https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/osmnact-nevladnich-spolku-je-proti-koridoru-dunaj-odra-labe
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Osmnáct nevládních spolků je proti koridoru Dunaj-Odra-Labe

18.3.2020 00:27 | BRATISLAVA (ČTK)
Osmnáct nevládních organizací z Česka, Německa, Polska, Rakouska a Slovenska se postavilo proti plánům na výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. / Ilustrační foto
Osmnáct nevládních organizací z Česka, Německa, Polska, Rakouska a Slovenska se postavilo proti plánům na výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. / Ilustrační foto
Foto | Jaroslav Kubec / Wikimedia Commons
Osmnáct nevládních organizací z Česka, Německa, Polska, Rakouska a Slovenska se postavilo proti plánům na výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Obrátili se proto na eurokomisaře pro životní prostředí a dopravu a požadují zastavení projektu, jehož realizaci dlouhodobě podporuje český prezident Miloš Zeman. Včera o iniciativě informovala slovenská pobočka Světového fondu na ochranu přírody (WWF), která se ke zmíněnému dopisu připojila.
 

"Projekt v hodnotě minimálně 23 miliard eur (skoro 617 miliard Kč) zásadně porušuje směrnice EU o ochraně životního prostředí a musí být zastaven," napsaly organizace. Vyslovily se proti tomu, aby se záměr stal součástí transevropské dopravní sítě, což by umožnilo jeho financování z evropských fondů.

Projekt podle nich poškodí životní prostředí a ani nenaplní svůj cíl vytvořit vodní cestu pro nákladní lodě, která by propojila Černé moře se Severním a Baltským mořem. "Z důvodu extrémně nízké hladiny Labe by jeho výstavba nepřinesla užitek nákladní dopravě, na druhé straně by došlo k devastaci cenných říčních biotopů," uvedl německý ekolog Olaf Bandt.

Zmíněný dopis podepsalo také několik českých organizací včetně Českého svazu ochránců přírody či hnutí Děti Země.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Adrian Bobok
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (17)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

18.3.2020 06:34
Souhlas, taková veledíla skutečně nepotřebujeme. Ekonomicky nesmysl,náklady gigantické, přínosy v dopravě malé.
Z pohledu ŽP katastrofa.
Odpovědět
ČM

Čech M.

18.3.2020 23:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Souhlas
Odpovědět
MV

Martin Vlk

30.9.2020 10:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Gigantické? Vždyť šířka není ani jako větší zahrádka..
Nesmysl? V Německu se po vodě přepraví 30% nákladu..
Tak to asi bude všechno pořád jezdit po silnici, no to bude výhra.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

18.3.2020 06:39
I Zelení s tímto nesouhlasí, viz i petice na našich stránkách:
Pusťte kanál Dunaj-Odra-Labe k vodě
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

18.3.2020 07:56
DOL neprojde... je k němu celospolečenský odpor.. škoda jen, že se první musí utratit hromada peněz na přípravy něčeho co téměř nikdo nechce a co je iracionální a škodlivé (navíc se u toho hodně peněz ztratí v nějaké nenažrané kapse)... je vidět, že na takové prasárny se peníze vždycky najdou.... trestuhodné....

Kéž by takový odpor byl i v jiných ŽP poškozujících tématech.

Asi je to téma tak jednoduché a průhledné a proto to lidé nechtějí... vodní kanál a co by znamenal si dovede představit skoro každý... kdyby ale lidé měli relevantní informace i o jiných ŽP poškozujících tématech, tak by byli i proti nim....

Bohužel v ČR enormně bují účelové desinformační kampaně nejen z řad vládnoucích politiků a na ně napojených šmejdů, ale v obrovské míře i z řad státních firem jako jsou Povodí, LČR, a dalších..... to se pak krásně matou hlavy běžných lidí co se o témata hloupěji nezajímají...... :(


Odpovědět

18.3.2020 10:21 Reaguje na Lukáš Kašpárek
To vaše bohužel, že bují nesmyly z řad vládnoucích politiků ..... bych ještě doplnil (možná jste to tak i myslel) o jednu političku - Ursula von der Leyen s jejím zeleným údělem, to je z evropského hlediska něco podobného jako DOL v ČR.
Odpovědět
sv

19.3.2020 10:06 Reaguje na
To, že nějaké levičácké a zelené aktivisty původem z Berlína či Paříze napadne prostřednictví Bruselu prosazovat své pavědecké nesmysly by až tak nevadilo, kdyby místní političtí populističtí žvanilové si místo honění trika před domácím publikem v naprosto podružných záležitostech typu uprchlíci stáli za svým ve skutečně důležitých oblastech majících stamiliardové dopady na ekonomiku. Viz ovar, který co by premiér neblahé paměti v rámci vyjednávání o vstupu do EU Bruselu odkýval povinný podíl oze na energetickým mixu - výsledkem je známý bilionový tunel - nebo obdobně odkýval faktický a při tom zcela nesmyslný zákaz GMO. Že by se třeba pokusil vyjednat výjímku, toho ani nenapadlo teď kydá špínu na oze, při tom ji sám má na triku. Totéž bureš, teď už krom nošení roušky na své křivé hubě nedělá nic jiného než, že kydá špínu na EU, při tom fon der Leyenové odkýval tzv. uhlíkovou neutralitu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.3.2020 07:57
Vzhledem k tomu, že tyhle organizace podporují vše negativní a naopak zavrhují vše pozitivní, je to spíš argument pro výstavbu tohoto vodního díla.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.3.2020 12:21 Reaguje na Jan Šimůnek
To je argument jak stehno, opravdu... Dávno přežitý nesmyslný projekt z časů vodního blahobytu. Loděnice dnes přicházejí o zakázky, protože je problém dostat (prázdnou!-) loď k zákazníkovi. Musí se vytvořit umělá vlna, aby několik plavidel se mohlo pohnout. Navíc končí doba uhlí, jedné z hlavích komodit lodní dopravy. Toho dřeva v dalších desetiletích také mnoho nebude. Při dnešních požadavcích na rychlost a spolehlivost přepravy je toto důkaz, že ne vždy blbec mění své názory...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.3.2020 13:49 Reaguje na Karel Zvářal
Omlouvám se za nepřesnou citaci známého bonmotu velkého obhájce této neeokologické a neekonomické megalomanie.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

27.3.2020 12:45 Reaguje na Karel Zvářal
Tak třeba ve střední Evropě končí zásoby štěrku a písku, stávající lomy jsoui dotěženy a nové s enedaří otvírat. zatímco m na Balkáně kolem Dunaje je těch ložisek pořád dost.
Odpovědět
MV

Martin Vlk

30.9.2020 11:01 Reaguje na Radim Polášek
Takže písek a štěrk budeme vozit po silnici z Balkánu.. a až to ti naši ekologové konečně uvidí a pochopí, tak budou křičet, že měl být DOL už dávno hotový.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.3.2020 20:37 Reaguje na Jan Šimůnek
Vláda se chystá zatnout sekyru bilion skrz koronavirus, k tomu půl bilionu na nové bloky jaderných elektráren, k tomu tahle hovadina za půl bilionu a ejhle za pár let budeme v Řecku. Kde máte ta pozitiva?
Odpovědět
MV

Martin Vlk

30.9.2020 11:39 Reaguje na Jakub Graňák
jedina hovadina je ten koronavirus...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.3.2020 08:06
Tuhle blbost ještě někdo myslí vážně? Já vím, že se na "přípravné práce" vyhází ročně 100 miliónů korun, ale v našem absurdistánu je to přece normální. Ale je to tak kolosální pitomost, že se divím, že se tím vůbec někdo normální zabývá.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

27.3.2020 12:43
Když jsou zelení proti, tak je návrh správný a lidem prospěje. Proto je ho třeba podporovat.
Kromě toho kanál DOl zmenší naši dopravní závislost zámořské dopravy na velkých západoevropských přístavek a přenese poplatky za přepravu do zemí střední a jihovýchodní Evropy a tím urychlí jejich hospodářský růst.
Odpovědět
MV

Martin Vlk

30.9.2020 11:04 Reaguje na Radim Polášek
Ono nejde ani tak jen o poplatky. I když to vezmu fakt jen čistě pragmaticky a ekologicky, tak je jasné, že dopravu nezastavíme. Ten náklad zkrátka nakonec projede. Jen díky těm všem ekologům to bude zatím stále po silnici. Bohužel jde mnohdy o bandu idiotů, kteří reagují jen na základě pocitů a nikoliv na základě faktů.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist