9.2022 16:38 Reaguje na Daniel Vondrouš
"Pořídila bioplynovou stanici s kombinovanou výrobou elektřiny a tepla, kotelnu na biomasu a teplovodní rozvod v celé obci."

Škoda, že tam nejsou nějaká čísla ... tedy zda si opravdu celých 365 dní v roce všichni vystačí jen s tou energií, kterou si tam vyrobí. Pak by také bylo zajímavé vědět, na kolik to celé přišlo a z jakých zdrojů to bylo financováno. Plus, pokud jsem to dobře pochopil, se to v zásadě týká jen zásobování obyvatel a nějaký významnější institucionální odběratel tam není.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist