https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nejvetsi-plne-elektricky-trajekt-dokoncil-svoji-prvni-plavbu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Největší plně elektrický trajekt dokončil svoji první plavbu

20.8.2019 07:37 | KODAŇ (ČTK)
Plně elektrický trajekt Ellen dokončil svoji první plavbu mezi dánskými ostrovy Aero a Als. Trajekt může převézt zhruba 30 automobilů a 200 cestujících.
Plně elektrický trajekt Ellen dokončil svoji první plavbu mezi dánskými ostrovy Aero a Als. Trajekt může převézt zhruba 30 automobilů a 200 cestujících.
Plně elektrický trajekt Ellen, který je největší na světě, dokončil svoji první plavbu mezi dánskými ostrovy Aero a Als. Informovala o tom na svých internetových stránkách CNBC. Trajekt může převézt zhruba 30 automobilů a 200 cestujících.
 

Podle informací CNBC Ellen koncem minulého týdne absolvoval trasu mezi přístavy Soby a Fynshav. Loď je poháněna bateriemi, které dodala švýcarská firma Leclanché. Plný provoz by měl trajekt zahájil v příštích několika týdnech.

Generální ředitel Leclanché Anil Srivastava označil Ellen za "předchůdce nové éry komerčního námořního sektoru". Za jeden rok by měl trajekt snížit emise oxidu uhličitého o 2000 tun, emise pevných částic o 2,5 tuny a oxidu siřičitého o 1,4 tuny.

Rozvoj elektrických trajektů, jako je Ellen, přichází v době, kdy Mezinárodní námořní organizace (IMO) připravuje zavedení nových předpisů týkajících se emisí oxidu siřičitého. Od ledna 2020 IMO zakáže lodní plavidla používající palivo s obsahem síry vyšším než 0,5 procenta, v současnosti může mít palivo 3,5 procenta síry.

Projekt Ellen získal finanční podporu od Evropské unie. Na jedno nabití je trajekt schopen ujet 22 námořních mil. Pro srovnání nejkratší trasa Doverskou úžinou je 18 námořních mil, trasa mezi přístavy Dover a Calais je dlouhá 27 námořních mil.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

21.8.2019 06:46
V článku to explicitně nepadlo, ale podle dostupných informací tahle loď vůbec nemá záložní neelektrický pohon. Tipoval bych, že bude mít aspoň menší nouzový generátor aby v případě nějakých problémů s kapacitou baterek (22 nm fakt není moc) udržela aspoň kormidelní rychlost, ale ono nic :-) Odvážné :-)
Odpovědět
LB

Lukas B.

3.10.2019 11:24
při porovnání s jaderným ledoborcem nebo jadernou ponorkou pokrok moc nevidím.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist